Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å pirke så lurer jeg på om de vet at admins er en forkortelse for administratorer og ikke administrasjon...

Men det har vært en dau gruppe siden det ble satt godkjenning på innleggene, så skal de få klikk til bloggen må selvfølgelig folks innlegg bli publisert så de har tråder å reklamere/linke i.

Anonymkode: 9af66...e74

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PM funksjonen har visst sluttet å virke....

 

Anonymkode: 12d42...963

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. februar 2016 at 20.24, Severus skrev:

Men hvor trykker man på pc tastatur for å få den streken over E? 

Muslimkrangel? Er det fordi en vill lage mat til sine nye naboer fra Syria? Veldg hyggelig dame, det var snilt gjort. :)

Anonymkode: d9091...983

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En som har invitert sine nye Syriske naboer på middag, og de likte ikke maten.  Hun har fått mange gode forslag til hva hun kan servere neste gang. De fleste oppfører seg fint og syns hun har gjort en god gjerning. Det er jo selvsagt kom det inn en som forslo svinekjøtt og da var sirkuset i gang. 

Jeg syns det var bra at Admin kom inn med en advarsel. Det jeg ikke liker er at hun i stedet for å blokke personen selv skriver en melding i tråden at en annen admin må hjelpe personen ut og blokke vedkommende.  Akkurat det siste kunne de tatt på PM. Det gjør vi i de gruppene jeg er admin i, rett og slett fordi ikke alle trenger å vite alt. 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mfb bloggen er en del av gruppa her.. oppskriftene til meg og Tanja er flyttet dit, for og gjøre det enklere for medlemmer i første omgang. Ellers matblogger har ikke noe med denne fb siden og gjøre, da dette er kun våre oppskrifter som havner der. 
Alle medlemmer sine oppskrifter ligger i album som di før har gjort. (Dette er eit svar til ei som synest det er feil at det ikkje skal vere mulig å linke til andre bloggar når dei linkar til Mfb blogg heile tida. (Kommentaren er sjølvsagt sletta)).

Klart det har noko med mfb å gjere. Gjestane hentar inspirasjon og oppskrifter frå andre bloggar. Det bør bli regel om å ikkje poste andre oppskrifter enn T og C sine på gruppa då. 

Anonymkode: 3a37c...5f3

Klart de må poste sine egne oppskrifter. Hvis ikke har ikke T noen å stjele oppskrifter av.
:fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muslimkrangel? Er det fordi en vill lage mat til sine nye naboer fra Syria? Veldg hyggelig dame, det var snilt gjort. :)

Anonymkode: d9091...983

Det kom noen rasistiske ytringer, som gjorde at det ble utrivelig. Jeg er faktisk enig med T der

Anonymkode: 87ee8...8ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le litt av reklamen på bloggen.:fnise:

 

Anonymkode: c27d7...30c

Endret av Bond
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Måtte le litt av reklamen på bloggen.:fnise:

_20160216_224237.JPG

Anonymkode: c27d7...30c

Spot on! :fnise:

Endret av Sinnatagg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Måtte le litt av reklamen på bloggen.:fnise:

_20160216_224237.JPG

Anonymkode: c27d7...30c

Fikk lyst til å spørre om jeg kan bruke kjøttdeig :fnise: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøsses, bloggen har falt ned 10 plasser på topplista siden sist jeg sjekka?! :essen2:

Spent på det neste stunten for å få fart på bloggen!

Anonymkode: 126ec...076

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, daemonia skrev:

Fikk lyst til å spørre om jeg kan bruke kjøttdeig :fnise: 

Det kan man nok ikke, da vil hele retten bli ødelagt. Sunnere med karbonadedeig, det er for mye fett i kjøttdeig for denne oppskriften :ironi:

Anonymkode: 7b5ca...ed8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært med her en liten stund, og har også fått kjeft for å være kritisk. På forhånd ble jeg advart om at det var svært upopulært i denne gruppa, og umiddelbar grunn for å blokkeres. Min erfaring så langt har jo vært at debatt er greit. Så jeg fortsetter med å undres jeg da - Det brukes utrolig mye salt, smør, majones og fløte, og ikke minst gjær(!) i oppskriftene. Hvorfor? En oppskrift på bloggen har 2 kg mel og FEM ts salt. Det er jo helsefarlig dose? Potetsalat: Inneholder tre pakker majones og et beger rømme på usle to kilo potet? Hvorfor? Og Wienerbrød, 50 gram gjær pr 200 g mel... Beskjed om å doble alt, inkludert gjæren... Noen av de ville der inne er HELT klar for å hive fire pakker tørrgjær i en oppskrift m 2 kg mel. Herreguuud! Dette er en matgruppe med 75 000 medlemmer, og på tross av omlegging, så er det ikke et snev av veiledning til dem som legger ut helseskadelige oppskrifter. Men når salthavet legges ut av innehaver selv.. så er det vel ikke så rart.
 
Hvor mye får jeg for å prøve å publisere dette innlegget...?

Anonymkode: def06...cf6

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Jeg har vært med her en liten stund, og har også fått kjeft for å være kritisk. På forhånd ble jeg advart om at det var svært upopulært i denne gruppa, og umiddelbar grunn for å blokkeres. Min erfaring så langt har jo vært at debatt er greit. Så jeg fortsetter med å undres jeg da - Det brukes utrolig mye salt, smør, majones og fløte, og ikke minst gjær(!) i oppskriftene. Hvorfor? En oppskrift på bloggen har 2 kg mel og FEM ts salt. Det er jo helsefarlig dose? Potetsalat: Inneholder tre pakker majones og et beger rømme på usle to kilo potet? Hvorfor? Og Wienerbrød, 50 gram gjær pr 200 g mel... Beskjed om å doble alt, inkludert gjæren... Noen av de ville der inne er HELT klar for å hive fire pakker tørrgjær i en oppskrift m 2 kg mel. Herreguuud! Dette er en matgruppe med 75 000 medlemmer, og på tross av omlegging, så er det ikke et snev av veiledning til dem som legger ut helseskadelige oppskrifter. Men når salthavet legges ut av innehaver selv.. så er det vel ikke så rart.
 
Hvor mye får jeg for å prøve å publisere dette innlegget...?

Anonymkode: def06...cf6

Jeg reagerer på akkurat det samme. Det verste som skjer om du legger det ut er vel at du blir blokkert fra gruppa:p 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ingride skrev:

Jeg reagerer på akkurat det samme. Det verste som skjer om du legger det ut er vel at du blir blokkert fra gruppa:p 

Er du sikker? Det skumleste jeg kan tenke meg er å kikke ut vinduet hjemme en stormfull aften, og se nøyaktig den samme posituren som T har på profilbildet sitt - stirre tilbake på meg...:-S

Anonymkode: def06...cf6

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
Den 16.2.2016 at 22.46, AnonymBruker skrev:

Måtte le litt av reklamen på bloggen.:fnise:

 

Anonymkode: c27d7...30c

Og nå har de jammen meg laget potetmos av Tanja. Først pinnekjøtt av C, nå altså potetmos av T ...

Forøvrig så reagerer jeg på bruken av ordene a) "smakstilsetninger", og b) "sleivspark". 

a) Det heter "ingredienser" for svarte svingende!!! Smakstilsetninger blir feil - de tilsettes for å gi en spesiell smak

b) Jeg anvender titt og ofte sleivspark, men så er jeg da også en sleivkjefta person. Men jeg har til dags dato aldri vispet med en sleivspark, ei heller brukt dette når jeg har laget potetmos. 

 

Endret av Zeitgeist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...