Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, nordpedant skrev:

Jøss. Selv de fleste totalitære samfunn tillater en liten opposisjonsavis der man kan skrive litt negativt om regimet. Fordi det ser bra ut.

Ikke i Nord Korea. Der mister man hodet hvis man er så uheldig å nyse under presidentens tale...

Anonymkode: 87ee8...8ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Auri skrev:

 

Det er jo ganske tydelig hva som er målet da. Får du et par tusen klikk om dagen av gruppemedlemmene blir du fort attraktiv for sponsorer og reklamer. Tar nok ikke lange tida før de begynner å tjene penger.

Og klikkene kommer de til å få, om gudinnen slutter å legge ut sine oppskrifter i gruppa og konsekvent linker de inn på bloggen. Saueflokken osv.

Jojo, jeg vet jo det :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns gruppen har et navn som ikke passer. Den burde het: vi som ønsker å lære å lage mat fra bunnen. Navnet de har i dag, er misvisende.  Fremstår som at her har du kom til en side fri for ferdigmat.

 

Det ser en på spørsmål som kommer inn. Kan jeg bruke sitron?jeg har ikke lime som står i oppskriften.

Eller...noen som har oppskrift på rask brun saus?

Tidligere var det åpningstider...pga virus faren. Jøss...er alltid virus på nett borte? 

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har tydeligvis løst problemet med fare for virus ved linking og virus som dukker opp om natta siden de ikke lengre stenger siden kl 22 ;)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, skruf skrev:

De har tydeligvis løst problemet med fare for virus ved linking og virus som dukker opp om natta siden de ikke lengre stenger siden kl 22 ;)

Men det er vel fordi hvert eneste innlegg nå må godkjennes av admin? Linker vil jo i så fall bare bli avvist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sett så mye inne på bloggen. Ved første øyekast så ser den omtrent identisk ut med hvordan jeg en gang i "hine hårde dager" kopierte og skrev oppskrifter og satte i perm. Som grunnkurselev ved kokkeskolen. Type 16 år. La all min flid i at oppskriftene skulle se såååå fine og flotte ut, flust av slurvete skrivefeil, manglende tødler og streker og prikker og egenproduserte ord (fra bunnen av :fnise:.) Avsnitt, mellomrom og tydelig/synlige underoverskrifter var ett ukjent fenomen. 

Oppskriftene ble bedre da jeg fylte 17 år da. Så kanskje det er håp for bloggen også? 

En annen ting jeg la merke til, er hvor stor forskjell det er på maten de to damene presenterer. C overgår jo T noe enormt, det er jo mange retter som faktisk er laget "fra bunnen av"  og som ser både gode og delikate ut, ikke minst spennende. Mens T sine oppskrifter ser ut til å være sponset av Tine meierier, mtp overforbruket av fløte, rømme og diverse meieriprodukter fullstappet av fett. Nivået er jo heller ikke noe å rope hurra over. Alle klarer jo å tømme en fløteboks oppi panna med stekte grønnsaker, for så å kalle det "saus". (Jeg også gjør det innimellom altså, men ikke på enhver matrett jeg lager.) Ingen regel uten unntak selvfølgelig. Bakingen hennes ser god ut, men ikke noe nyskapende der i mine øyne.

Utenom gulrotkaka(?) med ostekrem/saus? Mulig jeg er litt "fiksert", men det så ut som en helt annen "saus" enn hva jeg foretrekker å ha på kaka mi. Den type saus (som jeg fikk en visjon om) hører vel mer hjemme innenfor soverommets fire vegger. :plystre:

Kanskje dette siste ble over kanten på hva som er greit, men det var det første som slo meg og jeg tror ikke jeg er så langt over gjennomsnittet opptatt av "slike ting".

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klikket meg kjapt inn på bloggen, og må si meg enig i at C sine retter ser jo bra ut! Så hvorfor det er T som får all oppmerksomheten skjønner jeg ikke. Ellers må jeg si meg enig i at bloggen ser rimelig amatørmessig ut. Om man er kommunikasjonsrådgiver burde man vel også være klar over at layout er en viktig del av kommunikasjonen? For å ikke snakke om alle skrivefeilene...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, skruf skrev:

De har tydeligvis løst problemet med fare for virus ved linking og virus som dukker opp om natta siden de ikke lengre stenger siden kl 22 ;)

De tjener på det selv nå... :P

Anonymkode: 16e02...892

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tjener på det selv nå... :P

Anonymkode: 16e02...892

Og hoffet til O Store Gudinne biter på.... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal jo nå ha alle medlemmer til å trykke inn på bloggen for å se om det er noe de savner. Fryktelig utspekulert måte å få klikk på. Å når alle må inn på bloggen for å finne oppskrifter T og C legger ut blir det jo klikk av det også. De nekter å legge ut oppskirft i gruppen. Det hele blir så idiotisk.

Anonymkode: d8576...825

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ber om tips til forbedringer også kommer noen med en god idé (egen kategori for sauser, med beskrivelse av hva sausen passer til). Da får hun som svar at T og C har såå mange sauser de kan lage at det blir for vanskelig og alt for mye jobb?? 

Hvis dere kan så mange sauser burde det jo være lett å fylle opp en kategori. Sauser er heller ikke så vanskelig å skrive oppskrift på (og hvertfall ikke for dere, det er så enkelt som ctrl+c, ctrl+v og en teskje/spiseskje med salt).

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skruf skrev:

Og hoffet til O Store Gudinne biter på.... 

Er det ikke bare fint å unne at noen tjener penger på noe de liker? Det er flott, tenker jeg. Går det utover noen? Hvorfor er det noen som ser negativt på det? De som ikke har noen interesse av det, kan jo bare velge å la være å gå inn. Er jo bra for dem at noen liker. Det må vi og synes er bra og glede oss med dem vel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør denne gruppen så ekstremt populær at den har tusenvis av innlegg om seg her på forumet?

Skal innrømme at jeg ikke har vært innom gruppen enda, og i følge overskriften her så trodde jeg det var snakk om mat fra bunnen, som i havbunnen og dermed skalldyr og diverse :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Berit skrev:

Er det ikke bare fint å unne at noen tjener penger på noe de liker? Det er flott, tenker jeg. Går det utover noen? Hvorfor er det noen som ser negativt på det? De som ikke har noen interesse av det, kan jo bare velge å la være å gå inn. Er jo bra for dem at noen liker. Det må vi og synes er bra og glede oss med dem vel.

Har ingen problem med at nokon tener pengar på det, men det er måten det er gjort på. Kvifor skal ikkje alle kunne linke til blogg? No er det lov å linke til blogg, men oppskrifta må og leggast i lag med bildet. Men det er lov til å lenke til bloggen til gruppa utan å legge oppskrifta ved bildet. Gjestane skal sleppe å gå ut av gruppa for å finne oppskrifter, men ikkje admin sine.. DET blir for dumt.

Anonymkode: 3a37c...5f3

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Berit skrev:

Er det ikke bare fint å unne at noen tjener penger på noe de liker? Det er flott, tenker jeg. Går det utover noen? Hvorfor er det noen som ser negativt på det? De som ikke har noen interesse av det, kan jo bare velge å la være å gå inn. Er jo bra for dem at noen liker. Det må vi og synes er bra og glede oss med dem vel.

Det er måten det hele blir gjort på jeg ikke har sansen for.

I utgangspunktet så burde man kanskje ha skjønt at det var noe på gang da det ene albumet til T og det ene til C ble fjernet fra gruppen, og T skrev at de skulle rydde opp i albumene men at albumene skulle komme tilbake igjen for de som fortvilte over at oppskrifter ble borte. Det T derimot ikke informerte om var at nettopp de to albumene kom tilbake i bloggform og ikke inne på selve gruppa. 

Så hvis man skal finne ei oppskrift så MÅ man innom bloggen da oppskriftene til C og T ikke blir lagt ut på gruppen, men de linker til bloggen. Linking som før var absolutt forbudt og strike 1-2-3 førte til utkastelse av gruppen pga man forlot siden og det førte til virus.. Men nå er det tydeligvis i orden... 

Jeg unner absolutt folk å tjene penger, men jeg får en vond smak i munnen når den inntekten kommer av sluhet, uredelighet (kopiering av andres oppskrifter, endre på 4 gram og kalle det sin egen, ala T) og kynisk kalkulering. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært inne på bloggen før nå, og jeg blir helt lamslått av hvor mange skrivefeil det er der. Noen burde slå på stavekontroll på PC'en. (Eksempel: worhestersaus)

Det er også en enorm forskjell på opskriftene der. T sine bilder ser utrolig uapetittelige ut (Eksempelvis gulrotkaka og svinefilet-retten), mens C sine ser ut som om de hører hjemme på en matblogg.

Anonymkode: ca5ce...ac4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Berit skrev:

Er det ikke bare fint å unne at noen tjener penger på noe de liker? Det er flott, tenker jeg. Går det utover noen? Hvorfor er det noen som ser negativt på det? De som ikke har noen interesse av det, kan jo bare velge å la være å gå inn. Er jo bra for dem at noen liker. Det må vi og synes er bra og glede oss med dem vel.

Problemet er at man på en måte blir tvingt inn på bloggen for å finne oppskrifter, i stedet for at de ligget i gruppa som faktisk er hoved grunnen til at folk er med i den gruppa. 

Anonymkode: d8576...825

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, acetosella skrev:

De ber om tips til forbedringer også kommer noen med en god idé (egen kategori for sauser, med beskrivelse av hva sausen passer til). Da får hun som svar at T og C har såå mange sauser de kan lage at det blir for vanskelig og alt for mye jobb?? 

Hvis dere kan så mange sauser burde det jo være lett å fylle opp en kategori. Sauser er heller ikke så vanskelig å skrive oppskrift på (og hvertfall ikke for dere, det er så enkelt som ctrl+c, ctrl+v og en teskje/spiseskje med salt).

Er vel vanskelig å bruke tag funksjonen på bloggen også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my.. Oppskriften på baconsurret svinefilet:

1 svinefilet, 4 dl fløte + 2 ss creme fraiche. Nok saus om ikke annet. Lages tross alt med charlottløk og worhestersaus. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på bloggen istad, mange av oppskriftene til C så gode ut og veldig fine bilder - men T sine? De virket veldig amatørmessige og lite smaklige, ikke så bildene noe gode ut heller. 

Anonymkode: ce259...409

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...