Gå til innhold

Hvem kjører?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer har vær vår forlover som ikke har sertifikat, og tradisjonen tro så sies det at forloveren skal kjøre til kirken og til lokalet (?) hvis jeg ikke tar helt feil.. Men i og med at vi har forlovere uten lappen, så lurer vi på hva gjør vi nå??

 

Har liksom ikke tenkt på det før nå, og nå tenker jeg ikke på noe annet omtrent. Vi har ikke så mange venner, så blir ikke til at det er noen venner som kan kjøre oss heller. Vi har heller ikke tenkt til å bestille noetransport, som for.eks hest og vogn, eller noen andre som kan kjøre fin bil, for det inngår ikke i vårt budsjett, da dette blir for dyrt dessverre :(

 

Har noen ideèr? Er åpen for alt :)



Anonymous poster hash: d2993...16d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi kan selvfølgelig få en våre foreldre til å kjøre, men pappa kjører en svær Caravelle bil, og svigerfar kjører en bil som jeg ikke husker navnet på, men den er helt umulig å sette seg inn i med en svær brudekjole inni ​



Anonymous poster hash: 7037b...142
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxi blir alt for dyrt i dette tilfelle desverre :(



Anonymous poster hash: 7037b...142
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke noen gjester i bryllupet som har ok bil som kan bytte kjøretøy med foreldrene dine for dagen? Eller som evt kan kjøre deg?

Anonymous poster hash: 28eb7...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha så mange gjester i bryllupet vårt. Det er liksom nærmeste familie, som foreldre, søsken med date og besteforeldre og de få vennene vi har med date. Så ca 20 stk. Og de fleste sitter på med hverandre.. Men vi finner nok ut av dette etter hvert :)



Anonymous poster hash: 7037b...142
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke bare brudgommen kjøre? Har vært i flere brylluper der brudeparet kjører alene, jeg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har aldri hørt om at det er tradisjon hvem som kjører. De som har bil, vel.. og det kan da ikke være så stort problem å sitte i en helt vanlig bil med brudekjole? 

Anonymkode: f5231...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kjørte svigerfar. Er det et problem at foreldre ikke har "rett bil" så skaffer man rett bil. Har forsåvidt aldri hørt at det er tradisjon at forloverne kjører. Hadde det vært opp til meg hadde brudgommen kjørt, slik at vi fikk litt tid bare oss to =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spiller vel ingen rolle hvilken relasjon dere har til personen som kjører, bare dere finner noen som tar på seg oppdraget. 

Min søster og mannen kjørte selv til vielseslokalet, jeg og min mann tok taxi. Begge deler gikk veldig fint.

Anonymkode: 1e11d...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Legg det ut på finn småjobber, kanskje? Eller hva med denne "lovlig" pirattaxiappen?

Anonymkode: f6068...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tradisjonen har jeg ikke hørt om. De fleste tradisjonene oppsto vel før bil var en greie uansett? 

For min del kunne hvem som helst med ren bil kjørt oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært i mange bryllup, veldig mange. Nord, sør, vest, øst. Bygd og by. Men at det skal være en "tradisjon" at forloverne kjører? Det har jeg aldri hørt om eller opplevd. 

Anonymkode: 195bc...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...