Gå til innhold

Rosenrøds vei mot pseudotvillinger


Rosenrød

Anbefalte innlegg

Så fantastisk herlig å sove leeeenge til en forandring! Jeg er forsåvidt heldig, da jeg har en mann som som regel står opp med V i helgene, så jeg skal absolutt ikke klage, men det er jo nydelig å kunne ha kvalitetstid om morgenen også!:fnise: Bare jeg og han liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vil jeg ha VÅÅÅÅÅÅR! Er så lei av vind og regn i Stavanger!:angry:

Så derfor bestilte jeg vårsko til V i dag, de var så søte! Og forhåpentligvis gode på foten. Kjøpte dem litt store da jeg ikke ser for meg sol og sommer HELT ennå, dessverre...

I går var jeg forresten halvveis i svangerskapet, hurra for tjue fullgåtte uker!:laugh: Nå venter jeg bare på at venninnen min, hun som også er gravid, skal på OUL. Blir spennende å se om det blir en liten venninne eller en kjæreste til lille.:fnise:

Endret av Rosenrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset tenker vi masse på navn for tiden. Skal vi kalle opp etter noen? Hvilke navn passer til Viola? Og hvilke navn er IKKE på topplisten? Har alltid likt Ella, men det er på topp ti og blir derfor uaktuelt. Har lite lyst til at hun får samme navnet som to andre i klassen. Som lærer opplever jeg det hele tiden og har alltid tenkt at det må være litt irriterende å bli hete navnet ditt pluss første bokstav i etternavnet. For eksempel.

Både mannen og jeg synes Ellinor er veldig fint, så kanskje har vi en vinner der.:) Er i alle fall ledernavnet for øyeblikket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skoene der er så himla søte!! Skal kjøpe noen sånne så fort vi har litt mer aktiv gåing ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde nettbutikken Carmell 20% på alt, så da benyttet jeg sjansen til å bestille matcende rompers fra Memini til V og frøet. Slengte også med en søt genser til V. Memini har så mye fint, men litt dyrt er det jo... Uansett kjekt når en får rabatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsdag og valentine på samme dag er gull! I dag fikk jeg sove lenge, og kom deretter ned til herlig frokost med hjemmebakt brød, kort og presanger fra de to ynglingene mine. Så herlig!:rodmer:

Velværeprodukter fra Babor og Loccitane, pluss sjokolade fra Sjokoladepiken i Stavanger passet supert i dag. Og i kveld blir det romantisk middag med mannen.

Og dette er faktisk siste gang jeg feirer morsdag som ettbarnsmamma!

Endret av Rosenrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi tilbrakt halve vinterferien på Knaben hvor svigers har hytte. V har prøvd pulk for første gang, ingen hit den første dagen, men det gikk bedre etterhvert. Vi skal opp igjen i påsken, så kjekt å vite at hun i alle fall godtar pulken.:laugh: 

Nå er vi hjemme igjen, mannen pusser opp badet, mini sover og jeg slapper av i sofaen med bittelitt nettshopping. I dag ble det denne som ble bestilt til både store- og lillesøster. Nå tror jeg at jeg må ta en liten pause når det gjelder shopping, ellers får vel mannen spasmer! Skal heller få mor til å strikke litt til miniene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

For et herlig vær det er i Stavanger i dag! Jeg og V har vært ute på trilletur mens mannen pusser opp bad. Tror han synes det er herlig å ha oss ute av veien da.:fnise: Det blir så FINT! Og endelig skal vi få badekar, jeg skamgleder meg! Er så lei av å bade lille i baljen hennes, hun spruter og søler og jeg bør nesten ha på meg badedrakt selv... Ser fram til å bade sammen med henne i stedet. For ikke å snakke om når lillesøster kommer og de etterhvert kan bade sammen.:)

Senere i dag skal vi i bursdagselskap til V sine tremenninger, det blir koselig. V har allerede lært seg ordet "kake"...hmmmm. Er litt usikker på hva jeg tenker om det!

Ellers drømmer jeg om den dagen badet står ferdig så jeg kan begynne på prosjekt barnerom. Har bestilt enda litt til:

Leketeppe: Dette er egentlig ikke til barnerommet, men for å forenkle det å ha med seg leker når vi skal på besøk.

Oppbevaringsboks til duplo (som flyter i stuen for tiden...)

Sengesett til V som snart skal få seg juniordyne.

Sengesett igjen...Må jo ha (minst) to!

Koseklut til lillesøster.

Kjenner at jeg blir mer og mer klar for å bli tobarnsmor. Og så synes jeg det blir kjekkere og kjekkere at det er to jenter... Håper, håper, håper at de blir gode venninner etterhvert og at de får mye glede av hverandre. Nå i uken fikk jeg forresten vite at venninnen min som har termin fem uker etter meg, venter en liten gutt. Han og frøet kommer selvfølgelig til å bli kjærester!:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har god smak i barneting! Sier jeg det fordi jeg har lik smak, neeeida :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, malicious skrev:

Du har god smak i barneting! Sier jeg det fordi jeg har lik smak, neeeida :ler:

Da har vi god smak begge to!:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg 24 uker på vei, og lillesøster KAN faktisk overleve utenfor magen dersom hun skulle bli født. Rart å tenke på! Håper og tror selvfølgelig at hun holder seg der inne lenge ennå. Storesøster er høyt og lavt om dagen, løper, klatrer og babler i vei.:fnise: Nynner på Postmann Pat gjør hun også, helt herlig! Tenker at det blir gøy for henne med barnehagestart i august.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om fire uker reiser jeg, mor og tanten min til London på shoppingtur! Glede, glede, GLEDE! Vi pleier å reise til superbyen en gang i året, men vanligvis i august. Det passer jo dårlig dette året, så da blir det april i stedet. Så nå er det å sjekke ut nettsidene til favorittbutikkene...:laugh:

Denne har jeg lyst på! Og kanskje lille V skulle hatt en matchende?

Elsker Petit Bateu sine bodyer!

Favorittjeansene fra Topshop må jeg ha med meg hjem. Til bruk etter svangerskapet, vel å merke.

Likte denne skjorten fra Burberry... Denne var også fin. Og denne! Pleier å unne meg en dyrere ting på hver tur, og denne gangen tenker jeg at det blir noe herfra.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestilt oss ny vogn! Var lenge litt frem og tilbake i forhold til det, da vi har vært veldig fornøyd med Stokke Trailzvogna vår. Men vi innser at det er praktisk med en søskenvogn, i og med at forskjellen på V og lille frø bare er halvannet år. Dermed er vi gått til innkjøp av en Bugaboo Donkey, som kan brukes som både enkel- og dobbelvogn. Synes det virket mest praktisk med en vogn vi kan bruke til babyen alene også. Veldig fornøyd, selv om det blir litt trist å selge Stokkevogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enkeltversjonen (buffalo), og er superfornøyd med den :) Tipper vi kjøper Donkey vi også om/når vi får behov for søskenvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, miore skrev:

Jeg har enkeltversjonen (buffalo), og er superfornøyd med den :) Tipper vi kjøper Donkey vi også om/når vi får behov for søskenvogn.

Så bra at du er fornøyd! Det håper jeg at vi også blir. Er jo uansett litt spennende med ny vogn.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg startet med operasjon "rydde-i-walk-in-closet." Foreløpig bruker vi nemlig det ekstra soverommet i huset til mitt personlige klesskap, men det blir det jo slutt på når vi blir et ekstra familiemedlem. 

Og jeg har MYE klær.

Så planen er å gå gjennom alt, for så å selge på Finn/gi til Fretex. Har allerede startet med noen av designerveskene mine som jeg ikke bruker lenger. Ingen vits i at de ligger og støver ned... Så nå er fire av dem solgt på Finn, herlig følelse! Tenker at jeg starter litt på kleshaugen i dag, dersom det blir tid. Mannen må jobbe med badet og jeg og lille V skal på familiebesøk. Er også ganske slitne etter vennebesøk i går kveld, med treretters middag, endel alkohol (ikke meg!) og sen leggetid. 

Endret av Rosenrød
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant Ida Ising sin stellebag ubrukt på Finn til litt over halv pris, så da slo jeg til! Fikk den i posten i dag og den virker veldig grei, skikkelig god stellemadrass inni den. Tipper at lillesøster blir fornøyd.:)

Gleder meg SÅNN til Londontur! Nå er det litt under tre uker til vi reiser, og jeg tipper at de ukene går fort. Herrefred, jeg er jo ellerede 26 uker på vei i morgen. Nå er det påskeferie for min del, vi reiser til hytta på onsdag, men først skal jeg og min gravide venninne på babyshopping på tirsdag. Eller, jeg skal ikke ha noe særlig, men jeg VET jo at LITT blir det.:P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...