Gå til innhold

Hvorfor sier noen nei til organdonasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som det står i overskriften, lurer jeg på hvorfor noen sier nei til organdonasjon. Hvorfor?

Anonymous poster hash: 5e83a...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De baserer avgjørelsene sine på følelser eller religion i stedet for rasjonell tenking.



Anonymous poster hash: dc3fd...2b2
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte har ikke den avdøde tatt stilling, og det kan føles veldig tungt for de pårørende å skulle plukke fra hverendre den døde - selv om det kan hjelpe andre mennesker.



Anonymous poster hash: 4d42c...f65
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi et menneske ikke er "reservedeler" til andre mennesker. Vi er levende vesener som etter vår død skal behandles med verdighet. Det handler ikke om religion men om å vise respekt for den døde.

Anonymous poster hash: 0695a...455

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bla, bla, bla. Er man død så er man død. Enten blir man tilintetgjort i intense flammer eller så råtner man i jorda. Det er ufattelig egoistisk å IKKE donere organer. Anonymous poster hash: 8a2be...89f

Har du tanker om at andre kan ha andre meninger om et tema enn deg selv? Besitter du den fulle og hele sannheten? Hva får deg til å sette deg på din høye hest og svare på denne måten?

Anonymous poster hash: 0695a...455

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg ikke vil de skal kutte ut puste hjelp osv bare for å høste organer. 



Anonymous poster hash: 9109a...e9d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tanker om at andre kan ha andre meninger om et tema enn deg selv? Besitter du den fulle og hele sannheten? Hva får deg til å sette deg på din høye hest og svare på denne måten?

Anonymous poster hash: 0695a...455

Cold, hard facts, honey. 

Anonymous poster hash: 8a2be...89f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Vet ikke, men jeg tenker nå dette: At når jeg er død, altså - at jeg aldri våkner til live igjen og aldri kommer til å ha bruk for mine organer, så vil jeg donere det jeg kan til de som trenger det. Det finnes så utrolig mange mennesker som trenger nytt organ for å overleve, og når jeg er død trenger jeg ikke mine. For meg er det bare en selvfølge. Bestemte meg for dette som barn, og som 18 ble jeg organdonor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står i overskriften, lurer jeg på hvorfor noen sier nei til organdonasjon. Hvorfor?

Anonymous poster hash: 5e83a...fb2

Av samme grunn som jeg ikke vil gi blod eller donerer penger til veldedige formål som omhandler mennesker.

Jeg synes mennesket er en forferdelig ond art, vi misshandler og torturerer dyr og ødelegger kloden.

Jeg misliker mennesier og vil ikke bidra til å redde noens liv.

Jeg har gitt beskjed til mine nærmeste at jeg ikke vil være organdonor. Jeg hadde heller ikke latt noen ta organene til mannen min osv

Hilsen kvinne 30

Anonymous poster hash: 8e972...99d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de vil være hele, - selv i døden.

 

Jeg for min del kan godt donere organene mine hvis mulig, - om den dagen kommer. Jeg har donorkort i lommeboka og på mobil-app. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tanker om at andre kan ha andre meninger om et tema enn deg selv? Besitter du den fulle og hele sannheten? Hva får deg til å sette deg på din høye hest og svare på denne måten?

Anonymous poster hash: 0695a...455

 

Den dagen kan komme at du, eller noen du er glad i, trenger å få transplantert et livsviktig organ.

Da tenker jeg du kanskje er takknemlig for at andre har andre meninger enn deg?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi et menneske ikke er "reservedeler" til andre mennesker. Vi er levende vesener som etter vår død skal behandles med verdighet. Det handler ikke om religion men om å vise respekt for den døde.

Anonymous poster hash: 0695a...455

 

 

Så hvis jeg donerer mine organer, da er min død behandlet mindre verdig? 

Anonymous poster hash: 8041e...3ea

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så hvis jeg donerer mine organer, da er min død behandlet mindre verdig? 

Anonymous poster hash: 8041e...3ea

 

i mine øyne vil det være mer verdig at noen kan bruke organene enn at de råtner. 

Anonymous poster hash: db6b0...49d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi et menneske ikke er "reservedeler" til andre mennesker. Vi er levende vesener som etter vår død skal behandles med verdighet. Det handler ikke om religion men om å vise respekt for den døde.

Anonymous poster hash: 0695a...455

 

 

 

Bla, bla, bla. Er man død så er man død. Enten blir man tilintetgjort i intense flammer eller så råtner man i jorda. Det er ufattelig egoistisk å IKKE donere organer.

Anonymous poster hash: 8a2be...89f

 

 

Selv om de organene kunne hjulpet din mor, søster, bror, far, onkel, tante, venn, kjæreste eller andre du var glad i?

 

Jeg forstår tankegangen. Det må være grusomt å ta ut disse organene. Men se på det sånn her; vi kaster uendelig mye mat i verden, selv om den maten kanskje kan redde andre. Maten råtner jo uansett, så hvorfor kaste den bort?

Anonymous poster hash: 72fea...f4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

i mine øyne vil det være mer verdig at noen kan bruke organene enn at de råtner. 

Anonymous poster hash: db6b0...49d

 

 

Ja, det synes jeg og. Jeg tror ikke den 4 år gamle jenta som evt  hadde mottatt et organ fra meg hadde sett på meg som en "reservedel".

Anonymous poster hash: 8041e...3ea

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen kan komme at du, eller noen du er glad i, trenger å få transplantert et livsviktig organ.

Da tenker jeg du kanskje er takknemlig for at andre har andre meninger enn deg?

Den problemstillingen har vi alt tatt stilling til. Jeg skal heller ikke ha andres organer. Andres organer er andre mennesker sine. Så enkelt. Jeg vil heller ikke delta i organdonasjonsspørsmål i jobbsammenheng.

Anonymous poster hash: 0695a...455

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tanker om at andre kan ha andre meninger om et tema enn deg selv? 

Det kommer an på temaet. Hvem som vil rykke ned fra eliteserien i år, er jeg ikke helt sikker på, men jeg har en begrunnet mening om det. At jeg ikke har bruk for mine organer etter at jeg er død, er jeg derimot 100% sikker på. Hvem tror det, egentlig? Ikke de kristne, i hvert fall.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, det synes jeg og. Jeg tror ikke den 4 år gamle jenta som evt  hadde mottatt et organ fra meg hadde sett på meg som en "reservedel".

Anonymous poster hash: 8041e...3ea

 

både jenta og moren/faren ville nok sett på deg som en gave fra himmelen. skjønner ikke hva som er så galt med det

Anonymous poster hash: db6b0...49d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...