Gå til innhold

Facebook-gruppen Koreansk Kosmetikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har hun fått spørsmål igjen om hun redigerer bildene... Venter bare på at det blir drama. :P 

Anonymkode: 4df68...20f

Hun burde isåfall ha redigert skillet oppe ved hårfestet bedre, sminken blir jo alt for mørk for henne. :fnise:

Anonymkode: 73147...fff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har hun fått spørsmål igjen om hun redigerer bildene... Venter bare på at det blir drama. :P 

Anonymkode: 4df68...20f

Det er jo helt klart redigert, INGEN har så glatt hud uten å redigere, ikke engang Hollywoodstjerner. Når man ikke har en eneste føflekk, pigmentflekk, linje eller et rødlig blodkar på bildet så sier det seg selv.

Jeg gjentar igjen, jeg liker virkelig gruppa, men det var en periode jeg blokkerte den dama fra newsfeeden min fordi jeg ikke klarte flere dådyrselfies. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt klart redigert, INGEN har så glatt hud uten å redigere, ikke engang Hollywoodstjerner. Når man ikke har en eneste føflekk, pigmentflekk, linje eller et rødlig blodkar på bildet så sier det seg selv.

Jeg gjentar igjen, jeg liker virkelig gruppa, men det var en periode jeg blokkerte den dama fra newsfeeden min fordi jeg ikke klarte flere dådyrselfies. 

Samme her, har blokkert gruppa totalt fra nyhetsstrømmen. Den var veldig givende i begynnelsen, da det var få medlemmer, men nå er det jo bare like-sanking og HJELPMEG-poster. 

Og selfie-Guri er et prakteksemplar på "pliiiiz, elsk meg-generasjonen", gruppa er jo en personlig blogg for dama, omtrent. Først en selfie, så tre nye i kommentarene, omtrent identiske, og så nye igjen neste dag, med den føkkings samme look'en. Lurer på om hun tror at hun kan bruke likes-ene, hjertene og smilefjesene til noe stort senere i livet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det noen som har lagt ut innlegg der de spør hvorfor folk redigerer. Flere som sier "det er automatisk forskjønningsfunksjon på frontkameraet,vet ikke hvordan jeg får det av."

 

Er det virkelig det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Jeg har skjønnhets-modus på kameraet på s5, men bruker den sjeldent. Og ville i alle fall ikke ha brukt den om jeg skulle vise hvor fin huden min ble av sånn og sånn sminke/produkter. Da hadde jeg i så fall opplyst om det i tillegg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt kastet ut av gruppen... Jeg har ikke skrevet noe der inne på mange måneder, og da kun erfaringer med produkter og tips til andre :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spurte om noen av ingrediensene ikke er godkjente av norske helsemyndigheter, admin påstod at det trengte jeg ikke bekymre meg for og slettet innlegget. Sjekket litt og snakket med en fagperson, og noe er ikke bra. 

Dessuten, ingen av disse damene er hudleger eller pleiere, så merkelig  at det de mener skal være sannheten. 

Endret av Caterina
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at dere har laget kallenavn til selfiedronningen:fnise: Hun er veldig pen og søt, og virker god med sminke og slikt, men når man har sett trynet hennes daglig i flere månder blir man faktisk litt lei.. Glad jeg ikke er den eneste som har reagert på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det vært mye rart der... En som foreslo at vi skulle sende kremer og sminke vi hadde liggende til en dame som har bedt om julegaver på finn.no. Hun ba om pc, mobil og klær, forresten, ikke hudpleierelatrerte artikler. Det er helt feil fora for den slags. Jeg er der bare for å få tips, ikke for å drive med veldedighet. Det klarer jeg helt fint på egenhånd.

Og så har noen dratt i gang en artig ordlek... Mye hard penis, klyster, svære dildoer og andre kjempefestlige ord. Feil fora, her og. Dette kan man ta med sine egne prebubertale venner. Det var flere som kommenterte at dette ble veldig spesielt, men fikk da som svar at det måtte da være lov til å ha det litt gøy.

Nei, den gruppen har sklidd ut. Jeg var medlem helt i begynnelsen, og da var det veldig hyggelig og nyttig der. Nå er det mest en fritidsbeskjeftigelse for folk med mye dødtid, føler jeg.

Anonymkode: a2555...d2e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte om noen av ingrediensene ikke er godkjente av norske helsemyndigheter, admin påstod at det trengte jeg ikke bekymre meg for og slettet innlegget. Sjekket litt og snakket med en fagperson, og noe er ikke bra. 

Dessuten, ingen av disse damene er hudleger eller pleiere, så merkelig  at det de mener skal være sannheten. 

Hva sa fagpersonen om koreanske produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det vært mye rart der... En som foreslo at vi skulle sende kremer og sminke vi hadde liggende til en dame som har bedt om julegaver på finn.no. Hun ba om pc, mobil og klær, forresten, ikke hudpleierelatrerte artikler. Det er helt feil fora for den slags. Jeg er der bare for å få tips, ikke for å drive med veldedighet. Det klarer jeg helt fint på egenhånd.

Og så har noen dratt i gang en artig ordlek... Mye hard penis, klyster, svære dildoer og andre kjempefestlige ord. Feil fora, her og. Dette kan man ta med sine egne prebubertale venner. Det var flere som kommenterte at dette ble veldig spesielt, men fikk da som svar at det måtte da være lov til å ha det litt gøy.

Nei, den gruppen har sklidd ut. Jeg var medlem helt i begynnelsen, og da var det veldig hyggelig og nyttig der. Nå er det mest en fritidsbeskjeftigelse for folk med mye dødtid, føler jeg.

Anonymkode: a2555...d2e

Veldig enig med deg!

Greit nok med en litt relevant lek liksom, men den ordleken har jo ikke noe som helst relevans med koreansk kosmetikk. Skjønner faktisk ikke at folk på 20+ synes det er såå morsomt med ord som penis, pule, dildo og lignende :S Har vært en fin gruppe synes jeg, men nå er det litt for mye "se på meg", "la oss ha det gøy" og masse dumme spørsmål som ikke er særlig givende for oss som har gjort en innsats i å lese seg opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva sa fagpersonen om koreanske produkter?

Det var en hudlege, og det er ikke snakk om mange produkter, men virkestoffer i et produkt som vedkommende sa at generelt ikke er anbefalt. Men nå er vi jo (heldigvis) litt strengere på hva som er lovlig her til lands. 

Det finnes mye bra koreansk kosmetikk, men som på alle områder bør man være ekstremt kritisk og gjøre grundig research før man begynner å bruke noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en hudlege, og det er ikke snakk om mange produkter, men virkestoffer i et produkt som vedkommende sa at generelt ikke er anbefalt. Men nå er vi jo (heldigvis) litt strengere på hva som er lovlig her til lands. 

Det finnes mye bra koreansk kosmetikk, men som på alle områder bør man være ekstremt kritisk og gjøre grundig research før man begynner å bruke noe. 

Husker du hvilket virkestoff det gjaldt? Jeg er ikke overrasket akkurat. Alt koreansk er det tydeligvis aldri noe galt med. 

Blir alltid like småirritert på de diskusjonene som av og til skjer der inne om bruk av solkrem og det å bli brun. Her sitter kjøper de antirynkekremer med syn-ake (som de kaller "botox på flaske") så det lukter brent, og bruker solkrem daglig ved hver lille milligram syre som konserveringsmiddel, men det er tydeligvis helt greit å sitte i solen i timevis så lenge en smører seg en gang i timen? Newsflash: de samme strålene som eldrer huden din, er de samme som gjør deg brun. Du kan ikke få begge deler. Admin burde jo, i tråd med sin track record, sagt at "Nei, koreanere flest soler seg ikke, det er ikke bra for huden, så ikke sol dere!". 

Altså folk kan gjerne sole seg for min del. Det irriterende er hele er så motstridende. "Bruk solkrem, solkrem er den beste anti-rynke kremen! Men dere blir brun selv om dere bruker solkrem! Solkremen bare beskytter mot de dårlige strålene."

Anonymkode: 7b004...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker du hvilket virkestoff det gjaldt? Jeg er ikke overrasket akkurat. Alt koreansk er det tydeligvis aldri noe galt med. 

Blir alltid like småirritert på de diskusjonene som av og til skjer der inne om bruk av solkrem og det å bli brun. Her sitter kjøper de antirynkekremer med syn-ake (som de kaller "botox på flaske") så det lukter brent, og bruker solkrem daglig ved hver lille milligram syre som konserveringsmiddel, men det er tydeligvis helt greit å sitte i solen i timevis så lenge en smører seg en gang i timen? Newsflash: de samme strålene som eldrer huden din, er de samme som gjør deg brun. Du kan ikke få begge deler. Admin burde jo, i tråd med sin track record, sagt at "Nei, koreanere flest soler seg ikke, det er ikke bra for huden, så ikke sol dere!". 

Altså folk kan gjerne sole seg for min del. Det irriterende er hele er så motstridende. "Bruk solkrem, solkrem er den beste anti-rynke kremen! Men dere blir brun selv om dere bruker solkrem! Solkremen bare beskytter mot de dårlige strålene."

Anonymkode: 7b004...69f

Husker ikke akkurat nå, men jeg kan spørre om han husker. Det jeg husker, er at det gjaldt en av disse syrene de anbefaler opp og ned i mente. Det som irriterer meg, er at de snakker om syrer som noe man bør bruke hver dag over lengre perioder. Nei, det bør bare brukes av folk som har behov for det (uren hud), og om man bruker det for anti age er et par ganger i uken nok. Selv da jeg gikk på syreprodukter hudpleien ga meg, fikk jeg beskjed om maks annenhver dag. 

Så, ja, jeg blir litt oppgitt. Argumentasjonen er visst "jeg har holdt på med dette i 1 år, så det kan jeg." Nei, du vet hva som passer din hudtype. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

... Og der ble misunnelseskortet dratt, ja. Jeg har så lyst til å svare, men da ryker vel jeg rett ut. For enkelte er jo fredet der inne, og tør man å spørre om bilder er redigert er man jo tydeligvis grønnjævlige av misunnelse. :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en hudlege, og det er ikke snakk om mange produkter, men virkestoffer i et produkt som vedkommende sa at generelt ikke er anbefalt. Men nå er vi jo (heldigvis) litt strengere på hva som er lovlig her til lands. 

Det finnes mye bra koreansk kosmetikk, men som på alle områder bør man være ekstremt kritisk og gjøre grundig research før man begynner å bruke noe. 

Hvilke virkestoff er det snakk om ? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En person spurte om koreanske produkter i salonger, og dette er svaret hun fikk. Hvis det viser seg at admin visste dette, og ga meg et annet svar, har denne gruppen mistet all cred i mine øyne. 😚

 

Endret av Caterina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Og der ble misunnelseskortet dratt, ja. Jeg har så lyst til å svare, men da ryker vel jeg rett ut. For enkelte er jo fredet der inne, og tør man å spørre om bilder er redigert er man jo tydeligvis grønnjævlige av misunnelse. :dry: 

Hva ble sagt?

Anonymkode: 4f206...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...