Gå til innhold

Facebook-gruppen Koreansk Kosmetikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var noen som etterspurte en egen tråd om denne facebookgruppa, så her er den!

Litt i samme sjanger som eBay for jenter og kvinner, veldig strenge admins. I tillegg til at de samme jentene poster selfies 30 ganger per dag for å fiske likes og komplimenter.

Kjør på med diskusjon!! 



Anonymous poster hash: 3c551...d7f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det var noen som etterspurte en egen tråd om denne facebookgruppa, så her er den!

Litt i samme sjanger som eBay for jenter og kvinner, veldig strenge admins. I tillegg til at de samme jentene poster selfies 30 ganger per dag for å fiske likes og komplimenter.

Kjør på med diskusjon!! 

Anonymous poster hash: 3c551...d7f

 

Hva er de strenge med? 15000 folk som konstant spør om det samme 24/7.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forstår ikke nynorsk, og ser helst at folk skriver bokmål i gruppen. Ett ord nynorsk, og du får streng beskjed om at "dialekt er ikke tillatt!!". De evner ikke å se forskjell på nynorsk og dialekt, pinlig! Unnskyldningen er at "danskene og svenskene ikke forstår nynorsk". Akkurat som om alle nordmenn forstår dansk eller svensk skriftspråk...

Ser ikke problemet med at folk heller kan spørre hva enkeltord betyr, i stedet for å prøve å forby ett skriftspråk som er sidestilt med det andre.

I tillegg forsøker de å henge ut folk som linker i andre grupper, og holder de ansvarlig for at prisene på kk stiger. De burde hatt et kurs eller to i folkeskikk og samfunnsøkonomi.

Ellers er jeg veldig fornøyd med gruppen, og liker spesielt godt sminke-selfiene!! :) :) Bubbleclay-selfiene har jeg sett nok av.

Anonymous poster hash: 427b1...0ed

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker gruppen og synes ikke de er spesielt strenge. Reglene er ikke hysteriske i min bok. Ikke-linke-regelen burde være grei å forholde seg til, selv om man ikke er enige i den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kosmetikk fra Korea :fnise:

Haha :fnise:  Men er det et merke? Hvor kjøper man det? Inne på Facebook-gruppen? :P

Anonymous poster hash: e0539...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte rykter om at det var noen produkter de nektet folk å kjøpe? Stemmer dette og i så fall hva var det?

(Jeg er selv medlem i gruppen, men ikke aktiv)

 

Og jeg er litt lei av det syremaset.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte rykter om at det var noen produkter de nektet folk å kjøpe? Stemmer dette og i så fall hva var det?

(Jeg er selv medlem i gruppen, men ikke aktiv)

 

Og jeg er litt lei av det syremaset.. 

 

Hva mener du med det?

 

 

Jeg skriver aldri i grupper, men er medlem der og har lært en del så er glad for gruppen. Men jeg må si jeg blir mildt sagt forbannet når medlemmer skriver perfekt nynorsk uten en eneste feil og så får de kjeft fordi de ikke skriver "Ivar Aasen-nynorsk", som faktisk er vanskeligere enn mange av de ordene som folk bruker i vanlig nynorsk. Bare fordi det er ett ord de ikke har sett før så er det ikke "Ivar Aasen-nynorsk". Vi har faktisk to offisielle skriftspråk i Norge og jeg mener de diskriminerer når de ikke lar folk skrive nynorsk. At danskene har problemer med å forstå får være danskene sitt problem. Det er først og fremst en norsk gruppe. Danskene forstår jo ikke hverandre engang.

Anonymous poster hash: 40a04...174

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forstår ikke nynorsk, og ser helst at folk skriver bokmål i gruppen. Ett ord nynorsk, og du får streng beskjed om at "dialekt er ikke tillatt!!". De evner ikke å se forskjell på nynorsk og dialekt, pinlig! Unnskyldningen er at "danskene og svenskene ikke forstår nynorsk". Akkurat som om alle nordmenn forstår dansk eller svensk skriftspråk...

Ser ikke problemet med at folk heller kan spørre hva enkeltord betyr, i stedet for å prøve å forby ett skriftspråk som er sidestilt med det andre.

I tillegg forsøker de å henge ut folk som linker i andre grupper, og holder de ansvarlig for at prisene på kk stiger. De burde hatt et kurs eller to i folkeskikk og samfunnsøkonomi.

Ellers er jeg veldig fornøyd med gruppen, og liker spesielt godt sminke-selfiene!! :) :) Bubbleclay-selfiene har jeg sett nok av.

Anonymous poster hash: 427b1...0ed

Jeg tror ikke det er lovlig at nynorsk ikke blir godkjent...?

Anonymous poster hash: c0fd6...e8f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror ikke det er lovlig at nynorsk ikke blir godkjent...?

Anonymous poster hash: c0fd6...e8f

 

Godt poeng :skratte:

Anonymous poster hash: 98c6b...c12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynorsk er godkjent om man ikke kan bokmål, siden bokmål er enklere for dansker å forstå, det er IKKE forbudt :P 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte rykter om at det var noen produkter de nektet folk å kjøpe? Stemmer dette og i så fall hva var det?

(Jeg er selv medlem i gruppen, men ikke aktiv)

 

Og jeg er litt lei av det syremaset.. 

Hmm, kanskje det med produkter fra selgere i Kina? Fordi det mest sannsynlig var fake. Har ikke hørt om noe annet.

Enig om syremaset og solkremmaset, pluss 10000000000000 poster om den hersens sneglekremen fra mizon hver eneste dag! Argh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sluttet å følge gruppa i newsfeeden, det var bare poster om syre og solkrem. Jeg vil gjerne ha fin hud, men å smøre huden med faktor 50 når en skal sitte innendørs i oktober i Norge er altså på grensen til hysteri for min del. Sånn orker ikke jeg å leve.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som irriterer meg er:

1. De klikker hvis folk skriver dialekt/forkortelser, men selv dukker det opp masse forkortelser fra den ene admin HELE TIDEN.

2. Ikke liv å linke, men admin kan gjerne linke til sin blogg, hvor det igjen dr linket.

3. Så lenge du er bestevenn med admin kan du gjøre som du vil, og du blir alltid rent ned sv hjerter og det er synd på deg fordi noen har påpekt at du har filter på bildene dine og du nekter.

For all del. Syns reglene er greie, men da må det gjelde admin og.

Anonymous poster hash: 18c1e...5a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som irriterer meg er:

1. De klikker hvis folk skriver dialekt/forkortelser, men selv dukker det opp masse forkortelser fra den ene admin HELE TIDEN.

2. Ikke liv å linke, men admin kan gjerne linke til sin blogg, hvor det igjen dr linket.

3. Så lenge du er bestevenn med admin kan du gjøre som du vil, og du blir alltid rent ned sv hjerter og det er synd på deg fordi noen har påpekt at du har filter på bildene dine og du nekter.

For all del. Syns reglene er greie, men da må det gjelde admin og.

Anonymous poster hash: 18c1e...5a1

Har ikke vi lov til å linke til blogger med eBay link i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sluttet å følge gruppa i newsfeeden, det var bare poster om syre og solkrem. Jeg vil gjerne ha fin hud, men å smøre huden med faktor 50 når en skal sitte innendørs i oktober i Norge er altså på grensen til hysteri for min del. Sånn orker ikke jeg å leve.

Bare til å ignorere det da. Trenger ikke gjøre alt de ber deg om! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe et produkt på Ebay, leste gjennom ingrediens listen og fant ut via google at det ene stoffet der ikke er lovlig i Norge da det kan gi uheldige bivirkninger og rett og slett er farlig å bruke for gravide.

 

Tenkte at dette er noe det kan være greit å si fra om, så la til en link fra helsedirektoratet der dette stoffet var beskrevet, samt at det stod om skadevirkningene.

 

Innlegget ble slettet umiddelbart og fikk beskjed om at dersom jeg postet et lignende innlegg en gang til så ble jeg kastet ut av gruppa.. Spurte om hun hadde lest innlegget, det hadde hun ikke. Men så lenge det kom fra Korea, så var det trygt, og dermed ikke noe å diskutere.. Helsedirektoratet hadde ikke peiling på hva de snakket om!

 

Jeg slettet meg selv fra gruppa etterpå!

 

Det er greit at det ikke er lov med linking, for så lenge man ser bilde av et produkt så er det lett å finne det selv, MEN grunnen til at det ikke er lov er jo helt på trynet. Det er fordi at de ikke vil at prisene skal presses oppover.

Er det noen som linker i andre grupper, er det deres feil at produktet koster 10 kr mer neste gang de skal kjøpe noe!

Men hallo i luken, de bruker KK i Tyskland, USA, England +++ også, ikke bare i lille Norge.

Samtidlig har de laget en liste der de har skrevet navnet på trygge selgere...

Endret av Frøkenfryd30
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vi lov til å linke til blogger med eBay link i?

Nei. Det er ikke lov å promotere sine egne blogger, bortsett fra admin. Og heller ikke lov å linke, som jeg skjønner, men admin kan. Ikke lov med japanske merker, foruten noen masker som admin syns er ol. Osv osv.

Anonymous poster hash: 18c1e...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...