Gå til innhold

Tror du på Åndenes makt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...

Kan 3 forskjellige personer drømme det samme? Hendelsene skjedde spredt ut over noen år. Pustingen startet idet lyset ble skrudd av i de andre 3 hendelsene. 

Anonymous poster hash: 5a6d7...021

 

 

Det kan de selvfølgelig, spesielt hvis den første fortalte den andre osv. Da kan det ha ligget og kvernet i underbevisstheten.

Anonymous poster hash: 43a02...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det kan de selvfølgelig, spesielt hvis den første fortalte den andre osv. Da kan det ha ligget og kvernet i underbevisstheten.

Anonymous poster hash: 43a02...8bc

 

 

Men allerede før de har lagt seg ned i senga? Mens de skrekkslagent hører resten av familien skravle i vei på badet, mens de selv står stive av skrekk inne på eget rom? 

Anonymous poster hash: 5a6d7...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er en skeptisk og logisk person, og mener Åndenes makt er noe tøv, og absolutt ikke noe jeg tror på. Selv om det hadde vært morsomt om det var det.

 

Men er en hendelse som jeg ikke kan forklare logisk. Eller jeg kunne det helt til det var flere som opplevde det samme og ga nøyaktig samme beskrivelse. Jeg trodde det var noe jeg drømte i våken tilstand, men det har skjedd 4 ganger senere i tillegg med da totalt 3 forskjellige personer i samme hus, og alle med samme beskrivelse. 

 

Lurer på om noen her vet hva det kan være. Skjedde i et gammelt hus som ble bygget i 1945. Det har skjedd 3 ganger mens folk var i ferd med å gjøre seg klar til å sove, og 2 ganger hvor jeg og en annen ble vekket midt på natten. Det er pusting som kommer fra "midt i rommet". Blir lyset slått på forsvinner pustingen. Kun utpust, og høres ut som de kunne kommet fra en kvinne eller ung person. Det skjedde på 2 forskjellige rom, som ligger rett ved siden av hverandre. 

 

Kan 3 forskjellige personer drømme det samme? Hendelsene skjedde spredt ut over noen år. Pustingen startet idet lyset ble skrudd av i de andre 3 hendelsene. 

Anonymous poster hash: 5a6d7...021

 

 

Hvordan kan du høre at pustingen høres ut som en dame eller ung person? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men allerede før de har lagt seg ned i senga? Mens de skrekkslagent hører resten av familien skravle i vei på badet, mens de selv står stive av skrekk inne på eget rom? 

Anonymous poster hash: 5a6d7...021

 

 

Hypnagogia, "ett eller annet koblet til lyskontakten", livlig fantasi, hallusinasjoner, løgner etc.

 

^Alle de tingene er vel mye mer sannsynlig enn at et dødt menneske skulle vende tilbake? Dette blir litt som å rope "aliens!" i det man ser et lys man ikke kan forklare.

Anonymous poster hash: 43a02...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke iscenesatt. Vi lever ikke i USA. Jeg jobber selv innen TV og film og har en tidligere kollega som rett og slett fikk snudd verdensbildet sitt opp-ned etter at han begynte å jobbe som prod. ass. i TV Norges forgjenger til Åndenes Makt som het Fornemmelse for mord. Han var skeptiker før. Ikke nå lenger.

Anonymous poster hash: 3f0fc...55a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er liksom litt det. "Jeg opplevde noe jeg ikke kan forklare" er ingen drøy påstand, men når de følger opp med "og det var et spøkelse" er det ikke bare drøyt, men en selvmotsigelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan du høre at pustingen høres ut som en dame eller ung person? 

Utpustene er "lette".

 

Hypnagogia, "ett eller annet koblet til lyskontakten", livlig fantasi, hallusinasjoner, løgner etc.

 

^Alle de tingene er vel mye mer sannsynlig enn at et dødt menneske skulle vende tilbake? Dette blir litt som å rope "aliens!" i det man ser et lys man ikke kan forklare.

Anonymous poster hash: 43a02...8bc

 

 

Da må man i utgangspunktet ha visst om hendelsene de andre opplevde på forhånd. Og forklaringene er helt like fra alle 3 personer. 

Anonymous poster hash: 5a6d7...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Utpustene er "lette".

 

Da må man i utgangspunktet ha visst om hendelsene de andre opplevde på forhånd. Og forklaringene er helt like fra alle 3 personer. 

Anonymous poster hash: 5a6d7...021

 

 

Ikke hvis det faktisk er koblet noe på stikkontakten som gjør noe med trykket i rommet. Nå kjenner vi heller ikke de lokale forholdene, gamle hus lager mye lyder! At forklaringene ble oppfattet som likedanne kan skyldes confirmation bias e.l. Uansett er jo poenget at det er et stort sprang fra "noe rart skjedde" til "I see dead People".

Anonymous poster hash: 43a02...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan du og han mente hva så bidrar slike kommentarer til stigmatisering. Men kveruler i vei, og kos deg.

Anonymous poster hash: f35e9...633

 

Jeg skjønner ikke hvordan det bidrar til stigmatisering? Stigmatisering av hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tror vel på det. De tar på skummel musikk og sånt. så nei... jeg tror ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at alle kyr er brune i Norge er ikke det samme som at alle brune kyr bor i Norge.

 

 

 

Jeg kan da fint svare at de som tror på spøkelser o.l. er psykisk syke. 

 

Du får selvsagt lov til å tro på hva du vil for min del.

Anonymous poster hash: 5a1fd...36b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de som blokker fullstendig for at det finnes mer enn vi ser, er arrogante og i beste fall dumme. Tenk på alt vi tidligere "visste"! Hvis noen hadde ymtet frampå at jorda IKKE var flat, så ble de stemplet som idioter. Historien er veldig klar på hvem som var de egentlig idiotene. Trangsynte folk, som ikke tør å åpne opp for at de ikke vet (har kontroll på?) alt!

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke hvis det faktisk er koblet noe på stikkontakten som gjør noe med trykket i rommet. Nå kjenner vi heller ikke de lokale forholdene, gamle hus lager mye lyder! At forklaringene ble oppfattet som likedanne kan skyldes confirmation bias e.l. Uansett er jo poenget at det er et stort sprang fra "noe rart skjedde" til "I see dead People".

Anonymous poster hash: 43a02...8bc

 

 

Og der mistet du meg veldig. Jeg er åpen for logiske forklaringer på alt, men hva i all verden kan man sette i en stikkontakt som gjør noe med trykket i rommet og som ikke er svært så synlig? Skal man endre trykket så må for det første rommet være temmelig tett (ingen lekkasjer) og for det annet må det enten føres gass (luft) inn i rommet for å få økt trykk, eller ut av rommet (lavere trykk). Det gjør man da ikke bare via en stikkontakt. Jeg vil tro at en vifte og avsugsslange ville bli sett av rommets innvåner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er selvfølgelig ikke iscenesatt. Vi lever ikke i USA. Jeg jobber selv innen TV og film og har en tidligere kollega som rett og slett fikk snudd verdensbildet sitt opp-ned etter at han begynte å jobbe som prod. ass. i TV Norges forgjenger til Åndenes Makt som het Fornemmelse for mord. Han var skeptiker før. Ikke nå lenger.

Anonymous poster hash: 3f0fc...55a

 

Tullprat. Det er like iscenesatt som alle de andre "reality"-programmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de som blokker fullstendig for at det finnes mer enn vi ser, er arrogante og i beste fall dumme. Tenk på alt vi tidligere "visste"! Hvis noen hadde ymtet frampå at jorda IKKE var flat, så ble de stemplet som idioter. Historien er veldig klar på hvem som var de egentlig idiotene. Trangsynte folk, som ikke tør å åpne opp for at de ikke vet (har kontroll på?) alt!

 

Det er de troende som er trangsynte. For eksempel du, som tror at det handler om hva vi ser. Vi ser ikke luften, men rasjonelle mennesker sier ikke at luften ikke eksisterer av den grunn.

 

Du baserer deg altså på vrangforestillinger om både verden og dine meningsmotstandere.

 

De som ymtet frampå at jorden ikke var flat ble stemplet som idioter (dvs. de ble drept) av nettopp overtroiske/troende. Det er alltid vitenskapen som blir angrepet av alternativ-fjols.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes programmet er underholdende og lar meg nok påvirke i forskjellig grad. Men jeg vet at dette er underholdning.

 

Har alltid vært kritisk til overnaturlige saker, men har respektert dem som ikke har samme syn som meg på dette. Men jeg må kanskje forandre syn på saken.

 

Min mor døde i 2010 og det var forferdelig trist siden hun gikk altfor tidlig, men hun stryker meg over håret! Har skjedd ihvertfall 50 ganger, jeg har ikke laget noe nummer av det, men har nevnt det for mannen. Han har sagt ja og ha, helt til han så det med egne øyne. Jeg satt med dataen og min mor samlet mitt lange hår sammen på ryggen min. Da ble mannen min hvit i hodet og jeg trodde øynene skulle falle ut av hodet på ham. Han ble skikkelig redd.

Jeg er glad noen har sett det, selv om jeg ikke har noe behov for å fortelle det til noen. Stempelet som gal er ikke langt unna da :).

 



Anonymous poster hash: 6fcf2...144
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet at det finnes mye mellom himmel og jord vi ikke kan forklare. Jeg bare vet det. Men de som ikke er sprirituelle, skjønner dessverre ikke det, de må ha alt målbart og forklart, helst i statistikker. Verden fungerer ikke sånn. Vitenskapen har jo ikke alle svarene, langt derifra...



Anonymous poster hash: bf82c...ffd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de som melder seg på har den oppfatningen av at det spøker hjemme hos de, men jeg tror også at TV Norge Utnytter dette og "spiller med" 

Jeg husker for en tid tilbake da jeg ville melde meg på "fra sjel til sjel" eller noe. På søknadsskjemaet måtte man skrive ned veldig mange opplysninger om avdøde, såpass masse at de klarsynte ikke ville trengt stort mer for å få et godt inntrykk av hvordan personen var. Så med andre ord trenger de kun å være gode menneskekjennere for å treffe riktig med opplysningene de gir til de pårørende om og fra den avdøde

Nå er det vel sikkert sånn at de klarsynte tilsynelatende ikke skal få se dette skjemaet. Samme som de ikke får vite noe som hvor de skal osv i åndenes makt, men helt ærlig så tror jeg de får ganske mange opplysninger på forhånd. 

Så nei, jeg tror ikke på programmet. Men det er i alle fall bedre enn den amerikanske versjonen, den er helt grusom. Og hva er greia med at alle åndene i USA er "onde?" Husker en episode hvor det var en 15 år gammel gutt som gikk igjen. Han ble omtalt som en slags "djevel" liksom. Nei, han var ikke "mors beste barn" da han levde, men om jeg husker riktig så hadde han en vanskelig oppvekst og en fæl død. Om gutten noen gang har eksistert vet jeg ikke, men om de faktisk bruker ekte menneskers død i historiene deres så er det jo bare grusomt å omtale åndene som "onde" osv. Husker jeg fikk litt vondt av han, uff :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor døde i 2010 og det var forferdelig trist siden hun gikk altfor tidlig, men hun stryker meg over håret! Har skjedd ihvertfall 50 ganger, jeg har ikke laget noe nummer av det, men har nevnt det for mannen. Han har sagt ja og ha, helt til han så det med egne øyne. Jeg satt med dataen og min mor samlet mitt lange hår sammen på ryggen min. Da ble mannen min hvit i hodet og jeg trodde øynene skulle falle ut av hodet på ham. Han ble skikkelig redd.

Jeg er glad noen har sett det, selv om jeg ikke har noe behov for å fortelle det til noen. Stempelet som gal er ikke langt unna da :).

 

Jaaada, skikkelig troverdig historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der mistet du meg veldig. Jeg er åpen for logiske forklaringer på alt, men hva i all verden kan man sette i en stikkontakt som gjør noe med trykket i rommet og som ikke er svært så synlig?

 

En vanlig panelovn f.eks..? Jeg har ikke sagt det er noe usynlig det er snakk om, jeg har poengtert at vi ikke kjenner de lokale forholdene, og derfor ikke vet hvilke faktorer som kan spille inn. 

 

 

 Skal man endre trykket så må for det første rommet være temmelig tett (ingen lekkasjer) og for det annet må det enten føres gass (luft) inn i rommet for å få økt trykk, eller ut av rommet (lavere trykk). Det gjør man da ikke bare via en stikkontakt. Jeg vil tro at en vifte og avsugsslange ville bli sett av rommets innvåner. 

 

Dette stemmer ikke. 

 

Anonymous poster hash: 43a02...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...