Gå til innhold

Tror du på Åndenes makt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ang. kontrakt de skriver under på, vet jeg ikke. Kanskje det ikke en gnag er kontrakt. 

 

De episodene med smånisser osv er vanskelig å tro på for meg også, men siden jeg tror på det åndelige får jeg bare være åpen for nisser også, haha :) Men akkurat der skjønner jeg godt de som ikke tror på dette.

 

 

Ja, enig i den. Men man kan jo aldri vite.

 

 

Nisser har jo vært en stor del av gammel norsk overtro da, så det er muligens noe i det. Farmora mi fortalte om nisser på gården til foreldrene da hun vokste opp.. 

Men jeg vet ikke helt... Ånder tror jeg på da :) og Orbs. 

Anonymous poster hash: c6202...554

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å si at alle kyr er brune i Norge er ikke det samme som at alle brune kyr bor i Norge.

 

 

Ang topic, nei - jeg tror ikke på det.

 

Denner litt slem, men det er jo fornøyelig:

https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/KMTE61006410/sesong-1/episode-4

 

Begynner litt før 13 minutter.

De jeg kjenner som tror på overnaturlige ting er ikke psykisk syke. Vennligst gi meg noe empiri på at flere psykisk syke tror på overnaturlige ting. Ytterst få av de som er schizofrene vil ha hørsels- og synshallusinasjoner, og ytterst få av disse igjen vil tro at det er noe overnaturlig.

Anonymous poster hash: f35e9...633

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

opplevde det flere ganger,, hatt sånn eksorsist på besøk osv... så yepp...

Da har du drømt :opplyser:

Anonymous poster hash: 95cfb...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du drømt :opplyser:

Anonymous poster hash: 95cfb...513

ja jeg og flere,samt dyr som nekter å gå inn på enkelte rom,samt blir livredde.... 

 

må åpne øya dine litt, selv om du ikke tror,så betyr det ikke at det ikke finnes.... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg og flere,samt dyr som nekter å gå inn på enkelte rom,samt blir livredde.... 

 

må åpne øya dine litt, selv om du ikke tror,så betyr det ikke at det ikke finnes....

Det er fiksjon

Anonymous poster hash: 95cfb...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fiksjon

Anonymous poster hash: 95cfb...513

det får du tro.... 

må være kjedelig å gå rundt med tunnelsyn og tro verden bare er det du ser..... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De jeg kjenner som tror på overnaturlige ting er ikke psykisk syke. Vennligst gi meg noe empiri på at flere psykisk syke tror på overnaturlige ting. Ytterst få av de som er schizofrene vil ha hørsels- og synshallusinasjoner, og ytterst få av disse igjen vil tro at det er noe overnaturlig.

Anonymous poster hash: f35e9...633

Bra at noen tar et oppgjør med sånne holdninger :):blomst:

Anonymous poster hash: 80ceb...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det får du tro.... 

må være kjedelig å gå rundt med tunnelsyn og tro verden bare er det du ser..... 

:rolleyes:

Anonymous poster hash: 95cfb...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Jeg har aldri opplevd noe paranormalt selv, men jeg tror på det fordet. Elsker å se programmer om det :)

 

Har litt lyst til å oppleve noe selv, samtidig som jeg ikke har lyst siden jeg vet det vil skremme livshiten ut av meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det finnes mye her på jord som ikke vi mennesker skjønner oss helt på. Er absolutt åpen for at det finnes spøkelser og et slags "liv" etter døden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er åndenes makt bare vrøvl. Hvor er bevisene? Hvorfor vil ikke de såkalte klarsynte bli testet under riktige observasjonsforhold?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som tror på overnaturlige ting er ikke psykisk syke. Vennligst gi meg noe empiri på at flere psykisk syke tror på overnaturlige ting. Ytterst få av de som er schizofrene vil ha hørsels- og synshallusinasjoner, og ytterst få av disse igjen vil tro at det er noe overnaturlig.

Anonymous poster hash: f35e9...633

 

Jeg har aldri sagt det.

 

En poster antydet  "De som tror på dette er psykisk syk"  ved å skrive noe slikt som "Nei jeg tror ikke på dette, jeg er ikke psykisk syk".

 

Du svarte: "Jeg er psykisk syk og tror ikke på dette, det har ingenting med psykisk sykdom å gjøre".

 

Dette tolker jeg som at du sier at forrige post tar feil som mener at man må være psykisk syk for å tro på dette og begrunner det med at du er psykisk syk og ikke tror på det.

 

Jeg bare skriver at man kan ikke anvende logikk på denne måten, ingenting om det opprinnelige utsagnet er sant.

 

 

OT: Når det er sagt, tolker jeg egentlig uansett opprinnelig innlegg litt ulikt deg:

 

Selvfølgelig ikke, jeg er da ikke psykisk syk. Anonymous poster hash: 5a1fd...36b

tolker jeg som at:

"Jeg mener at de som tror på dette er ikke helt god i hodet"

ikke bokstavlig som at:

"De som tror på dette har vært hos legen og fått en diagnose"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Balian de Ibelin

Det kan være ganske underholdene til tider. Men nei jeg tror ikke på det.

 

 

Men jeg er åpen for muligheten at spøkelser og slikt kan eksistere. Jeg er ikke så arrogant at jeg skal si at jeg vet noe jeg ikke kan vite. 

Endret av Balian de Ibelin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er åndenes makt bare vrøvl. Hvor er bevisene? Hvorfor vil ikke de såkalte klarsynte bli testet under riktige observasjonsforhold?

 

Er jo en del av dem som faktisk blir testet. Det ender alltid med at de ikke klarer det de sier de kan, men tror aldri jeg har opplevd en som faktisk innrømmet dette. De kommer alltid med en uendelig remse unnskyldninger. Påfallende hvordan folk som kaller andre trangsynte er helt ute av stand til å innrømme feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en del av dem som faktisk blir testet. Det ender alltid med at de ikke klarer det de sier de kan, men tror aldri jeg har opplevd en som faktisk innrømmet dette. De kommer alltid med en uendelig remse unnskyldninger. Påfallende hvordan folk som kaller andre trangsynte er helt ute av stand til å innrømme feil.

De fra åndenes makt har vel ikke vært med på slike tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fra åndenes makt har vel ikke vært med på slike tester?

 

Neppe Bendriss, jeg tror hun vet hva hun driver med (uten at det betyr at hun driver med det hun sier hun gjør), men var det ikke en som både var innom Åndenes Makt og Folkeopplysningen? Mulig jeg husker feil. Uttalte meg egentlig mer generelt, forsåvidt.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri sagt det.

 

En poster antydet  "De som tror på dette er psykisk syk"  ved å skrive noe slikt som "Nei jeg tror ikke på dette, jeg er ikke psykisk syk".

 

Du svarte: "Jeg er psykisk syk og tror ikke på dette, det har ingenting med psykisk sykdom å gjøre".

 

Dette tolker jeg som at du sier at forrige post tar feil som mener at man må være psykisk syk for å tro på dette og begrunner det med at du er psykisk syk og ikke tror på det.

 

Jeg bare skriver at man kan ikke anvende logikk på denne måten, ingenting om det opprinnelige utsagnet er sant.

 

 

OT: Når det er sagt, tolker jeg egentlig uansett opprinnelig innlegg litt ulikt deg:

 

Selvfølgelig ikke, jeg er da ikke psykisk syk. Anonymous poster hash: 5a1fd...36b

tolker jeg som at:

"Jeg mener at de som tror på dette er ikke helt god i hodet"

ikke bokstavlig som at:

"De som tror på dette har vært hos legen og fått en diagnose"

Uansett hvordan du og han mente hva så bidrar slike kommentarer til stigmatisering. Men kveruler i vei, og kos deg.

Anonymous poster hash: f35e9...633

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Nei, jeg tror ikke på slikt, men jeg lar meg likevel underholde

En klarsynt som var med i starten nektet å være med på programmet mer siden hen ble fôret med informasjon på forhånd bak kameraene

Så på folkeopplysningen også hvor alle klarsynte kom med forskjellige historier, og bl.a den gamle vasen (fra IKEA) hadde mye historie :ler:

Og hun Gro Helen (?) som dreit seg loddrett ut når det var snakk om noen energier osv ved en såkalt kornsirkel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Jeg syns det er litt skummelt til tider, så en del av meg tror vel på det. Men noen ganger er det direkte latterlig. Som da en klarsynt kom inn i et rom fullt av spilledåser og sa at "jeg hører en spilledåse spille". Hun var en av de klarsynte som virket noe teatralsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en skeptisk og logisk person, og mener Åndenes makt er noe tøv, og absolutt ikke noe jeg tror på. Selv om det hadde vært morsomt om det var det.

 

Men er en hendelse som jeg ikke kan forklare logisk. Eller jeg kunne det helt til det var flere som opplevde det samme og ga nøyaktig samme beskrivelse. Jeg trodde det var noe jeg drømte i våken tilstand, men det har skjedd 4 ganger senere i tillegg med da totalt 3 forskjellige personer i samme hus, og alle med samme beskrivelse. 

 

Lurer på om noen her vet hva det kan være. Skjedde i et gammelt hus som ble bygget i 1945. Det har skjedd 3 ganger mens folk var i ferd med å gjøre seg klar til å sove, og 2 ganger hvor jeg og en annen ble vekket midt på natten. Det er pusting som kommer fra "midt i rommet". Blir lyset slått på forsvinner pustingen. Kun utpust, og høres ut som de kunne kommet fra en kvinne eller ung person. Det skjedde på 2 forskjellige rom, som ligger rett ved siden av hverandre. 

 

Kan 3 forskjellige personer drømme det samme? Hendelsene skjedde spredt ut over noen år. Pustingen startet idet lyset ble skrudd av i de andre 3 hendelsene. 



Anonymous poster hash: 5a6d7...021
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...