Gå til innhold

Sexy brudekjoler - hva synes du?


PaperFlower

Anbefalte innlegg

Nei, skjønar ikkje. Eller altså, eg har forståing for at ein ønskjer å vise fram flott figur, og ein flott figur er jo i seg sjølv sexy, men det er stiligare måtar å gjere det på enn å hengje all stasen utanfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg skjønner det heller ikke TS.

For egen del, synes jeg at en brudekjole ikke skal inneholde følgende elementer:

  • Stroppløs.
    Det får enhver kvinnes bryster til å se slappe ut. Det er svært, svært få kvinner som egentlig kler stroppløse kjoler/overdeler, så dette bør unngås.
  • Bare skuldre.
    Dette gjelder spesielt i kirken, men også andre steder hvor vielsen finner sted. Det er noe med det at en inngåelse av ekteskap skal være høytidelig, bare skuldre kan man vente med til selve festen.
  • For dyp kløft.
    Dette gjelder enten ved brystene, eller ryggen. Hvorfor ikke vise litt klasse?
  • For høy splitt.
    En brudekjole skal inneha en viss verdighet, høy splitt kan lett se utrolig vulgært ut.
  • En kombinasjon av alle over.
    *grøss*

Rent personlig, er jeg forelsket i denne type kjoler:

vintage-wedding-dresses-Vivien-of-Hollow

Eneste forskjellen jeg ville gjort, er at jeg ville hatt knelengde, et sort belte i livet, sort hatt, sorte hansker og sorte sko. Om jeg ville valgt hvit er jeg neimen ikke sikker på. Det skal sies at jeg ikke har tenkt til å gifte meg i kirken når den dagen kommer, da hadde jeg valgt en ankellang kjole. Nettopp fordi jeg synes man skal ha ankellang kjole dersom det er i kirken, fordi det er et religiøst hus.

Huff, det var nesten deprimerende lesing...

Min brudekjole skal være stroppløs, med mindre den ser bedre ut med stropper, og vise mye av ryggen siden jeg har en fin rygg. Jeg er veldig slank, har små pupper så er ingenting som "tyter ut"noe sted på kjolen og jeg får dermed ingen "vulgær" stil. 

Jeg ville ikke brukt ordet "sexy", synes det ser veldig elegant ut det jeg har vurdert så langt iallefall..!

Problemet er at når jeg passer inn i alle størrelsene som de har så får jeg et lite "luksusproblem" -  for mange å velge mellom! :/

Anonymkode: b1cee...c2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff, det var nesten deprimerende lesing...

Min brudekjole skal være stroppløs, med mindre den ser bedre ut med stropper, og vise mye av ryggen siden jeg har en fin rygg. Jeg er veldig slank, har små pupper så er ingenting som "tyter ut"noe sted på kjolen og jeg får dermed ingen "vulgær" stil. 

Jeg ville ikke brukt ordet "sexy", synes det ser veldig elegant ut det jeg har vurdert så langt iallefall..!

Problemet er at når jeg passer inn i alle størrelsene som de har så får jeg et lite "luksusproblem" -  for mange å velge mellom! :/

Anonymkode: b1cee...c2a

Jeg synes bare ikke at stroppløse brudekjoler verken sømmer seg eller ser pent ut på noen. Det får brystene til å se mindre pene ut, og du bør ha en bra trent rygg for at det skal være innenfor. Dersom man skal gifte seg i kirken, burde man i det minste greie å dekke til skuldrene, ellers så kan man fint velge et annet sted å gifte seg. Det handler om å kunne være sexy uten å være vulgær, å vise mye kløft foran og bak synes jeg ikke er et vakkert skue på noen kjole - brudekjole eller ei. Elegant er det i hvertfall ikke.

Til det uthevede: Det blir for dumt, for bare fordi noen av oss ikke liker enkelte ting, betyr ikke det at det er størrelsen som er problemet ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg er bare en mann og kan sikkert ikke dette med kvinner, kjoler og bryllup. Den eneste erfaringen jeg har er at jeg selv har giftet meg. 

Hvorfor er det viktig for deg å være sexy og vise deg frem i bryllupet ditt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Har fått dilla på serier som Say Yes To The Dress o.l., og jeg hører ofte at de ønsker seg en sexy kjole. Jeg har aldri skjønt akkurat det der og derfor tar jeg til Den Allvitende Kvinneguiden for hjelp.  :biggrin:

 

Hvorfor ønsker folk seg en sexy kjole når folk som bestemor, bestefar, niesen på 10 år, lillebror, tante og pappa kommer til å se den hele dagen? Jeg vet nøyaktig hva slags kjole jeg skal ha når jeg gifter meg og den er ikke sexy - men vakker. Hadde jeg måtte hadd på meg noe sexy rundt min familie tror jeg at jeg hadde brukt hele dagen på å gjemme meg for dem.

 

Se på kjoler som denne, og denne, og denne. Hadde du ville hatt på deg en av disse rundt din nærmeste familie?

 

Og ja, folk får lov til å ha på seg det de ønsker på bryllupsdagen sin, men jeg skjønner ikke logikken. Hver gang noen sier de ønsker seg en sexy kjole må jeg innrømme at "så du vil kle deg sexy for mamma og pappa?" er noe som slår meg. Med mindre det er snakk om et veldig lite bryllup med et par gjester som ikke er familie, så er jo bryllup mest for de to familiene som er involvert. Ikke en natt på byen?

 

Kanskje noen av dere skjønner denne logikken og kan opplyse meg litt? Er det bare jeg som er rar som ikke ønsker at nærmeste familie skal se meg med puppene ute, splitt i kjolen opp til skrittet og naken rygg ned til rumpa? Hadde/skal du ha en sexy kjole i ditt bryllup?

Kjole nr 1 og 3 passer best for eldre tenåringer synes jeg. Ikke for voksne damer. Jeg synes heller ikke at en kort kjole passer seg som brudekjole generelt sett. På kjole nr. to tenkte jeg omtrent bare "Hell, no!!" da jeg tenkte familiebryllup. Nå er jeg gift, og jeg kan nok ikke påstå at kjolen jeg hadde var av den sexy typen heller. Den satt riktignok veldig inntil kroppen pga "korsett"-overdel (bakpå), og jeg brukte ikke bh da jeg hadde en stroppeløs kjole, men den kan likevel ikke kategoriseres som sexy..  Nydelig/fantastisk/vakker er mer passende superlativer for den jeg brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts, jeg er bare en mann og kan sikkert ikke dette med kvinner, kjoler og bryllup. Den eneste erfaringen jeg har er at jeg selv har giftet meg. 

Hvorfor er det viktig for deg å være sexy og vise deg frem i bryllupet ditt ? 

Jeg sa vel ikke at det var det jeg foretrakk? Denne tråden laget jeg fordi jeg ikke skjønner (eller liker) det med sexy brudekjoler, og lurte på om noen kunne forklare det til meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjolene som er vist i det første innlegget er i hvert fall slett ikke egnet til å ha på seg i en kirkevielse.

Fikk ikke opp noen bilder jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg er bare en mann og kan sikkert ikke dette med kvinner, kjoler og bryllup. Den eneste erfaringen jeg har er at jeg selv har giftet meg. 

Hvorfor er det viktig for deg å være sexy og vise deg frem i bryllupet ditt ? 

Var du ikke sexy på bryllupsdagen din du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant drømmekjolen, men den hadde for dyp utringning. Fikk skredderen til å sy den litt opp. Jeg syntes det er greit å se sexy ut, men ikke vulgær - det er en fine line der. Liker godt når de går ut i livet, men mermaid kler jo noen!

Jeg er personlig ikke fan av strapless for jeg syntes det blir mye fokus på brystet/brystene, men folk gifter seg jo i alt mulig da.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...