Gå til innhold

Peugeot 307


Alja

Anbefalte innlegg

Hvilken årsmodell kunne du munimum ha hatt? 2005? 2007?

Har hørt man får mye bil for pengene, og at de er svært driftsikre og drivstoffgjerrige.

Har du noen erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her og har vi 307 og er fornøyd. Ting har røke, men det gjorde det og med Toyotaen. 



Anonymous poster hash: 02a80...426
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilen kan være et trygt kjøp, men kan også være det værste du har gjort. Det finnes faktisk ingen bil som er feilfri!!

Det som fort kan balle på seg er bremser, skiver og klosser kan være på nippet til å ikke ha noen særlig funksjon pga slitasje, eller at de sitter fast i skitt og rust.

Hvordan elektronikken er veit jeg ikke, men tror ikke de er noe særlig dårligere enn andre merker/modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peugeot 307 er nå ikke så verst - fantes ikke den med sju seter også? Jeg ville nok likevel ikke ha betalt mer enn 60% av prisen på en tilsvarende Toyota. Det er en bil med nokså mange feil som kommer igjen, selv om det ikke er det verste du kan kjøpe.

 

http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-model/peugeot-307

http://www.carsurvey.org/reviews/peugeot/307/

http://www.whatcar.com/car-reviews/used/peugeot/307-hatchback/summary/23623-5

 

Hvis du vil ha en litt bedre bil for lite penger, prøv f.eks. en Kia. Du kan prute hardt på Finn-priser og fra og med ca 2005 er det nokså gode biler.



Anonymous poster hash: f860c...14e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

307 er ikke den mest feilfrie eller kurante småbilen. Men den er typisk lavere priset en VW Golf noe de fleste franskmenn blir. Teknisk sett så er den sånn midt på treet. Regner med det er 1.6 dieselmotor??

I såfal sitter den motoren i veldig mange bilmerker. den 1.6 PSA dieselen finner du overalt. Men den er heller ikke feilfri. Turbohavari med etterfølgende eksosbytte og motorens til 30.000+++ er ikke sjeldent.

 

OBS OBS for elektronikkfeil på franske biler. ALT og da mener jeg alt av knapper og brytere skal virke. Det er aldri bare en pling eller plong til 5 kroner, uansett hvor mye selger mener det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har en 307 2002 modell. Den er veldig grei og sprek med tanke på at den snart er 14 år gammel. Men, jeg skal faktisk bytte den ut da den begynner å gå av med pensjon. Jeg har hatt den siden høsten 2014 og har siden brukt nok penger på den til å kunne ha kjøpt en bedre bil for summen. Skal over til leasing. Nevner at jeg hadde Toyota yaris før dette - gammel modell, og hadde ikke én eneste feil med den på halvannent år. 

Anonymkode: c51fd...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei! Her kan du se litt statestikk om feilrate på bil. Så er statestikk, som alt annet - kun en veiledning. Viktiste er nok å være obs på servicehistorikk, reg.reimbytte og km stand.

Om det er 307 du ønsker, så vær også spesielt obs på dette:

Slakk i lenkarmer, rust rundt dører og bakluke, bremseskiver bak (ruster fortere på disse bilene, mye pga kvalitet og ikke minst salt/fuktighet). Så er det flere som opplever problemer med håndbrekket!

 

http://bruktbilguiden.com/statistikk/

På bunnen av listene finner vi selvsagt også noen bilmodeller. De som skiller seg ut med aller mest feil er disse:

  • Dacia Logan
  • Fiat Panda
  • Citroen C4
  • Fiat Bravo
  • Alfa 159

Disse 5 bilmodellene har mer enn dobbelt så mange feil som gjennomsnittet for nyere biler

Røde biler 4-5 år er:

  • Dacia Logan
  • Citroen C4
  • Fiat Doblo
  • Chevrolet Matiz

Røde biler 6-7 år er:

  • Chrysler PT Cruiser
  • Dacia Logan
  • Renault Kangoo
  • Renault Laguna
  • Peugeot 307
  • Fiat Stilo
  • Fiat Doblo
  • Chevrolet Matiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...