Gå til innhold

Nektet hijab-kledde inngang på frisørsalong.


Gjest Mats

Anbefalte innlegg

 

Plager pizza deg eller yoga? Herregud

Anonymous poster hash: b0683...966

 

 

Jepp, alle som benytter seg av amerikanskdesignede produkter produsert i i asia, som spiser annen mat enn fisk, grisekjøtt og potet, som hører på annet enn tradisjonell norsk felemusikk osv. er noen jævla kulturutvannende landssvikere, akkurat som damer med hijab er!

 

:sarkasme:

Anonymous poster hash: 4c240...c91

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plager hijab deg eller at noen vil respektere sin egen Gud? Herregud Anonymous poster hash: 9ccf4...e58

Hvorfor skal guden deres bry se om de dekker håret eller ikke? Guden skapte jo kvinner med hår på hodet. Hijaben er til for å være "sømmelig", undertrykking og kontroll. I Islamske kulturer har kvinner ansvar for mannens seksuelle følelser, og håret er for dem seksuelt.

Anonymous poster hash: 45d3d...9d9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke bare en hvilken som helst frisør.

Jeg syns absolutt ikke det er tåpelig at organisasjoner anmelder, hvor offeret selv av ulike grunner ikke selv anmelder. I enkelte saker er det viktig å ta for retten, både for å vise at det er ikke er oppførsel som er greit, men også for å vise at slikt blir tatt på alvor og ikke kun skrikes om i media.

Greit nok, men hva skulle være naturlige grunner til at de ikke ønsker å anmelde det da, som gjør det greit at organisasjonen anmelder?

"Mann slo ned kvinne på gata, hun velger å ikke anmelde".

"Pizzabud leverte feil pizza på døra,kjøper velger å ikke anmelde".

Ja, det er flott at vi har noen som kan stille opp, enten vi vil eller ikke...?

Anonymous poster hash: 00cb5...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er megateit, men det går jo an å behandle folk med respekt likevel. På den annen side er ikke diskriminering på bakgrunn av plagg det samme som diskriminering på bakgrunn av etnisitet, som Berglund Steen prøver å gjøre det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tanken som slo meg var tildekket hår og frisørsalong? Egentlig en problemstilling jeg aldri har tenkt over. Frisørsalonger er åpne "offentlige" steder, gjerne med store vinduer, så man er ikke mye tildekket der. Nå kan ikke jeg hijab-reglene, men er det innafor å ta av seg hijaben på frisørsalong?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er megateit, men det går jo an å behandle folk med respekt likevel. På den annen side er ikke diskriminering på bakgrunn av plagg det samme som diskriminering på bakgrunn av etnisitet, som Berglund Steen prøver å gjøre det til.

Så, å f.eks. nekte folk som bærer kippa adgang er ikke rasisme?

 

http://www.algemeiner.com/wp-content/uploads/2013/10/Swedish-Kippah.jpg

Anonymous poster hash: 6659a...0b6

img-tags fjernet

Bond, forumansvarlig

Endret av Bond
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2015/10/08/194877054/skryter-av-ha-nektet-hijab-kledde-inngang-pa-egen-frisorsalong

 

For ei bra dame. Jeg er så jævlig enig med henne. Hijab har ingenting i Norge å gjøre. Norge er IKKE et muslimsk land så hijab hører hjemme i muslimske land. Hvorfor i pokker være i Norge når de ikke kan kle seg norsk? Blir så forbanna. Det er så ekkelt blitt her i Norge, med en gang noen nekter muslimer noe så må de bli anmeldt med en gang. Det er de som er mest verdt her i Norge. Norske folk får ikke mer hjelp pga muslimene og flyktningene. De gamle må lide pga muslimer og flyktningene. Så nå må folk få øynene opp. Ikke alle elsker de nye landsmenna våre. Det må dere bare godta uten anmeldelse. Ingen skal tvinges til å like de. Det er faktisk en grunn til at de ikke blir likt. En god grunn. De kommer til Norge og forventer at alle skal godta de, få alt gratis og at de skal følge sine egne regler i stedet for de norske. Nekt de ihvertfall det creepy plagget deres! 

 

Er dere ikke enig? 

Det er godt at du er 15 år ( om jeg skal tro brukernavnet ditt)

 

Det er nok en god del mer nyansert enn det du spyr ut gjennom tastaturet ditt. 

 

Personlig ønsker jeg et forbud mot Niqab. 

 

http://cloudmind.info/hijab-niqab-and-burka-faq/

Anonymous poster hash: bdf4e...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt Merete Hodne: http://www.vg.no/spesial/2015/nettkrigerne/?person=merete-hodne

Anonymous poster hash: af906...76d

Flott dame som kjemper for noe hun står for! Å være kritisk til en religion som står for undertrykkelse, æresdrap, omskjæring etc synes jeg faktisk hun skal få lov til! Og hun er ikke alene, det eneste hun gjorde galt var å "gå for langt" i ytringsfriheten, som Norge ikke lengre har vel og merke...

Si din mening, mist jobben.

Si din mening, bli anmeldt.

Si din mening, bli kalt rasist.

Ytringsfrihet er helt ok, frem til noen er dumme nok til å trø på tærne til muslimer. Verdensherredømme snakker hun om, vel, skal ærlig innrømme at jeg er faen så redd for Norges fremtid selv.

Anonymous poster hash: 00cb5...381

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Plager hijab deg eller at noen vil respektere sin egen Gud? Herregud

Anonymous poster hash: 9ccf4...e58

 

Ja det gjør det faktisk, den religionen som hijab representerer er en religion med så mye hat og dritt. At ser jeg en hijabkledd person tar jeg umiddelbart avstand. Blir så ufattelig latterlig å dra inn slike tåpelig argumenter med om hvorvidt pizza som i dette tilfellet er norsk eller ikke. Men det viser vel mangelen på gode argumenter.

Anonymous poster hash: b0683...966

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kanskje fortelle hva jeg opplevde en gang selv om jeg ikke vil dele det med noen andre enn venner, så dere kan forstå hvorfor jeg ikke klarer de, og hvorfor jeg gir applaus til denne frisøren. Jeg har aldri vert så redd som den dagen for to år siden. I fjor hadde jeg et jævlig år psykisk pga hendelsen året før. Jeg trodde jeg skulle dø. Greit nok at alle ikke skal bli dratt under samme kam, men hva hjelper vel det når jeg er blitt livredd de og forbanna på de? Nei jeg kan aldri like muslimer og det må respekteres. 

 

Frisøren har rett til å bestemme selv hvem hun skal ha inn i sin egen salong. 

Endret av Mats15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott dame som kjemper for noe hun står for! Å være kritisk til en religion som står for undertrykkelse, æresdrap, omskjæring etc synes jeg faktisk hun skal få lov til! Og hun er ikke alene, det eneste hun gjorde galt var å "gå for langt" i ytringsfriheten, som Norge ikke lengre har vel og merke...

Si din mening, mist jobben.

Si din mening, bli anmeldt.

Si din mening, bli kalt rasist.

Ytringsfrihet er helt ok, frem til noen er dumme nok til å trø på tærne til muslimer. Verdensherredømme snakker hun om, vel, skal ærlig innrømme at jeg er faen så redd for Norges fremtid selv.

Anonymous poster hash: 00cb5...381

Helt enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvordan frisøren kan føle det greit å velge bort kunder hun ikke ønsker å ha, samtidig synes jeg det er smakløst å skrive som hun gjorde i ettertid. Særlig når hun selv har skrevet at hun klipper "alle". Den kan hun ikke gå bort fra.

Men! At det oppfordres til at kvinnene anmelder er en ting, men at dusten selv sier at HAN skal anmelde saken om de ikke gjør det synes jeg er litt tåpelig. Enten så ønsker de å anmelde, ellers kan de legge saken død.

Ja, vi har ytringsfrihet, men selv jeg som blir kalt rasist av og til (som alle nordmenn blir for såvidt...) synes jeg dette var litt usmakelig av frisøren.

Anonymous poster hash: 00cb5...381

Hun mener at hun ikke går bort ifra det da "alle" omfatter alle hun mener tilhører samfunnet vårt, altså ikke hijabbærende kvinner. Helt ufyselig tankegang. 

 

Jeg synes rasismekortet blir brukt vel ofte i dagens samfunn, men her er det jo klare rasistiske tendenser. Jeg blir helt kvalm. 

Anonymous poster hash: 2c909...607

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun mener at hun ikke går bort ifra det da "alle" omfatter alle hun mener tilhører samfunnet vårt, altså ikke hijabbærende kvinner. Helt ufyselig tankegang.

Jeg synes rasismekortet blir brukt vel ofte i dagens samfunn, men her er det jo klare rasistiske tendenser. Jeg blir helt kvalm.

Anonymous poster hash: 2c909...607

Som jeg sier, frisøren Jan ikke gå vekk fra det.

Men det er også det eneste jeg ser organisasjonen har å støtte opp under ved anmeldelsen.

Anonymous poster hash: 00cb5...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener at hun ikke hadde rett til å nekte dem å komme inn. En kunde er en kunde, uansett hvor han eller hun kommer fra. Jeg liker ikke den muslimske tro jeg heller, men jeg er smart nok til å forstå at alle muslimer er ikke lik. Vi har er nabofamilie som er er muslimer og den ene kollegaen min er muslim. Nabofamilien er som en annen norsk familie. Kvinnene dekker seg ikke til det hele tatt. Kollegaen min gjør heller ikke det.

 

De er forskjellige akkurat sånn som oss nordmenn. Å nekte noen en tjeneste pga deres religion blir for teit. De ville bare klippe håret sitt. I denne situasjonen så er frisøren helt på bærtur. Og at hun i tillegg skryter av det, gjør det enda mer teit.

 

Er ikke rart at folk ser ned på muslimer når de eneste vi får høre om igjennom media er de som begår æresdrap, lovbrudd og verre ting. Vi hører ikke noe om de som er "normale".

Endret av Kittykat
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den motbydelige rasismen hvor norske kvinner ikke kan gå tiltrekkende kledd i innvandrerområder uten å bli antastet eller trakassert skriver ikke de forræderiske avisene noe om. Støtter frisøren 100%.

Anonymous poster hash: a9db7...476

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...