Gå til innhold

Sites prøvedagbok


Site

Anbefalte innlegg

Så kan vi vel kalle oss prøvere vi også da :)

 

Etter 9 år som kjærester med mye reising og opplevelser føler vi at vi er klare for neste steg :)

 

Vi er 29 og 34 år, begge i fast jobb og har det meste på stell

 

Er i dag på CD1, så hva passer vel bedre enn å starte dagboken i dag, da vi går inn i pp4 etter TR (dessverre) kom i dag..

 

Som mange andre, trodde jeg at jeg skulle være tålmodig og ikke stresse med dette. Tenkte å bare prøve uten målinger, testinger osv hvertfall frem til sommeren 2016, men det viser seg å være vanskeligere en jeg trodde :P

 

Kanskje dette blir et sted jeg kan få ut litt frustrasjon når det butter i mot, og dele oppturer og nedturer. Mest for min egen del, og for å skåne samboer litt også :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Site :vinke: Her vil jeg følge!

Ikke lett å være tålmodig som prøver.

Tror vi er mange som kan signere på det :hoho: Men å bruke dagboka kan hjelpe mye. Greit å ha et sted å skrive ut frustrasjon, sinne og glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Site :vinke: Her vil jeg følge!

Ikke lett å være tålmodig som prøver.

Tror vi er mange som kan signere på det :hoho: Men å bruke dagboka kan hjelpe mye. Greit å ha et sted å skrive ut frustrasjon, sinne og glede :)

 

Hei! Så hyggelig :)

 

Nei, uff så fort en blir utålmodig  :fnise:  Håper dette kan hjelpe litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig TR denne gangen.. Kom liksom ikke skikkelig i gang før CD4, så lurer på om jeg egentlig er på CD4 i dag, i stedet for CD8. Ikke at det gjør så mye, men kjedelig at det blir flere dager å vente på EL. I følge app er EL ikke før 30-31.oktober (utålmodig) :P

 

Begynte så smått med temping for noen uker siden, men syns det bare blir stress. Har litt vansker med å våkne/stå opp om morgenen (slumredronning), så mange dager jeg glemmer det/ikke har tid. Får ta det opp igjen over nyttår dersom spiren ikke sitter de neste PPene. 

 

Har EL-tester jeg tenkte å prøve denne gang. Har også gått til innkjøp av grapefruktjuice ;) Ellers får vi bare sette inn aksjer jevnlig og håpe på det beste :)

Endret av Site
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da håper jeg at jeg har tatt mitt siste glass vin på en stund! :vin: Hatt en fantastisk langhelg i Paris (synd EL ikke stemte, for tenkt å bli unnfanget i Paris, kjærlighetens by ;)) Haha :P

 

Forhåpentligvis vil det bli lagt inn aksjer jevnlig denne uken, samt sipping av grapefruktjuice og solvipect. EL til helgen i følge app, men pga uregelmessig mens, så kan det godt hende mandag som søndag. Varierer fra 28-38 dager for tiden. Synes forresten det er vanskelig å regne helt eksakt CD1 pga spotting. Er skikkelig utålmodig, men skal prøve å holde roen... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde EL-tester for første gang denne pp. Fikk positiv test på kvelden 29.10 (CD16). Aksjer lagt inn 28. 30. og 31. Har også drukket grapefruktjuice og litt hostesaft i forkant. Håper så det har klaffet! :rolleyes:

Ellers hadde jeg merkbare symptomer på EL denne gangen. Har ikke lagt merke til det så sterkt før. Kvalme og stikkinger/murring i eggstokk og litt i hoftene (?). Samt mye EL-slim. 

Da er den utålmodige turen i DPO-land startet...  IKM i midten av måneden. Må bare finne ting å holde meg opptatt med slik
at jeg ikke kjenner alt for mye etter om jeg har symptomer på noe :ler:

Endret av Site
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være......festeblødning? Hadde et par dråper friskt blod i trusen i dag.. Har ikke IKM før 15.11. Googlet selvfølgelig "festeblødning" straks jeg kom hjem fra jobb, og svaret var at det kan skje 2-14 dager etter befruktning. Er jo innenfor det, så håpe håpe!! :rolleyes:

Haha, blir litt gal av meg selv av og til... :erter:

 

Lykke til i DPO-land! Det er ikke lett å unngå den symptomjakten :laugh:

Takk for det! Nei, det er sikkert! Trodde aldri det skulle være så vanskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med! Krysser fingrene for deg at det var festeblødning, og du snart får TB 😃

Så kjekt! Og tusen takk! :) Hadde vært veldig kjekt med TB :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om prøvingen i seg selv fører til rot med syklusen? :overrasket: Har blødd/spottet litt i en uke nå, noe som ikke er vanlig for meg. Er etter mine beregninger ca 9dpo i dag. Dvs alt for tidlig for TR, da jeg har litt over gjennomsnittlig lang syklus (ca 32 dager). Har også murringer i ryggen og litt vondt i magen. Forventet ikm er rundt 13-15.11. Testene er selvsagt blendahvite og tror ikke lenger på TB denne måneden. Åh, kan ikke TR bare komme, slik at en ny pp kan starte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Den siste pp har tiden flydd, 1 mnd siden siste innlegg.. Er nå ca 7 DPO (siste pp ga ingen klaff med andre ord). Har egentlig ikke helt trua nå heller, for hadde 0 eggløsningsslim denne perioden! Men har samtidig hatt positive el-tester og temperaturstigning. Ja, for har begynt å tempe! Vekkerklokke på 6.20 hverdag som helg :P 

Denne perioden tenker jeg som så at jeg er litt 50-50 i forhold til om det har klaffet eller ikke. Blir jo selvsagt kjempeglad hvis det blir TB, så kanskje mer 80-20 egentlig ;) Men samtidig vil det bli mange situasjoner som krever bortforkaringer hvorfor jeg ikke drikker alkohol osv, nå som jul og nyttår nærmer seg.. Føler slikt er litt lettere å "skjule" etter nyttår.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Åh, jeg vil også tempe. Men ettersom jeg jobber skift og må sove i hytt og pine så er det ikke helt optimalt :dry:

Hehe. Du hadde vært ganske chill hvis det var 50-50 om det klaffet eller ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO, blank test, mensmurring og spotting.. Av en eller annen grunn tok jeg den blanke testen (og alle andre symptomer på at dette ikke klaffet) mye tyngre enn jeg hadde trodd på forhånd :(

Ikke blir det noe lettere av at det har eksplodert med gravidsnakk på jobb. Har tom blitt spurt to ganger direkte om jeg er gravid, og flere ganger om vi prøver (selv om jeg tar lodd til vinlotteriet hver fredag "skalkeskjul" :P ). Jeg blir litt satt ut, for jeg spør ikke andre om slike ting selv.. Alle vet jo uansett om at de fleste ikke vil røpe noe før etter 12 uker, så om noen er gravide, forteller de det selv når de er over denne grensen.

Opplever også at venninner/bekjente, som har blitt uplanlagt gravide, tror det bare er "å bli gravid". Fortalte en venninne at en annen venninne av meg var gravid. Hun svarte med at jeg bare måtte "skyndte meg å bli gravid" jeg og, så kunne jeg ha en å være i permisjon sammen med... Da hadde vi jo prøvd i minst 4 måneder..

Huff, ting går litt innpå meg nå.. Hvertfall i kveld, etter 12 timer på jobb, med ventende nye 12 timer på jobb i morgen, og TR-smerter i anmarsj de nærmeste dagene.. 5 mnd med prøving er jo ikke så lenge heller egentlig, så får se fremover mot neste EL (ca 28.12).

Jaja, får trøste meg med at det blir både vin og akevitt til julemiddagen i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende! Åh, jeg vil også tempe. Men ettersom jeg jobber skift og må sove i hytt og pine så er det ikke helt optimalt :dry:

Hehe. Du hadde vært ganske chill hvis det var 50-50 om det klaffet eller ikke :fnise:

Tydligvis var jeg visst ikke helt 50-50, ikke 80-20 heller :fnise: Men men, lite en kan gjøre enn å satse på neste sjanse..

Er helt ny på temping, men ser ut som det krever ganske mye stabilitet her ja.. Reiser til Asia i romjulen, og har allerede begynt å stresse litt, fordi søvn/tempingen blir påvirket av tidsforskjellen.. Haha! 

Du er hvertfall heldig som kan ha en slik jobb! Jeg kunne aldri jobbet natt da jeg får søvnproblemer av å stille klokken en time på høst og vår! Litt spent på å se hvordan jeg takler tidsforskjellen 8 timer :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det blir tydligvis litt lenge mellom oppdateringene her.. 

Prøvingen har liksom blitt lagt litt på hylla de siste mnd.. Mannen jobber mye og er litt på reise, pluss at tiden har dradd ut litt, så vi prøver å ikke fokusere så mye på timing og sånn. Vet ikke hvilken pp vi er i nå, offisielt pp8 tror jeg, men uoffisielt en del lengre.

Har ikke tempet eller testet heller, bare fulgt litt med på appen.. I følge den har jeg lutealfase på 11 dager. Googler og googler i fht om det er innen for normalen eller er for koft lf til å bli gravid.. Litt tvetydige meldinger å hente på akkurat det.. (så i hodet mitt er jeg vel aktiv prøver likevel :P)

Siden sist har jeg også rukket å bli 30 (!) år... :ohmy: Jaja, føles jo relativt likt ut som 29, men likevel litt skummelt... :fnise: Fikk en liten down hill, da drømmen alltid har vært å enten ha barn, eller være gravid innen 30-årsdagen.. Jaja, har hvertfall lært at å få barn ikke er noe hokus pokus! 

Nå er fokus fremover bare å være flink å trene og spise sunt (er jo tross alt begynt å dra litt på åra), så blir det aktiv prøving fra april igjen med godt mot ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...