Gå til innhold

Lerkeliten er ikke prøver altså


Lerkeliten

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vil gjerne henge med her,  selv om jeg ikke er prøver enda selv. Grunnen til det er nesten 7 mnd, og han var ikke planlagt.  Det var i grunn litt praktisk altså, for da måtte vi bare. 

 

Men uansett,  klar for barn blir man kanskje aldri? Jeg er ikke helt klar nå heller føler jeg. Eller, jeg er jo det, for det er veldig fint å ha barn.  Litt slitsomt, litt verdens største omveltning,  men jeg merker at det kler meg.  Redd for alt kan man godt være,  men gleden overskygger igrunn det meste.  Jeg blir en vandrende klisjé, men jeg syns altså at det er helt topp å være mor. Selv om jeg sover maks 2 timer i strekk, ammer døgnet rundt,  skifter bleier som lukter død, vasker klær og møbler med grøtflekker på,  lukter tran konstant fordi mini har lært seg å lage billyder,  alltid må kle meg ammevennlig og har en mage som aldri blir som før.  

Gøy at du henger med likevel! :) Så lenge man er sånn noenlunde klar for barn, så høres det nesten litt praktisk ut å bli gravid ved et uhell ja.. :fnise: Jeg føler egentlig det er noe med forventningene til de rundt deg også.. Hvis man blir gravid ved et uhell, så får man liksom så mye skryt og oppbacking for å beholde, uansett hvor i livet man er ellers.. Da stiller folk opp og det er liksom ikke tvil om at dette skal man klare. Om man da har tunge stunder etter at barnet er født, så får man liksom så mye sympati og skryt for at man er så flink og holder ut.. Men dersom barnet er planlagt (noe som i utgangspunktet er supert, for da vet man i alle fall barnet er ønsket av begge foreldrene) så er det liksom den der "ja, men dere har valgt det selv.." eller "det kan du bare takke deg selv for". Det forventes at ALT skal være på stell og man kan aldri noen sinne klage eller uttrykke savn for livet før barn.. Noen andre som har det inntrykket? Nå har jo ikke vi barn enda, så dette er ikke noe jeg har opplevd selv altså. Men den holdningen råder i alle fall sterkt her på kvinneguiden!! 

Men det er nok sant som du sier Porcelain, noen blir nok aldri helt klar for barn, uansett. Det er jo ukjent og det ukjente er skummelt. Det er liksom en så stor omveltning og man vet aldri på forhånd hvordan man vil takle det.. Likevel vet jeg jo at barn er noe jeg skal og må ha! Det har jeg alltid visst. Jeg håper (og tror innerst inne) at gleden vil overskygge det meste som du sier :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er vi over i desember! Vi har pynta til jul i leiligheten og de første julegavene er pakket inn :) Jeg har gått i gang med en sms-adventskalender til kjæresten, som fungerer sånn at jeg sender han en sms hver dag med dagens luke, som enten er ting jeg skal gjøre for ham eller ting vi skal gjøre i lag. Rett og slett en koselig ting hver dag, som feks "julefilmkveld" eller "i dag bestiller vi takeaway til middag" :) Jeg burde kanskje tipset om denne kalenderen før 1. desember, men det er jo bare å slenge seg på en dag for sent! Jeg har mange flere tips til hva man kan skrive :nissevink:

Ellers sitter jeg og venter på el.. Er på dag 18 nå :) Håper el kommer før kjæresten reiser bort! Er det andre med kjærester som reiser mye? Som er ukependlere, jobber på båt, plattform, med tunnelarbeid eller lignende? Det er så kjedelig å være alene hjemme. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei 2016! En hel måned siden sist.. Jeg har hatt en kjempefin juleferie og kost meg masse! 😊 Forrige syklus var superrar, vet ikke helt hva som skjedde. Mensen kom ikke før på dag 45 :sjokkert: Testet noen ganger også, men fikk bare negative tester. Litt rart, følte ikke jeg stresset så mye mer enn vanlig heller.. Håper ikke det skjer igjen! Vil helst ha fin og stabil syklus :) 

 

Nå har vi bestemt oss for å vente til april før vi prøver ordentlig igjen. Det passer best for oss og det er jo egentlig ikke så lenge til, vi er jo allerede i januar nå :) Det blir tre mnd med kondom/hoppe av i svingen så vi får se hva som skjer ;) Ellers er hverdagen i gang igjen! Den kom ganske brått på synes jeg 😅 Godt nyttår! 

Endret av Lerkeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Legger igjen et spor hos deg :vinke:

Skal snart starte å prøve igjen, så er greit å følge noen som holder på samtidig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil også legge spor her. :) Dere har en forsiktig måte å prøve på, og du minner meg mye om meg i starten av prøving på nr 1.. Det var liksom ikke YES DA KJØRER VI PROSJEKT BABY! men... skjer det, så skjer det, også forsvant prevensjonen, også leste jeg.. også forsøkte jeg å bli kjent med syklusen, og hele tiden forsøkte å ikke skremme mannen med hvor manisk jeg begynte å bli (og testegal)..

 

1) Dere andre som prøver, timer dere prøvingen mtp. hva som passer med jobb, barnehagopptak eller andre ting? 

Ja, litt. Vi kommer til å forsøke å unngå desember/januar.

2) Blir man noen gang helt klar for barn? 

Nope. Og når du tror du er det, også får du ungen, også skjønner du ikkeno. Også sender de deg hjem fra sykehuset og du setter ungen i bilstolen og tenker "Gud, får jeg lov å bare reise nå, skal ingen ta fra meg ungen eller bli med for å passe på?"... også går det fem uker også slår det deg "Oj. Han er her for å bli, ja...". :P (Og den var høyt ønsket hos oss.)

3) Hva er de første symptomene du har fått og når merket du det? 

Litt rare menskramper. Ikke så sterke som menskramper, men mer langvarige. Det var strekking av livmoren jeg kjente. Også tretthet. Kvalmen kom i uke 7 og slo meg i gulvet i nesten to måneder. Hurra! Likevel gjør jeg det igjen. Eller, prøver. 

4) Tips til kjekke dagbøker jeg bør lese i? 

Jeg digger Weebs sin hittil, hun har herlig energi. Men er mange gode! Og jeg er også helt fersk. 

5) Noen andre med IKM i uke 42? :-)

IKM i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 24. januar 2016 at 13.39, Småkjekset skrev:

Legger igjen et spor hos deg :vinke:

Skal snart starte å prøve igjen, så er greit å følge noen som holder på samtidig :nigo:

Så koselig!! HEI til deg :D 

Veldig greit å følge andre som er ca på samme sted. Det blir jo aktiv prøving igjen etter hvert, så da vil det nok bli større aktivitet her inne :fnise: Skal inn å titte i dagboka di også!

--

Forresten, når jeg klikket meg inn i dagboka di oppdaget jeg at dette har jeg jo lest før :ph34r: Må bli flinkere til å legge igjen spor! :ler:

Endret av Lerkeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Den 26. januar 2016 at 13.17, Havrekjeksen skrev:

(...)

Hei! Så gøy at du skriver :nigo: Og så morsomt at jeg minner deg om deg selv :fnise: Da har du sikkert mange gode tips! Haha, kan tenke meg det blir rart å ta med barnet hjem og bare.. "Hva skal vi gjøre nå da..?!" :forvirra: Skal inn og sjekke dagboka di :D 

---

I natt hadde jeg verdens rareste drøm.. Jeg var gravid og skulle føde!! :overrasket: Hadde veeeldig liten mage og riene kjentes helt merkelige ut, som viberende kramper nederst i magen! Og han som skulle ta i mot barnet var en helt nyutdannet og svært ung mann, typ 17 år :skratte:Fikk aldri født før jeg våkna, men første gang jeg har hatt en sånn drøm uansett!

Nå venter jeg på mensen, syklusen har aldri vært så lang som nå.. Liker ikke at den er så lang og ustabil :( Har også bestilt nye g-tester i posten så kanskje jeg skal ta en test bare sånn i tilfelle.. Aner ikke når/om jeg har hatt eggløsning og vi har heller ikke hatt så mye sex. De gangene vi har hatt har det vært å hoppe av i svingen eller sex med kondom, så tror bare mensen er sein.. Vi får se :)
 

Endret av Lerkeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

God dag! :blomst: Da kan jeg endelig rope ut at :kjempesinna: er kommet! Personlig rekord i lang syklus, over 60 dager!! Nesten som jeg bare skippet over en mens/eggløsning? Alltid noe dritt å ha tanta på besøk, men det fine er at neste gang hun kommer, da kan vi starte å prøve! :hoppendeglad: Altså ca. en måned til (med mindre kroppen har bestemt seg for at 60 is the new 30). Ellers er det lite nytt.. Jeg begynner å bli klar for vår, sol og mildere vær! :skya:(Beklager alle smileyene, jeg har ingen hemninger..)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 dager :sjokkert: Jeg er også klar for våååår. Snø er virkelig ikke mi greie. Smileyer derimot. De kan jeg leve med :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 29. februar 2016 at 17.07, Weebs skrev:

60 dager :sjokkert: Jeg er også klar for våååår. Snø er virkelig ikke mi greie. Smileyer derimot. De kan jeg leve med :Hehe:

Ja! Alt for lenge 😳 Denne gang var jeg heldigvis tilbake på 36 dager som normalt 😁 

Mensen kom i går og det betyr at vi starter på vår 4. prøveperiode!! Vi er i gang! 😃 Det føles bra og vi har fått snakket masse om det de siste månedene. Begynte å ta folattilskudd igjen for noen uker siden og mensen kom endelig til normal tid igjen, så er jeg klar for å hoppe i høyet og få full klaff med det samme! Åå som jeg drømmer meg bort for tiden.. 

Hvis kroppen og hodet klarer å følge samme plan er det disse datoene som gjelder: EL 28.04 og IKM 12.05 👍🏻 

Endret av Lerkeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger vi ganske likt. Jeg skal ha mensen i morgen (spotter nå), EL den 29.04 og IKM 13.05. Har ikke så stor tro at det skal klaffe denne ganger, men håper litt uansett. Vurderer å vente med prøving til etter sommerferien for å ikke stresse med vinkvelder og grillfester hos venner, mensamtidig orker jeg ikke tanken om å utsette, for hva om vi klarer det denne gangen?

Lykke til til oss begge.

 

Forresten, siden syklusen din varierer, tester du for EL? Dette kan jo hjelpe å treffe eggløsningen riktig hvis dere legger inn aksjer sjeldnere enn hver 3 dag. Jeg har bestilt en ClearBlue eggløsningstest og har noen billige tester å bruke også. Så her er jeg godt forberedt til å kjøre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 13. april 2016 at 21.43, Ny Bruker skrev:

Da ligger vi ganske likt. Jeg skal ha mensen i morgen (spotter nå), EL den 29.04 og IKM 13.05. Har ikke så stor tro at det skal klaffe denne ganger, men håper litt uansett. Vurderer å vente med prøving til etter sommerferien for å ikke stresse med vinkvelder og grillfester hos venner, mensamtidig orker jeg ikke tanken om å utsette, for hva om vi klarer det denne gangen?

Lykke til til oss begge.

 

Forresten, siden syklusen din varierer, tester du for EL? Dette kan jo hjelpe å treffe eggløsningen riktig hvis dere legger inn aksjer sjeldnere enn hver 3 dag. Jeg har bestilt en ClearBlue eggløsningstest og har noen billige tester å bruke også. Så her er jeg godt forberedt til å kjøre på :)

Så gøy! Da ligger vi jo ca likt. Nærmer seg veldig EL nå :) Har dere prøvd lenge? Prøvingen kommer alltid i veien for noe.. Men hvis vi blir gravide denne mnd. slipper vi i alle fall å lyve oss gjennom fest og kalas i juli/august :fnise: Det kjenner jeg hadde vært fint, siden vi skal i et par bryllup da!

Nei, jeg har aldri testet for EL. Gjør du det? Har tenkt at jeg ikke skal stresse med det.. Da hadde jeg nok bare blitt mer utålmodig og overtenkt enda mer! :P Føler ikke det er vits heller enda, det er jo helt normalt å prøve noen mnd. før det klaffer uansett. Akkurat når EL er føler jeg kroppen som regel gir greit beskjed om selv, i form av el-slim, så har ikke følt behovet for å teste ytterligere :)

Tror jeg har begynt å få EL slim nå i kveld faktisk, TOMMEL OPP! Pleier å ha det i et par dager. Så nå blir det liggedans i køya i morgen i alle fall :sengekos: Og så minst annenhver dag den neste uka. Og om noen lurer på hvorfor jeg skriver dagbok midt på natta, så er det fordi jeg ikke får sove. I tillegg snorker mannebeinet så mye at det ikke er mulig å finne roen i senga heller :rasende: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Lerkeliten skrev:

Så gøy! Da ligger vi jo ca likt. Nærmer seg veldig EL nå :) Har dere prøvd lenge? Prøvingen kommer alltid i veien for noe.. Men hvis vi blir gravide denne mnd. slipper vi i alle fall å lyve oss gjennom fest og kalas i juli/august :fnise: Det kjenner jeg hadde vært fint, siden vi skal i et par bryllup da!

Nei, jeg har aldri testet for EL. Gjør du det? Har tenkt at jeg ikke skal stresse med det.. Da hadde jeg nok bare blitt mer utålmodig og overtenkt enda mer! :P Føler ikke det er vits heller enda, det er jo helt normalt å prøve noen mnd. før det klaffer uansett. Akkurat når EL er føler jeg kroppen som regel gir greit beskjed om selv, i form av el-slim, så har ikke følt behovet for å teste ytterligere :)

Tror jeg har begynt å få EL slim nå i kveld faktisk, TOMMEL OPP! Pleier å ha det i et par dager. Så nå blir det liggedans i køya i morgen i alle fall :sengekos: Og så minst annenhver dag den neste uka. Og om noen lurer på hvorfor jeg skriver dagbok midt på natta, så er det fordi jeg ikke får sove. I tillegg snorker mannebeinet så mye at det ikke er mulig å finne roen i senga heller :rasende: 

Vi er nå i pp15. Ble gravid i pp6, men mistet forrige sommer.

Jeg har alltid testet for EL, men mest for å vite når IKM er. Dette er ikke noe stress for meg. Samtidig gjør det meg avslappet før IKM for jeg vet hva som kan regnes som forsinkelse eller ikke. Syklusene varierer med et par dager, men da vet jeg at el kom senere og ikke at jeg er over IKM.

Har også begynt litt med EL-slim og testene blir sterkere. Så jeg venter spent. Sa ifra til mannen i går at de viktige dagene er denne uka :) Vi går ikke så detaljert inn i det tekniske rundt prøvingen egentlig, men jeg føler det er greit for ham å vite av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Den 25. april 2016 at 13.18, Ny Bruker skrev:

Vi er nå i pp15. Ble gravid i pp6, men mistet forrige sommer.

Jeg har alltid testet for EL, men mest for å vite når IKM er. Dette er ikke noe stress for meg. Samtidig gjør det meg avslappet før IKM for jeg vet hva som kan regnes som forsinkelse eller ikke. Syklusene varierer med et par dager, men da vet jeg at el kom senere og ikke at jeg er over IKM.

Har også begynt litt med EL-slim og testene blir sterkere. Så jeg venter spent. Sa ifra til mannen i går at de viktige dagene er denne uka :) Vi går ikke så detaljert inn i det tekniske rundt prøvingen egentlig, men jeg føler det er greit for ham å vite av og til.

Hvordan har det gått? :) 

 

Her går ting dårlig.. Syklusen ble på 41 dager!! Jeg trodde den hadde stabilisert seg i høst, men den gang ei :angry: Den er både ustabil og lang.. Hadde ingen symptomer på EL de dagene den skal ha funnet sted heller. Begynner å bli usikker og pessimistisk og har lest mye om ustabile sykluser i det siste. Hormonene er helt sikkert i krøll og jeg tenker spesielt på pco/pcos eller stoffskifteproblemer :( Skal til legen om noen uker og tenker å be om en "utredelse" for den lange syklusen, be om å få sjekket opp i hormonbalansen. Det får man vel sjekke opp i om man spør? Fint å finne ut hvorfor den er så uregelmessig uansett, når den varierer så mye som den gjør.. Fra 31 til 63 dager, det skal jo ikke være sånn hos ei ung, frisk og normalvektig kvinne? 

Videre dukker jo spørsmålene opp på rekke og rad. Hvis det viser seg at jeg har f.eks. pcos, må vi da fortsette å prøve i minst ett år før vi kan få hjelp til å bli gravide? Eller kan vi få hjelp til å få syklusen/eggløsning i orden med en gang hvis jeg forteller legen at vi prøver å få barn..? Og hvordan finner man ut om man har det, kan syklus kombinert med blodprøve være nok? 

Jaja, pp5 her kommer vi. Er jo egentlig ikke så gærent det, er mine helt-på-trynet sykluser som er deprimerende.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg syns jeg får legge igjen et spor her også, og ikke bare sniklese:goodbye:Så kjedelig med lange og uregelmessige sykluser. Jeg vil tro du får hjelp til å sjekke det opp enkelt hvis du ber legen om det. Jeg mener at det skal være ganske lett å se om du har pco/pcos med blodprøver og GU. Man får mistanke ved symptomer som lange, uregelmessige sykluser, økt hårvekst, kviser og økt vekt (men det er ikke nødvendig å ha alle symptomene). Jeg fryktet selv at jeg hadde pcos tidligere pga. ganske uregelmessige sykluser. De rettet seg opp av seg selv til slutt. Hvis dere forteller legen at dere prøver, og han/hun ser at det vil bli vanskelig, skal dere slippe å vente et år før dere får hjelp, men kunne gå i gang med behandling med en gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Lerkeliten skrev:

Hvordan har det gått? :) 

 

Her går ting dårlig.. Syklusen ble på 41 dager!! Jeg trodde den hadde stabilisert seg i høst, men den gang ei :angry: Den er både ustabil og lang.. Hadde ingen symptomer på EL de dagene den skal ha funnet sted heller. Begynner å bli usikker og pessimistisk og har lest mye om ustabile sykluser i det siste. Hormonene er helt sikkert i krøll og jeg tenker spesielt på pco/pcos eller stoffskifteproblemer :( Skal til legen om noen uker og tenker å be om en "utredelse" for den lange syklusen, be om å få sjekket opp i hormonbalansen. Det får man vel sjekke opp i om man spør? Fint å finne ut hvorfor den er så uregelmessig uansett, når den varierer så mye som den gjør.. Fra 31 til 63 dager, det skal jo ikke være sånn hos ei ung, frisk og normalvektig kvinne? 

Videre dukker jo spørsmålene opp på rekke og rad. Hvis det viser seg at jeg har f.eks. pcos, må vi da fortsette å prøve i minst ett år før vi kan få hjelp til å bli gravide? Eller kan vi få hjelp til å få syklusen/eggløsning i orden med en gang hvis jeg forteller legen at vi prøver å få barn..? Og hvordan finner man ut om man har det, kan syklus kombinert med blodprøve være nok? 

Jaja, pp5 her kommer vi. Er jo egentlig ikke så gærent det, er mine helt-på-trynet sykluser som er deprimerende.. :vetikke:

Hvis de finner ut du har en diagnose, så får du behandling med en gang. Evt. blir du henvist rett til IVF. Spørs på grunnen til barnløshet. Er det uforklarlig, så skal de gi oss mer tid å prøve på egen hånd.

Her startet jeg på pp16 allerede. Tenker mest på ferie og planlegging av mannens bursdag, så det går fint, selv om jeg gråt mine tårer og følte synd for meg selv for et par dager siden.

Livet er urettferdig, men her er det mannen som er årsaken. Så dere  bør eventuelt sjekke mannen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. mai 2016 at 23.25, Illy skrev:

Hei! Jeg syns jeg får legge igjen et spor her også, og ikke bare sniklese:goodbye:Så kjedelig med lange og uregelmessige sykluser. Jeg vil tro du får hjelp til å sjekke det opp enkelt hvis du ber legen om det. Jeg mener at det skal være ganske lett å se om du har pco/pcos med blodprøver og GU. Man får mistanke ved symptomer som lange, uregelmessige sykluser, økt hårvekst, kviser og økt vekt (men det er ikke nødvendig å ha alle symptomene). Jeg fryktet selv at jeg hadde pcos tidligere pga. ganske uregelmessige sykluser. De rettet seg opp av seg selv til slutt. Hvis dere forteller legen at dere prøver, og han/hun ser at det vil bli vanskelig, skal dere slippe å vente et år før dere får hjelp, men kunne gå i gang med behandling med en gang :) 

 

Den 19. mai 2016 at 6.09, Ny Bruker skrev:

Hvis de finner ut du har en diagnose, så får du behandling med en gang. Evt. blir du henvist rett til IVF. Spørs på grunnen til barnløshet. Er det uforklarlig, så skal de gi oss mer tid å prøve på egen hånd.

Her startet jeg på pp16 allerede. Tenker mest på ferie og planlegging av mannens bursdag, så det går fint, selv om jeg gråt mine tårer og følte synd for meg selv for et par dager siden.

Livet er urettferdig, men her er det mannen som er årsaken. Så dere  bør eventuelt sjekke mannen også.

Tusen takk for svar begge to! :hjerte:

Illy: Håper mine sykluser også retter seg opp på magisk vis! De så jo ut til å være stabile i høst. Uansett godt å høre at man kan få hjelp kjappere dersom vi faktisk trenger det :) Jeg har gått opp en del i vekt, men tenker nok det er min egen feil.. :sjokolade: Og hva er egentlig vanlig når det kommer til kviser og behåring? Hvor mye hår er normalt rundt forbi liksom? :ph34r:

Ny Bruker: Fint å høre fra flere at vi kan få rask hjelp dersom vi skulle ha behov for det :) PP16 ja, nei da skal jeg jammen ikke klage mer i dag! Livet er faktisk ikke rettferdig alltid.. Men bursdagsplanlegging er gøy da! Fint å ha andre prosjekter å holde seg opptatt med :jepp: 

Jeg får nok bare vente å se om legen kan sjekke ut hormonene i første omgang.. Så får vi bare smøre oss med tolmodighet :) Får prøve å være ekstra flinke med sengegymnastikken denne perioden og satse på at jeg har månedlig eggløsning tross litt ustabile sykluslengder! Om vi bare treffer eggløsning så er jo sjansen stor for at det skal gå :tommelopp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. mai 2016 at 21.11, Lerkeliten skrev:


Illy: Håper mine sykluser også retter seg opp på magisk vis! De så jo ut til å være stabile i høst. Uansett godt å høre at man kan få hjelp kjappere dersom vi faktisk trenger det :) Jeg har gått opp en del i vekt, men tenker nok det er min egen feil.. :sjokolade: Og hva er egentlig vanlig når det kommer til kviser og behåring? Hvor mye hår er normalt rundt forbi liksom? :ph34r:

 

Krysser fingrene for at det blir mer stabilt. Jeg aner ikke om det kan hjelpe, men spiser du mye omega3, eller tar tilskudd? Jeg vet at det er bra for hormonballansen, men om det alene kan rette opp en ustabil syklus er nok mer usikkert. Nattlysolje skal også være bra for formålet :)

Dette med kviser og behåring er jeg jammen ikke sikker på. Jeg har ganske mye hår :ph34r: Både på steder jeg vil ha det (hodet), og andre steder hvor det ikke er like velkomment. Jeg har fått beskjed om at det ikke er et typisk pcos-mønster, jeg har bare generelt mye hår. Jeg har vært på utredning nå, og legen kunne veldig enkelt sjekke for pcos med ultralyd. Det hadde jeg ikke, men legen fant problem hos mannen, og vi fikk tilbud om hjelp med en gang :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Illy: har tatt omega-3 kapsler sporadisk, bør kanskje begynne å ta det fast! Jeg tenker kanskje at jeg har litt "ekstra" hår, men har som sagt ikke så stort sammenligningsgrunnlag.. 😅 Godt at dere får hjelp! Jeg var hos legen nettopp, men fikk helst til svar at "det er normalt alt syklusen kan variere, for noen er det bare sånn" og "ikke stress, ofte når folk slutter å prøve så hardt så sitter spira" osv. :klaske: Men fikk tatt en blodprøve for å sjekke stoffskiftet i alle fall :) 

Lurer på om EL var i går, det ville den vært i en "vanlig" 36-dagers syklus og jeg hadde en del mer utflod.. Det kjipe er i såfall at vi hadde sex fire dager før og dagen etter, ikke heelt optimalt. Men som jeg har lært de siste mnd, så kan det hende at EL ikke en gang har funnet sted enda 😛 Syklusen kan være både kortere og lengre, så jeg tar ingen sorger på forskudd! Den ser jo ut til å leve sitt eget liv, ikke å følge kalenderen :fnise:

Må prøve å tenke mer positivt, vi er bare i pp5! Og med sommer og fri tror jeg nok stressnivået også er lavere for tiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...