Gå til innhold

Lerkeliten er ikke prøver altså


Lerkeliten

Anbefalte innlegg

På 15.1.2018 den 21.04, Ginny skrev:

Det er ikke så greit det her bestandig, når det virker som om alle rundt en blir gravid bare en mann ser på dem litt for lenge. Eller når de klager høylydt på at det tok dem hele tre PPer før den satt, og man selv sitter der og begynner å nærmere seg flere år.. Vi har og søsken som har hatt null problemer med å få barn, så jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver her..

Men! Dere er i gang, og vi satser jo på at det går bra 😊 Det er jo mange det faktisk klaffer for på første prøverørsforsøk, så hvorfor ikke? 

Sprøytene er ikke det morsomste med denne prosessen, selv om jeg etter mange år med b-vitaminmangel har blitt veldig flink til å sette sprøyter på meg selv. Jeg går på bemfola nå, og spissene der er så tynne at de kjennes knapt. I tillegg skal de ikke langt inn, og det har gått veldig bra faktisk. Håper det går bedre for deg enn forventet 😊 Og så får vi kjenne på våre egne mager og diskutere navn i dagbøkene om en stund 😉

Du er god som setter sprøytene selv! Mitt mål er å ikke gråte når samboeren skal sette den 😂

Ellers litt godt at andre kan kjenne seg igjen i frustrasjonene mine.. om at alle andre tilsynelatende blir gravide ved et knips 😅 Det kan jo hende det klaffer på første forsøk, kanskje det endelig er vår tur å være heldige? 🙌🏻 Gleder meg masse til navn og babymage er tema her ❤️

På 15.1.2018 den 23.53, Porcelain skrev:

Du er flink som ikke tar avstand, jeg sliter litt med det for tida. Håper det klaffer for dere på første ICSI! 

Ikke alle kjente jeg klarer å glede meg like mye over da 😜 Nå er forresten den tredje graviditeten, som jeg ventet på, annonsert. Kjente egen lengsel veldig sterkt når jeg fikk høre det.. men føler jo at vi har gode sjanser nå da, vi gjør liksom noe nå som vi er inne i et ICSI-forsøk :) Har heldigvis en nær venninne som ikke er gravid, hadde nok tatt det dårlig om hun OGSÅ skulle blitt gravid nå. Da hadde foreningen plutselig blitt barseltreff liksom 🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste nytt er at jeg har begynt på sprøytene! Første sprøyte satte vi 20.00 i går kveld :) Minuttet før var HELT forferdelig... hadde ikke noe lysst. Håper det går bedre i kveld 🤞🏻

Forrige uke glemte jeg forresten at jeg skulle begynne på ny nesespray etter to uker 😳 Gikk 2-3 dager for lenge! Håper det ikke gjorde noe, har fått blødning på spray og tar det som tegn på at jeg er ordentlig nedregulert. 1 uke til ultralyd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg må være TIDENES surrehue 🙇🏼‍♀️ Jeg skulle jo halvere nesesprayen når jeg startet på sprøyter, det har jeg helt glemt!! Og jeg som er så nøye med at alt skal gjøres riktig og tas til rett klokkeslett osv 😣 Har tatt fire spray til dagen, tom. i dag morges. Det blir ett spray til kvelds i alle fall! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til, og ikke lett å huske alt som skal gjøres når, når det er så mange endringer underveis vil jeg tro:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2018 den 11.18, Sjokoladepiken skrev:

Masse lykke til, og ikke lett å huske alt som skal gjøres når, når det er så mange endringer underveis vil jeg tro:-) 

Takk for lykkeønskiner ☺️ Nei det er så mye forskjellig som skal tas til forskjellige tider og som skal justeres underveis, så ikke rart det kan bli litt surr.. 😅

Sprøytene går bedre og bedre 🙌🏻 Sååå deilig å ikke grue seg hver dag 😄 Tar de ikke selv da, ser bort og holder pusten når samboeren stikker 🙊 Men stadig fremskritt 👍🏻

I dag var jeg på ultralydkontroll! Der talte de 15 follikler over 10 mm 😊 Har hentet ut ovitrelle og lutinus. Eggløsningssprøyten skal settes på søndag, uttak på tirsdag og innsett på torsdag 🙌🏻😳 Gruer meg veldig, noen med oppmuntrende erfaringer? 😕 Skal forresten bare ta halve ovitrellesprøyta, andre som har fått beskjed om det? 🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste gonal-f er satt (for denne gang). I kveld settes eggløsningssprøyta 🥚😃 Gleder meg masse til neste helg, når uttak og innsett er over 😅 Er ganske nervøs for de kommende dagene.. Mest for uttak og hvordan kroppen vil være etterpå. I tillegg må vi holde skjult for familiene hva vi skal, og pga. reisevei og tidlig oppmøte skal vi sove på hotell 🤔 Krysser fingrene for at ingen gjennomskuer oss 🙊 Til nå er det kun oss, en venninne og en kollega som vet om prøverørsprosessen. 

Jeg har forresten hatt utrooolig mye eggløsningsslim(?) den sist uka! Mye mer enn vanlig, og det varte vel i 5 dager! Tykt, seigt og blankt (beklager detaljene).. Det jeg vanligvis får 14 dager før mens 🤔 Men ser ut som februar gitt seg nå. 

Jaja, jeg er i alle fall utrolig spent! Og klar for å få det overstått 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra, snart klart for uttak 😃

Masse slim er helt vanlig, og bra! Det er det man vil ha, tykk og fin slimhinne som egget kan grave seg ned i 😃

Og snart, velkommen til de tregeste dagene i hele ditt liv 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har utsatt å skrive her, er så redd for å «jinxe» noe.. Men here it goes!

Uttaket gikk fint, mindre vondt enn jeg trodde!! 😊 De to små stikkene i skjeden (bedøvelse) var mindre vondt enn de sprøytene jeg har satt i magen liksom 🤔 Men jeg håper selvfølgelig at jeg ikke må gjøre det igjen.. Hele prosessen er liksom slitsom og ubehagelig, det å grue seg, å være øm og rar i kroppen etterpå, å bli svimmel og trøtt av sterke smertestillende, berg og dalbanen av følelser, lang reisevei som gjør at vi må sove på hotell osv. Uttaket endte i en nedtur, da vi kun fikk ett egg ut. Utrolig skuffende siden jeg hadde så mange store eggposer. Tror det hadde sammenheng med at jeg kun fikk halv dose ovitrelle? Min teori er at de var redde for overstimulering. Håpet mitt falt i alle fall som en stein. Legen begynte til og med å snakke om neste runde og evt. kort protokoll.

Uansett, dagen etter fikk vi telefon om at dette ene egget hadde blitt befruktet!! Men med beskjed om at vi ikke trengte å reise tilbake for innsett før vi hadde vært i kontakt igjen, det var ikke sikkert egget utviklet seg og de ville ikke at vi skulle reise på bomtur. Morgenen etter fikk vi mot alle odds beskjed om at egget hadde delt seg og at vi skulle sette kursen mot Haugesund 😍 

Innsetter var nesten mer ubehagelig enn uttaket, veldig vondt på venstre side 🤔 men heldigvis fort gjort, og jeg var jo bare utrolig glad for at forsøket ikke ble avbrutt :D Fikk til og med UL- bilde av da egget var satt inn! Selv om jeg ikke fikk med meg hva som var på bildet.. aner ikke hva som er egget 😂 Men det  var i allefall todelt. 

Nå er jeg på rugedag 7. Begynner å bli utålmodig. Tenker å teste på søndag, rugedag 10. Da får jeg forhåpentligvis positiv test om jeg er gravid, og så får jeg en rolig dag til å sørge dersom testen er negativ.. Orker ikke tanken på å teste negativt og så reise rett på jobb 😣 orker ikke tanken på å teste negativt uansett. 

Er utrolig spent! Men prøver samtidig å ikke få for høye forhåpninger.. Føler meg tross alt ikke noe gravid. Eneste symptom et at jeg er veldig trøtt for tiden. Har kjent litt små stikk i magen, men ikke noe ellers. Hadde bittelitt ømme bryster men tenker at det bare kan være lutinusen og andre hormoner. Man kjenner jo tross alt veeeldig godt etter for tiden 😅 Så egentlig kjenner jeg nok ikke så mye. 

Håper at spira har festet seg og at den fortsetter å vokse og utvikle seg ❤️ 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som ruger! Man trenger bare ett egg, og dette har klart mye av det viktige allerede :) Det blir ei veldig spennende helg for deg nå da. Det høres ut som det kanskje ikke var så lurt med halv Ovitrelle likevel. Jeg fikk også bare ett ut første gangen, til tross for noen flere eggposer. De visste ikke hvorfor, men jeg ble satt på kort protokoll neste gang. Det var en god del raskere og behageligere, syns jeg. Men det skal ikke du trenge nå da! Krysser fingrene for gullegget! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2018 den 14.30, Ginny skrev:

Hurra, snart klart for uttak 😃

Masse slim er helt vanlig, og bra! Det er det man vil ha, tykk og fin slimhinne som egget kan grave seg ned i 😃

Og snart, velkommen til de tregeste dagene i hele ditt liv 😛

 

På 22.2.2018 den 18.45, Weebs skrev:

Ååå, gratulerer som ruger! For et fantastisk egg, da! Krysser fingrene for at dette går smooth videre! :nordvesta:

 

På 22.2.2018 den 19.09, Ysera skrev:

Gratulerer fra en smugleser! :nordvesta:

Håper alt går bra og at dette er gullegget!!

 

7 timer siden, Illy skrev:

Gratulerer som ruger! Man trenger bare ett egg, og dette har klart mye av det viktige allerede :) Det blir ei veldig spennende helg for deg nå da. Det høres ut som det kanskje ikke var så lurt med halv Ovitrelle likevel. Jeg fikk også bare ett ut første gangen, til tross for noen flere eggposer. De visste ikke hvorfor, men jeg ble satt på kort protokoll neste gang. Det var en god del raskere og behageligere, syns jeg. Men det skal ikke du trenge nå da! Krysser fingrene for gullegget! 

Takk ❤️

Veldig spennende tid.. man håper såååå mye, samtidig som man prøver å stålsette seg og holde forventningene nede 😣  Setter pris på at dere håper sammen med meg! 🙌🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tenk at jeg endelig kan skrive: Jeg er gravid! ❤️ Testet svakt positiv søndag for 9 dager siden, rugedag 10. Testet deretter RD 11, 12 og 13. Testene ble sterkere og cb digital viste gravid 1-2 for en uke siden ❤️ Jeg var veldig redd for kjemisk, men nå har det gått opp for meg at jeg faktisk er gravid!! Selv om jeg enda er livredd for å miste 💔

Nå i dag har jeg bestilt tidlig ultralyd i uke 7 (henvist av sykehuset). Fikk time 22. mars 😊 Det er bare 16 dager til 😄 Håper alt går bra til da og at vi får se et bankende hjerte 💓

Det er mange følelser inni meg for tiden, glede, redsel, lykke, panikk.. Er det endelig vår tur?! 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er 1. test, tatt søndag 25. februar. Viser svak rosa strek :) 03FB864F-1792-4CE5-93C5-F1AECE6535FF.thumb.jpeg.c0fd95642fc93b897ab908968fb2442f.jpeg

Her er 2. test, mandag 26. februar. Den synes jeg egentlig var litt svakere enn forrige! Hadde jo sett for meg at den skulle være sterkere. B1E446C4-DD59-4D2D-BE58-EFA10A1B4D32.thumb.jpeg.82087c9aaf9fcab01d0e2e1912d35f47.jpeg

Det endte derfor med at jeg kjørte innom apoteket og tok en ny test på jobb. Kjøpte en annen type, apotekets a1. Den ble sånn her: 8F26AF3A-4219-408B-9069-F9EB47E944A6.thumb.jpeg.2bde5a754d6213e52250705d00810527.jpeg

Den ble som dere ser enda sterkere enn RFSU testen som jeg tok om morgenen! Denne er ikke tatt med morgenurin heller :) Det var veldig betryggende.

Dagen etter, 27. februar, tok jeg denne digitale claireblue testen:F6D1E6B5-FFBD-4934-B5F7-3EE180FDBB37.jpeg.da0a07bca93ed5834a4bacc37004f7e1.jpeg

Da slapp jeg å tyde streker, for den hadde svaret svart på hvitt 😀 

Testdagen jeg fikk av sykehuset var 28 februar. Da tok jeg den siste testen som dere ser her. Det er en a1 test og bildet er tatt i ettertid, men streken var veldig tydelig og sterk. F3F32565-61C5-4469-8516-AD2E67E7D102.thumb.jpeg.301c34daab85631ec4010d38804b72ae.jpeg

Denne dagen ringte de fra sykehuset og jeg kunne gledelig fortelle om positiv test 💙

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...