Gå til innhold

Kjenner du noen som har tatt selvmord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Faren min. Kom hjem og fant ham,jeg var ganske ung. Stygge bilder i hodet fortsatt.

 

Anonymkode: ca559...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.2.2016 at 22.26, AnonymBruker skrev:

Faren min. Kom hjem og fant ham,jeg var ganske ung. Stygge bilder i hodet fortsatt.

 

Anonymkode: ca559...572

:-(
Håper du får/fikk noe hjelp etter det.

Anonymkode: 9449d...d84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en jeg gikk i klasse med på barneskolen i 7 år. Mammaen hans og mormoren min fulgte oss til skolen og sto alltid igjen utenfor skolen lenge og snakket sammen. Jeg og han var de minste i klassen, og han ble veldig mobbet. Da vi skulle begynne på ungdomsskolen begynte han på en helt annen skole. Tror det var en privatskole. Men han ble boende i området.

Jeg så han en gang i blant sammen med en gjeng venner, sikkert fra den skolen. Virket som han hadde det bra.

Så ble vi 16 og begynte på videregående, aner ikke hvor han begynte men det var ikke på samme skole som meg. En dag tenkte jeg på han, lurte på hvordan han hadde det og hva han drev med. Hadde ikke sett han eller tenkt på han på lenge. Og et par timer senere så jeg masse facebookmeldinger om at han var død. Han hadde lagt seg på togskinnene rett i nærheten av her jeg bor. Ble helt i sjokk, og det var skikkelig trist. De sa det bare over høyttaleren på skolen dagen etter, og de som kjente han fikk fri til å gå i begravelsen. Var både i minnestund og begravelse, men det ble aldri noe mer snakk om det fra skolen sin side da han ikke gikk med oss. Men han var fra bygda, og vi var veldig mange som kjente han eller kjente til han, så jeg syns det var veldig dårlig at det ikke ble snakket noe mer om siden han ikke gikk på skolen vår.  Samtidig så gikk storebroren hans to trinn over meg på samme skole, og mange av de som mobbet han på barneskolen gikk i klassen min og paralellklasse. Syns de skulle satt igang noe støtteapparat eller om helsesøster kom for å snakke om døden, selvmord, mobbing og depresjoner. Det ble liksom bare hysjet ihjel.

Husker i begravelsen hans var hele kirken stappfull og det var en kjempefin sommerdag. Moren hans holdt ekstra godt rundt meg og gråt inn i håret mitt etter begravelsen da vi skulle si kondolerer til de pårørende. Tenker veldig mye på både han og henne, selvom det er syv år siden. Så henne gå turer rundt om kring etterpå, hun så ut som et tomt skall. Veldig sliten, gusten og grå i blikket, hun som egentlig var full av liv og veldig søt. Har ikke sett henne på kjempelenge, så tror hun har flyttet.

Anonymkode: 75daa...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne hoppet foran toget for tre måneder siden. Ble bare 18 år gammel. 

En bekjent (kjente han ikke så veldig godt, men visste hvem han var og hadde snakket litt med han), hoppet foran toget i dag. 20 år gammel. 

Livet er skjørt. 

Anonymkode: 66dc1...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist at det er så mange som har kjennskap til folk som har tatt selvmord :/

Tror jeg har spurt før, men sitter dere igjen med at personen har det bedre nå eller fordømmer dere hele greia? Vet jeg beveger meg ut på et ømfintlig område nå...

Anonymkode: 9449d...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første var allerede på barneskolen, en i klassen min hengte seg. Jeg var for liten til å ta inn over meg hva som hadde skjedd da, men det gjorde allikevel et uslettelig inntrykk å se en voksen mann (faren hans) så oppløst i tårer i begravelsen, og hvor hardt han klemte på oss guttene i klassen da vi stod rundt grava. Stakkars mannen var fullstendig ødelagt. Det har senere vært med på å hindre meg i å gjøre det samme.

Den neste var dealeren min. Det var vel en kombo av at han var litt for hard på fleinsoppen, samtidig som han ble utstøtt av sin egen familie da han kom ut av skapet som homofil. Jeg var ikke så close med ham, så det gjorde ikke noe større inntrykk enn at jeg syntes synd i ham. Han brukte piller som metode.

Den siste var en jeg gikk på videregående med, men som jeg ikke hadde sett siden da inntil vi plutselig havnet på det samme prosjektet i forbindelse med jobb. Jeg husket ham bare som en heller beskjeden einstøing som det var vanskelig å kommer inn på, så la fort merke til at han hadde "vokst" betraktelig på den sosiale fronten siden sist. Han virket veldig trygg og god, og delte til og med ting som at han nettopp hadde truffet en dame på nettet o.s.v. 2 måneder seinere var han plutselig død. Igjen var det en som jeg ikke var close med, så det gikk ikke inn på meg personlig, men måten han gjorde det på var litt sjokkerende (satte fyr på seg selv).

Anonymkode: 60cc4...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist at det er så mange som har kjennskap til folk som har tatt selvmord :/

Tror jeg har spurt før, men sitter dere igjen med at personen har det bedre nå eller fordømmer dere hele greia? Vet jeg beveger meg ut på et ømfintlig område nå...

Anonymkode: 9449d...d84

Jeg respekterer valget deres.

Anonymkode: 60cc4...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist at det er så mange som har kjennskap til folk som har tatt selvmord :/

Tror jeg har spurt før, men sitter dere igjen med at personen har det bedre nå eller fordømmer dere hele greia? Vet jeg beveger meg ut på et ømfintlig område nå...

Anonymkode: 9449d...d84

Jeg respekterer og kan til dels forstå valgene deres. Det som lå til grunne for de to jeg kjenner var mobbing og arbeidsledighet. 

Anonymkode: 66dc1...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NasseNøff skrev:

Kjente han ikke så godt, men han hang med de samme folkene som meg.
Men jeg likte han ikke noe særlig, for han bragte narkotika inn i gruppen. Han var den som fikk de andre til å starte med narkotika. En typisk person som drar med seg andre ned i dritten. Sikkert en grei fyr, bare... ikke en type person jeg klarer å være rundt. 

I 10. klasse så ble han tvunget til å flytte, for å bli lagt inn på avrusing. 
Han stjal så en bil og krasjet inn i fjellveggen med vilje. 

 

Var nok en grunn til at han tok narkotika.

Anonymkode: 11dbc...d80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en som hang seg pga kjærlighetssorg. 

Får meg til å tenke på hvordan brudd kan være helt uutholdelig for noen.

Anonymkode: d322e...aac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja for 2 dager side tok kollegaen min selvmord! Han pleide å assistere meg på kjøkkenet i kantinen jeg jobber! Hele jobben er lei seg og sørger over en god kollega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Tanta til bestevenninna mi tok livet sitt da vi var små. Husker at hun ofte var der da jeg kom på besøk. Vedig søt og snill, og kan huske jeg syntes hun var så pen. Hun var ganske ung; kan tenke meg hun var i tyveårene. Ble lei meg og sjokkert etter jeg fikk nyheten. Det var rart å vite at en person jeg kjente, hadde snakket med og vært sammen med plutselig var borte. Det ligger i bakhodet, og av og til tenker jeg på det. Synes enda det er rart! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Min tante tok selvmord, som 20-21 år. I skogen, etter at noe hadde skjedd med kjæresten. 

 

Anonymkode: c07fc...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Genevieve

Ja, og nei jeg respekterer ikke det valget da vedkommende hadde barn. Men h*n var veldig langt nede så sånn sett forstår jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg tok selvmord for ikke så lenge siden. Jeg hadde alltid sett på ham som litt overlegen og sur. Iblant glimtet han til, var kjempehyggelig og tok initiativ til å finne på ting. Da trodde jeg han bare prøvde seg på meg og var ikke så hyggelig tilbake.

Nå i ettertid har jeg skjønt at han bare var deprimert og var redd for at ingen likte ham. De få gangene han klarte å riste det av seg misforsto jeg ham totalt. Det stikker litt. Men det er selvfølgelig familien og vennene hans det er verst for. De må ha det helt grusomt.

Anonymkode: 27a9b...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente 4 personer som tok livet sitt. 3 damer på 31, 38 og 47 år og 1 mann på 65 år.

Hun på 31 år hadde nok angret bittert for hva hun hadde gjort, det bar leiligheten preg av når hun ble funnet. Det var hennes 3 forsøk og nå klarte hun det, selv om hun angret frem til hun døde. Det var kjærlighetssorg som var årsaken. Dette var en slektning av meg.

Hun på 38 og 47 hadde også kjærlighetsorg. Hun på 38 var arb.kollega av meg. Hun på 47 kjente jeg via klassen til ene barnet mitt.

Han på 65 vet jeg ikke helt hvorfor tok livet av seg. Etterlot seg ikke noe brev. Bare gikk ut i skogen og pang. Noen har sagt han skyldte penger og at det kunne være årsaken. Han var gift og hadde barn og barnebarn som han forgudet. Dette er en slektning av meg.

Jeg har selv prøvd å ta livet mitt pga kjærlighetssorg, men en observant venn skjønte tegninga og ringte AMK og jeg ble reddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...