Gå til innhold

Celleforandringer i underlivet. Legen ringte meg for 2 dager siden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes ikke du skal gå å grue deg til dette alt nå, jeg blødde bittelitt samme dag, utenom det kjente jeg ingenting. Så det er ikke sikkert du vil merke noe særlig til dette. 

Dette går helt sikkert helt fint :)

Håper det!  Takk takk takk for tilbakemelding :-) 

Anonymkode: 222a9...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse lykke til - dette går helt fint :-) Kan jeg spørre hvor gammel du er? Klem! 

Anonymkode: 86e81...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble konisert 2 ganger ved moderat grad. Første gangen tok de ikke nok, etter andre gang ble det borte

Anonymkode: 1ae17...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifjor tok jeg gu på sykehuset pga tilbakevendende sopp. Alt så tilsynelatende bra ut ifølge gynekologen.

På forhånd hos lokale legesenteret hjemme hadde jeg hissig livmor. Blør lett.

Jeg tok litt prøver på ny for 2 uker siden pga mistanke for sopp /irritasjon i underlivet. Og gu. Livmortappen blødde lett igjen. Ble uvel og kvalm etterpå. Har opplevd blødning ved samleie så lenge jeg kan huske gjennom årene. Ikke hver gang, men ofte.

Fikk telefon fra legen for 2 dager siden at det var celleforandringer, men ikke kreft og at jeg sannsynligvis må opereres for å unngå kreft..

Først tok jeg det fint. Men etter at sank inn så ble det litt følelser og grubling.

Åssen i all verden har det seg at det plutselig er celleforandringer nå? Har knapt hatt sex på laaaang tid..

Og er det pga problemene med sopp som kan være grunn? Jeg blir innkalt til sykehuset for ny gu og nye prøver snart. Får jeg vite hva som er grunn til det? Har noen andre opplevd dette? Blir jeg operert samme dagen de undersøker meg? Det var faktisk tilfeldig at jeg tok gu sist så det var bra jeg gjorde det.

Noen andre som har reagert med følelser og grubling?

 

Anonymous poster hash: b4955...c80

Har opplevd det samme og er eselv konisert, men jeg vil knappest kalle det "operasjon". Det  er et lite inngrep utført med laser der de fjerner livmortappen, eller tuppen av den, der endringene sitter. Det skjer i lokalbedøvelse, og å sette den sprøyta var litt ekkelt men det gikk fort. etterpå kjenner du ikke noe der nede. tar ca 15 min kanskje, så er du ferdig. Tilheelingen går raskt, jeg merket lite til illeluktende utflod, som noen skrev her. litt blødning i etterkant-

Celleforandringer skyldes oftest et virus kalt HPV (kjønnsvortevirus.- men dette finnes det et utall ulike typer av og bare noen få gir vorter.) Noen typer virus gir celleforandringer og spsielle typer av dem er knyttet til lmh-kreft. Jeg har en av disse aggressive typene. Men jeg er ikke bekymret, siden kreft bruker lang tid på å utvikle seg, slik at hvis du går jevnlig til lege for celleprøve så har du ting under kontroll.

slapp av, ingenting å frykte! :)

Anonymkode: f8a5c...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til - dette går helt fint :-) Kan jeg spørre hvor gammel du er? Klem! 

Anonymkode: 86e81...e6f

Tusen ❤ lig takk for lykkeønskninger :-) 

Jeg er 32 år.  

Klem 

Anonymkode: 222a9...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme og er eselv konisert, men jeg vil knappest kalle det "operasjon". Det  er et lite inngrep utført med laser der de fjerner livmortappen, eller tuppen av den, der endringene sitter. Det skjer i lokalbedøvelse, og å sette den sprøyta var litt ekkelt men det gikk fort. etterpå kjenner du ikke noe der nede. tar ca 15 min kanskje, så er du ferdig. Tilheelingen går raskt, jeg merket lite til illeluktende utflod, som noen skrev her. litt blødning i etterkant-

Celleforandringer skyldes oftest et virus kalt HPV (kjønnsvortevirus.- men dette finnes det et utall ulike typer av og bare noen få gir vorter.) Noen typer virus gir celleforandringer og spsielle typer av dem er knyttet til lmh-kreft. Jeg har en av disse aggressive typene. Men jeg er ikke bekymret, siden kreft bruker lang tid på å utvikle seg, slik at hvis du går jevnlig til lege for celleprøve så har du ting under kontroll.

slapp av, ingenting å frykte! :)

Anonymkode: f8a5c...d29

Jeg har ikke fått beskjed om hva det kan være. Har ikke kjønnsvorter el noe annet. 

Aldri vært gravid eller hatt kjønnssykdommer. 

Bare vært plaget med tilbakevendende soppinfeksjon og irritasjon i underlivet. Og lettblødende livmorhals. 

Har lest meg opp litt og føler meg trygg på at det er så lett sombeskrevet og hva legen har sagt.

Og godt med noen som har erfaringer med dette :-) Tusen takk for tilbakemelding :-) 

Anonymkode: 222a9...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Her er en oppdatering! 

På fredag ble jeg operert ( konisert) . Kjente ikke selve inngrepet, men den de åpner opp der nede med når de presset den inn var helt jævlig. Luktet litt brent mens hun drev. Gikk veldig fort selve inngrepet. (jeg fikk ta par vival først). 

Nå har jeg litt vondt, mest mens jeg sitter. Akkurat som at livmortappen ligger i inntil veggen inni der pga jeg sitter. Veldig lite blod, mest rosa som kom til å begynne med. 

Men nå er det som om det innimellom flommer over lys rosa vannakti væske. Skifter truseinnlegg og bind ettersom hvor mye som kommer. Flere som hadde det sånn etterpå??   Blir det verre og hvor lenge har jeg det sånn?? 

Anonymkode: 222a9...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en oppdatering! 

På fredag ble jeg operert ( konisert) . Kjente ikke selve inngrepet, men den de åpner opp der nede med når de presset den inn var helt jævlig. Luktet litt brent mens hun drev. Gikk veldig fort selve inngrepet. (jeg fikk ta par vival først). 

Nå har jeg litt vondt, mest mens jeg sitter. Akkurat som at livmortappen ligger i inntil veggen inni der pga jeg sitter. Veldig lite blod, mest rosa som kom til å begynne med. 

Men nå er det som om det innimellom flommer over lys rosa vannakti væske. Skifter truseinnlegg og bind ettersom hvor mye som kommer. Flere som hadde det sånn etterpå??   Blir det verre og hvor lenge har jeg det sånn?? 

Anonymkode: 222a9...228

anyone? 

Anonymkode: 222a9...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anyone? 

Anonymkode: 222a9...228

pliis kan noen svare? 

Anonymkode: 222a9...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koniserte for noen uker siden, og blødde lyserødt i et par uker i etterkant. Skal sies at jeg blødde over tre uker etter biopsien, så er nok ikke nødvendigvis innenfor normalen.. ;) Ble ikke verre, men holdt seg moderat temmelig lenge.. Ring sykehuset om du er bekymret.

Anonymkode: b7e6b...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koniserte for noen uker siden, og blødde lyserødt i et par uker i etterkant. Skal sies at jeg blødde over tre uker etter biopsien, så er nok ikke nødvendigvis innenfor normalen.. ;) Ble ikke verre, men holdt seg moderat temmelig lenge.. Ring sykehuset om du er bekymret.

Anonymkode: b7e6b...3a8

tusen ❤ lig takk for svar :)

Anonymkode: 222a9...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til TS. 
Sorry hvis jeg kupper tråden din. 

Jeg er 24 år. Aldri vært hos gynekolog. Har litt fobi mot å bli tatt på, og sett på. Får panikk bare tanken på det.
Oppdager man det bare via gynekologiskundersøkelse? 

Anonymkode: 4995f...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til TS. 
Sorry hvis jeg kupper tråden din. 

Jeg er 24 år. Aldri vært hos gynekolog. Har litt fobi mot å bli tatt på, og sett på. Får panikk bare tanken på det.
Oppdager man det bare via gynekologiskundersøkelse? 

Anonymkode: 4995f...bda

Jeg var hos gynekolog for første gang som 19-åring(hadde ingen spesiell grunn, var bare hypokonder :P). Du vil ikke vite hvor mye jeg gruet meg. Fikk for meg at jeg hadde et stort problem der nede, og følte at jeg bare måtte få bestilt time. Viste seg at det ikke var noe feil, men jeg trodde jeg skulle dø sekundet før jeg gikk inn. Vet du hva, det gikk helt fint. Etter det har jeg vel vært hos gynekolog 2-3 ganger(oppdaget kjønnsvorter i en alder av 20, dessverre), og fikk tatt celleprøve osv. Hadde grad 1 celleforandringer, men de er gått tilbake nå, og forhåpentligvis holder det seg sånn. Jeg gruer meg ikke til gynekologtimer lengre, men det kan selvfølgelig ha noe med at de jeg har vært hos har vært flinke. Veldig profesjonelle og timene har gått fort. Er inne der max 10-15 min. Fremdeles kan det føles ubehagelig/jævlig flaut i det du setter deg avkledd på underkroppen i stolen og blir bedt om å skreve enda mer....men det går over etter under et minutt for min del. Tro meg, etter timen føles det ut som om du har mistet flere kg fra skuldrene dine. Nesten litt stolt :fnise: også er det glemt! Tenk på hvor mange ufyselige underliv de har vært borti. :P da føles det litt greiere :fnise: 

Celleforandringer oppdages ved celleprøvetaking. Jeg har tatt det to ganger(sist gang kun kontroll). Noen snakker om at det er så vondt, men jeg har seriøst ikke kjent noe som helst. :P Husker sist: "var det alt? er dere ferdige?" :fnise: Så det er veeeeldig individuelt, men jeg lover, det er ikke så ille som man tror :) med mindre man har ekstreme komplekser pga tidligere overgrep osv, kan jeg tenke meg.

Anonymkode: 1e27a...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til TS. 
Sorry hvis jeg kupper tråden din. 

Jeg er 24 år. Aldri vært hos gynekolog. Har litt fobi mot å bli tatt på, og sett på. Får panikk bare tanken på det.
Oppdager man det bare via gynekologiskundersøkelse? 

Anonymkode: 4995f...bda

Ja, man må inn og skrape på livmorveggen. Bestill en time i dag og få det gjort! Dette er viktig for alle kvinners helse! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man må inn og skrape på livmorveggen. Bestill en time i dag og få det gjort! Dette er viktig for alle kvinners helse! 

alle kvinner bør ta celleprøve minimum hvert 3.år for å holde øye med at det står bra til og evt oppdage forandringer.  Ikke sitt å vent. Bare få det gjort. 

Anonymkode: 222a9...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...