Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Har brukt store deler av helgen til å google ''planlagt keisersnitt'' og bestemt meg for at det er det jeg vil ha. 
Så nå pakker jeg vekk alle de tankene igjen og tar de heller opp igjen når det nærmer seg samtale på sykehuset. ;) 

I dag har vi vært i banken og signert lånepapirene! :bolledeig:
Har vært litt nervøs for at noe skulle skjære seg, nesten litt sånn ''har vi virkelig klart å kjøpe leilighet eller er det egentlig bare skjult kamera?'' Men det gikk heldigvis helt greit, ingen som hoppet frem fra en busk når vi kom ut! :P 
Positiv overraskelse at det faktisk ble litt billigere enn vi hadde tenkt, så nå ender vi opp med å betale nesten akkurat det samme som vi gjør i dag og DET er veldig deilig å tenke på. Utgiftene vi har pr måned nå er fullt levelig, også med baby, barnehage og alt det der nummer to, og det at vi i tillegg nå betaler til oss selv blir det jo topp stemning av! :nigo:

Trollet har tatt helt avgårde på gulvet i løpet av helgen og nå går han nesten mer enn han kryper.
Kjempe gøy! :hoppendeglad:
Han er så stooooor blitt! Også har han blitt en ordentlig liten skøyer. Har shower og gjør seg til og det er helt tydelig at han gjør det for å få oss til å le. Kjempe gøy! Han er endelig inne i en god periode igjen. Bare våken en gang pr natt i helgen også og det kan man virkelig ikke klage på! ;)  

I morgen skal vi opp til den beryktede helsestasjonen igjen for å får 1-års kontroll hos legen. 
Får han flere vaksiner da eller? :klo:
Tror jeg skal ringe i morgen tidlig for å bekrefte at timen fortsatt står så det ikke blir bomtur slik som sist, også er planen å skifte adresse på ham mens vi er det (selv om vi ikke flytter før om 1,5 mnd) slik at vi kan få 15md kontrollen på ny helsestasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Timen hos legen i dag gikk fin-fint. :jepp:
Trollet var god på alle punkter og vi fikk tips om å ringe sykehuset for å høre om det er noe fremgang angående operasjonen han skal ha av tommelen. 
Når vi var der i vår en gang fikk vi beskjed om at innkallelse til operasjon ville komme og at den ville være enten i Desember eller Januar. 
Så ble jo jeg gravid igjen og vi har ikke hørt noe... Synes det hadde vært litt for kjedelig om fødselen skulle havne samtidig med Trollets operasjon og vi må ligge på forskjellige sykehus å være ensomme. :unsure:
Legen mente i alle fall at vi kunne ringe og forklare situasjonen og at de mest sannsynlig ville ta hensyn til det. 

Ellers har jeg bakt eplekake i dag (Toro selvfølgelig for jeg eeeeer ikke superduper) siden vi er invitert til Høstfest i barnehagen i morgen. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å stille i det hele tatt og i hvert fall ikke med kake siden vi fikk invitasjonen på fredag og jeg synes IKKE det er innafor med fem dagers varsel for noe sånt... 
Men så tok jeg på meg strenge stemmen og sa til meg selv at det er viktig å gjøre sånne ting for Trollets del og at jeg kan være alene og sutrete en annen dag isteden. 
Så krysser jeg bare fingrene for at mannen ikke skal jobbe overtid i morgen også for det blir ikke god stemning om jeg må troppe opp der alene. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstfest i barnehagen gikk helt greit. Passe kleint og Trollet koste seg så vi sier oss fornøyd med det. ;)  

Ellers har jeg blitt veldig gravid denne uken. 
Magen er blitt mye større på bare noen dager, bekkenet er ordentlig vondt noen ganger og hormonene er all over the place. 
Den andre dagen her måtte jeg bare gå å legge meg fordi jeg og mannen ikke ble enige om hvordan vi skulle pakke håndklær når vi skal flytte og jeg ble så frustrert fordi han ikke ville gjøre det på min måte at jeg begynte å grine. :roll:

Så slo vi på stortromma og hadde sex for første gang på over en måned og det gikk helt greit. (haha for en ting å si om sex) 
**edit; jeg fortalte mannen at jeg hadde skrevet dette og han ble blodig fornærmet og mente at nå ødela jeg hele ryktet hans på internetten og nå blir det i alle fall lenge til neste gang. :fnise: **
Vi synes begge to at det blir ekkelt når vi kjenner ungen mellom oss så forrige gang hadde vi vel nesten ikke sex i det hele tatt fra bevegelsene tok av til jeg måtte tvinge ham fordi vi gikk over termin. Spørs om det ikke blir det samme denne gangen for nå sliter vi jo med å finne overskudd og tid også midt opp i det hele pga Trollet. Jaja, får satse på at 2017 blir bedre :P 

Også har Trollet lært et nytt ord ''bam'' og jeg tror det har noe med mat eller drikke å gjøre. Den andre dagen når vi trillet hjem fra barnehagen så reiste han seg opp i vogna, snudde seg mot meg, pekte på koppholderen (der han vet vi har en pakke kjeks #badparenting), pekte på meg og skrek ''bam'' mens han holdt ut hånda mot meg. 
Lo høyt og måtte selvfølgelig belønne han med en kjeks for det stuntet. :hoho:

Endret av Beccy87
mannen mente også litt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex under graviditeten... Ble ikke så mye av det gitt! Det er jo det ene etter det andre... Men hurra for vel gjennomført :fnise: Jeg driver å tenker på det jeg og, må vel det om det skal bli småsøsken? :klo: 

Banan kanskje? :nigo: Så kjekt at han springer og nå er mer mobil slik han når tak i flere pynteting :jepp: Herlig når de lærer noe nytt og utvikler seg :rodmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, eplekake! 

Her går sex bra enn så lenge. Hvis hun sover! Kjenner jeg bevegelser så er det uaktuelt. Stakkars, være våken og vitne til at foreldrene har seg! Det funker dårlig i mitt hode :fnise: Mannen er redd for å "skade magen" da, så han stresser pittelitt. Men han vet han må til pers helt til termin (spesielt rundt termin!) så han får bare venne seg til det ;) 

 Bam! :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis våkner Trollet litt over 5 om morgenen og det gjorde han i dag også, MEN så sovnet han igjen og sov til kvart på 7! :ohmy:
Hadde jeg skulle vært på jobb i dag så hadde vi fått det kjempe travelt, men jeg har friiii så da ble det kosemorgen uten stress isteden og vi var ikke i barnehagen før halv 9! 
Deilig! :nigo:

Planen i dag er å sløve et par timer på sofaen mens vaskemaskinen gjør jobben sin, så ut i banken en tur for å avslutte div kontoer og handle litt mer klær til jobb (ja, det er en prosess som går fryktelig sakte her. Jeg hater virkelig gravidklær!)
For så å møte mamma og ta med henne på henting i barnehagen igjen og kjøttbollemiddag hjemme hos oss siden mannen jobber sent igjen. :) 

Formen er en berg og dalbane. Trøøøøøøøøøtt den ene dagen og full av energi den andre men jevnt over så er jeg mye mer opplagt denne gangen enn når jeg gikk med Trollet. 
Ja også har mannen endelig kjent Bølla bevege seg også, hun er kjempe aktiv om dagen! :) 

Ønsker alle som er innom en flott start på uka! :blomst:


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det med å utsette ting jeg ikke synes er noe artige eller ting jeg tror tar lang tid og blir et ork (dette er vel relativt normalt for menneskeheten?) så de siste ukene har jeg gått rundt og overhørt den lille stemmen i hodet mitt som sier at vi burde søke om bytte av barnehage for Trollet. :sjenert:
For jeg vet jo at det ikke er noen ledige plasser i noen av barnehagene i området der vi skal flytte heller, og jeg vet jo at Trollet trives veldig bra der han går nå. Og det blir en omvei på 30-45 minutter for levering og henting men det kan vi forhåpentligvis leve litt med...

MEN; det er jo greit å få søkt da, så er vi i gang, sånn at vi kan bytte dersom vi får plass.. Det kan jo hende noen skal flytte derfra også før sommeren? 
Så da makker jeg meg endelig inn på søkesidene og blir møtt av denne beskjeden (prøver å legge ut bilde) så da blir det ikke søking på oss nå allikevel... :roll:

barnehage.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke oppdaterer dagboka mi så ofte, for hadde jeg gjort det hadde du sannsynligvis lest om den stengingen der akkurat i tide. :sjenert: Fordelen er at ingen andre får søkt og at de ikke tildeler plasser heller da, så sånn sett mister du jo ikke noen plass i køen HVIS det skulle åpne seg noen plass...

Jeg syns ikke tiden med baby har vært noen slager for sexlivet heller jeg altså, så syns du er optimistisk når du satser på 2017. :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, juliane skrev:

Åh, nå fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke oppdaterer dagboka mi så ofte, for hadde jeg gjort det hadde du sannsynligvis lest om den stengingen der akkurat i tide. :sjenert: Fordelen er at ingen andre får søkt og at de ikke tildeler plasser heller da, så sånn sett mister du jo ikke noen plass i køen HVIS det skulle åpne seg noen plass...

Jeg syns ikke tiden med baby har vært noen slager for sexlivet heller jeg altså, så syns du er optimistisk når du satser på 2017. :hoho: 

Ja da spiller det vel egentlig ingen rolle... Det er jo ikke sånn at der var mange ledige plasser for oss nå uansett. Så får jeg i tillegg en hel måned til på meg og utsette søkinga på og det er jo fin-fint! :fnise:

Ja, jeg er fryktelig optimistisk med tanke på 2017. Det er jo egentlig et under at Bølla ble unnfanget og jeg vet nøyaktig hvor og når det var fordi vi var laaaaangt fra aktive på den fronten i vår heller! Meeeen det eeeeer jo lov å håpe da! :hoho:

___________________________________________________________________________


Formen i dag har vært ganske ugrei egentlig. :icon_frown:
Rett etter at jeg skrev det forrige innlegget så ble jeg overbemannet av trøtthet og måtte bare gå å legge meg igjen.
Sov i nesten 3 timer og følte meg egentlig ikke så mye bedre når jeg stod opp igjen. 
Hadde jo tenkt å få gjort litt av hvert i dag men det måtte jeg bare droppe for jeg orket rett og slett ikke gå ut. :vetikke:
Skulle møte mamma på jobb for å dra sammen i barnehagen, men etter en kjapp dusj så ble alt bare svart, jeg måtte sette meg ned og klarte ikke gjøre noen ting fordi jeg var så svimmel og kvalm. 
Tenkte det var lavt blodsukker så hev i meg litt sjokolade og en klementin uten at det ble så veldig mye bedre. 
Måtte bare sitte helt stille i en halvtime før jeg orket å kle på meg igjen. Skikkelig ekkelt. :(

Er litt bedre nå, men er fortsatt litt svimmel og kvalm og skjelven om hverandre. 
Føles litt sånn som når man drikker ett glass vin for mye også tenker du bare ''faen, det var dumt, skulle droppa det siste der.. nå går det til helvete'' mens du venter på å bli skikkelig dritings... Føler meg helt susete i hodet og synes ikke det er noe greit. 
Trollet er i ferd med å sovne nå så jeg lurer på om jeg bare skal legge meg jeg også og håpe det går over til i morgen.. 
Har ikke så lyst å google noe særlig heller og så lenge jeg kjenner godt med liv til Bølla så håper jeg på at det bare er meg det er noe galt med og at det går over snart... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig levere Trollet i barnehagen i dag men det måtte jeg bare droppe fordi jeg fortsatt er uvel. 
Slapp, svimmel, kvalm og vondt i magen. 
Tror det er noe jeg har spist for den siste turen på do nå var absolutt ikke noe i nærheten av normalen #tmi
Prøver å spise litt nå og om jeg ikke blir bedre om en times tid så ringer jeg legen og hører der, men om det er noe jeg har spist så er det vel lite hun kan gjøre... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det går noe magegreier nå. Eller det gjør det kanskje alltid, men mannen måtte sove på gjesterommet natt til søndag på grunn av overdreven gassproduksjon og S var rotten i magen på søndag. 4 særdeles stinky bleier, ble det totalt. Mamma fikk noe greier i går og jeg var ikke heeeelt 100% i magen i morges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt noen veldig eh, interessante bleier i helga. Foreløpig har det blitt med dét *krysse fingrene*

God bedring! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte legen og fikk komme inn til en sjekk. 
Fikk påvist positiv urinprøve som blir send til dyrking og noe blod verdier som var høyere enn de burde uten å være krisehøye. 
Bølla er aktiv og hadde fin hjertelyd så da kom vi fram til at det må være et virus eller noe som jeg har fått meg og jeg ble sendt hjem med sykemelding for i morgen og beskjed om å slappe av og komme tilbake med en gang dersom jeg ble verre... 

Så nå har jeg ligget og halvsovet i hele dag og kjenner på dårlig samvittighet for at mannen måtte ta seg fri fra jobben for å være hjemme i kveld siden jeg ikke kommer til å orke å være sammen med Trollet når jeg føler meg sånn. :( 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: God bedring! Jeg ble litt nervøs der et øyeblikk med tanke på svangerskapsforgiftning :sjokkbla: Du må passe på og ha lav terskel :jepp: 

At mannen måtte være hjemme virker som en veldig fornuftig beslutning! :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, LilleMy1989 skrev:

:klemmer: God bedring! Jeg ble litt nervøs der et øyeblikk med tanke på svangerskapsforgiftning :sjokkbla: Du må passe på og ha lav terskel :jepp: 

At mannen måtte være hjemme virker som en veldig fornuftig beslutning! :opplyser: 

Takk!
Ja hadde det ikke vært for at det er et lite vesen inni meg så hadde jeg jo bare lagt meg og tenkt at dette får bare gå over av seg selv, men merker jo at terskelen er mye lavere for å ringe legen nå sånn i tilfelle det skulle være noe som kan påvirke Bølla også. :jepp:

11 timer siden, Weebs skrev:

Oi, god bedring! Nå må du bare halvsove uten dårlig samvittighet altså :opplyser: Mannen ordner resten :) 

Takk! 
Selvfølgelig ordner han det, de koste seg med guttekveld i går nesten uten å savne meg tilogmed :P 
 

______________________________________________________________________________________

Formen er stigende og do-besøkene blir færre og med lengre mellomrom. 
Mannen har levert i barnehagen og jeg har spist litt så nå skal jeg bare slappe av enda mer også tenker jeg det går fint å sende ham på jobb igjen i kveld. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du er litt bedre! Helt enig med deg i at terskelen må være lavere for å sjekke oppnår man er gravid. Har jo tross alt et annet menneske som bor inni der og som ikke kan si i fra om det er noe galt.

god bedring videre :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om det var noen her inne eller der ute i den virkelige verden som sa at barnehagestart var tøff med tanke på sykdom og at det første året så har man har flaks dersom man klarer 3 uker sammenhengende uten at noen i hjemmet blir syke.....
Naive Beccy fniste litt og tenkte at det kan da umuuuuulig være så fryktelig. :vetikke:
- Og her sitter jeg da, med et Troll som ble hentet tidlig i barnehagen, som er full av snørr og ekkel hoste og en temperatur på rett over 38 IGJEN.. 
Da blir det hjemmedag i morgen også og kryss, kryss, kryss av fingre for at han ikke blir dårlig i magen i tillegg for på Fredag MÅ jeg på jobb igjen. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme heeeer... Feber på 38.5, sureste lille bølla med masse snørr og hoste. Akkurat syk nok til å være skikkelig sutrete, samtidig som hun krever like mye underholdning og aktivitet som vanlig. Snørra har rent kontinuerlig siden august ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...