Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da senker kvelden seg over barselssvdelingen ved Ullevål sykehus og jeg sitter i senga med Bølla sovende på brystet. :rodmer:

Fødselen kan jeg skrive mer detaljert om siden men den gikk i alle fall over all forventning og jeg sitter igjen med en god følelse og fine minner. :)

Bølla kom ut kl 09.15 onsdag den 18.januar 2017, med planlagt keisersnitt. Med sine 50cm og sjokkerende 4450g gram (:hakeslepp:) burde hun egentlig få kallenavnet Bolla isteden! Tenk det; født uke 38+5 og slo storebroren sin med hele 2cm kortere og 200g tyngre, enda han kom en hel uke på overtid! :sprettoy:

Hun er frisk og fin, sterk liten plugg med mye lyd i, ligger og lager små klynke og knirke lyder heeeele tiden. :fnise:

Jeg er i god form men veldig, veldig trøtt. Sov rett over 2 timer natt til Onsdag fordi jeg var så spent og nervøs at jeg rett og slett ikke greide å sovne. Også var jeg maks uheldig med rominndelingen på barsel her og ble liggende med en dame som først hadde besøk av hele hjembygda si i en evighet inne på rommet, vi snakker opp mot 7 personer på et tidspunkt (og her skal det jo bare være partner og barn som får komme men der var der godt og blandet i alle fall). Når de endelig hadde gått hjem for kvelden kl 21.00 så satte hun i gang på telefonen og pratet og prater og pratet med alt annet enn innestemme i godt og vel halvannen time. Da hun endelig hadde lagt på så går det 5 minutter og hun setter i gang et snorkeorkester ikke en gang jeg på på mitt mest høygravide kan konkurrere med, og holdt det gående heeeeele natten. Så frustrerende å være så trøtt, Bølla sover godt og allikevel fikk jeg bare sove bruddstykker her og der, tilsammen ca 2 timer. :natti:

Jeg ba om å få bytte rom i dag, og det fikk jeg så her er det mye bedre og jeg håper på å få sove godt i natt. 

Formen er fin, jeg skal jo ikke amme så Bølla har fått litt mm i kopp og mme på flaske hittil fordi jeg ikke har fått melk jeg greier å pumpe ut enda. Vi prøver videre og ser om det kanskje kommer etterhvert. 

Snuser litt på å kanskje dra hjem i morgen i steden for å sove alene på barselhotellet men nå er jeg så trøtt at jeg tror jeg stuper så den avgjørelsen får vente natten over. 

Lykke til til damen som sover på rom med med i natt, her et det knirkebaby og sagbrukmamma for alle pengene. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :strix: Så godt å høre at fødselen gikk fint (over all forventning til og med!) og at dere har det bra :biggrin: Nå ble jeg glad på dine vegne! 

Høres ut som frøkna har kosa seg i magen din ja, 4450 gram to uker før termin var ikke verst :nigo: Gleder meg til å høre mer om fødselen. 

Jeg er glad det er enerom der jeg skal føde, jeg snorker jo som en skurtresker uansett om jeg er gravid eller ei :rodme: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Gratulerer så mye med store, lille bollebølla :rodmer: Så flott at opplevelsen ble en helt annen denne gangen! Jeg er også tilhenger av enerom ;) Andres snorking plager vettet av meg, og jeg plager vettet av andre med min snorking!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse med Bølla :) Godt å lese at alt gikk bra. 

Dele rom på sykehus.... Nei... Det er ikke greit uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye:strix:Så fantastisk at fødselen ble en bra opplevelse!:smilyblomst: Får håpe du fikk deg en god natt søvn, med kun din egen snorking ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Gleder meg til å høre mer! :nordvesta: Hørtes veldig slitsomt ut med dobbeltrom og folk som ikke tar hensyn! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: BolleBølla! :strix:

Natten ble ikke fylt av søvn forråsirresånn! :natti:
Det viser seg at babyer er riktig så forskjellige og der Trollet var en taus liten klump så er Bølla fullt av lyd. 
Hittil ikke mye skriking *bank i bordet* men jeg nevnte det vel i går også, at hun klynker/knirker MYE og da spesielt når hun sover. 
Siden dette er noe nytt jeg ikke har vært borti før så ble jeg litt urolig i går når hun lå der og klynket mens vi skulle sove så jeg fikk jo ikke slappet av da jeg lurte på om det kanskje kunne være noe galt, at hun hadde det vondt eller vanskelig for å puste eller noe annet rart. :vetikke:
Så etter å ha ligget med et halvt øye og øre åpen uten å greie å slappe av i det hele tatt i flere timer så dro jeg i snora og spurte om kanskje en av jordmødrene kunne ta henne med seg en tur så jeg (og ikke minst hun jeg delte rom med) fikk i alle fall et par timer uten lyd. Men nei, da fikk jeg kontant svar om at nå hadde de allerede fire babyer inne på vaktrommet så der var det fult. :opplyser:
Jah... Uflaks for meg og ikke noe å gjøre med det annet enn at jeg tok med meg Bølla og satt meg i kantina og drakk saft isteden for i et par timer for i alle fall å gi hun andre litt fred... Men jeg må si jeg ble litt skuffet over at de bare avfeide meg så bastant og ikke en gang ville tilby å ta henne et par timer senere siden det var veeeeldig tydelig etterhvert at jeg manglet søvn og ro. :(  

Bølla stilnet heldigvis litt etterhvert utpå morgenen og jeg fikk sovet et par timer da, men da var jo også resten av avdelingen i ferd med å våkne til livet så da ble det mye liv og røre, mennesker inn ut og lyder her og der så ved første anledning jeg fikk bestilte jeg ut-sjekk og hjemreise. Så jo ikke vitsen med å bli igjen der når det ikke var noe hjelp å få uansett, bedre å kunne sitte død-trøtt på sofaen og se på tv hjemme enn på en pinnestol i kantina. ;) 

Så vi fikk gjennomført ny hjerte-lyd-test (de hørte en bilyd i går men den var heldigvis borte nå) og vekt, hørsel og alt det der (hun hadde bare gått ned 100g!) så fikk vi endelig satt henne i bilstolen og taxien hjem rett før kl. 15.00. :hoppendeglad:

Hjemme ble vi møtt av et lite Troll som tydelig hadde savnet både mammaen og pappaen sin, var veldig fascinert over den lille rosa ''beeebbii'' og ikke synes det var noe stas at hun ikke ville dele melka si og at pappaen skulle drive å bære rundt på henne og ikke ham. :fnise:
Såååå godt å se lillegutten min igjen, jeg har savnet ham så mye og nå er jeg veeeldig spent på hvordan denne nye hverdagen kommer til å bli. 
Jeg ser vel allerede at det kommer til å bli travelt men også veldig underholdende. :rodmer:

Nå ser jeg at jeg allerede har skrevet mye lengre enn jeg tenkte og vet ikke om det er sammenheng i det hele. 
Hodet er så tåkete og det skal bli veldig godt å få sove i sin egen seng i natt, om enn så med to små som lager liv i løpet av natten. Jeg gleder meg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sitter jeg her med :popcorn: og lommetørkle og tørker noen tårer for meg selv, for jeg har vært skikkelig sløv og ikke kommet meg inn i dagboka di før nå :sjokkert: , men jammen fikk jeg med meg hele historien i ett, fra de første permisjonsukene med larven og tiden videre med trollet, og så videre igjennom svangerskapet med Bølla og nå fødselen med BolleBølla  :rodmer:  Ser du har hatt mange oppturer og nedturer, men jammen ble jeg skikkelig rørt av de siste innleggene her altså med et keisersnitt som har gått bra, og at du er hjemme med mannen og trollet og bollebølla igjen! 

Nå gleder jeg meg til å følge med videre altså! 

 

Og gratulerer så mye som tobarnsmor, og med lille Bølla! :babyjente:

Endret av Marimba
Ble så rørt at jeg helt glemte å gratulere, så da var det bare inn å redigere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre at dere er kommet hjem og at alt er bra med dere :) Mye nytt for alle fire nå tenker jeg, så godt man kan være hjemme og hvile litt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, Marimba skrev:

Nå sitter jeg her med :popcorn: og lommetørkle og tørker noen tårer for meg selv, for jeg har vært skikkelig sløv og ikke kommet meg inn i dagboka di før nå :sjokkert: , men jammen fikk jeg med meg hele historien i ett, fra de første permisjonsukene med larven og tiden videre med trollet, og så videre igjennom svangerskapet med Bølla og nå fødselen med BolleBølla  :rodmer:  Ser du har hatt mange oppturer og nedturer, men jammen ble jeg skikkelig rørt av de siste innleggene her altså med et keisersnitt som har gått bra, og at du er hjemme med mannen og trollet og bollebølla igjen! 

Nå gleder jeg meg til å følge med videre altså! 

 

Og gratulerer så mye som tobarnsmor, og med lille Bølla! :babyjente:

Wow! Lest hele faktisk! 
Du burde få en diplom for det, ikke bare-bare å pløye gjennom over 50 sider fylt med innsiden av mitt hode, du er kul! :yvonne:

- og til alle dere andre: takk for gratulasjoner, dere er også kule! ;)  
______________________________________________________________________________________ 

 

Den berømte 'dag 3' er her og jeg er eeeee såååå triiiiist! Jeg hater denne dagen! :grine:
Jeg har bare grått en gang i dag, når det ble litt for mye Troll og matlaging og babymating på en og samme gang, men jeg føler meg altså helt svart på innsiden. :( 

Jeg har jo også nevnt (mange ganger) at jeg ikke ammer denne ungen, men at jeg er innstilt på å prøve å pumpe litt fordi ''det er jo så bra for dem å få de derre antistoffene fra morsmelka i starten vettu''. Jeg fikk håndmelket litt den første dagen på sykehuset også fikk jeg låne pumpe der som ikke klarte å få ut en dråpe, men så når vi kom hjem i går og jeg fikk prøvd min egen pumpe (og sikkert fordi jeg endelig slappet av litt) så satte systemet i gang og jeg har gått fra en ''hun der har ganske store pupper'' til ''DAMN'' over natten. Jeg som var så fornøyd med mine pre-gravide 75C er riiiimelig utilpass her jeg sitter nå med fjellyhyllene mine, men men.. Det stabiliserer seg vel, og er jo bare for en periode.. Poenget var uansett at jeg da har klart å pumpe 50ml fra hvert bryst tre ganger i dag og sier meg veldig fornøyd med det. :jepp:
Jeg har tenkt å prøve å opprettholde pumpingen 2-3 ganger om dagen den første måneden også se an om jeg trapper ned derfra. For det er jo ikke noe kjekt å pumpe heller, jeg sitter der med klumpen i halsen og tunge tanker med en gang og i dag er det selvfølgelig ekstra mye. MEN, det er sååå mye bedre å slippe å sitte med ungen, jeg pumper jo bare en halvtimes tid av gangen. Så det blir halvannen time om dagen og ellers er det flaske som gjelder og det synes jeg faktisk er veldig koselig. :) 

Det er veldig learning by doing det her med flaskene da, mye styr med vasking og koking og varming og alt. De er jo så amme opptatt på sykehuset at der var det lite info å hente, men vi har i alle fall fått en viss flyt på det nå hvor vi bruker de små kartongene med ferdiglaget nan som vi varmer i vannbad enn så lenge. Det var det de gav på sykehuset så da falt valget på det merket. Så får vi se an om vi går over til pulver om ikke så alt for lenge (det er jo mye billigere og jeg kan tenke meg det er enklere når mengden øker og vannbad ikke lengre er så effektivt).
Er veldig bekymret for både forstoppelse og luft og alt mulig som tydeligvis er vanlig for flaskebarn, men den broen får vi heller brenne når vi kommer dit (som det så veldig uriktig heter).
En dag av gangen og i dag har gått veldig bra! ;)  

Nå er klokka plutselig bikket 22.30 og jeg skulle jo legge meg tidlig i dag! :bond:
Må skynte meg nå, mannen skal sitte oppe med Bølla så i natt sikter jeg faktisk på kanskje hele 6 timer med søvn, og om jeg er heldig så slipper jeg unna med bare en tur opp for å tisse og ta mer smertestilende også.
Luksus! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med Bollebølla :strix: 

Håper du får en velfortjent god natts søvn i natt. Så dårlig gjort av de på barsel å svare såpass avvisende når du prøvde å få litt avlastning på sykehuset. :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Nautika skrev:

Gratulerer så mye med Bollebølla :strix: 

Håper du får en velfortjent god natts søvn i natt. Så dårlig gjort av de på barsel å svare såpass avvisende når du prøvde å få litt avlastning på sykehuset. :sukk: 

Takk! :)  

_______________________________________________________________________

Det ble ikke noen kjempe natt på meg, klarte ikke komme meg i seng før nærmere midnatt og mannen har vist utviklet veldig selektiv hørsel de siste dagene for han har rett og slett sluttet å våkne når ett eller begge barna hans lager lyd! :raven:

Fikk tatt igjen litt søvn på dagen i dag da, men må innrømme at jeg sitter her og banner litt over at jeg ikke gikk og la meg når Trollet ble lagt litt over 19.00 for nå er klokka bikket 21.30 og Bølla har også sovet siden...:dry:

Ellers er det fortsatt boobs-galore her og fyyyy for en spreng jeg har hatt i dag! :bond:
Det gjør så vondt og jeg får ikke lettet ordentlig på trykket verken med å pumpe eller massere i dusjen heller, håper det ikke tar mange dagene før det stabiliserer seg litt.  
Sliter også med elefantføtter, de er så hovne nå at jeg ikke får på meg sko (ikke det at jeg har behov for sko altså, jeg har store planer om å holde meg inne de neste par dagene å bare gro), dro hjem fra sykehuset i tøfler, jeg har ikke ankler i det hele tatt og sokker er uaktuelt. 
Jeg vet jeg slet med vann i kroppen etter forrige fødsel også men husker ikke hvor lenge.. Håper det går over snart. 
Magen har i alle fall blitt litt mindre selv om det er langt igjen til jeg kan bruke ord som ''flat'' eller ''liten'' så er det godt å kjenne at den ikke er i veien hele tiden og at jeg er tom på innsiden. :jepp:
Merker også litt til etterrier og tak her og der, regner med det kommer til å fortsette så lenge livmoren trekker seg sammen. 
Det er jo anbefalt å ligge på magen for å hjelpe den å trekke seg sammen fortere, men med såret etter ks og vonde fjellpupper så er det en stilling som pr nå er ganske uaktuell i alle fall så den får bare bruke den tiden den trenger. :vetikke:

Kjenner meg også litt todelt ang. å sende Trollet i barnehagen i morgen. Det har vært så fint å ha ham rundt meg igjen nå i helgen, men samtidig skal det bli litt godt å bare ha Bølla å konsentrere seg om på dagtid og bruke tiden på å bli bedre kjent med henne også. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at det ikke ble noe etterlengtet søvn! Får virkelig håpe at mannen skrur opp volumet på høreapparatet i kveld;)

Ser at man skal slite med litt av hvert når ungen har kommet ut også:icon_frown: Er det vanlig at du ikke før tømt puppene ordentlig? Hørtes veldig vondt ut. Vann i kroppen er heller ikke noe godt, så håper det trekker seg tilbake fort.

Sikkert godt for trollet å komme seg en tur i barnehagen, så han får boltret i fra seg der. Før han sikkert synes det er fint å komme hjem til deg å lillesøster igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...