Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Uææææ, herregud, så fantastisk! Beccy!!! Lillebror eller lillesøster!! :strix: Og for en herlig måte å skrive det på, for et fint innlegg! Åh, himmel ... Dere greier dette, det blir fint Beccy! Det kommer til å bli kjempefint! Gratulerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallooo, og gratulerer! Jeg har kanskje ikke sagt hei før, men jeg har tittet innom i ny og ne :) Og så leste jeg i en annen dagbok at du var gravid igjen og måtte jo inn og se! Jeg føler jeg ble altfor sjokkert med tanke på at jeg ikke kjenner deg engang, men altså. Så moro! Selv om det kanskje ikke var planlagt så kommer jo dette til å gå helt topp :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.5.2016 at 21.04, lille_frosk skrev:

Uææææ, herregud, så fantastisk! Beccy!!! Lillebror eller lillesøster!! :strix: Og for en herlig måte å skrive det på, for et fint innlegg! Åh, himmel ... Dere greier dette, det blir fint Beccy! Det kommer til å bli kjempefint! Gratulerer. 

Takk!! :laugh:
Etterhvert som sjokket legger seg lag på lag her nå så tenker jeg jo selvfølgelig at dette klarer vi, og det skal bli veldig fint. :)  
Litt tidlig å begynne å glede seg ennå, men det blir fint det tror jeg nok! 

14 timer siden, Weebs skrev:

Hallooo, og gratulerer! Jeg har kanskje ikke sagt hei før, men jeg har tittet innom i ny og ne :) Og så leste jeg i en annen dagbok at du var gravid igjen og måtte jo inn og se! Jeg føler jeg ble altfor sjokkert med tanke på at jeg ikke kjenner deg engang, men altså. Så moro! Selv om det kanskje ikke var planlagt så kommer jo dette til å gå helt topp :danse:

Hallo!! :) 
Så gøy at du hilser på, kan ikke huske å ha sett deg her før, men vet jeg har sett deg rundt om i andre dagbøker.
Nå ser jeg at du også har, så kanskje jeg skal ta meg en tur inn å lese litt der en dag jeg har litt tid til overs også. ;)  
Hihi, litt gøy å se at alle andre blir like sjokkerte som meg, både i det virkelige liv men også det som befinner seg inni skjermen min. :P Vi har trua vi nå altså, det skal bli fint! 

______________________________________________________________________________________
 

Jeg har vært i utdrikkningslag for en av mine beste venninner i dag og om jeg skal være ærlig (og det skal jeg jo) så må jeg innrømme at det var litt bittersweet. 
Jeg hadde jo gledet meg til denne dagen i mange måneder fordi det skulle være en hel deilig dag vekke fra Trollet mitt, hvor jeg bare skulle kunne tenke på meg og mine venner og kose meg med vin, vin og vin og kanskje til og med en liten festrøyk (for ja, selv om det nå er snart 2 år siden jeg sluttet så savner jeg den røyken enda!). Meeeen så ble det jo sånn da at det ble eplemost på meg og det ER jo ikke det samme! :sukk:
For all del, jeg hadde det kjekt og bruden hadde det i alle fall kjempe gøy, men det er noe med det der at jo fullere folk rundt deg blir jo mer edru blir du selv om du er den som ikke drikker.. Så når klokka blikket 21.30 hadde vi holdt det gående i over 12 timer og da følte jeg at det var greit å kaste inn håndkleet og dra hjem til mann og barn. :hjerte:
De har forøvrig koset seg kjempe mye alene i dag og det er jo fint å vite.
Vi så på dagen i dag som en liten oppladning til neste uke da det er mannen sin tur å gå i perm og bortsett fra at Trollet skrek i en time etter at jeg gikk i dag tidlig, og var klengete som en mygg (men det ER han jo nå) så hadde det gått veldig fint. :jepp:

Nå er jeg så trøtt at det er like før jeg sovner ved tastaturet, klokka er jo tross alt i ferd med å bikke 23.00! :hoho:
Da er det bare to ting å gjøre; krype til sengs og krysse fingrene i håp om at Trollet sover nogenlunde godt i natt så jeg slipper å stå opp entrillionganger før klokka blir 06.00. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være innmari lov å gå hjem kl 21.30 når man er nygravid OG driver med nattamming altså! Håper du får en god natts søvn. :) 

Hvordan ble det, fortalte du at du var gravid, eller klarte du å snike deg unna alkoholen? Skjønner godt at det er litt leit at det ikke ble helt som du hadde tenkt altså, jeg tror jeg hadde følt det på helt samme måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ikke nattamming, men nattevåk. Er visst på tide å ta natta her også. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Veldig span og glad på dine vegne. Når er OUL? Spennende om det blir bror eller søster. Og kred til deg som allerede orker å gå gravid igjen :P Jeg har akkurat såvidt begynt å miste melken nå og pumper bare en gang i døgnet og litt kosepupp på natten. Så deilig å endelig få kroppen min tilbake. så du har all min respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, juliane skrev:

Det må være innmari lov å gå hjem kl 21.30 når man er nygravid OG driver med nattamming altså! Håper du får en god natts søvn. :) 

Hvordan ble det, fortalte du at du var gravid, eller klarte du å snike deg unna alkoholen? Skjønner godt at det er litt leit at det ikke ble helt som du hadde tenkt altså, jeg tror jeg hadde følt det på helt samme måten!

 

9 timer siden, juliane skrev:

Altså, ikke nattamming, men nattevåk. Er visst på tide å ta natta her også. :P 

Jeg fortalte det til en del av de som skulle være med, inklusiv forloveren et par dager på forhånd rett og slett for å slippe å stresse med å lyve osv. Hadde med et par flasker med alkoholfritt og for å ''føle meg som en del av gjengen'' drakk jeg bla. mozel av champagneglass. :fnise:
Det var bare et par stykker der som jeg ikke kjente fra før og de tror jeg ikke tenkte noe særlig over at jeg ikke drakk det samme som dem uansett så det gikk fint. :) 
Er heldigvis ferdig med ammingen ja, både på dag og nattestid. (tror ikke jeg orker å amme den neste, men den kampen velger jeg å legge vekk til det nærmer seg mer). 
Mannen tok første delen av natten så jeg var bare oppe 2 ganger før dagen startet litt før 06.00. 
Tror nok jeg skal legge meg litt nedpå i ettermiddag også, trøtt, trøttere, trøttest! :natti:

6 timer siden, Saltsild skrev:

Er fortsatt så glad på dine vegne! 

:klem:

 

1 time siden, Runforit skrev:

Veldig span og glad på dine vegne. Når er OUL? Spennende om det blir bror eller søster. Og kred til deg som allerede orker å gå gravid igjen :P Jeg har akkurat såvidt begynt å miste melken nå og pumper bare en gang i døgnet og litt kosepupp på natten. Så deilig å endelig få kroppen min tilbake. så du har all min respekt!

OUL blir nok ikke før i August så det er jo kjeeeempe lenge til. Har ikke snakket med legen enda en gang for å bestille første svangerskapskontroll... :sprettoy:
MEN; vi har bestilt tidlig UL i uke 12 og det er jo bare litt lenge til - 6 uker- det blir 14 Juli. :) 

Ja jeg er litt usikker på om jeg ''orker'' å gå gravid igjen, men nå har jeg jo plutselig ikke noe valg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt dritt at:
- Jeg er kvalm. 
- Vi har ikke fått barnehageplass til Trollet. 
- NAV har rotet så jeg har ikke fått feriepenger, må regne med å vente to uker til. 
- Jeg er blitt kjempe forkjølet. 
- Jeg begynner på jobb igjen i morgen. 

Det positive er at: 
- Det er strålende fint vært ute og mor, far og barn skal i parken sammen.
- Jeg greide å trene tross sykdom og plager, løp 4 km og noen styrkeøvelser etterpå.
- Trollet er i perlehumør og våknet bare tre ganger i natt. 
- Jeg får sommerkoteletter til middag i dag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stod vi i stappfull buss når Trollet tok et ordentlig godt tak i rumpen til en fremmed dame som stod med ryggen til oss. 
:flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eeeer så varm i Oslo om dagen! Vi renner jo helt bort her! :bond:

Jeg startet jo på jobb igjen på Onsdag og det har gått veldig fint egentlig. Jeg merker jo at hodet henger litt etter, kan det være en kombinasjon av at det har gått i barnesanger og bleier de siste månedene og det at gravidhormonene er på vei til å ta over helt igjen her? 

Det som ikke er like gøy er at Trollet gråter og gråter og gråter når jeg går om morgenen. Mannen fortalte at han åler seg ut i gangen for å lete etter meg mens han roper mamma flere ganger før han gir opp og innser at jeg er borte! :grine:
Åh, det skjærer sånn i hjertet å tenke på! Jeg håper det går seg til fort som svint! Etter at han har roet seg og sovet den første luren sin så er det god stemning med far og sønn da. De har kost seg i sommervarmen og gjennsynsgleden som møter meg når jeg kommer hjem igjen er ikke like stor som jeg skulle forventet med tanker på stemningen når jeg går. :fnise:

I går hadde de vært ute å handlet masse nytt sommertøy til Trollet og det at vi bare må bytte halvparten fordi mannen hadde valgt feil størrelse og ingenting fordi det var ''grusomt'' tar vi begge som en seier! :P

Nå har vi brukt morgenen på å blåse opp et sånt lite plaskebasseng som vi kan ha på verandaen. 
De siste dagene har vi lagt Trollet i dusjen når det er blitt for varmt (han nekter å sitte i baljen fordi han helst vil rulle rundt og rundt i vannet) men det ender jo opp med at hele badet blir oversvømt så det kan vi ikke fortsette med hver dag. 
Er spent på om han kommer til å like bassenget. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hodet henger ikke med her heller og jeg har ingen graviditetshormoner å skylde på. :fnise:

Vi fikk plaskebassen i bursdagsgave til Spetakkelet, men han er rett og slett livredd. Har kommet så langt at vi kan sitte utenfor å slå på kanten da, så forhåpentligvis får vi han oppi i løpet av sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene bare raser avgårde nå og jeg eeeeeer så trøtt og sliiiiiten!! 
Det og en svak kvalme som kommer og går i tide og utide er vel de to tegnene jeg har på graviditeten. Ja også at jeg er oppblåst da! Ser ut som en halvslapp badeball egentlig og promper mye mer enn jeg selv synes er greit. :sprettoy:

Jeg prøver å være flink å trene, jeg vil jo ikke gi slipp på alle de gode rutinene og jeg vil IKKE legge på meg like mye denne gangen. Har greid å trene to dager denne uka og håper på å få presset inn en gang til i løpet av helgen, men vi får besøk i tillegg til at jeg jobber både lørdag og søndag så jeg tviler egentlig litt... 
Dagene har altfor få timer, samtidig som jeg ikke tror jeg hadde orket om de hadde bestått av flere. :fnise:
Jeg står opp 05.45, begynner på jobb kl 7, er hjemme igjen rett før kl 16 (17 hvis jeg trener), Trollet legger seg 19 og jeg er som oftest i seng selv innen klokka blir 20.30. Jeg orker rett og slett ikke være våken lengre enn det. :natti:
Gleder meg til å få tilbake litt energi igjen! Og det hjelper heller ikke mye på saken at kaffe ikke lengre er noe godt... :bond:

*Sytsytklageklage*

Nei, det er ikke bare negativ stemning her altså. Det er kjempe fint å se hvor mye mannen koser seg hjemme med Trollet og allerede etter en uke kan jeg se at de har knyttet myye tettere bånd. Fiiiiine guttene mine! :rodmer:

Det går også helt greit på jobb, nå når jeg vet at jeg bare skal være der frem til nyttår for så å gå ut i ny perm så er det ikke så surt å måtte gå ''tilbake til det gamle''. :jepp:
Så får jeg heller satse på å finne meg en ny jobb i neste runde. MEN; jeg har bedt om mer i lønn og de har ennå ikke kommet i gang med de lokale lønnsforhandlingene.. Så her går jeg da, dag ut og dag inn og aner ikke hva jeg får for det! :vetikke:
Blir spennende å se nå lønnslippen kommer i Juli! *

En siste syt før jeg gir meg nå: 
Vi har fortsatt ikke fått barnehageplass selv etter 3. hovedopptak og vi har jo krav på plass i og med Trollet er født i August. Vi hadde jo klokketro på at vi kom til å få plass i den barnehagen som tilhører sameiet her (siden de reklamerte med at beboere blir prioritert), men det viser seg at det bor hele 18 (!) barn født i 2015 i sameiet og barnehagen hadde bare 9 ledige plasser til høsten. 6 av de ledige gikk i tillegg bort til søsken så da stod de igjen med 3 stykker som de vistnok trakk lodd om. Uflaks! 
Så hva vi gjør nå det vet jeg jammen ikke.
Kan de gi oss plass på andre siden av byen? 
Får vi plass i den barnehagen ingen gadd å sette opp på sin ønskeliste fordi den har så dårlig rykte? 
Og ikke minst; NÅR får jeg svar?! 
Jeg blir litt gal av å vente... :bond:

Ok nå har jeg rast fra meg, på tide å henge opp litt klær før senga roper, klokka nærmer seg jo tross alt 20! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg har sjekket plass status og det står " venteliste" der. Leste at det ikke betyr noe når du har krav på plass og at det er fordi de omrokkerer i listene etter hva valg folk har, de som takker ja/nei, vil bytte etc etc. Men er frustrerende ja. Vi har heller ikke fått plass og håper jo på at vi får tildelt plass asap.

Ellers så husk at kalori inn/ut har mer å si enn trening så du ikke sliter deg helt ut mellom slagene MDD at du MÅ trene for å holde vekta, selv om det selvsagt er masse gunstige helseeffekter å trene da :) 

Men må være supertøft. Det er vel ille nok å være gravid med en unge fra før, men en baby som ikke er året engang? Honnør til deg ass! Du har helt lov å klage :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 9.6.2016 at 22.14, Runforit skrev:

Jeg har sjekket plass status og det står " venteliste" der. Leste at det ikke betyr noe når du har krav på plass og at det er fordi de omrokkerer i listene etter hva valg folk har, de som takker ja/nei, vil bytte etc etc. Men er frustrerende ja. Vi har heller ikke fått plass og håper jo på at vi får tildelt plass asap.

Ellers så husk at kalori inn/ut har mer å si enn trening så du ikke sliter deg helt ut mellom slagene MDD at du MÅ trene for å holde vekta, selv om det selvsagt er masse gunstige helseeffekter å trene da :) 

Men må være supertøft. Det er vel ille nok å være gravid med en unge fra før, men en baby som ikke er året engang? Honnør til deg ass! Du har helt lov å klage :opplyser:

Takk for sympati og frikort til klaging! :klem:



Litt mer oppløftende innlegg i dag: 

Vi har fått barnehageplass! :hoppendeglad:
Fikk mail på fredagen om at vi har fått plass i en barnehage som ligger ca 15 - 20 minutter gåavstand fra der vi bor. Det var jo ikke en av de vi hadde ønsket oss men etter å ha lest igjennom alt av informasjon, årsplaner og det hele så har vi kommet frem til at det er en fin barnehage og at vi muligens hadde satt den opp på søker listen vår dersom vi hadde bodd litt nærmere. De har vistnok en dag i uka hvor de drar ut på tur og bare det synes jeg høres tipp topp ut! I tillegg ligger den slik at det ikke blir noen kjempe omvei å komme seg til jobb heller, vi kan fortsatt ta de samme buss/trikkene bare fra et par stopp lengre vekk. Eneste minuset er at den ikke åpner før 07.30 og med min jobb hadde jeg jo ønsket meg en som var åpen fra 07.00. Meeeen det løser seg! Nå må jeg bare huske å takke ja til tilbudet så er det i boks og vi kan begynne å gru-glede oss til August!! :bond:

 

Vi har hatt besøk av søsteren til mannen i helgen og det har gått helt fint. Trollet sjarmerte både Tante og Onkel i senk. :rodmer:
Bortsett fra en særdeles pågående kollega av mannen så er det faktisk ingen Trollet ikke har godttatt. Og DET synes jeg er veldig fint. Håper det varer! :) 


I dag er jeg 8 uker gravid og jeg er til tider kjempe kvalm. I dag tidlig var det nesten så jeg måtte gå av bussen på vei til jobb fordi jeg var redd for å kaste opp. Jeg er blitt veldig sensitiv for alt søtt (i motsetning til forrige gang hvor jeg kastet i meg sjokolade) og bæsje-bleiene til Trollet er bokstavligtalt til å spy av! :kvalm:
Hittil har jeg kommet meg unna med brekninger og overlevering av bæsjebarn til mannen, men det er min tur å ta morgenskiftet i morgen tidlig og Trollet avleverer en solid ladning hver morgen rundt 6 så hvordan jeg skal komme meg igjennom det vil tiden vise... :tristbla:

MEN nå har jeg jobbet i 7 dager i strekk og her endelig to hele dager fri til å bare kose meg hjemme sammen med mann og barn. I tillegg har jeg planlagt å sove myyyyyyeee for det trengs! Trollet har lagt seg for kvelden og nå kommer straks middagen på døren også så nå er det bare god stemning her! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det går bra - selv om jeg også mener at du har frikort på klaging! Men jeg synes du er superflott altså. Jobber syv dager i strekk, er kvalm (den kvalmen!! Herregud, jeg hadde glemt hvor vondt alt lukter og hvor ekkelt alt er),  og du bare står på!! Jeg håper dere klarer å legge til rette så du får sove gjennom noen netter her og der, det trengs nok!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt hele uka på å grue meg til å møte mamma på Lørdag. Egentlig gruet jeg meg hele forrige uke også for planen var opprinnelig å møte henne på Tirsdag men da måtte jeg sende en melding å avlyse rett og slett fordi jeg var så sliten. 
Sliten fysisk. Sliten psykisk. 
Mamma er egentlig grei hun altså og vi har egentlig et helt greit forhold men hun kan ofte være i overkant negativ, hun skal alltid ha rett i alt og hun krangler noe voldsomt med sin egen mor for tiden noe som har gjort henne fryktelig bitter og usikker. Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg utenfor men jeg synes det er vanskelig spesielt når jeg gjerne vil at Trollet skal ha et godt forhold til både bestemoren og oldemoren sin.. 

Jeg gruer meg vel også mye fordi jeg vet det er på tide å fortelle mamma at jeg er gravid igjen og jeg har egentlig ikke noe lyst.
Jeg synes det er vanskelig nok å venne meg selv til tanken på at jeg er gravid igjen og føler meg ikke klar for å forholde meg til alle andres tanker og meninger om saken.
De aller fleste vil nok bli overrasket men glade på våre vegne. Men jeg føler ærlig talt ikke selv at jeg er der ennå at JEG er så fryktelig glad. Altså det er ikke sånn at jeg er lei meg, men jeg gleder meg ikke.. Jeg er vel aller mest ''ingenting'' og da virker det fryktelig slitsomt å måtte sitte å prate mye om det med andre.
Det har jo gått så fort. Jeg hadde virkelig sett for meg at jeg skulle få lov til å være en av de super-ivrige prøverene som satt og rablet ned en hel masse tanker mellom EL og IKM i min egen lille prøvedagbok her inne. Så for meg ''tvangsligging'' med mannen for perfekt timing og testing etter både EL-slim og andre symptomer på alt det kroppen går igjennom i løpet av en syklus. 
Jeg føler meg teit for å tenke sånn fordi jeg vet at det er så mange der ute som så inderlig skulle ønske de slapp alt det styret der i enda en PP, men allikevel så er det de tankene jeg sitter med. Jeg ville planlegge baby. 
Også ser jeg på Trollet og synes synd på ham som ikke får ha mammaen og pappaen sin alene like lenge som vi først hadde tenkt. Som må dele oss før han selv forstår hva som foregår. Så kommer fornuften inn og sier ''tenk på baby nummer to da, får jo aldri ha mammaen og pappaen sin alene, det er ikke synd på Trollet''... Ok... Så er det kanskje ikke det.. Og det er ikke synd på meg... Men jeg er sliten. Sliten i kroppen som jeg ikke lengre kjenner som min egen, jeg savner å være meg og nå er det minst ett år til jeg kan begynne å kjenne meg alene om kroppen min igjen. Sliten i hodet av alle tankene som raser avgårde... Sliten, sliten, sliten.. Det skal bli godt med helg, ekstra godt skal det bli på Søndag, da skal jeg virkelig gjøre ingenting og DET gleder jeg meg til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen var god. Jeg fikk lurt med meg søsteren min når jeg skulle møte mamma og fortalte begge to at Trollet skal bli storebror. 
Mamma ble veldig glad og søstern ble litt mer ''oj.. ja vel''.. Hun er 6 år yngre enn meg så alt det der med barn er er ikke så fryktelig spennende alltid. :fnise:

Ellers gjorde jeg ingenting annet enn å slappe av på sofaen med mann, Troll, take away og oitnb. Bedre enn det blir det nesten ikke! :nigo:

Har jeg nevnt at Trollet har begynt å reise seg forresten? Nå er det vel strengt tatt to uker eller mer siden han reiste seg på egenhånd (med hjelp av sofaen) for første gang og nå skal han stå rundt overalt! Så stolt, så herlig! :rodmer:

Nå skal jeg jobbe 7 dager i strekk før neste fri og jeg skal prøve å ta det litt mer med ro innimellom denne uka. Jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har trent noe særlig i uka som var, men prøver å fortelle meg selv at det er greit fordi jeg er sliten og at jeg uansett går såpass mye på jobb at jeg har nådd 10 000 skritt hver dag utenom helgen. Så får jeg heller prøve å være litt flinkere igjen når jeg får tilbake litt mer overskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...