Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Kjære deg. :klem: Jeg stemmer i med de andre her, at du bør snakke med noen. Og jeg synes også at du bør kontakte helsestasjonen og be om hjelp for hvordan du skal få han over på flaske. Situasjonen dere er i nå er uholdbar og jeg er også redd for at dette kan utvikle seg om du ikke får hjelp. Jeg har også kjeftet på babyen min, jeg tror de aller fleste mødre har gjort det i løpet av en krevende babytid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 9.2.2016 at 18.02, Runforit skrev:

Du, dette er ikke bra :troest:

Jeg synes du skal oppsøke hjelp hos helsesøster for det virker som om du er i ferd med å utvikle depresjon/fødselsdepresjon. Skjønner at dette med ammingen tar på, men sånn som dette er i ferd med å utvikle seg så må du få hjelp og støtte; helsesøster må kunne hjelpe deg med matingen på et eller annet vis. 

 

 

Den 9.2.2016 at 19.39, j86 skrev:

Hvordan gikk det før i dag? Fikk du matet med flaske?

Jeg tror som deg at han bare blir nødt for å ta flasken når han blir sulten nok, men det er kanskje greit at du får en slags godkjenning fra helsesøster før du går i gang med det. Og så er det vel greiest at mannen tar det i starten, for du lukter jo melk og blir forbundet med amming. Han vil jo ikke sulte ihjel ettersom dere også gir grøt. Det er vel flere unger som er over på omtrent bare fast føde når de nærmer seg halvåret. Tror ikke det er så vanlig nå, men både mamma og svigermor forteller om at det var helt normalt når de fikk barn (70 og 80 tallet).

Føler veldig med deg. Det høres ikke noe kjekt ut, og det ser ut som det virkelig er på tide å ta grep nå.

 

Den 9.2.2016 at 21.03, Androide skrev:

Jeg har bare sniklest her tidligere, men føler for å skrive til deg nå :kose:  Og selv om det ikke er greit å være sint på babyen, så er det veldig, veldig normalt å bli frustert. Det er også normalt å ikke ha disse overveldende følelsene.  Det tar tid å bli kjent med et menneske, og det kommer etterhvert!  Du er en kjempegod mamma!  Men håper som de andre skriver over her at du får pratet med noen. Før det blir enda tyngre for deg.  Helsesøster/jordmor eller fastlege. Regner med du har prøvd flere forskjellige typer, også med pumpemelk, i tilfelle det er smaken av mme han ikke liker. Han vil nok ta flaske etterhvert, men frem til han tar flaske, kunne du eventuelt prøvd koppmating. Det er styrete, men det høres det jo ut som ammingen er også. Eventuelt tutekopp etterhvert. Ellers er det det væske i mat også, grøt f.eks kan jo lages tynn som velling med basis i mm eller mme.

Du skal iallefall ikke være nødt til å gå rundt og ha det sånn, og amming er ikke verdt det for en hver pris. Syns du har jobba kjempebra med ammingen frem til nå, når du i utgangspunktet ikke trives med det. Når det er sagt er det veldig vanlig at de  oppdager verden og tuller veldig ved puppen i den alderen. Men noen fortsetter jo også med den tullinga, så kan ikke si  så skråsikkert at det blir bedre etterhvert heller (min sønn er 9.5 mnd og offentlig amming er fremdeles en prøvelse til tider).

Håper det gikk fint med flaske i dag, og at det er litt bedre med deg nå! 

 

 

21 timer siden, lille_frosk skrev:

Fine folk før meg sa det veldig bra, men jeg er veldig enig, nå er det virkelig på tide å finne andre muligheter Beccy. :hug: Hvordan er helsesøsteren din, er hun OK å snakke med? Eventuelt har du kanskje en grei lege? De følelsene du sitter med er helt, fullstendig normale, men jeg tror det er kjempeviktig at du får hjelp til å håndtere de nå så det ikke utvikler seg videre. Jeg synes forresten ikke det er det minste rart at det blir vanskelig for deg å kjenne på gode følelser rundt mammarollen sånn som det er. Stor, stor klem til kloke, fine deg. 

 

13 timer siden, Nori skrev:

Kjære deg. :klem: Jeg stemmer i med de andre her, at du bør snakke med noen. Og jeg synes også at du bør kontakte helsestasjonen og be om hjelp for hvordan du skal få han over på flaske. Situasjonen dere er i nå er uholdbar og jeg er også redd for at dette kan utvikle seg om du ikke får hjelp. Jeg har også kjeftet på babyen min, jeg tror de aller fleste mødre har gjort det i løpet av en krevende babytid. 

 

Tusen takk for fine ord og støtte alle sammen! :hjerte:

Det går bedre nå. 
Larven er fortsatt i live, glad og fornøyd og jeg har fått bearbeidet tankene mine litt. 
HS er egentlig ikke så mye til hjelp, hun sier jeg bare må bite meg i det og fortsette så lenge han ikke tar flaska, og at jeg bare må fortsette å øve med den hver dag til han knekker koden... :roll: 
Jeg får ikke så mye hjelp av mannen heller dessverre, han har tidligere ikke helt forstått problemet mitt og nå er han veldig opptatt på jobb og rett og slett nesten ikke hjemme så lenge når Larven er våken nå.. (det gir jo litt utslag det også at jeg er så sliten som jeg er av å være nesten alene med Larven døgnet rundt.. All ære til alenemødre altså, jeg vil gi dem alle en stor medalje!) 

Men jeg skal klare det her alene jeg om jeg må! :opplyser:
I går greide jeg å få i ham 50ml ved hjelp av en flaske og veldig god tid og jeg får også i ham litt av en tutekopp som er laget sånn at man må tygge på tuten for å få ut noe. I dag tidlig fikk jeg i ham 30ml før jeg måtte kaste inn håndkleet og tilby ham puppen, så selv om han tygger og tygger og tygger på den j*** flasketuppen så klarer han å suge i seg en liten slurk innimellom. 
Så kjører vi en halv porsjon grøt til frokost, litt fruktmos til lunch og så en full porsjon med grøt på ettermiddagen. Da blir det ikke såå mange amminger, og når jeg nesten får i ham et helt måltid tilsammen ved flaske også så øyner jeg lys i tunnelen. 
Og det er jo det da, lys altså, det er jo ikke såååå lenge igjen før han forhåpentligvis mestrer å drikke av kopp og så fort han runder halvåret skal vi begynne med middag også og dermed fase ut enda et ammemåltid, og det er jo bare tre uker til. 

Jeg greier det her altså, må bare få ut litt frustrasjon av og til. :sjenert:
Igjen; tusen takk til dere, dere sier alle de tingene jeg tenker selv men trenger å høre fra noen andre også! :klem:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig sterk og tøff som klarer å hente frem reservene nå! Jeg tror jeg fort ville brutt helt sammen foran mannen og bedt han ta over for en periode altså ... Men dette kommer til å gå veien! Jeg er sikker på at det løsner skikkelig snart, og at du da får oppleve en helt annen verden av mammaliv! Fine Beccy. :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig::hoppendeglad: Larven drakk nettopp hele 60ml nan fra tåteflasken sin på bare en halv time!!!!! :bolledeig::hoppendeglad:

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :hoppe: Det er jo helt tydelig fremgang! Han skjønner jo tydeligvis at det kommer mat/drikke derfra nå da. Kanskje dere burde prøve å sulte han bare bittelitt? Kan du gå ut og la mannen prøve å gi flaske og holde ut til en stund etter han er skikkelig sulten? Så kan du sitte klar i nærheten hvis det ikke går... Det skader jo ikke om han er sulten en time eller to, selv om det skjærer i hjertet å høre på gråten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh, hurra for fremgang! Håper virkelig det løsner skikkelig nå! Du er vanvittig flink altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke her, nye muligheter! 
Har tenkt mye i det siste på alt det her med flaske osv. Jeg øynet jo et lite håp, men det ser ikke ut som om han trives noe med den, vi prøver nå til hvert måltid hver dag og derfor har vi kommet frem til at vi skal droppe den helt. 
Vi kjører på med tutekopp isteden. :jepp:
Larven får i seg litt fra den, med vekslende hell, noen dager drikker han, andre dager spytter han, men han skal jo uansett kunne drikke av kopp snart så da er det like greit å gå rett dit.
Hvorfor ta to kamper når man bare trenger å ta en liksom? :opplyser:

Ellers har vi oppgradert litt på matfronten. Vi har nesten en full porsjon grøt til frokost og i går kjørte vi 'natt grøt' til kvelds i håp om at han skulle sove natten igjennom.
Dette er resultatet: 
19.30 - sovnet på puppen etter 15 min amming
21.45 - våkner og ammer i en halvtime, sovner igjen på puppen
23.20 - våkner og ammer i 5 min, sovner igjen på puppen
03.00 - våkner, ligger og prater med katten og dino i ca en halvtime før han sovner igjen 
04.45 - våkner og ammer i 10min, sovner igjen på puppen 
07.15 - våkner og vi står opp...

Så... Det var ikke akkurat 'sove hele natten' der altså.. :roll:
 

Ellers lurer jeg på om det er meningen at man skal ta med baby på 6 måneders kontroll på helsestasjonen? 
Vi var jo der ved 5 måneders og neste time vi har fått satt opp er 8 måneders og begge er hos helsesøster. Trodde kanskje man skulle innom legen en liten tur også? Eller? 
Hun er litt surrete hun helsesøsteren vi har så kanskje jeg bare skal ringe opp og høre for sikkerhetsskyld.. 

I dag skal jeg la Larven og mannen være alene hjemme et par timer på ettermiddagen så jeg kan være med en venninne å prøve brudekjoler. Det blir gøy! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Det er dessverre ikke noe garanti at baby sover natten gjennom med kveldsgrøt.... :dry: Mini her følger iallefall ikke den regelen... :P 

På 5 mnd kontrollen så skal baby sjekkes av lege ja. Og så er neste kontroll 7-8 mnd kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fem-mnd kontroll i morgen, men bare hos helsesøster? :klo:

Syns det høres lurt ut å gå rett på tutekoppen jeg! :jepp: 

Natta hørtes omtrent ut som våre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
56 minutter siden, juliane skrev:

Vi har fem-mnd kontroll i morgen, men bare hos helsesøster? :klo:

Syns det høres lurt ut å gå rett på tutekoppen jeg! :jepp: 

Natta hørtes omtrent ut som våre...

Skal sjekkes av lege...skal se at hofter, rygg etc er i rett posisjon. Iallefall gjorde vi det på 5 mnd kontrollen. Vi var ikke hos helsesøster denne gangen, men skal til helsesøster på 7-8 mnd kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Runforit skrev:

Skal sjekkes av lege...skal se at hofter, rygg etc er i rett posisjon. Iallefall gjorde vi det på 5 mnd kontrollen. Vi var ikke hos helsesøster denne gangen, men skal til helsesøster på 7-8 mnd kontrollen.

Ga legen vaksinene også da? Blir spennende å se hvem jeg kommer til da, siden du og Beccy tydeligvis har ulike erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit
1 time siden, juliane skrev:

Ga legen vaksinene også da? Blir spennende å se hvem jeg kommer til da, siden du og Beccy tydeligvis har ulike erfaringer!

Nå roter jeg! 3 og 5 mnd er vaksine med helsesøster og 6 mnd(!) kontrollen er kun lege. Så er det 7-8 mnd kontroll med helsesøster.... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Runforit skrev:

Nå roter jeg! 3 og 5 mnd er vaksine med helsesøster og 6 mnd(!) kontrollen er kun lege. Så er det 7-8 mnd kontroll med helsesøster.... :P 

Ja! Det er det jeg også trodde det skulle være. 

Vi fikk vaksine av helsesøster på 3 og 5 mnd også hører jeg at alle andre er på 6mnd kontroll så da regnet jeg med det skulle være hos lege, siden vi ikke har vært det siden 6ukers. 
Jeg får ringe i morgen å høre. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe bedre i natt, selv om vi kjørte på med dobbel grøt og amming.. 

17.00 - Full porsjon grøt 
18.30 - Full porsjon nattgrøt 
19.00 - Kveldsstell
19.15 - Ammer i 25 minutter, roter og kaver i senga og nekter å falle til ro etterpå
20.30 - Sovner endelig 
21.20 - Våkner og roper 
21.25 - Sovner med litt stryking på nesen
23.40 - Våkner og ammer i 25 minutter 
00.20 - Sovner igjen 
04.15 - Våkner og ammer i 10 minutter 
04.35 - Sovner igjen 
05.20 - Våkner og pappaen går inn for å bysse 
05.40 - Sovner igjen 
06.40 - Våkner og vi står opp 

Jeg synes nesten det er litt rart at han spiser så mye... Kan han virkelig være såååå sulten..? :vetikke:
Lurer på om vi kanskje skal kjøre prosjekt 'sove hele natten' og ta i bruk vogna igjen i helgen.. Det hadde vært greit om vi kunne kuttet ned litt på oppvåkningene i alle fall.. 

Ellers ringte jeg Helsestasjonen for å ordne den 6mnd legetimen, og der er de jo så sinnsykt overbelastet, så den eneste timen hun kunne gi meg var i morgen tidlig. Hvis ikke måtte vi vente til Larven ble 7mnd! :overrasket:

Det betyr at morgentreningen utgår i morgen og da blir det helt uakseptabelt å sluntre unna i dag selv om jeg har aldri så lyst.. Må bare prøve å få Larven til å sovne litt igjen og kanskje hive innpå et par kopper til med kaffe i samme slengen! Jeg er super trøtt i dag siden jeg 'la meg sent' i går kveld, satt nemlig oppe helt til 22.30!:natti:


Og DER ser jeg at dagens bæsjebleie melder sin ankomst! Ha en fin dag da dere! :fart2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke så mye å komme med av praktiske råd og sånt, men jeg vil bare gi deg en stor klem. Jeg synes du er imponerende og kjempesterk! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Mini her er ikke sulten selv om han vil ha pupp om natten. Han får en enorm grøtporsjon med et halvt glass sviskemos oppi så puppen er kún for kos for han sovner jo på type 2 min. med puppen i munnen. 

Tenker at det er en fase og din er jo midt oppi et utviklingssprang og da blir søvnrytmen helt på bærtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om helsestasjonene i Oslo er skikkelig overbelastet til tider altså, vi fikk jo ikke hjemmebesøk engang siden de ikke hadde nok helsesøstre på min helsestasjon. Da vi skulle sette opp 6mnd-kontroll da jeg var der i dag var det også skikkelig vanskelig å finne en ledig time, virket som om alle legene hadde helt fulle lister selv om det er over en mnd til. :roll:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.2.2016 at 9.53, lille_frosk skrev:

Jeg har ikke så mye å komme med av praktiske råd og sånt, men jeg vil bare gi deg en stor klem. Jeg synes du er imponerende og kjempesterk! :hug:

Du er god du! :klem:

23 timer siden, Runforit skrev:

Mini her er ikke sulten selv om han vil ha pupp om natten. Han får en enorm grøtporsjon med et halvt glass sviskemos oppi så puppen er kún for kos for han sovner jo på type 2 min. med puppen i munnen. 

Tenker at det er en fase og din er jo midt oppi et utviklingssprang og da blir søvnrytmen helt på bærtur.

Ja det er det som er så 'rart' da, at han faktisk spiser i en liten evighet på natten også, ikke bare koser... Men du sier kanskje noe der ja, utviklingssprang og alt det der har vel litt innvirkning. :jepp:

17 timer siden, juliane skrev:

Det virker som om helsestasjonene i Oslo er skikkelig overbelastet til tider altså, vi fikk jo ikke hjemmebesøk engang siden de ikke hadde nok helsesøstre på min helsestasjon. Da vi skulle sette opp 6mnd-kontroll da jeg var der i dag var det også skikkelig vanskelig å finne en ledig time, virket som om alle legene hadde helt fulle lister selv om det er over en mnd til. :roll:

 

Ja jeg vet ikke om du går til samme helsestasjon som meg (Grunerløkka) eller om alle helsestasjonene i Oslo er sånn.. Vi fikk heller ikke hjemmebesøk den første gangen, og det til tross for at jeg hadde hatt HK og var i relativt dårlig form.. Fikk faktisk litt inntrykk at jeg var litt dum som i det hele tatt ønsket det.. Men så har vi jo byttet helsesøster flere ganger også da, fordi de første vi var innom virkelig ikke kunne jobben sin.. :roll:

_______________________________________________________________________________

Nå har vi da vært på 6 måneders kontroll, selv om Larven 'bare' er 5,5mnd..
Og jeg blir helt svett av den Helsestasjonen der! Hjelpes meg! :bond:

Jeg ringte jo i går og fikk time til i dag tidlig kl 08.50 (bare flaks fordi noen hadde avlyst en time), og møtte opp og meldt meg i resepsjonen 08.40. Synes det er greit å være tidlig ute når man skal måle og veie osv selv om jeg strengt tatt ikke trengte å gjøre det denne gangen siden det bare er 2 uker siden sist vi var der. 
Får uansett beskjed om å gå en etasje opp og vente på lege der. Så da gjør vi det, veier og ordner.
Klokka går og det er bare meg og Larven og et annet menneske med barn der. Jeg venter lydig som det tålmodige mennesket jeg ikke er, jeg vet jo at ting kan ta tid. Mens vi venter så velter det inn flere og flere mennesker med barn og de andre som er der blir kalt inn uten at vi får oppmerksomhet.. 
Etter at det har gått 30 minutter har jeg vært usikker veldig lenge og bestemmer meg for å gå ned igjen i resepsjonen for å høre om vi kanskje ble sendt til feil etasje..? :klo:

Som sagt så gjort, der får jeg beskjed om at ''åja, ja, neida, du skjønner det at legen du skulle til er syk, så vi måtte få inn vikar. Hun er her nå altså men dataprogrammene hennes funker ikke helt så.. ja... bare gå opp igjen å vent litt til du...''
:bond:
Så da var det opp igjen da, Larven var heldigvis i godt lune og koser seg med å observere de andre menneskene rundt der. Etter nye 5 minutter med venting kom endelig denne vikarlegen og roper oss opp.
Inn på kontor, unnskyld ditt og unnskyld datt. Stakkars, det var jo ikke hennes feil. Men jeg mener jo det at når den legen jeg skal til ringer inn syk kl 08.30 og timen min er 08.50 så kunne de vel kanskje opplyst om dette når vi meldte oss i resepsjonen første gangene? Et enkelt 'ja det blir nok litt ekstra ventetid i dag da vi venter på vikar' hadde holdt lenge for meg! :opplyser:

Selve timen inne hos legen ga oss jo ikke så alt for mye siden hun ikke kom inn på pcn fikk vi ikke sett på noen kurver (men igjen, det er jo bare 2 uker siden sist..) men hun målte hodet, lyttet på hjertet kjente litt her og der og hele seansen var over på 10 minutter. 
Jeg blir jo litt skeptisk når det går så fort i svingene, hvor nøye blir Larven egentlig undersøkt da?
Er jo allerede litt 'skadet' av at den tommelen hans gikk under alles radar i nesten 2 måneder... Men men, får vel bare stole på at de vet hva de gjør... :vetikke:

Eneste positive med det hele var at hun var enig i at Larven spiser veldig mye om natten og at han kan ha godt av mer mat på dagtid for å redusere dette noe så nå skal vi sakte men sikkert starte med middagsglass også! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...