Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Søvn, altså! Min nærmer seg to og et halvt og våkner fremdeles i god tid før seks hver f-ings dag :vetikke: Og det er uavhengig av om vi legger henne halv syv eller ni :dry: Satser på at hun sover til i alle fall klokken syv før puberteten, og håper ikke jeg skal være SÅ fokusert på søvn helt frem til da :rolleyes: Hun hadde et par herlige uker i sommer der hun sov til nesten syv nesten hver dag, men det var selvsagt bare en fluke - hun er og blir en morgenfugl. Håper ikke hun stabiliserer seg på før klokken fem igjen når vi stiller klokka, det var nemlig våknetiden før vi stilte den i vår. Med andre ord stilte hun den aldri selv om vi gjorde det og forskjøv leggetiden tilsvarende...

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal jobbe i helgen så da har jeg fri i dag og i morgen isteden. :yvonne:
Så dagen i dag skal jeg bruke på å håpe på at det slutter å regne til jeg skal ut å møte trillegjengen sammen med Bølla, og hvis jeg får litt tid til overs etter det så skal jeg se om jeg greier å finne meg litt nye klær til jobb.
Jeg har egentlig uniform men har grenet meg til å få bruke litt kunstnerisk frihet. Da er det bare så j**vlig synd at jeg er en sånn en som bor i jeans, collegejakker og joggesko til vanlig (ja, bytta ut conversene etter jeg ble mamma) så å prøve å finne et antrekk som ser sånn någenlunde business ut er kjempe vanskelig! :bond:

I morgen skal jeg kanskje hjelpe søsteren min å flytte men det håper jeg at jeg slipper for det innebærer at jeg må kjøre en svær varebil rundt i Oslo sentrum og det føler jeg meg virkelig ikke helt trygg på! :overrasket: Frister mye mer å ligge hjemme på sofaen og slumre. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som har sagt opp plassen sin i Trollets barnehage. 
Barnet som skal slutte er over 3år. 
Det er visst regler for sånt, max antall plasser for barn under 3år osv... :dry:

MEN! Fikk mail fra styreren som sier at det muligens blir en ledig plass fra Januar og om vi ville vært interessert i den selv om vi har søkt Bølla inn fra November av. 
Eh JA!! 
Jeg har jo bare søkt Bølla inn fra November i et sleipt forsøk på å snike i køen! :phaedra:
Planen er jo at hun skal starte i januar og om vi får plass tidligere så betaler vi for tom plass!  

Iiiiik, høy puls her nå! 
Tenk om det går i orden da, og vi får henne rett inn i drømmebarnehagen med en gang! :mynona:

Krysser, krysser, krysser alle fingre nå for at ikke en eller annen dum regel setter en stopper for det!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jobbhelg.
Drar hjemmefra 06:15 og er hjemme igjen 15:45. 
Ungene våkner mellom 05:30 og 06:30 og legger seg mellom 18.30 og 19.00. 
Da har vi 2-3 timer sammen da. 
Det er alt for lite. 
Jeg må finne meg en annen jobb... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er tungt! Kjenner det stikker litt i hjertet av tanken :icon_frown:

Og nå kom jeg på mine dritthelger med 12 timers skift. Faaack. Er det nå jeg skal være glad for at M er våken hver time så vi får kvalitetstid på natta i stedet for? :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satte oss ned for å spise lunch sammen i dag da Trollet bryter inn med høy og klar stemme; ''neeei! Vi måtte synge først!'' Også satte han i gang å synge ''magen er sulten og halsen er tørst blablabla'' Tydeligvis viktig i barnehagen, spørs om det blir et must her også hver gang vi skal ha mat sammen.. :P 

Da vi var i butikken her om dagen så brukte han hele den lange tiden vi sto i kø på å spørre meg og den vilt fremmede mannen bak oss om ''hva er det? hva er det? hva er det?''
Og mens jeg betalte hang han som en apekatt på rekkverket bak kassa og ropte ''mamma se på meg, se på meg, se på meg da mamma!!'' 

Også har han begynt å leke butikk. Helt ut av det blå løper han og finner en pose, sier han skal i butikken, vinker og roper hadet før han løper ut i gangen. Så kommer han tilbake etter ca 5 sekunder, med noe usynlig mat i hånden som han deler ut til alle som er her. Alle må spise og synes det er kjempe godt før han kan repetere hele greia igjen og igjen og igjen. 


Bølla ser endelig ut til å være ute av utviklingstrinnet for denne gangen og klarer igjen å sitte alene på gulvet å leke. OG ca 50% av gangene jeg går rundt hjørnet og inn på kjøkkenet så synes hun det er helt greit å være litt alene. 
Hun har også begynt å gå rundt bordet og sofaen og prøver å reise seg opp midt på gulvet! 
(hun drikker fortsatt ikke noe melk... ) 


Fine barna mine som er blitt så store! :strix:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt besøk av svigermor i helgen og det har vært en prøvelse... :dry:
Hun kom på fredags kvelden og det var hyggelig og greit. Trollet synes det var stas med besøk og nye lekerm og Bølla var i godt humør. 

Så kom Lørdagen, vi hadde ikke lagt noen planer men etterhvert begynner Trollet å gi uttrykk for at han vil ut å leke. Det er ingen respons eller interesse å spore fra bestemoren, og vi ender til slutt med at jeg tar med meg guttungen ut en tur, bare vi to... Jeg er kanskje smålig som lar meg irritere, men jeg gjør det altså. Blir oppriktig sur for at hun ikke gidder å være bestemor og ta med seg gutten ut på butikken og kjøpe han en is eller noe. Nei hun vil bare sitte i sofaen her, drikke kaffe, strikke eller rote på mobilen... :vetikke:

Vi skulle spise men maten var ikke helt klar når Trollet var det og vi gir han beskjed om at han må vente. Han er en tålmodig liten gutt og har som regel ikke så altfor mye i mot å vente litt. Så da er det så sykt provoserende når svigermor sitter og egger ham opp med kommentarer som ''åh, det er kjedelig å vente'', ''vi liker ikke å vente gjør vi vel'' ''det er ikke lett når man må sitte å vente sånn'' Altså hallo! Gutten er to år! Han har ikke oppdaget at venting er dødskjedelig enda, og det var snakk om et par minutter, hva med å være litt positiv og hjelpe isteden for å dra ned stemninga?! :bond:

Senere på kvelden hadde jeg avtalt å spise middag med noen venner, tenkte at det var en god anledning å gjøre det siden da kan mannen få hjelp med måltider og legging på kvelden.
Et kvarter før jeg skal gå så står mannen på kjøkkenet og lager mat til de andre, jeg sitter på gulvet med begge ungene oppå meg og hun sitter i sofaen og ser på tv... :roll:
Jeg kommer meg omsider ut av døra og etter at jeg var borte hadde hun bare fortsatt å kjøre egoløp. 
Mannen gikk for å legge Bølla og plutselig står Trollet også inne på rommet sammen med dem (fordi bestemoren er for opptatt av tven til å oppholde guttungen lenge nok på stua). Ender med at mannen må gå fra hylende Bøll, bære hylende Troll ut igjen på stua, sette han i sofaen og instruere moren om at hun kan i alle fall prøve å få i ham resten av yoghurten til kvelds siden han også skal legges om ett kvarter. 
Når han endelig har fått Bølla til å roe seg så kommer han ut og finner guttungen med en stor pose godteri som han har fått av bestemoren... Altså... :raven:
Jeg er helt for at besteforeldre skal være kos og tøying av grenser og annet gøy.. men litt skjønn må man vel kunne be om eller? 
Det regnet når vi våknet i dag så da var det selvfølgelig ikke aktuelt å gå ut en tur sammen med bestemor da heller, og hun dro før klokken var 12 fordi hun ikke ville komme hjem så sent....

Ekkelt å syte sånn om det her, men jeg må bare skrive det av meg og jeg føler meg så frustrert og skuffa. 
Forstår ikke helt hvorfor hun gidder å kommer en gang når hun skal være så lite involvert... :( 
Blah.. 
Ferdig nå, god natt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg veldig godt. Føler med deg. Det er bare dumt å være så lenge på besøk hvis man bare skal være til bry. Det er krevende nok med små barn. Hun høres jo fjern ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my god :heks:

Personlig benytter jeg all bestemortid til å rydde/brette klær/whatever fordi jeg forventer at da tar hun all ansvar :fnise: Trodde det var poenget med besteforeldre :vetikke:

Neida, men ærlig talt. Tror hun der har misforstått :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun bare er interessert i sofasliting med strikking og gullrekka til kvelden er det veldig merkelig å dra på besøk til dere :klo: Det blir jo bare mer stress for dere, og ikke noe gevinst for verken ungene eller hun som bare blir forstyrret i surfingen og tv-tittingen sin!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som synes at hun er ganske fjern. 
Mannen er heldigvis også enig og nå er det lenge til neste gang. 
Men det virker altså som hun kommer hit bare for å kunne si at hun har vært her, ikke for å faktisk være sammen med oss.. Hvis det gir mening. :vetikke:

_______________________________________________________________________________________________

Uansett over til hverdagslivet: 

Vi har ikke hørt noe mer om barnehageplassen til Bølla annet enn at alle som jobber der opp insisterer på at plassen går til oss. Jeg vil ha offisielt tilbud fra kommunen før jeg jubler og håper at det kommer snart. 

Vaskemaskinene vår har begynt å lekke vann når den går.. Noen smarte sjeler der ute som vet hva det kan komme av? 
Den står selvfølgelig under tørketrommelen og skviset inn mellom vegg og dusjvegg så det er fryktelig vanskelig å komme til bak for å se om det er noe der som er løst eller ødelagt.. 
Siden vi trenger to voksne mennesker for å løfte av tørketrommelen og ingen barn i sikte for arbeidsro har vi utsatt problemet til jeg har fri på Torsdag og kan ordne det mens Trollet er i barnehagen og Bølla lurer. 

Trollet skal på toårs- kontroll på Fredag og jeg er kjempe spent. Har sagt til mannen at vi kan trekke lodd om hvem som skal gå siden jeg har fri, men egentlig vil jeg gå selv. Hva gjør man egentlig på en sånn kontroll? Veier, måler og dømmer? :P 

Mannen og jeg hadde femårs jubileum her om dagen og siden han ikke ville gifte seg i år (han har nemlig bestemt seg for at han vil ha et stort bryllup og da trenger man jo masse penger. Og egentlig en dame som vil ha et stor bryllup også så da må han finne seg ny kjæreste også først...) så feiret vi med sjokolade, cola og kortspill hjemme i stua. Koselig nok nå, kanskje vi kan ta det igjen senere med en tur ut på date eller noe. :)

Jeg har søkt et par jobber til med bedre arbeidstider, blant annet på en deltidsstilling ut året internt i bedriften jeg jobber for nå. De skulle komme til en beslutning i løpet av denne uka, men det ser dessverre ut til at sjefen min ''ikke kan klare seg uten meg'' og det gjør meg fryktelig sint. 

Det var det jeg hadde for denne gang, jeg savner å skrive her og jeg savner å lese her. Dagen flyr bare så alt for fort avgårde! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du hvor vannet kommer fra? Vi hadde en luke foran på maskina med en slangedings som vi måtte la det renne masse vann ut av (oppi en isboks), husker ikke hva det het men. :ac: Siden den var foran trengte vi ikke å flytte den eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med jubileum! Hørtes ut som en fin feiring. Vi har jubileum på lørdag og jeg skal foreslå det samme :Nikke: Ser du? Vi er egentlig dødslike ;)

Da det rant vann fra vår vaskemaskin måtte vi ha ny slange. Tror det var ganske lett å bytte. Hørte ikke noe klaging fra mannen i hvert fall :vetikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Porcelain skrev:

Ser du hvor vannet kommer fra? Vi hadde en luke foran på maskina med en slangedings som vi måtte la det renne masse vann ut av (oppi en isboks), husker ikke hva det het men. :ac: Siden den var foran trengte vi ikke å flytte den eller noe. 

 

11 timer siden, miore skrev:

Tett filter eller avløp, kanskje?

 

2 timer siden, Weebs skrev:

Gratulerer med jubileum! Hørtes ut som en fin feiring. Vi har jubileum på lørdag og jeg skal foreslå det samme :Nikke: Ser du? Vi er egentlig dødslike ;)

Da det rant vann fra vår vaskemaskin måtte vi ha ny slange. Tror det var ganske lett å bytte. Hørte ikke noe klaging fra mannen i hvert fall :vetikke:

 

Takk for tips! 
Vannet lekker ut på baksiden så vi (mannen) tror det kan være at avløpet er tett. 
Satser på vi kommer til og finner ut av det i morgen. 

____________________________________________________________________________________

Det blir ikke noe annen stilling på meg på jobb da de ''valgte å gå for en utenfra som kunne ta 100% stilling''. Ja for det kunne ikke jeg da?! Blir sinna på sjefen min her nå og føler meg ganske urettferdig behandlet. 
Snakket også med sjefen over der igjen for å se om det finnes en fremtid i en annen avdeling (et område litt mer rettet mot utdanningen min og ikke minst, ingen skiftarbeid), og svaret jeg fikk der var ''det vet vi ikke ennå, det blir jo litt omstruktureringer til neste år så det må vi bare se an over nyttår''
Blah! 
Så da stikker jeg på et jobbintervju et annet sted i morgen isteden. 
Lei av å føle at jeg ikke blir satt pris på... :( 

Og til dere der ute med vanlig mandag-fredag, 8-16 jobber;
Hva gjør dere når det er planleggingsdager i barnehagen? 
Og når drar dere til frisøren/tannlegen osv? 
Dumme spørsmål kanskje, men det har vi aldri måtte ta stilling til her og jeg forstår ikke helt hvordan man får det til å gå opp? 
Har alle flexitid? :vetikke:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisør: Lørdag - ca én gang i halvåret, maks. Men jeg farger/striper ikke, da, så det tar kanskje en halvtime.

Tannlege: I arbeidstiden. Får lov til å ta fri for lege og tannlege om det ikke kan legges utenfor arbeidstiden. Edit: I følge loven har man så vidt jeg skjønner rett til fri for lege/tannlege om man ikke klarer å legge det utenfor arbeidstiden (noe som jo gjelder de fleste med åtte til fire-jobb), selv om det tydeligvis er litt ullent. Man har ikke nødvendigvis rett til betalt for den tiden.

Planleggingsdag: Ferie :dry: Jeg hater planleggingsdag. 

Dritt å føle at man ikke blir satt pris på, nå kan de bare takke seg selv når du finner ny jobb!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...