Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Nå er det gått en måned siden jeg satt inn spiralen og gikk til legen for å få henvisning til gynekolog som kunne sjekke med ul om den ligger som den skal, og samtidig ta celleprøve. 
Jeg ble oppringt av gynekologen samme dagen som jeg var hos legen, de hadde missforstått og trodd at jeg hadde vondt, var en hastesak og ville ha meg inn samme dag. Det var jo verken nødvendig eller mulig her jeg satt med to barn så vi ble enige om at de skulle sende vanlig henvisning i posten. 
Jeg prøver å være en tålmodig sjel og synes jeg greier det sånn passe greit.. Men nå har jeg altså ventet en hel måned og synes det var mer enn nok, så jeg ringte klinikken i dag.
Forklarte situasjonen og at jeg var redd jeg hadde blitt borte i systemet etter den første telefonen, men neida! ''Du ligger inne her ja.. ja.. du kan jo komme i morgen eller på fredag om du vil?''
Ehhh... Ja det er jo klart jeg vil det, hvis det var så enkelt så forstår jeg ikke hva det var jeg ventet sånn for. 
Men så er det veldig mye innen det norske helsevesenet jeg ikke forstår meg på da... :P 
Satser på avklaring på fredag i alle fall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Nautika skrev:

Så hyggelig å få vite sånt noe på en dag med litt frustrasjon! Jeg syns helsesøstre kunne vært flinkere til å dele sånne tanker med mammaene som sitter der med våkenetter og kveldsuro. Gi dem en ekstra boost og si at de gjør en god jobb :5:

Sender litt sovestøv i deres retning :klemmer: 

Helt enig! 

Så utrolig merkelig at klokka kjører i gang med lys før sauen står opp. Det er jo en håpløst patent. 

Greit å få time da, hjelper tydeligvis å mase. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen lyser en halvtime før for og fortelle barnet at det er snart på tide og stå opp. Vi sier til hu på 4 at når den lyser grønt(mener og huske det er den fargen) så er det greit og være våken men da skal hun ligge i senga og ikke synge/skrike høyt/eller turne i den. Får lov og stå opp for og gå på do selvfølgelig men skal da gå og legge seg igjen. Funker bra her. Men kanskje litt vanskeligere og forklare mindre Barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve å skru klokka slik at sauen ikke "våkner" før 6.30, men at lyset slår seg på 6? :vetikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Nori skrev:

Helt enig! 

Så utrolig merkelig at klokka kjører i gang med lys før sauen står opp. Det er jo en håpløst patent. 

Greit å få time da, hjelper tydeligvis å mase. :P 

Fra nå av skal jeg mase mye mer, på alt og alle! I have learned! :P  

16 timer siden, HarleyQuinn skrev:

Sauen lyser en halvtime før for og fortelle barnet at det er snart på tide og stå opp. Vi sier til hu på 4 at når den lyser grønt(mener og huske det er den fargen) så er det greit og være våken men da skal hun ligge i senga og ikke synge/skrike høyt/eller turne i den. Får lov og stå opp for og gå på do selvfølgelig men skal da gå og legge seg igjen. Funker bra her. Men kanskje litt vanskeligere og forklare mindre Barn? 

Ja han er nok litt for liten til å forstå akkurat den... Ligge våken i senga gjør han jo uansett, han er fin der.. Skjelden han går ut av senga uten at vi har hentet ham... 

10 timer siden, juliane skrev:

Hva med å prøve å skru klokka slik at sauen ikke "våkner" før 6.30, men at lyset slår seg på 6? :vetikke:

 

Ja men da blir jo hele poenget om at vi skal sove når sauen sover borte... 
Han har forstått det, at når Bæ sover skal han også sove og er veldig opptatt av at Bæ skal sovne når han legger seg så den er grei... :vetikke:

Dagen bare rant vekk i går så jeg fikk ikke sjekka noe mer om jeg kunne stille inn noe annet.. 
Tror helt ærlig ikke jeg rekker det i dag heller. 
Nå er det ut for et møte på jobb også videre til trillegruppa for så å hente Trollet, lage middag, leke og legge. 
Mannen jobber overtid i dag også. Snaaaart helg! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen supertrisk å dele for ettermiddager/ kvelder alene med 2 barn? Lurer veldig på hvordan det blir og til uka må jeg debutere. :redd:

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Nori skrev:

Har du noen supertrisk å dele for ettermiddager/ kvelder alene med 2 barn? Lurer veldig på hvordan det blir og til uka må jeg debutere. :redd:

Begge to er flinke til å leke hver for seg så det går stort sett greit sånn sett. 
hvis det blir krise så tar jeg Bølla i bæreselen også har jeg henne i bilstolen eller bare liggende på stellematta på badegulvet mens Trollet dusjer. 
Trollet har også lært seg at mamma må hjelpe når baby er ''sinna'', og er sånn passe tålmodig der så lenge jeg er flink til å ha henne på armen og gir ham min fulle oppmerksomhet også. 
Prøver å time Bøllas mini-lur til leggingen av Trollet også for det blir ganske kaotisk hvis hun bestemmer seg for at hun ikke vil ligge å glo i babygymmen mens jeg er inne og synger og legger ham. 
Kanskje ikke noen supertriks der akkurat, men det fikser du helt sikkert! ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk grønt lys av gynekologen, spiralen sitter som den skal og alt ser ut til å være grodd ordentlig og fint så nå er det bare å gå videre i livet og finne seg noe annet å bekymre seg over. 
Hurra for det! :nordvesta:
 

Trollet har vært en ordentlig mammadalt den siste tiden og jeg har vært den eneste som duger til det aller meste. 
Legging er det bare jeg som har kunnet ta meg av, samt oppvåkninger på natten og å stå opp om morgenen. 
Mannen kan levere eller hente i barnehagen og er ok som lekekamerat innimellom men ellers er det ''nei, ikke pappa! Bare mamma!'' det går i. :vetikke:
Helt til i kveld, da ble mannen med ham i dusjen og etter kveldsmaten så var det jammen meg jeg som fikk ''nei ikke mamma'' slengt i trynet når jeg sa vi skulle gå å pusse tenner og legge oss. 
Mannen fikk gjennomføre hele ritualet og Trollet ville bare ha en liten nattaklem av meg. 
Kanskje det skal bli mulig med litt avlastning fremover da? Helt greit for meg i alle fall! :) 

Trollet har også to bestevenner i barnehagen han går i nå og det er bare to uker igjen til han slutter. Den ene av dem reiser på ferie i helgen så de hadde siste dag sammen i dag og jeg synes det er så trist å tenke på! :grine:
Jeg har allerede skrevet et lite kort til foreldrene og sagt at de kan sende oss en melding om de vil treffes i løpet av ferien eller til høsten og det håper jeg virkelig at de gjør for jeg er sikker på at de kommer til å savne hverandre en god del. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten her!
Bølla blir bare verre og verre på natten med lange våkne strekk hvor hun ikke vil gjøre noe annet enn å hyle og kave i sengen. 
Har flere netter nå endt opp med å måtte stå i gangen og trille henne i vognen for at hun skal klare å sove. Rekorden er halvannen time. :bond:

Nå har de endelig sovnet begge to, Trollet på overtid med en hel time, bare sutrete og overtrøtt. Måtte til og med ta han opp igjen for å sjekke om han hadde feber bare for å være sikker. Men nei da, ikke noe galt der. Stakkars lille. :hjerte:
Og så typisk at det skulle bli sånn i dag når mannen er på sommerfest med jobben. 
Jaja, håper de sover sånn nogenlunde ok begge to i natt, jeg er trøtt, trøtt, trøtt, men samtidig vil jeg bare sitte oppe litt og ''være alene hjemme'' hvis det gir mening? 
Holder vel kanskje ut i en time før jeg sovner! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølla sover hele natten ca annenhver natt nå. De andre nettene våkner hun og roper og turner i en times tid før hun sovner igjen... Gir ingen mening, but then again - babies rarely do.. :vetikke:

Ellers så må jeg bare si at jeg er bittelitt skuffet.. :( 
Som tidligere nevnt har Trollet to bestevenner i barnehagen sin som han nå ikke kommer til å treffe mer siden det er ferie og han bare har en uke igjen før han slutter. Jeg synes det er veldig trist og har pratet litt med mammaene tidligere hvor de har gitt uttrykk for at vi kanskje kunne møttes utenfor barnehagen slik at barna kan leke sammen allikevel. 
Så jeg laget et lite kort til begge to hvor jeg skrev at Trollet kom til å savne dem og hvis de ville treffe oss enten i løpet av ferien eller senere i parken eller noe slik at barna fortsatt kan leke litt sammen så er det bare å sende oss en sms eller legge oss til på facebook.
Den ene jenta har allerede dratt på ferie og Trollet spør etter henne hver morgen og jeg synes det er ekstra trist siden jeg ikke har hørt noe fra foreldrene bortsett fra at de synes kortet var veldig hyggelig og jenta kommer til å savne Trollet mye.
Det tyder jo dessverre på at de ikke er interessert i å treffe oss allikevel. 
Er det lov til å bli skuffa? Dette er jo på en måte Trollets første ordentlige venn... :sjenert:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du er skuffet :icon_frown: Men kanskje de tar kontakt når de kommer hjem fra ferie? Kan jo håpe på det. Veldig trist om de ikke gjør det, hadde jo vært veldig fint om de kunne holdt kontakten. Vil jo tro det er vanskelig for deres barn også, at det plutselig ikke ser Trollet mer, sånn sett bør de jo absolutt ta det seriøst med en playdate i ny og ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har lest og kommentert her :) Høres slitsomt ut om dagen, med to småttiser! Har også en morgenfugl.. Dagen hennes (og dermed våres, nå mannens :P) starter alltid 05... Spent på å se hvordan det blir i februar, da vi får en liten til :fnise: Måtte akkurat telle over og se hvor gammel Trollet var da du fikk Bølla, og pustet lettet ut da jeg så dine var enda tettere enn våres vil bli (18 mnd) :laugh: 

Håper søvnen bedrer seg etter hvert, selv om den jo ikke er fryktelig hos deg som du sier - det er ille nok! Og at du får ny jobb og barnehageplass til Bølla.

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at det godt kan være at de tar kontakt når de kommer hjem fra ferie, og ser at barnet har litt behov for å leke med noen mens bhg er stengt. :jepp: Og så tenker jeg at det nok ikke tar lang tid før Trollet har glemt de gamle vennene og funnet nye i den nye barnehagen! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Mumsy skrev:

Jeg skjønner godt at du er skuffet :icon_frown: Men kanskje de tar kontakt når de kommer hjem fra ferie? Kan jo håpe på det. Veldig trist om de ikke gjør det, hadde jo vært veldig fint om de kunne holdt kontakten. Vil jo tro det er vanskelig for deres barn også, at det plutselig ikke ser Trollet mer, sånn sett bør de jo absolutt ta det seriøst med en playdate i ny og ned. 

 

21 timer siden, juliane skrev:

Jeg tenker også at det godt kan være at de tar kontakt når de kommer hjem fra ferie, og ser at barnet har litt behov for å leke med noen mens bhg er stengt. :jepp: Og så tenker jeg at det nok ikke tar lang tid før Trollet har glemt de gamle vennene og funnet nye i den nye barnehagen! :klem: 

Ja jeg klamrer meg til håpet om at de kanskje tar kontakt når de kommer tilbake fra ferie. 
På mange måter er det verre for deres barn for de skal jo tilbake til samme barnehage og på den måten vil de jo kanskje reagere mer på at Trollet mangler? :vetikke:
Er kanskje bare jeg som er over ivrig når det kommer til facebook osv, jeg hadde nemlig lagt dem til 3 sekunder etter jeg fikk kortet om det hadde vært andre veien.. Men det er kanskje bare meg. :P 
 

22 timer siden, maja87 skrev:

Lenge siden jeg har lest og kommentert her :) Høres slitsomt ut om dagen, med to småttiser! Har også en morgenfugl.. Dagen hennes (og dermed våres, nå mannens :P) starter alltid 05... Spent på å se hvordan det blir i februar, da vi får en liten til :fnise: Måtte akkurat telle over og se hvor gammel Trollet var da du fikk Bølla, og pustet lettet ut da jeg så dine var enda tettere enn våres vil bli (18 mnd) :laugh: 

Håper søvnen bedrer seg etter hvert, selv om den jo ikke er fryktelig hos deg som du sier - det er ille nok! Og at du får ny jobb og barnehageplass til Bølla.

Ha en super dag!

HEI! 
Det var lenge siden, nå løp jeg inn i dagboka di (hvor jeg ikke har vært på en evighet og hvorfor vet vel ingen?!) å la igjen en kommentar der også. ;) 
Det er faktisk ikke så fryktelig å stå opp kl 5 lengre (sa jeg virkelig det?), litt kjedelig å legge seg kl 22.00 hver kveld men men.. Alt blir en vane. :) 
Og ja, det går overraskende greit med to tette, sikker på du fikser det lett som en plett du også. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Beccy87 skrev:

 

HEI! 
Det var lenge siden, nå løp jeg inn i dagboka di (hvor jeg ikke har vært på en evighet og hvorfor vet vel ingen?!) å la igjen en kommentar der også. ;) 
Det er faktisk ikke så fryktelig å stå opp kl 5 lengre (sa jeg virkelig det?), litt kjedelig å legge seg kl 22.00 hver kveld men men.. Alt blir en vane. :) 
Og ja, det går overraskende greit med to tette, sikker på du fikser det lett som en plett du også. :yvonne:

Enig at det er kjedelig å legge seg så tidlig hver kveld.. Her blir den sjelden 22, nærmere 21 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og ny uke igjen! 
Denne helga har vi hatt besøk av mannens søster med barn og den har bare flydd avgårde! 

Jeg er jo en sånn en som trives aller best i mitt eget selskap, med mine egne rutiner og planer så når det da kommer tre relativt ukjente mennesker og skal bo hjemme hos oss i tre dager så blir jeg på kanten til helt utslitt! 
Trollet har storkost seg med besøk i alle fall men både jeg og mannen var enig i at det var veldig deilig i går kveld når alle hadde reist og begge barna hadde sovnet for natten. :P   

Nå skal jeg på ikea en tur fordi mamma har bestemt seg for at jeg skal kjøpe nye veranda møbler til henne der sånn at jeg kan får hennes gamle siden de egentlig er for store for hennes lille veranda og passer bedre hos oss.. Det at jeg har fortalt henne at jeg ikke har behov for verandamøbler i år og derfor ikke vil bruke noe penger på det valgte hun å ignorere fullstendig. Det er ikke snakk om mye penger men allikevel nok til at jeg er litt irritert for hele greia. Og da spesielt fordi hun bare regner med jeg skal fikse alt mens hun er på jobb... Blah... 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trivelig når man får besøk, enda triveligere når de drar hjem :jepp:

Ehm, gratulerer med nye hagemøbler da:fnise: Fint å bare bli totalt overkjørt liksom.. Dårlig gjort av henne å bare forvente at du skal ordne det! Og i alle fall når du ikke hadde lyst til å bytte en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en total overkjøring og dårlig deal for deg :P Ja, ja.... får håper du får fikset det uten problemer og blir fornøyd med resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, jeg håper de hagemøblene hun dumper hos deg er betydelig dyrere enn de du må kjøpe til henne, hvertfall? :P

Jeg syns også det er SÅ deilig når besøk reiser. :sjenert: Ikke foreldrene mine da, og i alle fall ikke nå. Nå sitter jeg som en dronning i sofaen og beordrer dem rundt mens de passer S og lager mat og tar oppvask. ;) Veldig spent på om jeg klarer å slappe av når svigermor kommer noen dager i slutten av uka. Vanligvis blir jeg veldig "vertskap" når hun er her, men det skal jeg virkelig ikke være denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møblene er på verandaen vår i alle fall, men ikke helt på plass. 
Vi har en sånn vinterhage/veranda som har fungert som lagringsplass for blant annet en gammel vaskemaskin siden vi flyttet inn her i høst så det skrotet må flyttes før jeg kan få møblene på plass. 
Meeeen jeg orker ikke gjøre det nå! :bond:

Jeg er sulten og grinete fordi jeg har mensen. Har lyst på is og sjokolade men det er ikke aktuelt å spise da jeg har vært superflink med treningen men like superdårlig med kostholdet og derfor ikke gått ned ett eneste gram på en hel måned og fortsatt ikke passer inn i de gamle buksene mine. :( 

På den positive siden så begynner jeg å bli litt gladere i Bølla nå, hun smiler og ler mer og mer og det begynner å bli en ordentlig liten person der også. Hun har begynt å bable litt innimellom all hylingen og det er jo et kjempe pluss. :jepp:
Hun har begynt å rulle over på magen i søvne og jeg vet at det skal være greit, men jeg snur henne allikevel jeg.. Synes det er litt skummelt når hun ikke greier å komme over igjen uten hjelp så det håper jeg hun lærer seg veldig snart. 

Også smelter jeg helt av Trollet som løper rundt å synger ''ille måltåst, ille måltåst, offå æ du så glaidei'' :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...