Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Det du beskriver er helt normalt. Mange barn og babyer våkner ofte og mye. Det hører til unntakene at barn alltid sover gjennom natten. Jeg skjønner du blir sliten og trøtt, men en dag går det iver. Det er vanvittig frustrerende når barna har favorittforelder, men det går også over. Bare la ting flyte litt og forsøk å slappe av når du kan :) Du er tøff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig at Trollet fikk av gipsen:tommelsmil: 

Den innsettingen av spiralen hørtes mildt sagt drøy ut! All ære for at du holdt ut og ikke løp skrikende ut av rommet, med buksa nede.

Utrolig kjedelig når søvnen ikke fungerer, jeg kan ingenting om det, dessverre. Jeg håper at det ordner seg og at det kanskje blir enklere for deg å sove om Bølla, legges på eget rom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo egentlig veldig godt at alt er normalt med tanke på søvn her i huset. :sjenert:
At vi ikke er unormale som har en på 1,5 som ikke sover ordentlig.. Men så hører jeg om de som har det så fint og lurer på om vi har gjort noe feil og da vil jeg jo ikke gjøre det samme med Bølla... 
Er jo så stor forskjell på denne permen og den med Trollet også. Da sov jeg jo ''hele tiden'', altså nesten hver gang han sov, men nå så sover jo Bølla to av lurene sine når vi leverer og henter i barnehagen. Og da er det bare den hun har midt på dagen igjen og siden jeg faktisk VIL gjøre noe og treffe mennesker denne gangen så er vi jo ofte ute på tur da så det blir ikke noe soving på mor da heller. 
Jeg er bare litt sliten nå, men det går jo egentlig greit. 
Fikk sove ut i dag heldigvis. Mannen sto opp med begge og jeg fikk sove til 10.
DET var deilig det! :nigo:
Jeg våknet til at han hadde overmatet Bølla så hun hadde kastet opp over hele stua og forskudd luren hennes med over en time, men ellers var det god stemning. :fnise:

Over til noe helt annet: 
I går var det Lørdag, og med prosjekt Beccy blir tynn igjen så har jeg bestemt meg for at godteri bare er lov en dag i uka, og denne uka ble det altså Lørdag. Det har vært en lang uke med mye fristelser så jeg hadde gledet meg veldig mye til å kunne spise litt sjokolade. Derfor ble jeg veldig overrasket, men glad, når jeg satt der med godteriskålen og det faktisk ikke var så godt... :sjokkert:
Så jeg spiste en liten sjokolade og et par karameller før jeg pakket vekk alt og gikk å la meg isteden. Følte jeg bare satt der og spiste fordi jeg kunne, ikke fordi jeg hadde lyst på og koste meg. :vetikke:
Nå er det en uke til neste gang og det skal jeg klare, kanskje det smaker bedre neste Lørdag? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag merket jeg hvor glad jeg er for at Trollet skal bytte barnehage i sommer. Ute snør det enorme mengder og det fristet fryktelig lite å drasse med begge barna ut i kaosværet og gå i 15 minutter til og fra . Men vi greide det, jeg håper det er siste gang vi skal gå ned dit i snøvær og det smakte veldig godt med kaffe når jeg kom hjem igjen. ;)  

Siden været er som det er så blir vi nok inne resten av dagen så da skal jeg prøve å ta nytte av det og kanskje få ordnet ordentlig inne på Bølla sitt rom sånn at vi kan flytte henne inn der snart. Vaske litt klær og kanskje (men bare kanskje) skure kjøkkenet også. Jeg må jo få trent også, så det spørs hvor tålmodig Bølla er og hvor mye hun har tenkt å sove. Tiden vil vise, først skal jeg ha meg en kopp kaffe til før hun våkner fra luren sin. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig drittvær ja! Akkurat nå er jeg glad den eneste planen jeg har i dag er å slappe av på sofaen med Mini her :P 

Trilletur utgår for å si det sånn. 

Må ha snødd minst 20cm her nå, hva i alle dager er det værgudene tenker med :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke veldig gøy med lang trilletur til bhg i det været vi hadde i går, nei. Trodde jeg skulle segne om på et tidspunkt der, glad jeg ikke hadde med meg en liten bebis i tillegg!

Når det gjelder soving på dagen: er det ikke mulig at mannen kan enten hente eller levere i alle fall en dag innimellom, så du får sovet litt under en dupp? Hadde du vært i full jobb måtte han jo ha gjort det, vil jeg tro? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været i går fristet mildt sagt ikke til uteaktiviteter nei. Synes du er tøff som drar med deg to barn til og fra barnehagen hver eneste dag. Kjenner meg igjen i det med godteriet. Forskjellen er bare det at jeg tvinger i meg mitt tilmålte godteri selv om jeg egentlig ikke vil ha. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, juliane skrev:

Ikke veldig gøy med lang trilletur til bhg i det været vi hadde i går, nei. Trodde jeg skulle segne om på et tidspunkt der, glad jeg ikke hadde med meg en liten bebis i tillegg!

Når det gjelder soving på dagen: er det ikke mulig at mannen kan enten hente eller levere i alle fall en dag innimellom, så du får sovet litt under en dupp? Hadde du vært i full jobb måtte han jo ha gjort det, vil jeg tro? :sjenert:

Jada, mannen blir å hjelpe med henting og levering etterhvert. Han har bare fryktelig mye å gjøre på jobb nå og må priortere det... :sjenert:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg bare syte litt til her:

Bølla er helt umulig om dagen! 
Hun hyyyyyler og skriiiiiker og klikker helt fullstendig nesten hver gang vi mater. Tar en evighet med styr og kaos tilstander før hun roer seg og tar flasken ordentlig. 
Tror det er 3 måneders krisa og det er kjempe slitsomt!!! :bond:

Når jeg hentet Trollet i dag kunne de fortelle at bestevenninna hans har fått omgangssyken og han har hatt en bleie med diare rett før vi kom. Så da var det rett hjem og i dusjen med alle mann i håp om at vi kanskje skal klare å unngå smitte. 
I morgen skal jeg til frisøren, Torsdag får jeg besøk av noen venninner og Fredag skal jeg ut å spise med enda flere venner som kommer langveis fra. 
Jeg har med andre ord IKKE tid til å bli syk nå! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sluppet unna omgangssyke? Har helt angst for det selv. Det er jo noe av det verste! :bond: 
Fornøyd etter frisørbesøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nori skrev:

Har dere sluppet unna omgangssyke? Har helt angst for det selv. Det er jo noe av det verste! :bond: 
Fornøyd etter frisørbesøk? 

Ikke smittet så langt! *bank i bordet!* 
Og ja, kjempe fornøyd med frisør besøk. :nordvesta:

Det jeg derimot ikke er særlig fornøyd med er at jeg ikke har fått utbetalt foreldrepenger denne måneden. :angry:
De skal jo være på konto den 25 hver måned, men denne måneden kom de ikke og når jeg sjekket nav.no så stod det bare en oppføring for barnetrygden så da var det bare å hive seg inn i telefonkøen og vente på en oppklaring. 
Får beskjed om at det er ''et vanlig problem at det ikke går automatisk når du går fra mødrepenger (etter 10 uker) og over på foreldrepenger'' men at de skulle fikse det. 
Jeg snakket med dem på Tirsdag og enda er det ikke kommet noe penger på kontoen eller oppføring om at de skal sette over på nav.no. Jeg blir så frustrert når sånne ting ikke funker! 
Nå har jeg 130kr igjen på konto, skal ut å spise tre retters med en vennegjeng i morgen og ikke minst; alle regningen mine står jo på autotrekk i morgen. 
Tviler på jeg får dem før helga nå, men er usikker på om det har noe for seg å ringe igjen for å mase... :dry:

På den positive siden kan jeg melde om at Bølla har begynt å le litt nå, så søt, jeg håper hun blir en like stor gladlax som Trollet er! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Her er det samme greia. Ikke fått svangerskapspenger eller foreldrepenger, så... Skikkelig lite morsomt. Og når jeg ringte NAV fikk jeg beskjed om at alt var i orden og pengene skulle komme.... 

Så koselig med latter :) Det er så herlig med alle disse førstegangsopplevelsene med babyene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo rimelig håpløst når man ikke får lønn som planlagt. Leser stadig at dette er en utfordring med NAV, man skulle jo tro at det ikke var så vanskelig men.. 

Babylatter er magisk. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke fått noe penger fra NAV og siden det er 1.mai på mandag så er det vel bare å smøre seg med den tålmodigheten jeg ikke har og vente til tidligst Tirsdag.. Skikkelig frustrerende! 

Akkurat nå sitter jeg på sofaen og gruer meg til å måtte gå ut igjen for å hente Trollet i barnehagen. Det er skikkelig surt og ekkelt ute og jeg fryyyyser! :( 
Burde egentlig se om jeg kan finne noe å ha på meg i kveld også, skal ut å spise på en restaurant hvor det kanskje ikke er helt innafor å komme i jeans og hettejakke.. Det blir en utfordring siden jeg fortsatt ikke passer inn i mer enn 10% av innholdet i klesskapet mitt. MEN jeg fikk på meg en BH i dag som jeg ikke har brukt siden 2014, woohoo! Vi er på vei!:duskedame:
Prøver derfor å bruke det som mantra i dag, ''nå er jeg på vei, jeg skal ned litt til, litt til, jeg greier det her'' i håp om å greie å overdøve den lille stemmen inni hodet mitt som skriker ''jeg vil ha sjokolade!!!!''. 
Har bestemt meg for å tillate meg en dessert i dag så da får det holde. Hører du det lille stemme?! Du skal få, du må bare vente til i kveld! :raven:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig! Ikke hørt noe eller fått penger jeg heller. 

Krysser fingrene for finere vær til helgen!

Deilig å gå ut, men skjønner det er kjipt med klærne. Håper du finner noe og f en veldig fin kveld ute :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det lille fine Trollet mitt altså! :rodmer:
Det siste han har fått helt hekta på nå er sokker. Eller ''åkkah'' som han kaller det. 
Han SKAL ha på seg sokker hele døgnet, dag som natt og kan til nød leve uten når han dusjer. 
Hvis jeg eller mannen ikke er raske nok til å ta på oss sokker om morgenen så blir han rett og slett litt stresset. 
''Mamma åkkah, mamma åkkah!!! Mamma!!'' -roper han mens han drar i meg for at vi skal gå å finne sokkene mine sammen. Når jeg har tatt dem på så er det greit, da kan livet gå videre og han kan gjøre andre ting. :fnise:

I tillegg til at vi må ha sokker på oss hele tiden så har han også to kosedyr som sover sammen med ham i sengen. 
En mus han fikk på sykehuset og en tiger som egentlig ikke er en tiger. 
Her om dagen kom han og insisterte på at begge de to også MÅ HA PÅ SEG SOKKER så de fikk låne noen av Bølla. Foreløpig holder det med ett par til hver selv om Tiger strengt tatt har fire bein.. :P 
Nesten hver kveld nå etter at han har lagt seg så får vi beskjed over babycallen; ''mamma, musa åkkah, nei, åkkah botte, musa nei''. 
Når vi kommer inn på rommet hans da så sitter han i senga og har dratt av sokkene på både seg selv og begge dyrene. Han greier ikke få dem på igjen alene, så da blir det klikkings til vi hjelper til. Først når sokkene er på igjen på alle man kan han legge seg ned og sove.
Jeg kan jo ikke annet enn å fnise for meg selv for jeg synes han er så søt og skriver det her egentlig bare sånn at jeg skal kunne huske det senere. 

(Og apropos huske senere, @Weebs; var det ikke du som drev å lagret dagboka di på pcn sånn at den ikke skulle bli borte eller noe? Hvordan gjorde man det enklest mulig? :klo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg! Det var en grei måte å få tiden til å gå på slutten der :fnise: Det var i grunn ganske enkelt, men treigt og repeterende. 

På hver side trykket jeg Ctrl + P. Jeg har ikke PC foran meg nå, så jeg husker ikke hva det het. Men kan det stemme at du velger "Print to Adobe printer"? Har ikke gjort dette etter at M ble født :tongue: Men da lagres det i hvert fall som en pdf-fil. Dette gjorde jeg på hveeer eneste side! Tok litt tid, med andre ord. Men jeg benyttet sjansen til å skumlese imens, og det var jo koselig :) Deretter lastet jeg opp filene på Google Drive. Da er de der forever and ever :danse: Jeg ble faktisk ikke ferdig før fødselen og har tenkt flere ganger at jeg må fortsette sånn at dagboka kan slettes :P Men det blir liksom aldri tid :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...