Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ny uke er i gang! :hoppe:

 

Denne ukas plan:
Mandag: Mor skal til tannlegen
Tirsdag: Barseltreff
Onsdag: Møte oldemor
Torsdag: ---
Fredag: Mor skal til legen å sett i spiralen 
Helgen: Onkel (min bror) kommer på besøk for å hilse på Larven for første gang. 

Jeg merker at jeg har hatt permisjon litt for lenge siden jeg nå føler jeg har en travel uke! :fnise:

 

Så i morgen er første treff for barselgruppe i regi av helsestasjonen og jeg GRUER meg! :bond:
Jeg er jo under gjennomsnittet glad i sosiale sammenkomster og mennesker generelt og har egentlig ikke noe lyst å dra, men samtidig har jeg ingen venner som har barn og jeg vet jo at det sikkert kan være fint å ha noen å prate med og ikke minst er det jo gøy for Larven etterhvert å ha andre babyer å henge med. 
Så jeg går inn med et forsøk på et åpent sinn i alle fall, og håper på det beste... Er det noen som kan fortelle meg hva som skjer på et sånt treff?
Er det sitte i ring og skryte av seg selv eller hva?
Har noen tips å komme med? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barselgruppen gikk greit, verken mer eller mindre. Helsesøsteren som holdt treffet virket ganske tafatt og det gjorde gjengen som møtte opp også. Vi avtalte å kanskje treffes igjen en dag neste uke, så får vi se da om det blir noe av. 
Jeg synes det blir vanskeligere og vanskeligere å bli kjent med nye mennesker etter hvor eldre man blir.. Det hjelper vel litt at vi har baby til felles, men har inntrykk av at de fleste andre kjenner noen allerede som har barn eller baby og derfor er de ikke like søkende etter nye bekjentskaper.. Jaja, nok negativitet rundt dette nå, får bare se hvordan det utvikler seg. :) 

 

Ellers er det blitt skikkelig surt vær her nå så det frister ikke like mye å trille tur som før så i dag blir det en liten runde før vi skal treffe mormor/oldemor for en kakao og bolle på cafe. Det blir nok koselig. :) 

 

Fikk også ENDELIG bestilt meg time hos frisøren igjen så nå skal jeg inn der neste uke for å klippe og farge den gruuusomme etterveksten jeg har gått å grodd siden i sommer. Skal bli så deilig å føle seg fresh igjen!  :nigo:
Er bare spent på hvordan det blir med Lilling, han tar jo fortsatt ikke flaske så planen blir nok å plassere ham i vogna og sende ham avgårde på tur med pappaen. Greit det, men for å spare penger har jeg bestilt time hos lærling og da tar det nok et hav av tid, så da må jeg kanskje belage meg på å amme innimellom. 
Jeg hater å amme offentlig! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte lenger tid enn deg på å få somlet meg til frisøren etter fødsel, men fy søren så godt det var. Følte meg som en million dollar etterpå og har lovet meg selv og ikke drøye det for lenge til neste gang. Satser på å få til en tur til før julebordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Merker selv at det er mindre fristende med trilleturer nå ja. Er skikkelig surt og kaldt ute. Men vi koser oss inne med lek, trim, sang og latter :baby:

 

Frisør ja....tenkte på det før fødsel. Men du vet; Skal bare og vente litt til :sprettoy: Men MÅ få klippet meg snart. Håret er så sykt langt nå! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi rett og slett hatt oss en bomtur til legen.
Planen var å sette inn spiral, men etter at to forskjellige leger hadde rotet inni meg i et kvarter ble de enige om at det nok var best å gi meg henvisning til gynekolog for de fant rett og slett ikke frem. :sjokk:

Noe med fremfall og at jeg ikke skulle bekymre meg, det var vist heller utstyret deres det gikk på enn meg og så lenge jeg fortsatte å knipe så vil det gå seg til igjen... Eh.. Ok... Jeg syntes ikke det var noe særlig å høre og merker jeg er litt bekymret allikevel... :sjenert:
Har jo lagt merke til at det både ser og kjennes annerledes ut der nede etter fødselen og selv om jeg ikke greide å fullføre så var det jo full åpning og litt pressing osv, så det er jo ikke så rart... Og det gjør meg ingenting, skal jeg være ærlig så synes jeg faktisk jeg ser bedre ut der nede nå. :fnise:
Men veldig frustrerende at jeg nå må ringe rundt og få ny time hos gyn, håper det ikke er for lang ventetid, vil gjerne få dette på plass så fort som mulig.  

 

 

Ellers er Larven blitt forkjølet. Han er SÅ snørrete stakkars, sover mer enn ellers, men han våkner plutselig av at det er mye slim i halsen så han hoster og brekker seg. :( Gråter og gråter, han er jo til vanlig en rolig og glad gutt, men nå har jeg hørt ham skrike mer de siste to dagene enn på de to månedene han har vært her til sammen! :trist:
Så der går det i kos, nesesuging, saltvann og pupp på repeat, håper det ikke varer i en evighet, får så vondt av å se ham sånn. Stakkars gode lille babyen min. :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Larven :hjerte: Håper han blir frisk fort! 
Og jeg håper du får time hos gynekolog fort. Det er jo sånt man vil ha fikset oppi fort egentlig. Spesielt det med spiralen. Fremfall er jo ganske normalt og fikser seg som oftest med kniping. Tenker at det fikser seg for deg også med kniping når legen sier det liksom. Skjønner godt at du blir bekymret altså. Det hadde jeg også blitt. Jeg blir bekymra for ingenting :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Ligger han i egen seng? Da kan det hjelpe å støtte opp hodedelen på sengen så han ligger litt høyere. God bedring til han :blomst:

 

Kjipt at de ikke fikk satt inn spiralen. Håper gynekologen finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Larven :hjerte: Håper han blir frisk fort! 
Og jeg håper du får time hos gynekolog fort. Det er jo sånt man vil ha fikset oppi fort egentlig. Spesielt det med spiralen. Fremfall er jo ganske normalt og fikser seg som oftest med kniping. Tenker at det fikser seg for deg også med kniping når legen sier det liksom. Skjønner godt at du blir bekymret altså. Det hadde jeg også blitt. Jeg blir bekymra for ingenting :fnise:

Takk for det! 
Det er jo det det går mest i, er ekspert i krisemaksimering.
Også vil jeg jo gjerne få i spiralen så fort som mulig så vi kan droppe kondomene (eller hvis vi skal være ærlige; droppe bekymringen for at vi nok en gang droppet kondomen 
:fnise:, syns det er stress jeg altså! ) 

Ligger han i egen seng? Da kan det hjelpe å støtte opp hodedelen på sengen så han ligger litt høyere. God bedring til han :blomst:

 

Kjipt at de ikke fikk satt inn spiralen. Håper gynekologen finner ut av det :)

Ja han ligger i egen seng og vi har hevet både den, vogna og nesten han sover i på sofaen. Det hjelper litt. :) 

                                                                                                                                                                      

Larven er litt bedre i dag, og det varmer et bekymret mammahjerte.
Han sover fortsatt mer en normalt, og da helst oppå meg, men det er bare greit. Så lenge den lille klumpen min blir bedre så skal han få sove på meg en uke i strekk minst. :rodmer:

Mye snørr er det også, han nyser og ut kommer en snørrklumt på størrelse med nevene hans, jeg fatter ikke at han har plass i den lille nesen sin jeg! :hakeslepp:
Men nesesuging og saltvannsdråper om hverandre ser ut til å gjøre susen og jeg håper han blir ennå bedre til i morgen, da skal han få møte onkelen sin for første gang! :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt med pulingen enda engang jeg. Jeg har veldig lyst, men jeg tør ikke helt enda. Jeg er så pinglete. :P 

Hvordan har Larven det? Har han blitt bedre? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larven har det mye bedre i dag.
Fortsatt litt snørr og surkling, men han er mye mer aktiv og våken så dette går veien! :nigo:

 

Helgen har vært fin, onkelen til Larven er i byen så vi var å traff ham for første gang i går til stor suksess. Så rart å se, det er min lillebror og jeg har aldri sett ham med barn tidligere, men det var tydelig at han var komfortabel med rollen som onkel. Bar rundt og dullet med Lilling, såååå koselig! :rodmer:

I dag blir det rene familieselskapet her, har invitert både onkel, tante og besta på vafler hjemme hos oss så jeg får vel hive meg rundt og lage røra snart mens Lillingen sover. Jeg burde vasket litt på badet også, men det kommer mye lengre ned på prioriteringslisten, jeg må jo tross alt få tid til en liten kaffekopp også! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Så bra  at han føler seg bedre :hoppe: Jeg har vært superforsiktig med koffein da mini ble litt urolig, men heldigvis har Kaffebrenneriet en digg koffeinfri kaffe så nå kan jeg drikke så mange kopper jeg vil! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var helgen her igjen, hjelpes tiden går foooooort!!  :bond:

 

Det har vært en fin uke, mannen har hatt fri og selv om det har blitt mye spilling på nattestid (det nye fallout spillet er vistnok helt toppers) så har det vært veldig godt å ha ham her på dagtid.

Jeg fikk også endelig kommet meg til frisøren for første gang etter fødsel. Nå er den milelange etterveksten borte, jeg er herlig blond igjen og 3 cm korter. Amming på bakrommet mens blekingen fikk virke fikset vi også fint, jeg er kjempe fornøyd. :nigo:

Vi hadde også første treff i barselgruppa etter helsestasjonen og det gikk fint, tror nok ikke jeg har funnet meg en ny bestevenninne der, men de er trivelige damer og det er godt å ha noen i samme situasjon å snakke med. Tror jeg kommer til å pushe litt på for å få til flere møter. Snuser også litt på å bli med på andre arrangerte trilleturer i området rundt her, må bare bygge opp litt mer modighet. Synes det er veldig utfordrende å bli kjent med nye mennesker og sosiale settinger generelt byr ofte på litt mye stress, men jeg er innstilt på å strekke mine egne grenser litt nå.
''Jeg er blitt mamma, så nå kan jeg klare alt'' :jepp:

 

God helg til alle som er innom her! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Utrolig hva et frisørbesøk kan gjøre! Jeg føler meg hundre ganger freshere :bolledeig:Ser ikke for meg bestevenninner med min barselgruppe heller, men vi kommer veldig godt overens og vi kan bruke hverandre til å kun snakke om babygreier som kan bli litt kjedelig for resten sv omverden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny uke, og den starter med litt snø på verandaen! :bond:
Jeg er ikke noe vinter menneske, vinterjakka mi passer fortsatt ikke og jeg gruer meg til å trille over brøytekanter og speilblank is... Men bortsett fra det så er det litt koselig å se ut på det hvite teppet. :P

 

Larven er nesten helt frisk igjen nå, bare litt slim. Vi har hevet sengen, tror jeg vil fortsette å ha den sånn, bare for å være på den sikkre siden. Og i vognen er det bare fint å være litt hevet, plutselig har han oppdaget at det er en stor verden å kikke på, ikke bare sove der han ligger.
Har også fått opp en liten babygym, der det henger et lite speil i og Larven synes plutselig det er hysterisk morsomt å ligge under å se på babyen i speilet. Hikster og ler, prater og veiver med alle armer og bein. Såå gøøøyy!!! 
:hoppe:

 

Ellers fikk jeg jo henvisning til GU for innsett av spiral, og nå har jeg fått time, i Januar!! :sjokkert:
Var forberedt på å måtte vente litt, men det synes jeg var i overkant... Jaja, ut å handle kondomer da, lillesøster er ikke kjempe velkommen helt ennå. :fnise:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg satte inn spiral hos fastlegen. Da får en time kjapt. 

Så bra at mini nesten er frisk igjen:gullengel: Speil er veldig gøy her også! Spesielt om vi står sammen foran speilet og tuller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har ferie og har vært hjemme sammen med oss i en uke nå og det har vært så koselig. :hjerter_rundt: 
I morgen drar han på tur til Tyskland for å feire at han blir 30 år, sammen med en hel masse kompiser. Og jeg merker at jeg gruer meg litt.... :sjenert:

Ikke bare fordi jeg er nervøs for å kjenne på alenemor-følelsen i fire dager, men også på grunn av det som skjedde i Paris. Jeg er ekspert på å tenke 'hva om', 'tenk hvis' og er redd for at noe skal skje når han er der nede.... Jeg vet at jeg ikke burde tenke på det, og sjansen er liten og bla bla bla... men det er litt vanskelig.... :sad:

 

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er helt normalt å tenke sånn altså! :klem: Jeg har aldri vært bekymret for sånt, men kjenner jeg har blitt mer bekymret for alt etter at S kom til verden. Er jo så mye mer som står på spill! Og så kort tid etter den grusomme hendelsen i Paris også, man får jo en støkk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...