Gå til innhold

Evolusjon er det fakta eller løgn


Gjest Gjest_Balian de Ibelin

  

105 stemmer

  1. 1. fffff

    • Evolsujon er fakta
      87
    • Evolsujon er en løgn fortalt av djevelen
      12
    • Jeg bryr meg rett og slett ikke
      6


Anbefalte innlegg

Selvfølgelig deg selv i speilet din skittkaster!  Beskylder folk andre i hytt og pine uten videre begrunnelse. Nekter å svare på spørsmål, klarer ikke å definerett veKen hva evolusjon er, hva du synes er problemet med den eller hva du ville ansett som  godt nok bevis.

Kan du i det hele tatt noe annet enn å være frekk og usaklige?

Anonymkode: be8dc...287

Nå er det ikke jeg som kaller evolusjon fakta, uten å presisere hva evolusjon er??!!??

Det er faktisk usaklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det ikke jeg som kaller evolusjon fakta, uten å presisere hva evolusjon er??!!??

Det er faktisk usaklig.

Nei, det er du som kaller folk løgnere uten grunn, og når du blir bedt om å forklare hva du mente med det, gjentar du bare beskyldningen fremdeles uten å ville begrunne.

Det er du som ikke besvarer et eneste spørsmål som blir stil deg.

Det er du som skryter på deg å ha en «presis definisjon» på evolusjon, men nekter å komme med den.

Det er du som klager på mangel på gode nok beviser for evolusjon, men nekter å forklare hva du ville ansett som et godt nok bevis.

Det er du som håner andre for å akseptere normale anerkjente kunnskap som  bygger på summen av kjente fakta, samtidig som du selv tror på totalt ubegrunnede religiøse historier som ikke er forenelig med de faktiske forhold.

Det er du som  kommer med svært merkelige utsagn om evolusjon, som for eksempel at det skulle handle om at arter blir mer komplekse, og så nekter å svare når de påpekes at du tydeligvis har misforstått hva mekanismene er.

 

Anonymkode: be8dc...287

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er du som kaller folk løgnere uten grunn, og når du blir bedt om å forklare hva du mente med det, gjentar du bare beskyldningen fremdeles uten å ville begrunne.

Det er du som ikke besvarer et eneste spørsmål som blir stil deg.

Det er du som skryter på deg å ha en «presis definisjon» på evolusjon, men nekter å komme med den.

Det er du som klager på mangel på gode nok beviser for evolusjon, men nekter å forklare hva du ville ansett som et godt nok bevis.

Det er du som håner andre for å akseptere normale anerkjente kunnskap som  bygger på summen av kjente fakta, samtidig som du selv tror på totalt ubegrunnede religiøse historier som ikke er forenelig med de faktiske forhold.

Det er du som  kommer med svært merkelige utsagn om evolusjon, som for eksempel at det skulle handle om at arter blir mer komplekse, og så nekter å svare når de påpekes at du tydeligvis har misforstått hva mekanismene er.

 

Anonymkode: be8dc...287

Det finnes ingen presis definisjon på Darwinsk evolusjon. Det er et makkverk fra ende til annen.

Men om det er vitenskap og fakta MÅ det ha en presis definisjon.

Den mest presise definisjonen jeg vet om er "eventyr".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg gidder å lese meg gjennom alt som er skrevet, men antar at du er kristen og ikke tror på evolusjon siden det ikke kan bli observert? Ser du ikke ironien i dette? Fyll gjerne på med en teori som har flere bevis enn evolusjonsteorien, gleder meg til å bli opplyst. 

Ser også at du snakker om at reformasjonen (protestantismen) har direkte ført til den moderne vitenskapen og at ateisme hindrer frie tanken osv. Tror jeg ikke vet om en ting som har hindret den frie tanke mer enn religion generelt og kristendommen spesielt, kirken har tviholdt på sitt verdensbilde så lenge de kan og når de innser at de ikke kan gjøre det lenger så børster de det av og sier at man kan tolke bibelen annerledes. Utrolig hva religion kan gjøre med folk, IS i dag, heksebrenning før. Syntes det er helt utrolig at det i dag finnes så mange religiøse, det ville vært mer virkelighetsnært å tro på nisser, troll og et alverike oppi skyene...

Anonymkode: e6225...27d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg gidder å lese meg gjennom alt som er skrevet, men antar at du er kristen og ikke tror på evolusjon siden det ikke kan bli observert? Ser du ikke ironien i dette? Fyll gjerne på med en teori som har flere bevis enn evolusjonsteorien, gleder meg til å bli opplyst. 

Håper du ikke holder pusten mens du venter. "Debatanten" svarer nemlig aldri på spørsmål, det blir nok for vanskelig for ham. Han er best på ubegrunnede besyldninger og uttalelser som "å så?"

Anonymkode: be8dc...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg gidder å lese meg gjennom alt som er skrevet, men antar at du er kristen og ikke tror på evolusjon siden det ikke kan bli observert? Ser du ikke ironien i dette? Fyll gjerne på med en teori som har flere bevis enn evolusjonsteorien, gleder meg til å bli opplyst. 

Ser også at du snakker om at reformasjonen (protestantismen) har direkte ført til den moderne vitenskapen og at ateisme hindrer frie tanken osv. Tror jeg ikke vet om en ting som har hindret den frie tanke mer enn religion generelt og kristendommen spesielt, kirken har tviholdt på sitt verdensbilde så lenge de kan og når de innser at de ikke kan gjøre det lenger så børster de det av og sier at man kan tolke bibelen annerledes. Utrolig hva religion kan gjøre med folk, IS i dag, heksebrenning før. Syntes det er helt utrolig at det i dag finnes så mange religiøse, det ville vært mer virkelighetsnært å tro på nisser, troll og et alverike oppi skyene...

Anonymkode: e6225...27d

Moderne vitenskap er fremdeles et produkt av reformasjonen. I tilfelle du ikke er opplyst.

Newtons gravitasjonsteori blir observert av alle hele tiden. Det er vel litt mer en evolusjon som aldri er observert av noen.

Btw. langt færre hekser ble brent enn mange vil ha det til. I Norge ble ca. 150 drept på bålet over en periode på flere hundre år. Ekte kristne ville selvfølgelig heller ikke gjøre seg skyldig i mord.

Hva i alle dager har kristendom men IS å gjøre. Det er mildt sagt motpoler.

Strengt tatt er det vel hedenske folk som tror på nisser og troll. Du er ikke god til å dikte opp tull.Heldigvis kristnet vikingene oss vekk fra slik overtro.

Du er god til å kjøre på med fordommer og uvitenhet må en si................

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moderne vitenskap er fremdeles et produkt av reformasjonen. I tilfelle du ikke er opplyst.

Newtons gravitasjonsteori blir observert av alle hele tiden. Det er vel litt mer en evolusjon som aldri er observert av noen.

Btw. langt færre hekser ble brent enn mange vil ha det til. I Norge ble ca. 150 drept på bålet over en periode på flere hundre år. Ekte kristne ville selvfølgelig heller ikke gjøre seg skyldig i mord.

Hva i alle dager har kristendom men IS å gjøre. Det er mildt sagt motpoler.

Strengt tatt er det vel hedenske folk som tror på nisser og troll. Du er ikke god til å dikte opp tull.Heldigvis kristnet vikingene oss vekk fra slik overtro.

Du er god til å kjøre på med fordommer og uvitenhet må en si................

Om du vet noe om historie burde du vite at det var maktkamp mellom konge og kirke(pave) og imellom dem kom universitetet i middelalderen med støtte av konge, om kirken hadde fått det som de ville så ville det ikke vært mulig til å stille spørsmål til troslæren, på mange måter er universitetet en motsetning til kirken, selv om det ikke var full frihet i teologistudiet. Det er herfra Martin Luther kommer med sine teser og på en måte kan man si at protestantismen er en mildere form for kristendom som ikke har like mange restriksjoner. Det er altså på grunnlag av at man gikk mer vekk fra å bruke tro, gud og bibel til alt mulig at man kom seg framover. 

Det er dessuten utrolig mye informasjon og bevis for evolusjonsteorien, er ikke akkurat vanskelig å finne heller, så ser ikke helt problemet. Hva mener du med observere? Vi kan observere likhetene i DNA med planter og dyr, vi kan finne livsformer i alle mulige stadier av kompleksitet, tror du at bare fordi besteforeldrene våre ikke var aper at det ikke er noen evolusjon? Vi vet at det foregår mutasjon. Tenk litt på hva som skjer når noen med en viss "evne" har bedre sjanse på å overleve og reprodusere, om de som er smartere har større sjanse på å overleve er det nærværende å tro at gjennom årtusener så forandrer hjernen seg.

Hva har IS med kristendom å gjøre? Lite, men pekte mot heksebrenning og terrorisme i dag som blir gjort i guds navn. Ekte kristne ville ikke gjøre seg skyldig i mord? vet ikke om du har tatt en titt på noen eksempler på heksebrenning, også i Norge, kan være så enkelt som at en fikk vond rygg etter å ha vært på besøk hos en kvinne og om noen har dødd i nærmeste tid skulle det ikke mye til for at hun ble beskyldt for trolldom og gjerne venninnene hennes også. En av grunnene til at heksebrenningen stoppet var at dommerne heldigvis sluttet å tro på sånt vrøvl. Jo mindre overtro og religion jo bedre er det som regel...

Venter også fremdeles på din teori som motsetning til evolusjonsteorien, og jeg håper den ikke går ut på at gud knipset med fingerene så var vi plutselig her.

Anonymkode: e6225...27d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Moderne vitenskap er fremdeles et produkt av reformasjonen. I tilfelle du ikke er opplyst.

Newtons gravitasjonsteori blir observert av alle hele tiden. Det er vel litt mer en evolusjon som aldri er observert av noen.

Btw. langt færre hekser ble brent enn mange vil ha det til. I Norge ble ca. 150 drept på bålet over en periode på flere hundre år. Ekte kristne ville selvfølgelig heller ikke gjøre seg skyldig i mord.

Hva i alle dager har kristendom men IS å gjøre. Det er mildt sagt motpoler.

Strengt tatt er det vel hedenske folk som tror på nisser og troll. Du er ikke god til å dikte opp tull.Heldigvis kristnet vikingene oss vekk fra slik overtro.

Du er god til å kjøre på med fordommer og uvitenhet må en si................

Til alt som står her: :murvegg:

Til det uthevede: Det var rette person til å snakke ... :sarkasme:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke annet enn å ønske deg lykke til anonymbruker e6225..27d

Du vil snart se at "Debatant" ikke besvarer spørsmål, mener at "hva som står i dna vet vi ikke noe om uansett" (da jeg fortalte ham at jeg har fått påvist en mutasjon som disponerer for kreft, beskylte han meg for å fortelle "svarte løyner" -sympatisk fyr som du skjønner) osv. Han er rett og slett bare en dum kranglefant som av en eller annen merkelig grunn nekter å forholde seg til realitetene. Alt han klarer er å klamre seg til påstanden om at "evolusjon er faktisk ikke observert" med en haug med utropstegn etter, og ellers i størst mulig grad unngå å si noe som helst om vitenskap (trolig fordi han er klar over at han er kunnskapsløs, og derfor livredd for å bli tatt i faktafeil.. ikke at det hjelper, da.. han har tråkka i salaten et uttal ganger)

Anonymkode: be8dc...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke annet enn å ønske deg lykke til anonymbruker e6225..27d

Du vil snart se at "Debatant" ikke besvarer spørsmål, mener at "hva som står i dna vet vi ikke noe om uansett" (da jeg fortalte ham at jeg har fått påvist en mutasjon som disponerer for kreft, beskylte han meg for å fortelle "svarte løyner" -sympatisk fyr som du skjønner) osv. Han er rett og slett bare en dum kranglefant som av en eller annen merkelig grunn nekter å forholde seg til realitetene. Alt han klarer er å klamre seg til påstanden om at "evolusjon er faktisk ikke observert" med en haug med utropstegn etter, og ellers i størst mulig grad unngå å si noe som helst om vitenskap (trolig fordi han er klar over at han er kunnskapsløs, og derfor livredd for å bli tatt i faktafeil.. ikke at det hjelper, da.. han har tråkka i salaten et uttal ganger)

Anonymkode: be8dc...287

Really, REEEAALLYYYY Debatant svarer bare på intelligente spørsmål.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really, REEEAALLYYYY Debatant svarer bare på intelligente spørsmål.

Så det å stå til ansvar for egene uttalelser er ikke intelligent?

Å forklare hva slags beviser man mener er ugyldige er ikke intelligent?

Å definere begrepene man faktisk diskuterer og hva man legger i disse er ikke intelligent?

Og å begrunne hvorfor man kaller andre mennesker løyner er ikke intelligent? 

Normal høflighet og diskusjonsteknikk er altså i følge deg "ikke intelligent", er det sånn å forstå?

Anonymkode: be8dc...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til kommentar: :murvegg:

:hallo: Alle forsøk på konstruktiv debatt 

:balltre: har blitt møtt med usaklig nedhøvling

:tog: Toget har derfor gått for andre alternativer enn å 

:murvegg: stange hodet i veggen

:klo: Jeg aner fremdeles ikke hva 

:eeeh: problemet til Debatant er

:regler:  men jeg er for lei av den

:digge: manglende evnen til å forholde seg til hva andre sier 

:forvirret: og ikke minst hans manglede høflighet og manerer

:nisse: Jeg tar derfor juleferie fra denne debatten

:nissekonekyss: En ferie med nisser 

:gave: og pakker

:tre: og juletre hogst i skogen

:engel:  og ikke en religiøs fanatiker i sikte

:nisseblunk: Gledelig jul alle sammen!

:reise:  

:vinke: So long, and thanks for all the fish!

:vin: Skåååååål!

 

Anonymkode: be8dc...287

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS minner meg litt om hun her...

Anonymkode: e6225...27d

Mente selvfølgelig debatant, bare antok at han var trådstarter siden halve tråden er av han...

Anonymkode: e6225...27d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det å stå til ansvar for egene uttalelser er ikke intelligent?

Å forklare hva slags beviser man mener er ugyldige er ikke intelligent?

Å definere begrepene man faktisk diskuterer og hva man legger i disse er ikke intelligent?

Og å begrunne hvorfor man kaller andre mennesker løyner er ikke intelligent? 

Normal høflighet og diskusjonsteknikk er altså i følge deg "ikke intelligent", er det sånn å forstå?

Anonymkode: be8dc...287

Kanskje du tok poenget :)

Ser ut som enda et personangrep.......

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mente selvfølgelig debatant, bare antok at han var trådstarter siden halve tråden er av han...

Anonymkode: e6225...27d

At æresdoktor Dawkins ikke kan vise til et eneste eksempel på evolusjon, taler for seg.

TS trenger realitetsorientering, med spørreundersøkelsen sin.

Btw hun dama treffer spikeren på hodet

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Alle forsøk på konstruktiv debatt 

:balltre: har blitt møtt med usaklig nedhøvling

:tog: Toget har derfor gått for andre alternativer enn å 

:murvegg: stange hodet i veggen

:klo: Jeg aner fremdeles ikke hva 

:eeeh: problemet til Debatant er

:regler:  men jeg er for lei av den

:digge: manglende evnen til å forholde seg til hva andre sier 

:forvirret: og ikke minst hans manglede høflighet og manerer

:nisse: Jeg tar derfor juleferie fra denne debatten

:nissekonekyss: En ferie med nisser 

:gave: og pakker

:tre: og juletre hogst i skogen

:engel:  og ikke en religiøs fanatiker i sikte

:nisseblunk: Gledelig jul alle sammen!

:reise:  

:vinke: So long, and thanks for all the fish!

:vin: Skåååååål!

 

Anonymkode: be8dc...287

bye bye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

At æresdoktor Dawkins ikke kan vise til et eneste eksempel på evolusjon, taler for seg.

TS trenger realitetsorientering, med spørreundersøkelsen sin.

Btw hun dama treffer spikeren på hodet

FYI: Man blir ikke gitt professortittelen eller tatt opp i Royal Society eller bedt om å sitte i en lang rekke utvalg eller gi en mengde forelesningsserier osv. osv. osv.- og det fra og på internasjonale anerkjente universiteter og institusjoner - hvis man bare farer med åpenbar løgn. Vel, såfremst man ikke er kreasjonist da. De er jo viden og allment kjent for å ikke gjøre mye annet enn å lyve og lyve og lyve. 

Det eneste den dama der treffer er spikeren - og det med hodet sitt. Bokstavelig talt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente selvfølgelig debatant, bare antok at han var trådstarter siden halve tråden er av han...

Anonymkode: e6225...27d

Djeeez, for et nek. Bimboen i videoen, altså.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...