Gå til innhold

Loffens mugne betraktninger


loffen

Anbefalte innlegg

:ler:

Jeg mener presset er større på ungdommen nå enn da jeg var ung. Nå skal de være flinkest og best og smartest og sprekest. I alt.
Da jeg gikk på ungdomsskolen var det de kuleste som smugrøyka bak skolen, skulket og hadde dårlige karakterer.
(Jeg var ikke så kul. ;)
Nå er det de som får 6-ere og løper fortest i gymmen, er blid og høflig og pen i tøyet, som er kulest.
:ler:

Poden har ikke lest så mye, ting kommer ganske lett for ham. Snuppa pugget i dagevis og jeg måtte ofte be henne senke skuldrene og si at livet ikke er mindre verdt om hun skulle få en firer. Nå sier hun at hun 'ikke hadde et liv'  da hun gikk på ungdomsskolen. Det var kun skole og trening. Og det var ikke her hjemme presset kom fra. Hverken Noen eller jeg hadde så gode karakterer, ei har vi forventet det fra ungene våre. Ikke har de fått 'belønning' i form av penger eller noe heller. Ser noen folk gir ungene 1000kr per 6-er og slikt, det er helt feil mener jeg! Stoltheten de føler over at de har gjort så godt de kan, er jo belønningen. Det er like bra å få en treer som man har jobbet hardt for. Folk er jo forskjellige.


Men ja, det er mye fin ungdom der ute! Sorterer søpla og sykler gjør de også, ikke kjøre digre suv'er :sjenert: og hive alt i en dunk, som mange i min generasjon.  :ler: 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(Jeg bare smugrøyka og hadde karakterer sånn midt på treet. Men jeg var ikke akkurat kul nei. :ler: )

Datteren vår er heller ikke av de kule, men hun får faktisk ganske mye kred i klassen pga karakterene. Litt slik: Spør XX, hun vet det sikkert. Så det er jo bra for henne som er såpass sjenert, men jeg liker ikke at hun føler at feks 5- ikke er en god karakter.

Hun jublet i går, for hun hadde fått en femmer mer enn til jul, men vi har ikke sett karakterene enda, så jeg vet ikke hva det ble totalt. Hun fikk ikke karakterutskrift før i dag. Så i dag skal vi feire samme hva, slik at de lærer at vi er stolt, så lenge vi vet de har gjort sitt beste.

Tror  i grunn dette presset de føler er mer selvpålagt enn foreldrepålagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt enig Jerle!

Og de fortjener å feires! Fine, flinke herlige ungene våre! :nordvesta:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg endelig fått vært hos mamma og pappa.
Og endelig har jeg fått lov til å hjelpe til med noe. Jeg har brukt drill og båret tungt, og det føltes deilig! Også ble de så glade og det ble så fint alt sammen. :biggrin:

Nå verker det i ryggen, og jeg koser meg på sofaen med Noen og en film på Netflix. Ute er det like lyst som på en helt vanlig regnværsdag klokka to. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du spør - nei, egentlig ikke... :fnise: 

Eller - det er det helt sikker, men jeg er ikke blant dem... *presiserer til ære for alle kverulantene*

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Vi har endelig Snuppa og kjæresten hos oss igjen. Hun har vært borte hele sommeren, savner henne sånn. De har akkurat vært på festival i Belgia.

Og det beste av alt er at de har med seg verdens søteste hund igjen. *atsjo* :hjerter_rundt:

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens søteste hund har reist. Noen støvsuger og jeg gleder meg litt til mindre såre øyne og nese. Men trist at de dro. :( 
Allergi er så forbannet unødvendig og plagsomt! Skulle ønske jeg kunne puste gjennom begge nesebor samtidig en gang liksom. :ler:


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...