Gå til innhold

Hvordan fortelle samboer at jeg fant dating-profilen hans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis han oppretter seg en profil på deres felles pc og ikke sletter loggen så mistenker jeg faktisk at han gjør det utelukkende for å "buste deg" i at du snoker. At han egentlig ikke har tenkt til å være utro men føler at du snoker på han. Ellers er han jo utrolig dum som ikke sletter loggen !!
Hva er problemet med å si det rett ut? Er man ikke ganske åpne og ærlige i parforhold?
Jeg ville sagt rett ut at "Du jeg fant en profil fra deg på datingside, hvorfor har du lagd den, jeg tror vi eventuelt bør gjøre det slutt isåfall"



Anonymous poster hash: cf163...441
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hvis han oppretter seg en profil på deres felles pc og ikke sletter loggen så mistenker jeg faktisk at han gjør det utelukkende for å "buste deg" i at du snoker. At han egentlig ikke har tenkt til å være utro men føler at du snoker på han. Ellers er han jo utrolig dum som ikke sletter loggen !!

Hva er problemet med å si det rett ut? Er man ikke ganske åpne og ærlige i parforhold?

Jeg ville sagt rett ut at "Du jeg fant en profil fra deg på datingside, hvorfor har du lagd den, jeg tror vi eventuelt bør gjøre det slutt isåfall"

Anonymous poster hash: cf163...441

 

Dette tenker jeg også. Har han gjort dette før, og gjør det igjen uten å prøve å skjule sine spor er han enten utrolig dum, eller så vil han at du skal se det. Fyren er ikke noe å samle på TS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han oppretter seg en profil på deres felles pc og ikke sletter loggen så mistenker jeg faktisk at han gjør det utelukkende for å "buste deg" i at du snoker. At han egentlig ikke har tenkt til å være utro men føler at du snoker på han. Ellers er han jo utrolig dum som ikke sletter loggen !!

Hva er problemet med å si det rett ut? Er man ikke ganske åpne og ærlige i parforhold?

Jeg ville sagt rett ut at "Du jeg fant en profil fra deg på datingside, hvorfor har du lagd den, jeg tror vi eventuelt bør gjøre det slutt isåfall"

Anonymous poster hash: cf163...441

Men er det snoking om det er felles PC? I så fall, hvorfor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Tuller du nå??? Det har jo kommet fram at fyren har vært på datingsider før og at Ts fortsatt ikke har fått tilbake tillitten. Sånt tar tid.

Jeg synes det er urettferdig å skyve dette over på TS. Det er han som enten er utro eller farlig nær (kommer ann på hvor grensa til den enkelte går), og det er ikke TS sin feil.

 

Dette er ikke måten å reparere et forhold på. Eller unngå at partner blir utro. Dette vil kun føre at han blir mer forsiktig for å ikke bli oppdaget. Og der har du utroskapen din.

 

I slike tilfeller skal en heller fokusere på, forsøke å finne ut hvorfor han gjør dette. Hva som er galt i forholdet. Og da må parterapi til. Dette er tross alt andre gangen han gjør dette.

 

 

TS

En tanke, siden dette er andre gangen, og han er klar over at du har mulighet for å sjekke ut logg: Har du vurdert muligheten for at han ønsker å bli oppdaget? At han forsøker å komme med en form for budskap?

Du sier at etter at du konfronterte ham første gangen hadde dere det bedre enn noensinne. Hva legger du i dette? Ga du ham, forholdet mer oppmerksomhet?

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke måten å reparere et forhold på. Eller unngå at partner blir utro. Dette vil kun føre at han blir mer forsiktig for å ikke bli oppdaget. Og der har du utroskapen din.

 

I slike tilfeller skal en heller fokusere på, forsøke å finne ut hvorfor han gjør dette. Hva som er galt i forholdet. Og da må parterapi til. Dette er tross alt andre gangen han gjør dette.

 

 

TS

En tanke, siden dette er andre gangen, og han er klar over at du har mulighet for å sjekke ut logg: Har du vurdert muligheten for at han ønsker å bli oppdaget? At han forsøker å komme med en form for budskap?

Du sier at etter at du konfronterte ham første gangen hadde dere det bedre enn noensinne. Hva legger du i dette? Ga du ham, forholdet mer oppmerksomhet?

Det er ikke alltid det finnes en klar grunn. Noen er notorisk utro/upålitelige. Når han gjør det samme igjen, etter at han vet at ts reagerer på det, uten å ta noe opp med henne ( hvis det er problemer i forholdet som du beskriver at det kan være og at han derfor lager seg en profil på en dating nettside ), tyder det på at det er et av hans karaktertrekk. Hvis han gjør det for å bli "ferska" handler det mye om det samme som det å søke andre : bekreftelse, spenning pga det forbudte, egoisme, tøying av grenser, risiko osv. Mulig han har avhengighets problemer og, da det ofte kan høre sammen, som mangel på impuls kontroll. Det kan og handle om at han tar ts for gitt, at hun egentlig ikke sa nok ifra sist, og at han tror han alltid vil komme unna med det. 

Anonymous poster hash: 68023...788

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

 

Det er ikke alltid det finnes en klar grunn. Noen er notorisk utro/upålitelige. Når han gjør det samme igjen, etter at han vet at ts reagerer på det, uten å ta noe opp med henne ( hvis det er problemer i forholdet som du beskriver at det kan være og at han derfor lager seg en profil på en dating nettside ), tyder det på at det er et av hans karaktertrekk. Hvis han gjør det for å bli "ferska" handler det mye om det samme som det å søke andre : bekreftelse, spenning pga det forbudte, egoisme, tøying av grenser, risiko osv. Mulig han har avhengighets problemer og, da det ofte kan høre sammen, som mangel på impuls kontroll. Det kan og handle om at han tar ts for gitt, at hun egentlig ikke sa nok ifra sist, og at han tror han alltid vil komme unna med det. 

Anonymous poster hash: 68023...788

 

 

Underlig innlegg. Ingen klar grunn, og samtidig gir en klar grunn: Mannen er notorisk utro/upålitelig. 

 

Jeg bemerker meg at flesteparten av KG`s hunnkjønn, jeg sier flesteparten, ikke alle, har en tendens til å forhåndsdømme mannen, mene ham utro, eller på vei til å være det. En er ikke villig til å undersøke årsak for å finne ut hvorfor ting er slik som de er. Det finnes nemlig alltid en årsak.

 

Jeg forundrer meg over dobbeltmoralen: 

Gjelder dette en kvinne gjør ikke hun nok for å ivareta forholdet, pleie det. Er dette derimot en mann: Notorisk utro/upålitelig.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir litt mye skriving i kursiv nå. 



Anonymous poster hash: 3bd4a...5a0
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underlig innlegg. Ingen klar grunn, og samtidig gir en klar grunn: Mannen er notorisk utro/upålitelig. 

 

Jeg lurer på hva man mener med denne: 

 

" Når han gjør det samme igjen, etter at han vet at ts reagerer på det, uten å ta noe opp med henne tyder det på at det er et av hans karaktertrekk ". 

 

Skulle han tatt opp med henne oppretting av ny datingside? Dette hang ikke på greip. 

 

Jeg bemerker meg at flesteparten av KG`s hunnkjønn, jeg sier flesteparten, ikke alle, har en tendens til å forhåndsdømme mannen, mene ham utro, eller på vei til å være det. En er ikke villig til å undersøke årsak for å finne ut hvorfor ting er slik som de er. Det finnes nemlig alltid en årsak.

 

Jeg forundrer meg over dobbeltmoralen: 

Gjelder dette en kvinne gjør ikke mannen nok for å ivareta forholdet, pleie det. Er dette derimot en mann: Notorisk utro/upålitelig.

Du skriver at det alltid er en grunn. Jeg sier at det trenger ikke alltid være det, og sier at det med stor sannsynlighet er karaktertrekk han har: å være nptorisk utro. Joda, du kan jo også kalle karaktertrekket en grunn. Men du nevnte at det kunne være et ønske om å bli oppdaget, og jeg prøvde å grave i de forskjellige grunnene, som igrunnen handler om det samme som det å være utro : bekreftelse, osv. Det ligger jo også mye bekreftelse i hvis ts regarerer som hun nå gjør f.eks.

 

Du nevner videre at mange her forhåndsdømmer personen : Vel, hovedpoenget mitt var : når han gjør dette igjen, handler det om hans karakter, og den endres ikke over natta. Da må ts selv velge om hun  kan leve med en hun vet er uberegnelig.

Anonymous poster hash: 68023...788

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg ikke hatt noe ønske om å være i et forhold der man la feller for å se om den andre spionerte heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann

Makan til overanalysering. Han vil ha sex, helst med flere - noe som i utgangspunktet er helt naturlig. Men i tillegg er han (av en eller annen grunn) ikke helt fornøyd med det han allerede har. Noe mer komplisert er det neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Makan til overanalysering. Han vil ha sex, helst med flere - noe som i utgangspunktet er helt naturlig. Men i tillegg er han (av en eller annen grunn) ikke helt fornøyd med det han allerede har. Noe mer komplisert er det neppe.

 

" helst med flere - noe som i utgangspunktet er helt naturlig ".

 

Helst med flere, helt naturlig? Jeg håper du ikke tror du taler for alle menn her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann

" helst med flere - noe som i utgangspunktet er helt naturlig ".

 

Helst med flere, helt naturlig? Jeg håper du ikke tror du taler for alle menn her?

 

Det er en helt naturlig biologisk lyst for menn å ligge med flere kvinner, noe som kommer fra det at menn aldri kan være 100% sikre på at deres barn faktisk er deres barn. Derfor har det alltid vært en evolusjonsmessig fordel for menn å ville ligge rundt, og disse egenskapene har derfor gått i arv. Det betyr riktignok ikke at alle gjør det, eller at det behovet er viktigere enn å være trofast mot noen en "elsker" - og derfor sier jeg også at han ikke er fornøyd med det han har, han "elsker" henne ikke. Kvinner er også utro i like stor grad, men primært av andre årsaker.

Endret av LongJohnson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en helt naturlig biologisk lyst for menn å ligge med flere kvinner, noe som kommer fra det at menn aldri kan være 100% sikre på at deres barn faktisk er deres barn. Derfor har det alltid vært en evolusjonsmessig fordel for menn å ville ligge rundt, og disse egenskapene har derfor gått i arv. Det betyr riktignok ikke at alle gjør det, eller at det behovet er viktigere enn å være trofast mot noen en "elsker" - og derfor sier jeg også at han ikke er fornøyd med det han har, han "elsker" henne ikke. Kvinner er også utro i like stor grad, men primært av andre årsaker.

"noe som kommer fra det at menn aldri kan være 100% sikre på at deres barn faktisk er deres barn."

 

 

:fnise:

Anonymous poster hash: ac3c1...f1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Det er en helt naturlig biologisk lyst for menn å ligge med flere kvinner, noe som kommer fra det at menn aldri kan være 100% sikre på at deres barn faktisk er deres barn. Derfor har det alltid vært en evolusjonsmessig fordel for menn å ville ligge rundt, og disse egenskapene har derfor gått i arv. Det betyr riktignok ikke at alle gjør det, eller at det behovet er viktigere enn å være trofast mot noen en "elsker" - og derfor sier jeg også at han ikke er fornøyd med det han har, han "elsker" henne ikke. Kvinner er også utro i like stor grad, men primært av andre årsaker.

 

Ok. Det var fint du utdypet den, for jeg begynte å lure. Det hørtes nemlig ut som om du mente han ikke var fornøyd med det han hadde seksuelt, da du skrev: I tillegg ikke fornøyd med det han allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg en profil med falsk bilde og avtal en date :). Så kan du hive han ut :)

Anonymous poster hash: bc8e8...522

Nå har ikke dette noe med hvem som skal bo i felles bolig etter et samlivsbrudd. Det er helt andre regler som regulerer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er ikke måten å reparere et forhold på. Eller unngå at partner blir utro. Dette vil kun føre at han blir mer forsiktig for å ikke bli oppdaget. Og der har du utroskapen din.

 

I slike tilfeller skal en heller fokusere på, forsøke å finne ut hvorfor han gjør dette. Hva som er galt i forholdet. Og da må parterapi til. Dette er tross alt andre gangen han gjør dette.

 

Hvorfor skriver du så mange ord i kursiv, og gjerne på helt ulogiske steder i setningen? 

Anonymous poster hash: 9966c...406

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt laget en profil selv, og prøvd å ta kontakt via siden. Som flere her påpeker, det er den beste måten å finne sannheten på - faktisk. Dersom du konfronterer han med det finnes det såå mange "gode" unnskyldninger for å ha opprettet datingprofil på nett. Skulle sjekke hvordan siden var, skulle snoke på en dame for en kompis, skulle sjekke for ....  om dama hans hadde profil der, hadde ikke tenkt til å møte noen, gjorde det bare for litt spenning, and the list goes on.

Anonymous poster hash: 9ae91...d1e

 

 

 

-

Ryddet for svar til persondebatt.

Frk.K, mod.

 

Hvorfor gidde det da? Han har gjort det før, og da rotet seg borti en dame. Nå skjer det igjen. Hvorfor ikke bare gå fra han og finne en annen (og bedre) mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er altså andre gang på kort tid han gjør dette. Og dette på en PC dere begge bruker? 
Jeg tror nok at han vil bli oppdaget som andre her skriver. 
At han i det hele tatt fikk seg til å kikke etter andre muligheter ved å opprette en profil i utgangspunktet sier meg at han er på leit etter en måte å komme seg ut av forholdet på, uten å være den kjipe som dumper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke måten å reparere et forhold på. Eller unngå at partner blir utro. Dette vil kun føre at han blir mer forsiktig for å ikke bli oppdaget. Og der har du utroskapen din.

 

I slike tilfeller skal en heller fokusere på, forsøke å finne ut hvorfor han gjør dette. Hva som er galt i forholdet. Og da må parterapi til. Dette er tross alt andre gangen han gjør dette.

 

 

TS

En tanke, siden dette er andre gangen, og han er klar over at du har mulighet for å sjekke ut logg: Har du vurdert muligheten for at han ønsker å bli oppdaget? At han forsøker å komme med en form for budskap?

Du sier at etter at du konfronterte ham første gangen hadde dere det bedre enn noensinne. Hva legger du i dette? Ga du ham, forholdet mer oppmerksomhet?

 

Mulig mannen har et "ønske" om å bli oppdaget, og har et "budskap" til ts med det, men det tror jeg neppe. 

 

Jeg hadde ikke hatt noe ønske om å motta noe "budskap" på en sånn måte som kjæreste. Om mannen min måtte ty til kontaktannonser på nett for å komme fram med et budskap til meg, så hadde jeg sagt at det burde han fått fram på en annen måte. Og ikke via skjulte annonser på nett som det skulle mye til for at jeg ville oppdage.

 

Da hadde det også vitnet om en så elendig felles forståelse mellom oss, at jeg hadde valgt å avstå fra han uten flere forklaringer.

Endret av Majott
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...