Gå til innhold

Symaskinsproblemer


Kommendebrud2017

Anbefalte innlegg

Håper noen syglade kan hjelpe meg. Jeg prøver å sy, men nåla vil ikke gå opp og ned lenger. Jeg får brukt spola til å få mer undertråd, men det stopper det. Maskinen lager lyd og høres ut som når den syr, men det skjer jo ingenting. Har prøvd å sjekke alt som jeg kan komme på, og har også prøvd å fjerne støv. Finner ikke tråder heller. Noen som har noen ideer? Vil nødig betale 1000 kroner i reparasjon for noe jeg kunne fikset med hjelp fra dere 😇 Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff høres ikke moro ut. Vanskelig å si uten å se det, så her kommer det helt sikkert mange selvfølgeligheten for deg.

Først ville jeg sjekka at spolepinnen til undertråden ikke står i spoleposisjon.

Deretter ville ha fjerna undertråden, spolehuset og skrydder av stingplata. Som oftest når min gamle divamaskin, den hadde sine små divaøyeblikk der sen slo seg helt vrang, ikke ville samarbeide. Så skytes det at det lå en liten trådt silt inn i maskineriet under stingplaten. Om det er vanskelig å komme til bruk pinsett og støvsuger. Fjern absolutt alt av lo og tråder.

Deretter bør du finne ut om maskinen din skal smøres. Noen av de nyere modellene skal ikke ha symaskinolje. Men om din skal ha så gir du alle bevegelige deler en liten dråpe symaskinolje. Som oftest løste en skikkelig smøre og lofjerningsrunde de fleste problemene.

Det kan også være lurt å tre absolutt alt på nytt og ta I bruk en ny undertråd.

Det er egentlig de eneste rådene jeg har å gi deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Prøv på facebook gruppen kreativshop.no der er det mange som syr.Aktiv gruppe.

Anonymkode: 28e94...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2020 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Prøv på facebook gruppen kreativshop.no der er det mange som syr.Aktiv gruppe.

Anonymkode: 28e94...7bd

Så du ikke at tråden var nesten 5 år gammel? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...