Gå til innhold

Babykarusellen


Carouselle

Anbefalte innlegg

6 timer siden, A4-livet skrev:

Høres ut som en normal helgemorgen her :fnise: Ikke potetgullet da (da måtte jeg jo gått ned en etg for å hente) men telefon med NRK Super er hyppig brukt her i gården.

Jeg gleder meg også til å shoppe litt nytt, men naboen sa i går at de hadde litt klær vi kunne få så vi tar hvertfall imot det. Og så må jeg se hva vi har etter jr. Litt enklere å arve den veien, jenter kan også bruke blått liksom (selv om jeg ikke tror vi har så mye av det). Har nesten begynt å stresse med å gå gjennom klærne allerede, tenker at det er kjekt å ha litt god tid liksom. Men jeg får hvertfall holde meg en måned til, er fortsatt tre måneder til termin liksom.....

Da kan jeg spamme dagboken din med fine jenteting hvis jeg kommer over noe :) Skape litt kjøpepress! :fnise: Så kan jeg glede meg litt over alt det fine som finnes jeg også :laugh:

Mye enklere å arve andre veien ja! Jeg gikk gjennom yttertøyet som er for lite til Mini og hadde lange innvendige diskusjoner med meg selv om blomstermønster var ok eller ikke til gutt :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Kakaoen skrev:

Må skynte meg og kommentere før lillemann våkner...

Mini ser tv, så han er opptatt :ler:  Og apropo.. Blir og kvalm av han daniel tiger :bond: blærk.. Gi meg sesam stasjon heller :ler: 

Har lett brukt tv/ipad og godis som distraksjon..

Så bra alt så fint ut på kontrollen. :klemmer: 

Omg smågodt til frokost er best. Jeg angrer hver søndag på at jeg har spist opp alt smågodtet dagen før.

 

Føkk. nå våkner baby.. Men ang serie å se sammen. Vi ser Shameless nå.. Om ikke dere har sett den anbefales den. Syke saker, fantastisk underholdene :hoho: 

Føler meg eksklusiv og verdsatt når du bruker din dyrbare tid hvor babyen sover på å svare på innleggene mine! :blomst:

Sesam Stasjon var knall! Jeg var ekstremt opptatt av det som liten. Til og med den tellesangen "En, to, tre, fir, fem, seks, sju, åtte, ni, ti og elleve tolv!" med masse kuler og barn som ropte "EN!" (eller "TO!" eller "TRE!" osv) hadde jeg gledelig valgt over Daniel Tiger :tunge1:

Shameless må sjekkes ut! Den dukker jo opp blant "Forslag til deg" så har lagt merke til den, men har ikke helt forstått hva slags serie det er så har ikke foreslått prøveepisode for mannen enda. Da må jeg kanskje det :) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig du. Har tenkt et par ganger at jeg skulle lagt igjen spor sååå... Skrive fort så går det :ler:

Jeg og elska sesam stasjon.. Spes max mekker sin digger deg sang :rodmer: jeg digger digger digger digger deg.. Du er så søt og snill og grei :danse:

Altså shameless inneholder dop, slossing, sex og humor :ler: er en nokså "syk" serie hvor man stadig pusher grenser.. Elsker den. Og mannen og. Hvem man ville ikke likt den :klo: tviler på at han blir misfornøyd 😉😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får jente får vi byttelåne litt klær :fnise: Vi reflekterte jo ikke så mye over at nestemann kunne bli en jente da vi gikk til innkjøp av klær, så det er myye blått og grønt i garderoben etter Mini. Selv om det ikke spiller SÅ stor rolle om en eventuell jente må gå i blå og "guttete" klær, ser jeg vel for meg at enkelte plagg ikke faller like mye i smak om hun blir like jentejente som det jeg var da jeg var liten. Gensere med brann- og politibil-mønster over hele f.eks :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerver i klem! Gjør så helsikes vondt. Hadde det sist graviditet også.

Noen av dere som har hatt det? Føles som om å ha tre klesklyper som sitter fast på magen. Og jeg vet ikke om det er nerver i klem altså, det er bare min definisjon :P

Og så har jeg fått krampe i lysken og innside lår, hva skjer med det liksom? :sprettoy:

Og skoene mine er blitt for trange. Satser på at det er vann. Ikke fett :laugh:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppslige forandringer ass, kan det ikke være noen positive for en gangs skyld liksom :fnise: Hvor lenge har du igjen til termin nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 15. august 2016 at 19.20, A4-livet skrev:

Kroppslige forandringer ass, kan det ikke være noen positive for en gangs skyld liksom :fnise: Hvor lenge har du igjen til termin nå?

2 uker :gravid::hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh er helt utslitt.. har blitt slått ut av en kjempeforkjølelse (sånn med full pakke; halsvondt, hodepine, nyser, snufser og snørrer, feber., hoste...the WHOLE  lot).. Og nå er mannen også smittet. :forkjola: Jeg prøver jo å unngå paracet og kvier meg hver gang jeg må ty til en, men nå måtte jeg ha. I tillegg kastet Mini opp i går. :spy: Så her er det good times om dagen :eeeh:

Så nå sitter jeg og Mini i sengen, hun spiser kjeks og ser på mobilen min. Jeg spiser smågodt og håper å kjenne litt liv fra lillebror, han har vært så rolig i natt. I motsetning til andre netter.  Jeg er jo livredd for at han skal dø i magen, da jeg har vært så mye syk denne graviditeten og de sier jo at sannsyneligheten er større for oss som har hatt influensa i svangerskapet :forkjola:

Men altså, er ikke så krisemaksimerer altså. Har kjøpt en del plagg til lillebror, samtidig som jeg selger unna Mini sine klær. Er bedre business enn jeg hadde antatt :) Men nå legger jeg nok litt mer jobb i det enn folk flest. Håper ikke jeg tråkker på noen tær nå, men når folk stapper alle klærne i en banankasse og tar et dårlig mobilbilde, og vil ha 500 kr for det - så forstår jeg at det ikke er spesielt attraktivt for potensielle kunder. De har veldig spesifikke behov de vil ha dekket, og særlig barnehageklær virker å være det folk helst vil kjøpe brukt :) Penkjoler og merkeklær er det mindre marked for! 

Noen som har noen hete tips til pakking av fødebag da? Har glemt alt fra sist :huh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om to uker er jo nå. Haha, ble nesten stressa jeg nå :fnise:

Uff, håper forkjølelsen går fort over. Man har vel ikke akkurat lyst å være potte tett når man føder.... Utrolig mange som selger barneklær som legger ut dårlige bilder og lite informasjon. Og når folk legger ut over 200 plagg i én annonse faller jeg helt av lasset. Jeg gidder ikke lese gjennom alt de har for å finne to-tre ting vi kanskje trenger. Er det så vanskelig å dele det opp etter størrelse og heller lage fler annonser liksom? Kan du sende meg lenke til det du har liggende ute på pm? Kan jo hende du selger noe jeg trenger :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på at jeg glemte å kommentere ang fødebagen. Jeg hadde vel pakket noe forrige gang men fødselen gikk såpass fort at jeg vet ikke om den var med inn på føden engang....  Men på barsel hadde jeg ikke bruk for annet enn et par gravidbukser til meg,  et sett med klær til hjemreisen til jr og toalettsaker. Sikkert greit å ha med noe å lese på og en vannflaske. Jo, og så fikk jeg spist opp de sjokoladene jeg hadde med til fødselen mens vi var på barsel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker igjen. Plutselig er han her :rodmer: Fikk du mer liv fra han etterhvert? Det der er så nervepirrende altså. Man blir jo sprø av mindre :opplyser: 

Jeg var forkjøla i hele vår føltes det som. Hosta som høygravid og under fødselen hosta jeg frem rier :ler: Ikke tull en gang.. Kom ei rie etter jeg hadde en hostekule. Litt sånn: host, host, host, host.. Au… faen i helvette da :plystre:

Fødebag ja.. Less is more :P Jeg bodde i sykehusskjorta denne gangen også. Ellers hadde jeg med en amme bh, ammeinnlegg, nesespray pga forkjølelse, lebepåmade, vannflaske, et par truser, hårbørste, tannbørste, kamera og videokamera, ladere, og flipflop sko til å bruke inne og i dusjen!! Og en løs bukse.. Jeg trengte ikke flere skift. Men la et par skift klare hjemme sånn at mannen kunne ta det med dersom jeg skulle blø over alt :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble heldigvis liv etter en stor skål med smågodt :tommel: Jeg var faktisk ganske engstelig en stund og følte at nå hadde han dødd i løpet av natten, mens jeg sov den beste søvnen på lenge... :tristbla: Heldigvis var det ikke slik da, så da var bevegelser veldig etterlengtet! Det tar nemlig veldig av rundt 23:00-tiden og rundt 04:30.. Da er det som om noen prøver å trykke på alle knapper som er der inne og dra i alle ledninger. Kanskje lillebror leter etter proppen, det er vel han som drar den ut vil jeg tro når fostervannet går? :fnise:

Håper jeg får noen tegn før fødselen slik som sist som at vannet går. Så jeg rekker å summe meg litt! Jeg har fått litt murringer i det siste og det er nytt, min fødsel startet jo med murringer (etter at vannet gikk) så får litt hetta samtidig som det føles bra om det er en slags progresjon her. 

Høres ut som vi tenker likt angående fødebag. Jeg skal også skrelle det ned til det helt nødvendigste, men akkurat nå er jeg mest opptatt av å få pakket ned nok sjokolade :fnise:

Humøret er en berg- og dalbane om dagen. Det har jo vært det hele svangerskapet egentlig. Har heldigvis hatt for det meste bra dager siden sommeren startet. Er vel en kombinasjon av sesongen med lysere og varmere dager samtidig som vi har vært mindre syke. Så det var en skikkelig smell å bli møkkingsforkjølet nå i siste stund. Går fremover, men er helt sår i brystet og hoster en del. Har en del igjen før formen er normal, pleier gjerne å ta en uke med hosting for min del før ting går over. Noen ganger så hoster jeg jo så jeg tisser, det er irriterende! Har lastet ned en app for å trene disse musklene, men hvem vet om jeg gjør det riktig. Gjør vel som Sigrid Bonde Tusvik, trener rumpemusklene i stedet :laugh:

I dag skal jeg prøve å bare senke skuldrene og ikke stresse.. Har sovet en del på dagen de siste dagene, og i går følte jeg meg bare uvel etter formiddagshvilen. Så den tror jeg at jeg skal unngå i dag. Vi får se, snart ligger jeg vel å purker på sofaen likevel ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så lei av å være syk, for en oppladning til fødsel :tristbla: Nå er bihulene tette også, så det føles som om noen har sparket meg i hodet. Og når man skal holde seg unna paracet og nesespray føler man seg ikke akkurat på topp :sprettoy: Når jeg hoster føles det som om magen skal revne. :haar:

I tillegg er jeg redd jeg kommer til å få panikk når fødselen starter. Fikk helt hetta i går av tanken på å føde.. at jeg skal dø under fødselen, eller lillebror eller begge.. Ble plutselig helt grepet av panikk ved tanken på å gå gjennom fødsel! Alt ble plutselig så virkelig og så skremmende, og barseltiden med alle prøvelser.

Er irritert på mannen som har fått sove ut hver morgen siden ferien, mens Mini herjer med meg. At han tar det som en selvfølge er vel det som irriterer meg mest.. At han ikke én gang spør om han skal ta Mini eller spør om det er greit. Egentlig er jeg møkklei alt og har lyst å forsvinne.. men det er litt upraktisk med tanke på fødsel. Trenger noen til å kjøre meg :sjenert: 

Men egentlig føler jeg meg ganske alene om svangerskapet og fødselen denne gangen, at mannen ikke er tilstede. Han sitter bare med mobilen og spiller stort sett.. Jeg føler jeg går gjennom det alene noen ganger. Og da føler jeg at jeg egentlig ikke vil dette.. Så det er litt tunge tanker og følelser disse dager. Forrige uke var derimot alt på topp.. Så det går virkelig opp og ned! 

Og jeg er rimelig lei av å hoste så jeg tisser på meg! Må jo selv skifte klær oftere enn et spedbarn:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff.. får litt lyst til å filleriste gubben. Du trenger jo å lade opp før det braker løs. Er han klar for alt ansvaret som faller på han etter babyen kommer?
Jeg følte ikke mitt ansvar ble sååå mye større etter lillebror kom, men mannen mener omveltningen var gigantisk. Fordi da måtte jo han gjøre alt det jeg brukte å gjøre med storebror :P 

Jeg trodde mannen kom til å bli mer gira andre gangen. Men neida, han brydde seg ikke så stort. Han er litt sånn som tror ikke det går bra før babyen er i ute. Takk for den liksom :bond:

Så slitsomt med de tankene? Skjønner deg jeg. Men ikke tenk på fremtiden, ta en dag av gangen og ignorer det som kommer. Ja, det er jævlig slitsomt. Men altså.. man glemmer det så fort når man se hvordan søskenkjærligheten blomstrer. Selv om den bare varer i 5-10 sekunder så kan man leve lenge på det :ler: 
Skal sende deg litt inspo, kanskje det muntrer deg litt opp :klemmer: 

Hosting og tissing ja.. Been there done that.. En mnd etter fødselen var jeg forkjøet igjen!! På vei hjem i bilen fikk jeg hostekule, klarte ikke stoppe. Og tissa ved hvert host. Måtte legge et håndkle fra stelleveska til lillebror under rumpa for å redde bilsetet :ler: Så legg et håndkle i bilen sånn just in case :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støttende og oppmuntrende ord :) Og veldig koselig inspo :kose:

Håper det er hormonene som gjør at det tilter her. Livet raser sammen raskere enn et korthus om dagen! Det skal ikke mye til for å velte denne tuen! 

Er heldigvis ved litt bedre mot nå, men føler meg ikke fysisk klar for fødsel! Har ikke overskudd i det hele tatt, føler batteriene er helt utlandet! Og bare tanken på at jeg skal presse ut en vannmelon eller gresskar nå gjør at jeg vil kaste inn håndkle umiddelbart før det i det hele tatt har startet. Det er noe helt annet å gå inn i det når man 1) er syk og 2) har barn fra før! 

Fra nå av blir det håndkle både i bil, sofa og seng, både med tanke på "skvetting" og potensielt store utslipp av fostervann :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. august 2016 at 8.28, A4-livet skrev:

Om to uker er jo nå. Haha, ble nesten stressa jeg nå :fnise:

Uff, håper forkjølelsen går fort over. Man har vel ikke akkurat lyst å være potte tett når man føder.... Utrolig mange som selger barneklær som legger ut dårlige bilder og lite informasjon. Og når folk legger ut over 200 plagg i én annonse faller jeg helt av lasset. Jeg gidder ikke lese gjennom alt de har for å finne to-tre ting vi kanskje trenger. Er det så vanskelig å dele det opp etter størrelse og heller lage fler annonser liksom? Kan du sende meg lenke til det du har liggende ute på pm? Kan jo hende du selger noe jeg trenger :nigo:

Har helt glemt å svare deg, skal sende deg link til annonsene! Må bare rydde litt i de først, akkurat nå er det rimelig mye jobb med å bla i de da jeg har solgt overraskende mye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke glem at man finner krefter fra uante steder. Og husk at det er MYE lettere å presse ut barn nr 2. Venninna mi sa til meg at da hun fikk nr 2 hadde hun husket på fra forrige gang at man trenger ikke være redd for å presse hardt som F.. :ler: Så hun ga gass fra med en gang hun fikk lov til å presse og ungen kom MYE fortere.

Det hun sa stod i hodet mitt da jeg skulle presse. Det får briste eller bære, nå skal ungen ut. Jeg pressa som en gal. For jeg visste at selv om det kjennes sånn så vil ikke rumpa eksplodere om man presser så hardt man klarer. Push thru the pain. :nigo: 

Mini tok 40 min å presse ut. Lillebror tok vel 5 min :ler: Aner ikke, men på registreringen jeg fikk etterpå var det en veldig kort strek som tilsa pressetiden ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig av mannen din :( Kan du avtale med han at f.eks til helga så skal han stå opp med Mini begge dagene, og da er det ikke snakk om å ta henne opp i senga slik at du blir vekket? Det er tross alt du som trenger å sove nå, ikke mannen.

Jeg syntes jo det var gøy å føde forrige gang (i ettertid vel å merke) og har sett frem til å gjøre det en gang til. Begynner å få litt kalde føtter nå da :fnise: Men det går jo gjerne lettere andre gangen, og denne gangen skal jeg ikke gi meg med pressing hver gang det blir vondt heller. Ble fort gjennomskuet av jordmor kan man si :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men synes ikke dere det gjorde sinnsykt vondt å føde? Altså jeg hadde så vondt at jeg egentlig var på vei ut vinduet fra 5.etasje for å kaste meg i døden. Heldigvis var jeg jo så omtåket av smertehelvete at jeg kom meg jo ikke bort til vinduet :eeeh:

Men det var virkelig såå j..... vondt. Det føltes som å bli revet opp og sønder fra innsiden, og den eneste "fornuftige" tanken jeg hadde var at "Jeg MÅ advare mine gravide medsøstre! De må ikke finne på å føde! Noensinne!" :fnise:

Nå gikk egentlig sist fødsel ganske greit sånn tidsmessig, den dro ikke ut i timesvis. Men den var også såpass kort at jeg aldri fikk smertestillende. Så kanskje det også har noe med fødselsopplevelsen å gjøre.. 

Kan fremdeles ikke si at jeg ser frem til runde nr.2, og jeg er også livredd for å revne i stykker der nede :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var stormriene helt grusomme. Hadde til tider problemer med å puste, men pressingen var null stress. Men så er det regnestykket da. 1 døgn med stormrier vs 10 min pressing :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...