Gå til innhold

Babykarusellen


Carouselle

Anbefalte innlegg

Etter at han begynte i barnehagen har han begynt å stå opp mellom 7 og 7.30. En sjelden gang sover han til nærmere åtte, av en eller annen grunn skjer bare det når det er mannen som skal stå opp med han :klo: Hadde en periode på en måned der han stod opp klokka fem. Det var en ganske kjip måned, så all sympati til deg, Frøken Vims.

Jeg har egentlig en liten kg-pause nå, for jeg kjente jeg ble så stressa av alle som ble gravid på første forsøk. Nå som jeg er i dpo-land er jeg heldigvis mindre stressa, for nå får jeg ikke gjort noe fra eller til uansett. Men jeg analyserer hvert eneste lille tegn. Nå er jeg forkjøla (noe jeg var da jeg var 5-6 uker på vei sist) og det kjennes som om mensen skal komme hvert øyeblikk til tross for at jeg er 5 dpo, så er heeeelt sikkert gravid :fnise: Åjadda, her lever galskapen i beste velstående :ler:

 

Kjenner jeg blir veldig misunnelig på deg som er på overtid! Det lover jo veldig bra :)

Er enig i at det er litt stressende med alle prøverne, særlig de det klaffer for med én gang! 

Jeg krysser fingrene for deg (og for meg!).. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne prøveperioden går i dass.. Helvete altså. Møtte på en liten "speedbump" som ikke var helt planlagt... Så nå er det bare å håpe at det ikke er en stor sak og at vi kan prøve igjen neste måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som både denne perioden og neste prøveperiode ryker. Mannen har pådratt seg en liten infeksjon som må behandles, og han har hatt det tidligere også så vi vet at det kan kreve to runder med behandling. Så da blir det ikke mye prøving her de neste ukene. Så da ryker barnehagestartdatoen, for oss som må ta hensyn til slikt. Worst case får vi ikke prøve igjen før til våren!  :(

 

Sliter virkelig med å finne motivasjonen om dagen, da det i tillegg skjer det så mye annet negativt i livet mitt nå. Føler at jeg virkelig er nede i sorgens dal akkurat nå og der er det dritkjipt å være  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Uff, det var kjedelig å høre :( Skjønner det med barnehagefristen da, jeg håper veldig vi rekker det selv. Men ikke noe gøy å høre at det skjer så mye negativt..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det går litt bedre nå heldigvis! Ble bare så utrolig skuffet over at vi måtte kutte prøvingen. Forhåpentligvis kan vi begynne igjen til neste måned. Fingrene krysset. Mannen min altså, han klarer å pådra seg de merkeligste greier. Må jo bare le av det  :fnise:

 

Og jeg tror vi bare driter i barnehagestart. Begynner å bli litt stresset for at det i det hele tatt skal klaffe, så det er vel idioti å sette det på vent i mange måneder av den grunn. Det ordner seg vel alltid?!  :blomst:  

 

Ser på Gift ved første blikk, og får nesten vondt av disse parene. Superkleint! :laugh: Men synes konseptet er veldig interessant! Hadde sikkert vurdert det om jeg ikke hadde funnet "gubben", men aldri i verden om jeg hadde gjort det på tv! Samme med Jakten på Kjærligheten, men nå hadde vel aldri jeg vært interessert i en bonde uansett. Er altfor glad i asfaltjungelen til å vurdere å bytte det bort mot fjøs og kyr. Og han ene bonden lot jo jentene bo i telt i hagen, herregud så snurt jeg hadde blitt da  :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ordner seg for de fleste altså, i barnehagen til jr begynte det hvertfall to i høst som er født etter 1. september. Men satser vel på et julibarn, gjør vi ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det ordner seg for de fleste altså, i barnehagen til jr begynte det hvertfall to i høst som er født etter 1. september. Men satser vel på et julibarn, gjør vi ikke :)

 

Jo det gjør vi  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden dere står opp før åtte? :hakeslepp: Her hadde vi en lang periode (vi snakker over et halvt år) der poden konsekvent stod opp kl 5. Heldigvis har det bedret seg litt nå, nå er det som regel morgen rundt kl 7-7:30.

 

 

Jeg er også mye mer stresset på at det skal klaffe raskt nå sammenlignet med sist. Forrige gang klaffet det strengt talt før vi begynte å prøve, mannen bare glemte å hoppe av i svingen en gang, og vips så var det bolle i ovnen. Egentlig skulle vi vente en mnd eller to til før vi begynte å prøve for alvor, men så langt kom vi aldri :fnise:

Og siden jeg ble så lett gravid forrige gang har jeg liksom tenkt for meg selv at jeg er en av disse heldige som blir gravide bare man tørker undertøyet på samme tørkestativ, så skuffelsen var ganske stor når det nå ikke klaffet i første pp. Teit å bli skuffa og lei så tidlig, men sånn er det nå bare. Forbereder meg på at dette kan ta litt tid nå, kroppen har jo forandret seg en del siden sist her også. Syklusen er feks. endret, og jeg har mye sterkere menstrasjon nå sammenlignet med før første graviditet.

Bare håper at det ikke er noe galt som gjør det vanskelig å bli gravid....

 

Det ble et langt innlegg :ler:

Ønsker deg en fin-fin mandag!

 

Hvordan går det med prøvingen Frøken Vims? :)

Jeg holder på å gå på veggen av å ikke være aktiv prøver om dagen.. Jeg vet jeg ikke skal stresse, men det er pokker ikke lett altså  :sur:  

 

Jeg er nok som deg, håper at ikke kroppen er for f***a opp fra sist runde til at det er noe seriøst galt. Ting er jo ikke som før første gravidtitet. Sykluser og alt ble jo kastet på hodet og r***a ut etter fødsel sist så..

Jeg føler ALLE andre er gravide, alle her på KG, alle kjendiser og kongelige  :babysmokk:

 

Tar du noen hensyn i prøveperioden? I forhold til mat, drikke, vaner og uvaner?  :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på TR, i følge den flotte appen min skulle den komme i dag. Jeg venter i spenning. Blir alltid usikker når den er forsinket, tenk om jeg er av de som kommer tidlig i overgangsalderen eller hva pokker som skjer  :klo:  

Regelmessige 28-dagers sykluser eksisterer ikke i mitt liv i hvertfall. Forsåvidt aldri gjort heller, bortsett fra det jeg gikk på p-piller  :ler2:

 

Så skulle man stille klokka i natt da... Mini var selvfølgelig på´n fra 04:00-tiden. Håper det går seg til fortere enn svint (svinn ?!)  :P

 

Og så var det snart Halloween da dere  :heks:  Har lyst til å skremme livsskiten ut av nabobarna i år! Vi har ikke pyntet eller gjort noe ut av det tidligere, så vi har ikke hatt så mange på døra. Helt greit egentlig! Det kommer vel tidsnok... Men noen kommer alltid så forberedt må man være. Har forresten igjen godteri fra i fjor, er jeg fæl om jeg gir dem det? Det er jo bare syntetisk æsj, så vil jo ikke spise det selv  :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg titter også innom her. Vi prøver også på nr 2, mini er 1,5år nå. Har TR nå, og starter straks i PP4. Det klaffet ikke før i PP6 sist, men det hadde jo vært fint om det klaffet litt fortere denne gangen. Vi har også tenkt en del på det med barnehagestart, men tror faktisk jeg ikke kommer til å stresse så mye med det denne gangen, vi tar det nok bare litt som det kommer.

Jeg elsker Halloween, pynt og stæsj, utkledning og skumle filmer. Generelt er jeg for alle amerikanske tradisjoner som innebærer pynting og festligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg titter også innom her. Vi prøver også på nr 2, mini er 1,5år nå. Har TR nå, og starter straks i PP4. Det klaffet ikke før i PP6 sist, men det hadde jo vært fint om det klaffet litt fortere denne gangen. Vi har også tenkt en del på det med barnehagestart, men tror faktisk jeg ikke kommer til å stresse så mye med det denne gangen, vi tar det nok bare litt som det kommer.

Jeg elsker Halloween, pynt og stæsj, utkledning og skumle filmer. Generelt er jeg for alle amerikanske tradisjoner som innebærer pynting og festligheter.

 

Åhh jeg beundrer holdningen din, jeg har gått rett i "gal prøverdame"-kategorien  :rodme:  Hadde livet vært 100 % stabilt på alle plan så hadde jeg nok vært litt roligere, men det er flere grunner til at dette tidspunktet er bedre enn andre. Barnehageopptaket inkludert  :opplyser:  

Var det noe spesielt du tror var årsaken til at det klaffet sist gang? 

 

Jeg har ingenting i mot Halloween. Er som deg veldig glad i alle festligheter som kan feires  :enig:  Men litt dårlig på å gjennomføre  ;)  Elsker å se på inspirasjon på pinterest og "fantaserer" mye om hvilke ideer jeg skal gjennomføre.  :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde en god oppskrift på hvorfor det klaffet sist. Det eneste jeg kommer på er at den måneden var den første jeg prøvde bidronning gelé (kapsler), men aner ikke om det var det som gjorde utslaget. Det var jo pp6, så kanskje det bare var vår tur :) Men jeg skal innrømme at jeg føler meg som en gal prøverdame rett før ikm. Er testoman inni meg, og tester iallefall fra 9 dpo (da testet jeg positivt sist) og utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidronninggelé har jeg hørt om, men aner egentlig ikke hva det er  :klo:  Hvor får man kjøpt dette? 

Kanskje jeg må ty til det etterhvert. Har du begynt med det igjen nå?

 

Sist gang klaffet det nemlig på første forsøk for oss, så jeg trodde vel egentlig at det kanskje ville skje nå også. 

Nå kom i alle fall TR i dag, så da er det bare å håpe at vi kan prøve igjen om noen dager. Mannen er selvfølgelig på jobbreise i Tyskland akkurat når jeg etter beregningene skal ha eggløsning. Er det mulig  :klaske:  Hjelper jo ikke at han har hatt sine greier med infeksjon heller.. Kanskje antiobiotikakuren hans tar knekken på alle de dårlige svømmerne, lov å håpe  :ler2:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bidronninggelé har jeg hørt om, men aner egentlig ikke hva det er :klo: Hvor får man kjøpt dette?

Kanskje jeg må ty til det etterhvert. Har du begynt med det igjen nå?

Sist gang klaffet det nemlig på første forsøk for oss, så jeg trodde vel egentlig at det kanskje ville skje nå også.

Nå kom i alle fall TR i dag, så da er det bare å håpe at vi kan prøve igjen om noen dager. Mannen er selvfølgelig på jobbreise i Tyskland akkurat når jeg etter beregningene skal ha eggløsning. Er det mulig :klaske: Hjelper jo ikke at han har hatt sine greier med infeksjon heller.. Kanskje antiobiotikakuren hans tar knekken på alle de dårlige svømmerne, lov å håpe :ler2:

Bidronningele får du på helsekostbutikker. Bare Google det, så kommer det opp masse om Bidronningele og graviditet.

Jeg har ikke startet opp igjen med det, men vurderer faktisk sterkt en ny runde. Siden det var da det klaffet sist mener jeg :-P

Jeg har ikke eggløsningstester, så gjetter EL osv ved hjelp av en app. Jeg skal bort akkurat den helgen EL er beregnet, så jeg skjønner frustrasjonen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidronningele får du på helsekostbutikker. Bare Google det, så kommer det opp masse om Bidronningele og graviditet.

Jeg har ikke startet opp igjen med det, men vurderer faktisk sterkt en ny runde. Siden det var da det klaffet sist mener jeg :-P

Jeg har ikke eggløsningstester, så gjetter EL osv ved hjelp av en app. Jeg skal bort akkurat den helgen EL er beregnet, så jeg skjønner frustrasjonen din!

 

Takk for tips! Da skal jeg lese meg opp på bidronninggele og vurdere det om det ikke skjer noe snart. 

 

Jeg har heller ikke eggløsningstester, men det gikk jo uten sist så det burde jo strengt tatt ikke være nødvendig. 

 

Mannen får heretter reiseforbud til det klaffer for oss  :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått til innkjøp av bidronningkaplser, de hadde ikke samme type som jeg brukte sist :snurt: så jeg måtte kjøpe noen andre.  Det skader jo ikke å prøve iallefall :) Og selv om jeg altså er borte da jeg har El, så slenger vi nok inn noen  ekstra runder   :lur: både før og etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Hvordan går det med prøvingen Frøken Vims? :)

Jeg holder på å gå på veggen av å ikke være aktiv prøver om dagen.. Jeg vet jeg ikke skal stresse, men det er pokker ikke lett altså  :sur:  

 

Jeg er nok som deg, håper at ikke kroppen er for f***a opp fra sist runde til at det er noe seriøst galt. Ting er jo ikke som før første gravidtitet. Sykluser og alt ble jo kastet på hodet og r***a ut etter fødsel sist så..

Jeg føler ALLE andre er gravide, alle her på KG, alle kjendiser og kongelige  :babysmokk:

 

Tar du noen hensyn i prøveperioden? I forhold til mat, drikke, vaner og uvaner?  :briller2:

Her går det bare bra!

Kjenner meg igjen i å stresse med å bli gravid fort. Jeg ble jo gravid på første forsøk sist (vi lot være å hoppe av i svingen en gang, og vips så var det bolle i ovnen), og det er klart at det skaper jo visse forventninger om at det skal gå raskt denne gangen også. Og det har det i grunn gjort også, for det klaffet i pp2, så nå er jeg 4+4 på vei :hoppe:

Jeg tok ikke noen særlige hensyn i prøverperioden utover å kutte litt ned på kaffe. Nå skal det sies at jeg drakk mye kaffe, så jeg gjorde ikke annet enn å kutte ned til et normalt nivå :ler: Utover det så levde jeg som normalt. Nå skal det sies at jeg ikke var på noen fester i prøveperioden, for da ville jeg nok tatt det pent med alkoholen, men jeg tok meg et glass vin i helgen som normalt når vi prøvde.

Når har du IKM? Håper det klaffer raskt for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da har jeg gått til innkjøp av bidronningkaplser, de hadde ikke samme type som jeg brukte sist :snurt: så jeg måtte kjøpe noen andre.  Det skader jo ikke å prøve iallefall :) Og selv om jeg altså er borte da jeg har El, så slenger vi nok inn noen  ekstra runder   :lur: både før og etter. 

Tror jeg snart må prøve disse bidronningskapslene altså. Smaker de noe? Skal de svelges eller spises? Hehe.. Finner vel ut av det når jeg kjøper de. Må lese litt om det på nett først, er alltid litt småskeptisk til helsekost :tongue:

Hvordan står det til på prøverfronten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bare bra!

Kjenner meg igjen i å stresse med å bli gravid fort. Jeg ble jo gravid på første forsøk sist (vi lot være å hoppe av i svingen en gang, og vips så var det bolle i ovnen), og det er klart at det skaper jo visse forventninger om at det skal gå raskt denne gangen også. Og det har det i grunn gjort også, for det klaffet i pp2, så nå er jeg 4+4 på vei :hoppe:

Jeg tok ikke noen særlige hensyn i prøverperioden utover å kutte litt ned på kaffe. Nå skal det sies at jeg drakk mye kaffe, så jeg gjorde ikke annet enn å kutte ned til et normalt nivå :ler: Utover det så levde jeg som normalt. Nå skal det sies at jeg ikke var på noen fester i prøveperioden, for da ville jeg nok tatt det pent med alkoholen, men jeg tok meg et glass vin i helgen som normalt når vi prøvde.

Når har du IKM? Håper det klaffer raskt for deg også!

Gratulerer med en liten spire på vei! Må si du er fruktbar så lett det klaffer for deg! :) Her har det ikke skjedd stort. Har nå hatt to prøveperioder uten klaff. Sist gang gikk det jo som nevnt på første, så jeg begynner å bli bittelitt stresset. Vet det er normalt at det kan ta tid, men jeg klarer likevel ikke legge vekk tanken om at det kan bli vanskelig denne gangen. 

Har du mange symptomer? Er du kvalm? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De tabletten jeg kjøpte nå sist var tyggetabletter.  Og om derved de som gjorde utslaget vet jeg ikke, men jeg ble iallefall gravid denne PP! Er 5+0 i dag :)

Endret av LempikasPromise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...