Gå til innhold

Fortell noe skikkelig interessant!


Zenobia

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Balian de Ibelin

 

 På denne dagen i 1973 begynte Yom kippur-krigen.

 På denne dagen i 1981 ble Egypts  president Anwar as-Sadat myrdet.

Anonymous poster hash: a3dd5...cd8

 

 

Hermegås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Sunflower-Delight

Peanøttsmør og sjokolade pålegg satt sammen på brødskive smaker akkurat som Snickers. 

Endret av Sunflower-Delight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg setter pris på slike interessante innlegg. Det har ikke manglet veloverveide argument eller ytringer og svar på disse. Jeg gleder meg til å følge og å delta i debatten

NEVER er et utsøkt materiale til  fletteprodukter, matbokser, markkopper og til taktekking, da det er vanntett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nicket ditt Nietsoj. Har tenkt flere ganger på hva det betyr, men det er jo Jostein :P Ganske så interessant vil jeg si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha spist et stort måltid vil du ha dårligere hørsel i en kortere tidsperiode etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleistocen - endte for ca. 12 000 år siden

 

Holocen - den tidsalder vi formelt sett befinner oss i. På starten av holocen var vi i underkant av 10.000. I starten av forbrukersamfunnets tidsalder rundt 1950 var vi 2,5 milliarder. Nå er vi 7 milliarder. Vi tilpasser oss ikke lenger miljøet. Miljøet tilpasser seg oss. Den potente cocktailen av forbruk, velstandsøkning og teknologi, er den største driveren.

 

Antropocen - I 2000 foreslo Paul Crutzen og Eugene Stoermer, en ny epoke. Menneskets tidsalder. (Menneskets dominans på Jorden står i sentrum.) Antropocen er ennå ikke akseptert som en epoke av Den internasjonale stratigrafiske kommisjon, så formelt sett befinner vi oss fortsatt i holocen. En egen arbeidsgruppe jobber nå med å finne ut om holocen skal avvikles eller beholdes. Man må bestemme seg for når epoken startet. Må vi tilbake til jordbruksrevolusjonen for 8000 år siden, slik enkelte argumenterer? De fleste er enige om at det er bedre å legge overgangen til omkring år 1800 og den industrielle revolusjonen. Konklusjonene skal være klare i 2016.

 

Et større forskningsprogram, International Geosphere-Biospher Programme, har satt sammen data som gjør det rimelig å si at antropocen startet rundt den industrielle revolusjonen i Europa, cirka 1750.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jacklost

Oyeah! "Die, motherfucker, die, motherfucker die!"  :kjefte:

Jeg synes du er en kul bruker Mona Sax, jeg måtte bare få sagt det :)

 

Før så hadde naboene på så høy musikk til tider at det føltes ut som at jeg bodde rett ved siden av telenor arena når det er full fest :sinna:

Endret av Jacklost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...