Gå til innhold

Postnord/ark leverte på dørmatta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en bok til flere hundre kroner hos Ark. Den var ikke tilgjengelig som klikk&hent, så da måtte jeg velge Hjemmelevering. Det står spesifikt at den blir levert rett hjem til min postkasse. 

 

Vel, i morges da jeg skulle gå på jobb snublet jeg plutselig over en pakke som lå henslengt på dørmatten min. Dette var kl 06:30 om morgenen. Den var der ikke da jeg kom hjem i 21-tiden i går. 

 

Jeg fikk en SMS et par timer senere, med info fra Postnord om at en pakke var levert til min dørmatte. 

 

Hva F?? Hadde jeg gått på jobb før den kom, hadde den garantert vært stjålet før jeg kom hjem fra jobb. 

 

Har de virkelig lov til å bare legge ting fra seg utenfor? De har ikke ringt på (jeg har skingrende dørklokke, og hadde garantert hørt det om det ringte på), og det sto spefisiert at den kom til å bli levert i postkassen. Det sto ingenting om at det var Postnord som leverte, og dessuten har postnord flere utleveringspunkter i min bydel som de heller kunne levert den til så jeg kunne hentet den. 

 

Har de lov til dette? Hva om den hadde blitt stjålet?



Anonymous poster hash: 2512e...ad7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lov eller ei..Høres ut som PostNord ja.Kun dårlig erfaring med dem når det kommer til hjemmelevering :/

Sette fra seg pakker i regn er lite kult og utrolig dårlig sørvis.Spesielt når en betaler for å få den på døra,ikke slengt utenfor

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd meg også med bøker fra Ark, to ganger... Norpost hang en hvit pose med en krok på ut fra postkassa mi, og oppi posen lå boka.. Godt at jeg bor innerst i en blindvei, ellers hadde det nok vært fristende for mange å bare rive med seg posen som hang på postkassa i forbifarten...

Anonymous poster hash: efc0f...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke hente på nærmeste Postkontor?

Det der hjemmeleveringsgreiene blir det bare rot av.Dessuten koster det kr.



Anonymous poster hash: 95967...30b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor ikke hente på nærmeste Postkontor?

Det der hjemmeleveringsgreiene blir det bare rot av.Dessuten koster det kr.

Anonymous poster hash: 95967...30b

 

 

Det kunne jeg gjerne gjort. Men det var altså ikke et alternativ når man bestilte. Det var levering hjemme i postkasse, eller hent i butikk, og hent i butikk var ikke mulig på den boken jeg bestilte. Så mitt eneste alternativ var det som het å få den hjem i postkassen. Og postkasse sto altså spesifisert. 

Anonymous poster hash: 2512e...ad7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere melder ifra til avsender at Postnord holder på sånn.



Anonymous poster hash: 1a538...fcc
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det er lov, men hadde noen stjålet boken og du hadde tatt kontakt så hadde Ark sendt deg ei ny. De tjener sikkert mer på å måtte sende ut noen var på nytt igjen istedet for å bruke tid på å få tak i kunder.



Anonymous poster hash: 366a7...439
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk opplevd at en bok har blitt stjålet på denne måten. Fikk en sms om at en pakke var levert på døra, men der var ingen pakke (med boka mi). Ringte først Postnord, men joda, den var levert og det sto de hardnakket på.

 

Så da ringte jeg kundeservice til Ark og de beklaget så mye og det var tydelig at dette ikke var første gangen de hadde hatt problemer med Postnord. Uansett, de sendte ny bok uten kostnad, og da sendte de via Posten. Hadde selvsagt aldri valgt Postnord hvis jeg kunne unngått det.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det to ganger selv. Sto faktisk innenfor døra, da vedkommende kasta den ned med et smell og gikk. Flaks da, at jeg sto der. Det hølja ned ute, og pakken, i papp, lå der ubeskyttet. Bestiller aldri mer fra Ark igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Idag var det min tur. Fikk sms fra Postnord i morges om at en pakke fra Ark var levert på døren min. Jeg var hjemme og har ikke hørt noe ringeklokke. Da jeg kom ut lå det ingen pakke på døren. Har forsøkt å få tak i Postnord innimellom jobb i hele dag, men umulig å komme gjennom på mail og chat/mail. Har sendt mail til Ark om problemet, så usikker på hva som skjer videre. Bestiller alltid ellers fra Adlibris og der kommer det til butikk noe som er mye greiere. Ser jo nå at flere har hatt samme problem, så spent på hva som skjer videre :/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, September 22, 2015 den 11.10, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte en bok til flere hundre kroner hos Ark. Den var ikke tilgjengelig som klikk&hent, så da måtte jeg velge Hjemmelevering. Det står spesifikt at den blir levert rett hjem til min postkasse. 

 

Vel, i morges da jeg skulle gå på jobb snublet jeg plutselig over en pakke som lå henslengt på dørmatten min. Dette var kl 06:30 om morgenen. Den var der ikke da jeg kom hjem i 21-tiden i går. 

 

Jeg fikk en SMS et par timer senere, med info fra Postnord om at en pakke var levert til min dørmatte. 

 

Hva F?? Hadde jeg gått på jobb før den kom, hadde den garantert vært stjålet før jeg kom hjem fra jobb. 

 

Har de virkelig lov til å bare legge ting fra seg utenfor? De har ikke ringt på (jeg har skingrende dørklokke, og hadde garantert hørt det om det ringte på), og det sto spefisiert at den kom til å bli levert i postkassen. Det sto ingenting om at det var Postnord som leverte, og dessuten har postnord flere utleveringspunkter i min bydel som de heller kunne levert den til så jeg kunne hentet den. 

 

Har de lov til dette? Hva om den hadde blitt stjålet?

 


Anonymous poster hash: 2512e...ad7

 

Her er flere ting å sette spørsmålstegn ved. Hva stod og krysset du av/var ferdige valg på bestillingen din? Noen steder ser jeg nemlig at det står at varen blir levert til dørmatte dersom sendingen er for stor til postkassen. I de fleste felles postkasseboliger, les brl./sameier så er postkasseåpningen så liten at det knapt går et lite brev inni. Da sier det seg selv at en bok ikke går oppi. Noen har heller ikke tydelig navn på postkassene sine, hva gjør postmannen da? 

Bor du i hus med åpen ytterdør klokken 06.30 og før den tid? Vi har ytterdør som alltid er låst. 

Blir noe stjålet eller kommer bort i posten så er det lurt og anbefalt å betale med kredittkort. Da får du pengene tilbake om varen aldri dukker opp. 

Ellers, Postnord er ikke min favoritt. Men det er på grunn av deres utleveringssteder og dårlig parkeringsmuligheter og mye "rot".

Anonymkode: ff047...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, nadiine skrev:

Idag var det min tur. Fikk sms fra Postnord i morges om at en pakke fra Ark var levert på døren min. Jeg var hjemme og har ikke hørt noe ringeklokke. Da jeg kom ut lå det ingen pakke på døren. Har forsøkt å få tak i Postnord innimellom jobb i hele dag, men umulig å komme gjennom på mail og chat/mail. Har sendt mail til Ark om problemet, så usikker på hva som skjer videre. Bestiller alltid ellers fra Adlibris og der kommer det til butikk noe som er mye greiere. Ser jo nå at flere har hatt samme problem, så spent på hva som skjer videre :/

HVORFOR DRAR DU FREM EN HAU GAMMEL TRÅD.?

Anonymkode: ff047...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

HVORFOR DRAR DU FREM EN HAU GAMMEL TRÅD.?

Anonymkode: ff047...2c4

 

Fikk du vondt i hodet av å oppdage at du brukte av din dyrebare tid på å lese en tråd som var noen år gammel?  Stakkars deg... :P

Hva vil du at anonymbruker skal gjøre? Starte en ny tråd, eller resirkulere en gammel tråd slik at man ser forhistorikken til Postnord, og deres bedritne kundeservice? Jeg tror  jeg  går for det sistnevnte... 

Anonymkode: 7a96c...f2d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, nadiine skrev:

Idag var det min tur. Fikk sms fra Postnord i morges om at en pakke fra Ark var levert på døren min. Jeg var hjemme og har ikke hørt noe ringeklokke. Da jeg kom ut lå det ingen pakke på døren. Har forsøkt å få tak i Postnord innimellom jobb i hele dag, men umulig å komme gjennom på mail og chat/mail. Har sendt mail til Ark om problemet, så usikker på hva som skjer videre. Bestiller alltid ellers fra Adlibris og der kommer det til butikk noe som er mye greiere. Ser jo nå at flere har hatt samme problem, så spent på hva som skjer videre :/

Har du sjekket postkassa? Det er der de havner hos meg når postnord leverer på døra. 

Anonymkode: aee10...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2015 den 14.35, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke hente på nærmeste Postkontor?

Det der hjemmeleveringsgreiene blir det bare rot av.Dessuten koster det kr.

 


Anonymous poster hash: 95967...30b

 

Kan ikke påstå at postkontorene post i butikk er så mye bedre. Har skjedd meg flere ganger at de sender pakker tilbake til leverandøren før hentetiden har gått ut. Blir bare,mer belastning på postvesenet når pakken må sendes fra leverandør på nytt, postkontoret må skrive og sende ut ny hentelapp og pakken blir liggende enda litt ekstra på deres lager før henting. Molboer :klaske:

Anonymkode: 1af7f...30b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2015 den 11.10, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte en bok til flere hundre kroner hos Ark. Den var ikke tilgjengelig som klikk&hent, så da måtte jeg velge Hjemmelevering. Det står spesifikt at den blir levert rett hjem til min postkasse. 

 

Vel, i morges da jeg skulle gå på jobb snublet jeg plutselig over en pakke som lå henslengt på dørmatten min. Dette var kl 06:30 om morgenen. Den var der ikke da jeg kom hjem i 21-tiden i går. 

 

Jeg fikk en SMS et par timer senere, med info fra Postnord om at en pakke var levert til min dørmatte. 

 

Hva F?? Hadde jeg gått på jobb før den kom, hadde den garantert vært stjålet før jeg kom hjem fra jobb. 

 

Har de virkelig lov til å bare legge ting fra seg utenfor? De har ikke ringt på (jeg har skingrende dørklokke, og hadde garantert hørt det om det ringte på), og det sto spefisiert at den kom til å bli levert i postkassen. Det sto ingenting om at det var Postnord som leverte, og dessuten har postnord flere utleveringspunkter i min bydel som de heller kunne levert den til så jeg kunne hentet den. 

 

Har de lov til dette? Hva om den hadde blitt stjålet?

 


Anonymous poster hash: 2512e...ad7

 

Ro deg ned. Du fikk boka, ingenting ble stjålet. Ingen grunn til å krisemaksimere.

Anonymkode: a414d...f22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Fikk du vondt i hodet av å oppdage at du brukte av din dyrebare tid på å lese en tråd som var noen år gammel?  Stakkars deg... :P

Hva vil du at anonymbruker skal gjøre? Starte en ny tråd, eller resirkulere en gammel tråd slik at man ser forhistorikken til Postnord, og deres bedritne kundeservice? Jeg tror  jeg  går for det sistnevnte... 

Anonymkode: 7a96c...f2d

Nei, men AnonymBruker måtte skynde seg, slik at h*n ble den første til å skrive at det var h*n som oppdaget at tråden var gammel:fnise:

Anonymkode: a414d...f22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt problem, krysser av for at pakken skal leveres på døra uten kvittering og settes utenfor om ingen er hjemme (da pakkene blir levert når jeg er på jobb). Likevel leveres de tilbake til postkontoret, slik at jeg må låne bil og hente der, er snakk om dyrefor 10-20 kg + embalasje så har ikke sjans til å gå 30 min hjem med det fra posten.

Anonymkode: 47542...424

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo trøste deg med at du i det minste fikk pakken. Jeg har opplevd to ganger at Postnord sender pakkene mine til en annen by over 90 mil unna. De tar ingen ansvar og legger all skylden på nettbutikken. Selvfølgelig er det jo også veldig vanskelig å sende pakken videre til min korrekte adresse, noe som er interessant da de i begge tilfeller sendte pakken til terminal her i byen for omsortering da pakken gikk i retur.

Anonymkode: aa3b7...813

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan jo trøste deg med at du i det minste fikk pakken. Jeg har opplevd to ganger at Postnord sender pakkene mine til en annen by over 90 mil unna. De tar ingen ansvar og legger all skylden på nettbutikken. Selvfølgelig er det jo også veldig vanskelig å sende pakken videre til min korrekte adresse, noe som er interessant da de i begge tilfeller sendte pakken til terminal her i byen for omsortering da pakken gikk i retur.

Anonymkode: aa3b7...813

Til Ts altså. Jeg ser jo at du nadiine ikke fikk noen pakke... Postnord er helt rævva på både levering og kundebehandling.

Anonymkode: aa3b7...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...