Gå til innhold

- Sex bør bli gratis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når det gjelder handikappede og utviklingshemmede kan man legge til rette for onani, noe som allerede blir gjort. I tillegg kan de få vanlig massasje o.l. for kroppskontakt, på et annet tidspunkt enn onanien.

Ingen har rett eller krav på at et annet menneske skal brukes for at de skal få oralsex eller ha samleie.

Anonymous poster hash: 3425f...fcf

Men du har rett på å nekte andre mennesker å tilby oralsex eller samleie mot betaling?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ta spøken a din tulling av ett menneske, uten noen form for humor i hverdagen!

 

men siden du spør! frikortet er vell finansiert av helsevesenet , som igjen er finansiert av staten ,som igjen er finansiert av blant annet skatter og avgifter. som til syvende og sist er oss som betaler skatter og avgifter her til lands, så du skal være med å betale for det! å du burde betale mer enn alle andre pga du tar alt, alt for seriøst;) 

 

Hvorfor svarer du så frekt?

Anonymous poster hash: 3cf98...ec3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har rett på å nekte andre mennesker å tilby oralsex eller samleie mot betaling?

 

Hæ? Jeg? Haha, jeg lager ikke lovene i dette landet.

 

Når det er sagt, stemmer jeg ikke mot sexkjøpsloven heller.

Det får du ta deg av.

Anonymous poster hash: 3425f...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hæ? Jeg? Haha, jeg lager ikke lovene i dette landet.

 

 

Anonymous poster hash: 3425f...fcf

 

Men du ønsker å nekte andre å selge sex?

 

Når det er sagt, stemmer jeg ikke mot sexkjøpsloven heller.

Det får du ta deg av.

 

Det er ingen folkeavstemning for/mot sexkjøpsloven...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lykkelige horen er om ikke en myte så en ekstrem overdrivelse. Grostad og andre såkalte "luksusprostituerte" er en veldig liten gruppe, og representerer på ingen måte majoriteten av de som prostituerer seg. Å bruke disse som eksempel når de utgjør kanskje et par knappe prosenter blir veldig feil.

 

Hvis vi ser på forskning som har blitt gjort på feltet og på erfaringer fra land som har legalisert kommer det klart fram at:

1: Forskning gjennom kvantitative studier viser at legalisering internasjonalt generelt fører til økt menneskehandel (Cho m.fl. 2012).

2: Legalisering innebærer en mangedobling. I foreks Tyskland har legalisering ført til en tredobling av prostitusjon så langt.

3: Flertallet som jobber i sexindustrien i Tyskland har ikke bra vilkår, de er unge jenter som lokkes, overtales og lures til å jobbe i sexindustrien og når de først er havnet der er det vanskelig å komme seg ut. De er på ingen måte sterke kvinner som trives og tjener godt på det de driver med. Prositusjon har blitt miliardbusiness og hvem er det som tjener på det? Ihvertfall ikke de prostituerte.

4: På lang sikt er jeg også redd for konsekvensene av å legalisere det. Skal prostitusjon bli et sturerent yrke? Skal barnet ditt drite i skolen fordi det bare kan begynne å jobbe på den statlige bordellen?

Er det virkelig noen her som ønsker dette?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  

Dette har vært, og er, tildels svært kontroverrsielt i danmark også. Du kan umulig ha fulgt godt med om du mener noe annet.

Anonymous poster hash: 75afd...5f3

Det første tøvet ditt gir jeg ikke kommentar på.

Det er over 20 år siden jeg var på et kurs om sex og utviklingshemmede, holdt av en Dansk psykolog. Altså 20 år siden. Ja det var debatt, selvsagt. Men jeg holder på min påstand. De fleste Nordmenn er på ingen måte modne, reflekterte nok til og ta denne debatten. Så kan du pipe om hjernevasking og gjerne sjikane osv. Det bryr meg lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er egentlig for dumt å svare på, men...

 

Men du ønsker å nekte andre å selge sex?

 

Nei, har jeg sagt det? Det er heller ikke forbudt å selge sex i Norge.

 

Det er ingen folkeavstemning for/mot sexkjøpsloven...

 

Det er ikke så vanskelig å finne ut hvilke partier som er for, og hvilke som er mot.

 

 

Viser ellers til Angry Man sin post fra kl 12.23.



Anonymous poster hash: 3425f...fcf
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger ler jeg meg skakk! Menneskerettigheter og menneskerett er helt forskjellige saker. Jeg vil bare anbefale deg å Google litt, mange tomrom å fylle!

Sex er ingen menneskerett, eller rett i det hele tatt, men det er allikevel min livrett  :)

 

Sex kan være dråpen som får det til å flyte. Tilførselen av det gode i livet.  Jeg unner folk å ha det godt.

 

 

PS: Egentlig synes jeg menneskerett høres litt kannibalastisk ut, og minner meg om ett kjøttfarseprodukt i butikken som kalles "familiedeig".

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sex ER gratis, men ikke en menneskerett.

Anonymous poster hash: e94a2...5d9

 

 

Dette "det er ikke en menneskerett" argumentet er et av de dårligste argumentene noensinne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander ofte dårlig humor med en alvorlig undertone, og det kommer jeg til å fortsette med, uansett om du liker det eller ikke.

 

 

Nå skal jeg snakke alvor, uten humorforurensning:

Det jeg egentlig mener er at sex kan være vesentlig, også for de som ikke har tilgang, fordi de f.eks. mangler tiltrekningskraft, helse osv..

At kjøp av sextjenester er forbudt rammer mange som har behov for dette. Men også mange som er villig til å bryte loven avskjæres fra kjøpesex fordi de mangler penger.

 

Samfunnet er slik nå at har man nok ressurser, det kan f.eks. være penger, tiltrekkingskraft, sjarm eller skjønnhet, så får man den sexen man trenger. I motsatt fall er man fucked.

 

(Siste ordet har en humorettersleng, men ikke verre enn at budskapet bør kunne forståes).

 

Personlig kunne jeg ha stilt opp som frivillig sexgiver, men det går ikke fordi jeg er i ett forhold der slik frivillighet ikke er greit. Av samme sjalu/egoårsak ønsker jeg heller ikke at dama mi skal være giver.

 

 

Til slutt:  Jeg tror gratis sex må baseres på frivillighet. Å få dette inn i helsebudsjettet er urealistisk  fordi budsjettet allerede er sprengt. Sexarbeid utført av betalte fagfolk kan neppe forsvares i budsjettet før man kan dokumentere økonomisk helsegevinst, som f.eks. reduksjon i medisin og sykehusutgifter.

 

Innlegg redigert for sitat med persondebatt

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde blitt særdeles dyrt med tanke på hvilke sinnssyke timespriser som brukes i bransjen i dag. Og hvor mange timer per år skulle hver person ha krav på?

Anonymous poster hash: 0e2e5...0ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot dette

Er det slik at du må betale for sex for og få sex. Så fortjener du ikke og få sex.

Du virker som en ekstremt lite empatisk person. De som sliter med å få sex på vanlig måte er vel dem som har størst behov for å kunne få betalsex.

Anonymous poster hash: 0e2e5...0ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde blitt særdeles dyrt med tanke på hvilke sinnssyke timespriser som brukes i bransjen i dag. Og hvor mange timer per år skulle hver person ha krav på?

Anonymous poster hash: 0e2e5...0ca

blir som en fastlege.. han tar jo ikke fult betalt av en pasient, men får mellomlegget dekt av staten... 

Anonymous poster hash: c6366...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Grostad sier det: Leser man avisene så står det side opp og side ned om hvor sunt sex er. Så kanskje prostitusjon burde defineres som et helsebringende yrke og komme under helsevesenets paraply.

 

Merkelig at jeg ikke døde i løpet av mine 12 år i sølibat :ler: . Er dette forslaget kun forbeholdt menn, forresten?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man gikk igjennom flere kurs for både horene og horekundene, samt at begge måtte ha lisens og samtidig betalt skatt og vært gjennom regelmessige helsekontroller. og kriminalisert både kjøp og salg av sex uten lisens, så er jeg med.

Anonymous poster hash: 608d8...f3a

Hvorfor skal kundene ha kurs?

Man trenger da ikke å gå på kurs før man drar til fysioterapi heller.

Anonymous poster hash: 0e2e5...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sex ER gratis, men ikke en menneskerett.

Anonymous poster hash: e94a2...5d9

Å ha venner og sosial omgang er heller ikke hverken en menneskerett eller en livsnødvendighet. Men likevel stiller altså komunen opp med støttekontakt til folk som sliter.

Anonymous poster hash: 0e2e5...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at jeg ikke døde i løpet av mine 12 år i sølibat :ler: . Er dette forslaget kun forbeholdt menn, forresten?

 

*Enda en som ikke vet at menn og kvinner sitt seksualliv, tenningsmønster og behov ikke er identiske?

Anonymous poster hash: f0f25...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

*Enda en som ikke vet at menn og kvinner sitt seksualliv, tenningsmønster og behov ikke er identiske?

Anonymous poster hash: f0f25...4e0

 

 

Du mener å vite noe om meg basert på mitt (hittil) eneste innlegg i denne tråden?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...