Gå til innhold

Kisskiss' fitte dagbok.


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Tehe. Det arrigste jeg vet er nok folk sier "de er så sykt fitte". Det gåkke an å bøye det sånn på norsk vettu!

Men så gjør jeg det likevel.

Så ja..jeg skal bli fit. I hvert fall slutte å være kvapsete. Har ikke mål om #fitnessinspo og #superfitmom, akkurat, men litt rumpe hadde jo gjort seg.

Den rumpa døde liksom med disse to svangerskapene mine, og er ganske kranglete når det gjelder å komme tilbake. Så her kreves innsats. Heldigvis synes jeg trening er gøy, har bare vært så mye som har kommet i veien i det siste, men nå er jeg forhåpentligvis back on track!

Så, heia! :nigo:

Endret av kisskissbangbang
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er glad dere ler, hadde forberedt meg på at det kunne være bare jeg som har humor som en fjorten år gammel gutt :ler:

Trente tidligere i dag. Logger økta etterpå, til tross for at den var patetisk. Tenker det kan være greit med noe å le av om et halvt års tid.

Spiste pizza til middag. Tre stykker rein gainzzz. Mett, og litt kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Nei, men herregud, jeg lo skikkelig høyt for meg sjøl! Og den pausa etter at han hadde prata ferdig ... :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter enda litt med bekkenet/ryggen etter mitt siste svangerskap, og må droppe endel øvelser pga. det. Markløft og hip thrusts gir meg skikkelig vondt, og i dag krangla ryggen på glute bridge også. Burde nok fått henvisning til en fysioterapeut eller noe, men kjenner at jeg er mer interessert i å prøve å fikse det på egenhånd. 

 

Uansett, dagens kjipe økt ble sånn (noterer bare arbeidssettene, ikke oppvarmingssett):

 

Varma opp på romaskin

Beinpress: 90kg, 3*10

Nedtrekk: 40kg, 3*10

Arnoldpress: 8 (10?) ( :ler: ) kg, 3*10

Glute bridge: 60kg, 1*1 :ler: Her stakk det skikkelig til i ryggen, så turte ikke mer.

Ez-bar-curl: Hva veier den stanga? La på 5 kg på den, i hvert fall. Aldri curla noe særlig før, så prøvde meg litt frem. 3*10 der, men hadde endel mer å gå på.

Prøvde meg på magetrening, men ryggen sa stopp der og.

 

Skippa tricepsøvelsen og sittende roing, samt benk. 

 

Så tok jeg meg ut på beinpress etterpå, fordi det var den eneste beinøvelsen som ikke gjorde vondt. Irriterende! 

 

Var superutålmodig etter å hente barna i barnehagen i dag, så dro hjem etter førti minutter. Og så har ryggen/bekkenet tulla resten av dagen. 

 

Så ja..mye rot, lite jobb, dum rygg, og litt sånn generell blæh. I morra (eller onsdag)er en ny dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også vondt i bekkenet overraskende lenge denne gangen. Har holdt meg til beinpress veldig lenge, men nå prøver jeg meg på knebøy igjen. Tar det veldig forsiktig med lette vekter. Man må bare lytte til kroppen selv om det er surt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bekkenet har vært blæh i dag og. Trur faktisk det er bilen til kjæresten min som tuller med det, den er superlav og gir en kjip vinkel i ryggen. Dropper trening i dag, tar kanskje en yogaøkt hjemme heller.

Har vært ute på tur med ungene, da. Størstemann er jo stor og flink og sjølstendig og alt det der, men minste er SPRØ. Han hopper og spretter og hiver seg utfor overalt, og eier ikke kritisk sans. Så jeg har løfta masse på 15kg crazy, og ellers sprunget etter ham i noen timer, så det får telle som trening :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy ordner som regel uregelmessigheter i bekkenet. Mitt bekken har alltid vært litt "tiltet fremover" og det begynner å komme seg nå. Du kan gjøre det med både stang (kettlebells - se Goblet Squats) ++

Endret av Charmander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Knebøy ordner som regel uregelmessigheter i bekkenet. Mitt bekken har alltid vært litt "tiltet fremover" og det begynner å komme seg nå. Du kan gjøre det med både stang (kettlebells - se Goblet Squats) ++

Hei! Har trent endel knebøy, og har gått over til å bare trene goblet squats nå. Med stang og mer vekt svikter korsryggen min lett. Kjempeirriterende. Jeg er ikke typen som synes det er kjekt å måtte begrense meg fordi noe gjør vondt, akkurat, men har innsett at jeg må trene så tugt som ryggen klarer ikke akkurat nå, ikke så mye som beina klarer.

Lurer på å fokusere mer på nedre rygg og kjerne en stund. Men det er så kjeedeeliiig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kettlebells til knebøy, funker mye bedre for mitt bekken i alle fall. :Nikke: Enig i at det er litt kjedelig med kjernetrening. Tar det som regel helt på slutten når jeg uansett er utslitt. :P Rygghev og en mageøvelse på yogaball, det får holde.

 

Får vel lage egen bok snart og slutte å spamme alle andres. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Følger så klart med! Er dessverre lite futt i denne Teriyaki-en når det kommer til trening for tiden, så jeg får prøve å finne inspirasjon her hos dere! :nigo:

Måtte nå le litt av tittelen din! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...