Gå til innhold

Fått invitasjon med kontonummer på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det burde den virkelig ikke. Man skal være bra bort i bridzilla tåken om man tror et  kontonummer har noe som helst i en invitasjon å gjøre... :sprettoy:

Anonymkode: a77ea...e8c

Jeg frykter for at det blir for mange som holder bryllup hvor de behandler gjestene som statister og som blir snakket om i ettertid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg frykter for at det blir for mange som holder bryllup hvor de behandler gjestene som statister og som blir snakket om i ettertid...

Ønsket om at gjestene skal huske bryllupet i lang tid oppfylles, men de husker det av helt andre grunner enn brudparet ønsket ;) 

Anonymkode: a77ea...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket om at gjestene skal huske bryllupet i lang tid oppfylles, men de husker det av helt andre grunner enn brudparet ønsket ;) 

Anonymkode: a77ea...e8c

Jepp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smakløst, tacky og frekt å oppgi kontonummer når man sier at man ønsker seg penger?! Og hvordan står det til ellers i 1950? I 2015 er da det en helt normal ting å gjøre.

Anonymkode: 873b0...9de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smakløst, tacky og frekt å oppgi kontonummer når man sier at man ønsker seg penger?! Og hvordan står det til ellers i 1950? I 2015 er da det en helt normal ting å gjøre.

Anonymkode: 873b0...9de

Det er ikke smakløst å oppgi et kontonummer til en gjest som ETTERSPØR det. Men det har ikke noe i INVITASJONEN å gjøre. Du ser forskjell på ønskeliste og invitasjon, ikke sant? 

Tror førøvrig ikke kontonumre var tingen i 1950 ;)  

Anonymkode: a77ea...e8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smakløst, tacky og frekt å oppgi kontonummer når man sier at man ønsker seg penger?! Og hvordan står det til ellers i 1950? I 2015 er da det en helt normal ting å gjøre.

Anonymkode: 873b0...9de

Nei, det er ikke normalt i 2015 heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som mener det er normalt å fortelle om ønsker i det man inviterer; pleier dere å gjøre det om dere skal ha bursdag også? 

"Jeg tenkte å feire bursdagen min på lørdag, og lurte på om du ville komme på kake/fest/middag/vorspiel. Forresten så ønsker jeg meg vin/klær/smykker/skjerf"  :sprettoy:

I min verden foregår det mer slik:

"Jeg tenkte å ha en liten feiring på lørdag, i anledning bursdagen min, det hadde vært så hyggelig om du ville komme". Og så punktum. Ikke noe tillegg. Om de så SPØR om det er noe jeg ønsker meg, poengterer jeg først at jeg absolutt ikke trenger å få noen gave, før jeg evt nevner noe småtterier om de spør igjen. 

 

Anonymkode: a77ea...e8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dte handler ikke om personlig mening, men om hva en invitasjon er. Den er til for å INVITERE, og skal overhodet ikke innholdet noen for for tigging om gave. Å ytre ønsker om gaver uoppfordret er overhodet ikke etikette. Gaveønsker skal kun formidles om man blir eksplisitt spurt.

Anonymkode: a77ea...e8c

Ja vel. Det eneste jeg har ytret er at jeg ikke ville ha synes at dette var frekt. Om det er noe du vil diskutere i det uendelige må jeg nok skuffe deg.

Jeg skjønner jo at mange er sterkt uenige med meg, og det er helt ok! Men det burde også være greit at ikke alle synes det samme, selv om det er normen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ble litt feil med siteringen her, skjønner ikke hvordan jeg fikser det :fnise:

Uansett, jeg har nå fått med meg at de fleste synes det. Men som sagt er det eneste jeg har ytret i tråden at JEG ikke ville synes at det var frekt. Har ingen planer om å gjøre det samme, alt jeg sier er hvordan jeg ville reagert. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hersens sitering, sliter skikkelig med det i dag altså!

Men jeg har absolutt skjønt at jeg er ganske så alene om å ikke ville reagert på dette. Som sagt, jeg deler bare hvordan jeg ville reagert.

Jeg mener ikke at gjestene skal betale for det. Det må være helt greit å ønske seg penger etter noe som koster penger uansett om man bruker lite eller mye. Det burde være helt greit sånn generelt sett, ikke bare ifht. bryllup.


Det er jo ikke tvang, men ønsker må man få lov til å ha uansett. Om det passer seg å ha i en invitasjon eller ikke er nok individuelt, selv om mesteparten nok er enig med deg/dere. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke smakløst å oppgi et kontonummer til en gjest som ETTERSPØR det. Men det har ikke noe i INVITASJONEN å gjøre. Du ser forskjell på ønskeliste og invitasjon, ikke sant? 

Tror førøvrig ikke kontonumre var tingen i 1950 ;)  

Anonymkode: a77ea...e8c

Nei, nemlig...

I de bryllupene jeg har vært i i det siste, har det vært helt vanlig. Spurte faktisk folk på jobb i dag hva de mente. Alle, utenom hun som snart går av med pensjon, syns det er helt innafor. Så mye greiere å bare kunne sett inn noen kroner enn å styre med gaver, innpakking og sånt mas.

Anonymkode: 873b0...9de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nemlig...

I de bryllupene jeg har vært i i det siste, har det vært helt vanlig. Spurte faktisk folk på jobb i dag hva de mente. Alle, utenom hun som snart går av med pensjon, syns det er helt innafor. Så mye greiere å bare kunne sett inn noen kroner enn å styre med gaver, innpakking og sånt mas.

Anonymkode: 873b0...9de

Vel, det blir som å betale cover for å komme i bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, det blir som å betale cover for å komme i bryllupet.

Nei, det blir som å gi en gave i et bryllup

Hvorfor er å sette inn på konto så mye værre enn å gi kontanter? Kontanterer er forøverig skikkelig dumt. Da det opptil flere ganger har skjedd at uærlige sjeler har forsynt seg i konvoluttbunken før man har rukket å ta vare på alle gavene som blir levert.

Anonymkode: 873b0...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir som å gi en gave i et bryllup

Hvorfor er å sette inn på konto så mye værre enn å gi kontanter? Kontanterer er forøverig skikkelig dumt. Da det opptil flere ganger har skjedd at uærlige sjeler har forsynt seg i konvoluttbunken før man har rukket å ta vare på alle gavene som blir levert.

Anonymkode: 873b0...9de

For deg ja, ikke for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir som å gi en gave i et bryllup

Hvorfor er å sette inn på konto så mye værre enn å gi kontanter? Kontanterer er forøverig skikkelig dumt. Da det opptil flere ganger har skjedd at uærlige sjeler har forsynt seg i konvoluttbunken før man har rukket å ta vare på alle gavene som blir levert.

Anonymkode: 873b0...9de

Som jeg skrev tidligere, å sette direkte inn på konto er ikke eneste alternativ til kontanter.

Har bankremisse/gavesjekk helt gått i glemmeboken?

 

Anonymkode: f032a...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Som jeg skrev tidligere, å sette direkte inn på konto er ikke eneste alternativ til kontanter.

Har bankremisse/gavesjekk helt gått i glemmeboken?

 

Anonymkode: f032a...098

:fnise:  Ja, det kan man trygt si at det er!

Anonymkode: 873b0...9de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sagt at tilstedeværelsen deres er det viktigste, om de vil skjemme oss bort ønsker vi oss små og store bidrag til bryllupsreise. Har også en liten registrert liste med kjøkkenting fra rundt 200kr. 

Fra egen erfaring har jeg ønsket at folk har ønskeliste mer både billigere og dyrere ønsker. Om man ikke har god råd føles det flaut å gi 300kr, og da er det hyggeligere å kjøpe noe fint til 200kr. Jeg syntes ikke det rart med kontonr! Penger i konvolutt er litt utdatert. Men det kommer sikkert an på hva slags sosiale sirkler man er involvert i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det rart med kontonr! Penger i konvolutt er litt utdatert. :)

Jeg synes heller ikke det er noe galt i å oppgi kontonummer til dem som ønsker å gi en pengegave. Men det har ingenting i INVITASJONEN å gjøre. I en invitasjon skriver man hva man inviterer til, det er ikke et sted for å fremme krav eller forvetninger om gaver http://www.bryllupsvenner.no/10-invitasjoner/

 

Anonymkode: a77ea...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...