Gå til innhold

Fått invitasjon med kontonummer på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det som skjedde med meg var at politiet stjal kontornr mitt og banken tappet kontoen.NOrge.

Anonymkode: 8dc62...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da blir det hvertfall frekt å spørre om penger.

Frekt å spørre etter ja. Ikke frekt å sette det som ønske på invitasjoner :) Det er mange som helst vil ha penger, og det er helt greit synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekt å spørre etter ja. Ikke frekt å sette det som ønske på invitasjoner :) Det er mange som helst vil ha penger, og det er helt greit synes jeg.

Veldig frekt å legge ved kontonr synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å ha råd til eller ikke, men at alle bryllup koster litt, og penger er noe man alltid trenger. Hele tiden. Men det er ekstra greit når man akkurat har brukt en del penger. 

Det trenger ikke koste allverden selv om det koster. Tar man lure valg kan man komme langt med lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden ligger det verken cash på bryllupsgavebordet eller under juletreet.

Det er tacky og helt feil.

Skal man begynne å legge cash i julekalenderen også da fordi ungen er kin på spenn??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden ligger det verken cash på bryllupsgavebordet eller under juletreet.

Det er tacky og helt feil.

Skal man begynne å legge cash i julekalenderen også da fordi ungen er kin på spenn??

Til konfirmanter og barn syntes jeg kort med penger i er ok, ikke til voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til konfirmanter og barn syntes jeg kort med penger i er ok, ikke til voksne.

Ja mye bedre å kjøpe ting til dem som de ikke liker, og blir liggende å råtne i boden eller byttet til noe annet som de kanskje ikke har brukt får.

Anonymkode: 1ea5a...5ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mye bedre å kjøpe ting til dem som de ikke liker, og blir liggende å råtne i boden eller byttet til noe annet som de kanskje ikke har brukt får.

Anonymkode: 1ea5a...5ff

syntes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mye bedre å kjøpe ting til dem som de ikke liker, og blir liggende å råtne i boden eller byttet til noe annet som de kanskje ikke har brukt får.

Anonymkode: 1ea5a...5ff

De kan jo bytte til noe de får bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes du?

Ironi er en fin sak..

 

Ellers har jeg sett flere og flere som skriver på en fin måte at gaver ønskes i en konvolutt, eller bakerst på invitasjonen "Gaveønsker: (bilde av konvoluttikon).. Synes det er genialt jeg! Nå har jeg mange venner som har giftet seg i andre land/med noen fra andre land, de skal ofte flytte osv, og det er genialt å få konvoluttgave enn en tung vase på flyet hjem igjen..

Anonymkode: a3285...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekt å spørre etter ja. Ikke frekt å sette det som ønske på invitasjoner :) Det er mange som helst vil ha penger, og det er helt greit synes jeg.

Å i det hele tatt skrive noe om gaveønsker i en invitasjon, hører ikke hjemme. Det oppgis på forespørsel, ikke påtvinges gjester som ikke har spurt. Lær dere litt folkeskikk burdepar!

Anonymkode: a77ea...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig frekt å legge ved kontonr synes jeg.

Ok. Det synes ikke jeg. Synes det var lurt, og hadde ikke tenkt over det om jeg hadde fått invitasjonen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke koste allverden selv om det koster. Tar man lure valg kan man komme langt med lite.

Nei, det har jeg ikke sagt. Men det må da være lov å ønske seg penger om det er det man har mest bruk for. Hvorvidt det er frekt er vel opp til hver person å avgjøre, jeg ville ikke reagert på det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Det synes ikke jeg. Synes det var lurt, og hadde ikke tenkt over det om jeg hadde fått invitasjonen. :) 

Men da får du notere deg her og nå at det er fullstendig uakseptabelt. Så lærte du noe i dag også. 

En invitasjon skal inviterer, ikke kreve eller besvart om noe som helst. Den skal ikke inneholde gaveønsker eller lister overhodet.

Anonymkode: a77ea...e8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da får du notere deg her og nå at det er fullstendig uakseptabelt. Så lærte du noe i dag også. 

En invitasjon skal inviterer, ikke kreve eller besvart om noe som helst. Den skal ikke inneholde gaveønsker eller lister overhodet.

Anonymkode: a77ea...e8c

Kloke ord! :)

Å sette kontonr i invitasjonen, blir jo nesten det samme som å kreve inngangspenger i bryllupet og å informere om det i invitasjonen.

Anonymkode: 7aeb4...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da får du notere deg her og nå at det er fullstendig uakseptabelt. Så lærte du noe i dag også. 

En invitasjon skal inviterer, ikke kreve eller besvart om noe som helst. Den skal ikke inneholde gaveønsker eller lister overhodet.

Anonymkode: a77ea...e8c

Det er vel opp til meg å avgjøre om jeg personlig hadde syntes det var frekt/uakseptabelt eller ikke? :) Om det er frekt for andre har lite å si for meg, siden jeg ikke har planer om å skrive ønskeliste på invitasjonene mine uansett. 

Alle har ikke samme meninger om absolutt alt. Så lærte du noe i dag også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel opp til meg å avgjøre om jeg personlig hadde syntes det var frekt/uakseptabelt eller ikke? :) Om det er frekt for andre har lite å si for meg, siden jeg ikke har planer om å skrive ønskeliste på invitasjonene mine uansett. 

Alle har ikke samme meninger om absolutt alt. Så lærte du noe i dag også.

Dte handler ikke om personlig mening, men om hva en invitasjon er. Den er til for å INVITERE, og skal overhodet ikke innholdet noen for for tigging om gave. Å ytre ønsker om gaver uoppfordret er overhodet ikke etikette. Gaveønsker skal kun formidles om man blir eksplisitt spurt.

Anonymkode: a77ea...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det synes ikke jeg. Synes det var lurt, og hadde ikke tenkt over det om jeg hadde fått invitasjonen. :) 

Vel, men nu har du fått med deg det at det er uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke sagt. Men det må da være lov å ønske seg penger om det er det man har mest bruk for. Hvorvidt det er frekt er vel opp til hver person å avgjøre, jeg ville ikke reagert på det i alle fall.

Jeg ville reagert, og er ikke alene. Og argumentet om at bryllup koster penger syntes jeg bare er dumt da brudeparet selv bestemmer hva de skal legge i det. Det skal gjestene slippe å betale for. Men jeg vet denne diskusjonen er en evig diskusjon som kommer igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vet denne diskusjonen er en evig diskusjon som kommer igjen og igjen.

Det burde den virkelig ikke. Man skal være bra bort i bridzilla tåken om man tror et  kontonummer har noe som helst i en invitasjon å gjøre... :sprettoy:

Anonymkode: a77ea...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...