Gå til innhold

Fått invitasjon med kontonummer på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått invitasjon til bryllup der brudeparet skriver i invitasjonen at de ønsker seg penger, også har de oppgitt kontonummer. Er dette vanlig? Aldri opplevd det før og synes det var litt.. Snodig.

Anonymous poster hash: 0ea79...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke unormalt. fleste som gifter seg drar å registrere gaveliste feks hos en butikk med masse ting til hjemmet... så velger man ut hva man vil kjøpe og listen blir stryket av..... ønske seg penger er heller ikke noe unormalt... da sier liksom brudeparet at de har alt de trenger og penger er det eneste og mest lettvinne å få... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da være frivillig om du ønsker å gi penger,

eller gå og kjøpe en gave?

Anonymous poster hash: c180d...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til TS

Angående kontonr:

Om invitasjonen er på epost/annet, kan det også være forsøk på svindel...


 



Anonymous poster hash: 70a80...874
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min vennekrets har det vært helt normalt. Spesielt om man opplyser om hvor gavelistene finnes. Så har det gjerne også vært en sånn "eller du kan bidra til bryllupsreise (eller noe annet spesielt) ved å sette inn ditt bidrag til konto xxx-xx-xxx". Jeg syns ikke det er snodig. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart? Ja, kanskje...

 

Men mange som ønsker seg penger synes det er veldig greit å få pengene inn på konto, det blir jo fort veldig mye penger i gaver og det er ikke så gøy å ha det liggende rundt i konvolutter under festen.



Anonymous poster hash: 45bb9...fb7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt rart, men jeg forstår dem. Mange som gifter seg i dag har absolutt alt de trenger fra før av. Men stod det ingen ting i invitasjonen om hva de ønsket seg penger til? Står det at det er til bryllupsreise, ny bil (og du vet de har en elendig en), oppussing av huset eller noe så synes jeg det er helt innafor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i min søsters bryllup fikk man vite at isteden for gaver ville de gjerne ha en liten sum til å kjøpe seg en ny motor til båten. de bodde da på en øy hvor det gikk ferge sånn 2 ganger om dagen så alle der hadde egne små båter :P syns det var veldig greit. men jeg syns det er mer personlig med en gave jeg da :)



Anonymous poster hash: 43102...2ac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spesielt, men skjønner at det er lettere å få penger inn på en konto enn kontakt. Men spørs jo litt hvordan man skriver det, f.eks som ejlisothilie skriver over, at det skal brukes til bryllupsreise. Alle vil jo uansett gi gave, så hvorfor ikke gjøre det enklest mulig? Folk har gjerne nok dessertskåler, serviettringer og annet siden de fleste som gifter seg har bodd sammen noen år. 



Anonymous poster hash: a96fd...de6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i bryllup der gaveønske var penger til bryllupsreise, info om dette samt kontonr ble ikke lagt ved innvitasjonene, men opplyst på brudeparets hjemmeside. Tacky å be om penger allerede i innvitasjonen... Personlig hadde jeg likt bedre å gi gave, det er så vanskeli gå vite hva du skal gi av penger for å "gi nok" og ikke virke gjerrig. Jeg ga mer penger enn jeg normalt ville brukt på gave.



Anonymous poster hash: 864c6...34b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Penger er ikke en gave. Har brudeparet alt de trenger kan de ønske seg bidrag til organisjasjoner.

 

Om de ikke har alt de trenger, men det de trenger er grisedyrt.. hva da? Om de sparer til hus, f.eks? Skal de ønske seg ett stk enebolig, takk? Hvorfor så utrolig fælt å bidra med penger til noe de trenger, enn å kjøpe enda en brødrister til dem som de ikke har bruk for? Hvorfor er det bedre å gi ting de ikke trenger eller vil ha enn å hjelpe dem kjøpe noe de trenger?

Anonymous poster hash: 7bc25...8de

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om de ikke har alt de trenger, men det de trenger er grisedyrt.. hva da? Om de sparer til hus, f.eks? Skal de ønske seg ett stk enebolig, takk? Hvorfor så utrolig fælt å bidra med penger til noe de trenger, enn å kjøpe enda en brødrister til dem som de ikke har bruk for? Hvorfor er det bedre å gi ting de ikke trenger eller vil ha enn å hjelpe dem kjøpe noe de trenger?

Anonymous poster hash: 7bc25...8de

 

 

Fordi det går litt utover det jeg tør påstå de fleste anser som normen. Å be om penger på denne måten er litt tacky, hvertfall når man ikke er informert på forhånd. Da er det i så fall mye bedre å skrive i invitasjonen at man virkelig ikke ønsker seg noen gaver, men heller ønsker seg litt bidrag (på en pen måte, og uten å oppgi kontonr.)

 

En annn måte er å motta gavene og selge det man evt. har for mye av. en bryllupsinvitasjon bør ikke se ut som en faktura!

Anonymous poster hash: 5563e...d11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...jeg har hørt mange si at de har fått mye "unyttig" i bryllups-gave. I den forstand at de har alt, at de ikke vet hvor de skal gjøre av alle gavene, - og ja...da er det bedre å ønske seg penger som de kan sette inn på en konto og spare til f.eks. ny båt eller leilighet i Syden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fordi det går litt utover det jeg tør påstå de fleste anser som normen. Å be om penger på denne måten er litt tacky, hvertfall når man ikke er informert på forhånd. Da er det i så fall mye bedre å skrive i invitasjonen at man virkelig ikke ønsker seg noen gaver, men heller ønsker seg litt bidrag (på en pen måte, og uten å oppgi kontonr.)

 

En annn måte er å motta gavene og selge det man evt. har for mye av. en bryllupsinvitasjon bør ikke se ut som en faktura!

Anonymous poster hash: 5563e...d11

 

 

Det er helt vanlig å ønske seg penger. Man trenger ikke oppgi kontonr for å ønske seg penger. 

 

Jeg vil påstå det er langt mer uhøflig å selge gaver man har fått, enn å bare ønske seg penger i utgangspunktet. Og herregud for et sløseri, da.. Man får ikke solgt en gave til samme pris som den ble kjøpt for. Så det er jo bare å skylle pengene giveren opprinnelig brukte ned i dass. 

Anonymous poster hash: 7bc25...8de

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...