Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2016


Stinelin

Anbefalte innlegg

Føler med dere alle sammen! Jeg har hatt mye smerter rundt livmor det siste døgnet, og det går ikke over.. Jeg tenker at det kanskje er ligamentsmerter, men jeg skal uansett til legen på onsdag og er glad for det. Det gjør vondt å gå og vondt å bøye seg, og vondt når jeg trykker rundt og på livmor. Ellers normale tilstander, ingen blødninger eller noe. Har vært endel dårlig i magen da, så det kan jo hende at noen av smertene forsterkes av luftsmerter.. Det kjennes mest ut som kraftige menskramper og sårhet. Ikke veldig stikkende. Noen som har opplevd lignende?

Magen har jo plutselig dukket opp for fullt, og mine vanlige bukser er det bare å glemme å få igjen. Ser fortsatt bare tjukk ut, men at det er noe/noen der inne er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, i stad fikk jeg en panikkfølelse, magen vokser så fort nå! Det blir mer og mer ekte at vi skal ha barn! Hjælp... :hakeslepp:

Har du fortsatt vondt toneeee? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, i stad fikk jeg en panikkfølelse, magen vokser så fort nå! Det blir mer og mer ekte at vi skal ha barn! Hjælp... :hakeslepp:

Har du fortsatt vondt toneeee? 

Spennende OG litt skummelt :nigo: Jeg kjenner meg igjen altså!

Ja, det roet seg litt i natt heldigvis, så jeg fikk sove litt bedre, men det er fortsatt ganske vondt. Sår krampefølelse. Heldigvis legetime i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 14 uker, så denne gangen må det gå greit😊 Var på privat ultralyd for 8 dager siden å da sprella den rundt og smatta😜 var utrolig gøy å se! Eller er jeg sykemeldt pga hyperemesis å så har jeg fått en infeksjon i kroppen, tette bihuler er noe dritt... Når skal dere på OUL? Fikk ikke time før jeg er 20 uker, føler det er litt sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke:

 

Jeg melder meg inn her jeg også.

Er gammel bruker i ny drakt. Har ikke vært aktiv siden jeg var gravid sist, kun vært inne og lest litt på forumet en gang i blant.

 

Jeg er da altså 15 uker i morgen. Vært hos jordmor i dag og fikk høre hjertelyd :hjerte:

 

Storebror er 7 år, så det er noen år siden sist.

 

Er nordfra, men har bodd på østlandet noen år nå.

 

Forrige svangerskap gikk så bra. INGEN plager som jeg kan huske. Denne gangen derimot har jeg vært tett i bihuler og lunger, hatt 2 pencilin-kurer, kvalme, vondt i hodet og trøtt. Pluss en del blodtrykksvingninger. 

 

Ellers har vi fått time til ultralyd i uke 19. Noen uker til enda, men det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått time for OUL på 17+2. I følge meg selv i allefall. Menstermin sier det er på 19 blank. 

Var hos legen i dag, urinprøve i orden og jeg fikk høre hjertelyd :hjerte: 156 bpm. Magefølelsen på at det er en jente stiger for hver dag som går. Blir så spennende å finne ut! 

Magesmertene har nå neste blitt helt borte, og siden alle prøver var fine og hjertet slo så fint så er jeg tilbake til normal nevrotisk igjen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig begynte magen å komme! Hjelp, jeg er jo bare 14+1... Har vært oppblåst i mange uker, men det forsvant i uke 12, og nå er det kommet en tydelig liten kul på magen, hadde ikke forventa å se noe til den før om mange uker enda jo😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lurer på å bestille denne i dag: http://www.babybanden.no/products/chicco-next2me-vuggebedside-crib2

Den kan fungere både som reiseseng og bedside crib. Vi har fått tilbud om å overta en krybbe gratis fra noen venner, den er fin den, men kan ikke pakkes sammen og er heller ikke mulig å ta av en side, noe jeg egentlig har ønsket meg. Vil gjerne ha baby liggende i babynest som vi lett kan dra over i sengen vår fra krybben. Kan vi få bruk for både denne chicco-krybben og en mer solid og vanlig krybbe? Er det noe negativt med denne jeg har linket til? Og hvor lenge tror dere baby kan ligge i den? Masse førstegangsforeldrespørsmål her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den så veldig grei ut, vi tenker å ha en krybbe på barnerommet og noe slik som du linket til for å ha på vårt rom, å da er det jo kjempegreit at dere også kan bruke den som reiseseng😊 ut ifra hva jeg har lest så brukes de frem til ca 6mnd, er vist ikke helt trygge når barnet begynner og reise seg, men ikke ta dette for et fasit svar, jeg har ingen erfaring selv

Her er det valg av vogn jeg sliter mest med, dette er en helt ny verden😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den så veldig grei ut, vi tenker å ha en krybbe på barnerommet og noe slik som du linket til for å ha på vårt rom, å da er det jo kjempegreit at dere også kan bruke den som reiseseng😊 ut ifra hva jeg har lest så brukes de frem til ca 6mnd, er vist ikke helt trygge når barnet begynner og reise seg, men ikke ta dette for et fasit svar, jeg har ingen erfaring selv

Her er det valg av vogn jeg sliter mest med, dette er en helt ny verden😜

Ja, kanskje det er greit å starte med krybbe på barnerommet, også vente litt med å sette opp sprinkelsengen til baby begynner å reise seg. Vi bestiller i allefall nå, så blir alt av reising hele sommeren også utrolig mye enklere. Jepp! Done and done :fnise:

Vi har kjøpt en Bugaboo Buffalo -vogn, og er veldig fornøyd med valget vårt. Den skal holde også hvis vi får et barn til, så jeg syns prisen var helt overkommelig selv om den så klart er i dyreste laget. En god venn av oss jobber med industridesign og hadde gjort en test av bugaboo i forhold til andre vogner på markedet og sa at de hadde kommet frem til at den var overlegen på alle punkter. Og når jeg ser folk slite seg fremover med tunge Emmaljungavogner nå på høst/vinterføre blir jeg enda mer glad for at vognen vi har valgt er så lett og god å trille. Å herregud som jeg gleder meg til å trille rundt med en liten skatt oppi der :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kanskje det er greit å starte med krybbe på barnerommet, også vente litt med å sette opp sprinkelsengen til baby begynner å reise seg. Vi bestiller i allefall nå, så blir alt av reising hele sommeren også utrolig mye enklere. Jepp! Done and done :fnise:

Vi har kjøpt en Bugaboo Buffalo -vogn, og er veldig fornøyd med valget vårt. Den skal holde også hvis vi får et barn til, så jeg syns prisen var helt overkommelig selv om den så klart er i dyreste laget. En god venn av oss jobber med industridesign og hadde gjort en test av bugaboo i forhold til andre vogner på markedet og sa at de hadde kommet frem til at den var overlegen på alle punkter. Og når jeg ser folk slite seg fremover med tunge Emmaljungavogner nå på høst/vinterføre blir jeg enda mer glad for at vognen vi har valgt er så lett og god å trille. Å herregud som jeg gleder meg til å trille rundt med en liten skatt oppi der :hoppendeglad:

har vært å sett på den vognen vi å, så det står mellom den og bumbleride indie 4😊 har heldigvis litt tid på meg til å bestemme meg. Blir så gøy når slutten av mai endelig kommer! Tiden går så sakte, men samtidig alt for fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært å sett på den vognen vi å, så det står mellom den og bumbleride indie 4😊 har heldigvis litt tid på meg til å bestemme meg. Blir så gøy når slutten av mai endelig kommer! Tiden går så sakte, men samtidig alt for fort! 

Bumbleriden ser også veldig bra ut! :) Ja, man har jo masse tid! Vi er bare alt for tidlig ute pga en kampanje på Barnas hus :P Vi fikk et gavekort på 2000 kr hvis vi handlet barnevogn, og da slo vi til.. Er jo aldri tilbud på Bugaboo uansett, så det føltes som en litt unik sjanse.

Tiden tikker avgårde ja, jeg er helt overrasket over at jeg nå er i uke 15! Samtidig betyr jo det at det fortsatt gjenstår 25 uker :nigo: Så jeg har vel nok av tid til å veeeente også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere lest artikkelen om sprinkelsengbeskyttere og babynest i babysengen? Var fra landsforeningen uventet barnedød (krybbedød) som advarte mot disse og ønsket det forbudt i Norge.. Fra slutten på 80 tallet til 2012 hadde 77 barn dødd pga sprinkelsengbeskytteren.. Jeg er ikke hysterisk altså, men dette fikk jeg vondt i magen av... Flere som har gjort seg noen tanker om dette..?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener fra forrige runde at de er de tynne sprinkelbeskytterne man fester med tråder som er "farlig". Jeg har en veldig tykk sprinkelbeskytter, som står oppe av seg selv og ikke må festes. Jeg tror den regnes som trygg. Var i hvert fall det jeg leste meg til forrige gang.

Hvordan i alle dager en babynest skal være farlig forstår jeg faktisk ikke helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var at barn kunne klare og velte seg halvveis over på siden og trykke ansiktet inn i en tykk sprinkelsengbeskytter / babynest og ikke klare å snu seg tilbake og dermed ikke få nok surstoff.. Sånn som jeg skjønte denne nye rapporten som hadde kommet nå.. 

Jeg hadde helt glemt hvor mange bekymringer det førte med seg og være gravis og sette ett nytt liv til verden! Alt man skal tenke på og bekymre seg over! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Nå klarer de ikke å snu seg de første månedene da, så det gjelder altså større babyer. Jeg leste at krybbedød ofte er forårsaket av et gen, som gjør at enkelte babyer/barn ikke får de kroppslige signalene om at de har surstoffmangel og dermed snur seg, eventuelt snur på hodet (dette er snakk om fra de begynner å snu seg selv). Tøft sagt: det er nærmest uunngåelig at de ikke dør i krybbedød, om de mangler dette kroppslige signalet. 

De aller, aller fleste har altså dette genet, som sikrer at kroppen reagerer på instinkt ved manglende surstoff. 

Mitt første barn snudde seg ikke i søvne før han var 8 mnd, men da insisterte han på å ligge på magen. Han var da så stor at han fint klarte å snu på seg selv tilbake til rygg, etc, om det plutselig ville oppstå surstoffmangel. Jeg lot han derfor styre selv :)

 

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har erfaring med eller skal på "foreldreforberedende kurs"? Ser på kommunens hjemmesider her jeg bor at de tilbyr det. Jeg føler meg helt blank, og uansett hvor mye jeg googler og leser så føles det helt uvirkelig å skulle bli mor😜 så jeg lurer på om noen har erfaringer å dele om et slikt kurs? Skal til jordmor tirsdag neste uke, så skal spørre henne om det da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...