Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2016


Stinelin

Anbefalte innlegg

Så flink du er toneeee! Høres ut som du har full kontroll :) 

Jeg driver og pakker fødebagen nå i kveld. Klarer liksom ikke forstå at jeg skal føde snart og da har jeg vært treig med å ferdigstille den. Har absolutt ingen symptomer på at noe er på gang, så vil tro at det går noen uker til :) 

Ellers har jeg begynt å drømme ekstremt mye den siste uka. Drømmer om de rareste tingene! Virkelig merkelige greier, og har mareritt i tillegg. Men har lest at dette er ganske vanlig mot slutten da.

Ja, folk føder hver dag i gruppen jeg er med i på Facebook også hehe! Utrolig koselig å lese historiene og se alle bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også rare drømmer! :ler: Første drøm om nyfødt baby, klær som ikke passet og amming i natt! :tommelopp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte i natt at jeg fødte et dødt barn :grine:

Det var helt forferdelig. Heldigvis har jeg aldri vært sanndrømt før, så er nok bare en indre redsel jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pyntestøv skrev:

Jeg drømte i natt at jeg fødte et dødt barn :grine:

Det var helt forferdelig. Heldigvis har jeg aldri vært sanndrømt før, så er nok bare en indre redsel jeg har.

:kose:Du er ikke sanndrømt nå heller.. Men utrolig ekkelt med sånne drømmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, toneeee_ skrev:

:kose:Du er ikke sanndrømt nå heller.. Men utrolig ekkelt med sånne drømmer!

Ja, det er vanvittig ekkelt. Grøsser fortsatt når jeg tenker på det.

Gratulerer til deg forresten som er 37 uker. Nå kan det jo i teorien skje når som helst!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte også at jeg fødte et dødt barn i går :( Bare at barnet var 5 cm langt og laget av gele :klo: Men da var "løsningen" i drømmen å ta en ny type medisin for å bli gravid, dvs. sæd i pilleform. Det var visst en ny oppfinnelse. Men så tenkte jeg at sæden inneholder andre gener enn min mann sine, og det går jo ikke, så da måtte jeg vente til mannen kom hjem for å bli gravid på den naturlige måten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Pyntestøv skrev:

Ja, det er vanvittig ekkelt. Grøsser fortsatt når jeg tenker på det.

Gratulerer til deg forresten som er 37 uker. Nå kan det jo i teorien skje når som helst!!!

Det er helt sant! Selv om jeg er veldig forberedt på overtid :) Nå fikk vi heldigvis beskjed om at garderoben leveres her i morgen, så da får vi vel satt den opp til helgen :hoppe: Var en tur på IKEA i sted, det var nesten bare gravide eller nybakte mødre der :ler: Tydelig at vi er de eneste som har vett og mulighet til å gå der i 11-tiden på en hverdag. Kjøpte alt for mange bilderammer, vet ikke helt hva som gikk av meg, men da har jeg et lite lager. Så ble det et saueskinn til benken som skal i gangen, og en liten benk til badet vårt. På den skal vi sitte med badebaljen og vaske veslegutten :rodmer: 

Det begynner å bli salig trangt inne i magen nå, føler at han kjemper armer, rygg og bein ut i alle retninger for å få strukket på seg, uten særlig suksess. Så dunker han mange ganger på rad, litt sånn for å sjekke om det faktisk er sant at det ikke er mer plass :ler: Og fortsatt sover han hele natta (hold på det mønsteret du!) :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekstkontroll igjen i dag, vi får ikke en stor jente iallfall. Var på minus 16% i dag, så skal tilbake om 2uker for å se om hun har vokst noe mer. Hvis hun ikke er blitt noe større vurderer de å fremskynde KS. Men nå er jeg 35+6, så jordmor beroliget meg med at det er en ferdig baby der som klarer seg veldig fint uansett om det blir så hun kommer et par uker før tiden:)

Endret av Tinuwiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA er farlig, jeg handler alltid med meg mer enn hva jeg egentlig skulle ha :fnise: 

Har dere begynnt å merke noen tegn til modning? Jeg tror ikke jeg kjenner noe til det, men vet egentlig ikke hva jeg skal kjenne etter heller. Det eneste jeg merker er at jeg har endel nedpress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tinuwiel skrev:

Var på vekstkontroll igjen i dag, vi får ikke en stor jente iallfall. Var på minus 16% i dag, så skal tilbake om 2uker for å se om hun har vokst noe mer. Hvis hun ikke er blitt noe større vurderer de å fremskynde KS. Men nå er jeg 35+6, så jordmor beroliget meg med at det er en ferdig baby der som klarer seg veldig fint uansett om det blir så hun kommer et par uker før tiden:)

Har hun vært liten gjennom hele svangerskapet? Om to uker vil du vel være 37¨+5, så da vil hun vel ikke være prematur heller :) Og som jordmor sier så er det jo en fiksferdig baby der inne allerde nå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Metzili skrev:

Har hun vært liten gjennom hele svangerskapet? Om to uker vil du vel være 37¨+5, så da vil hun vel ikke være prematur heller :) Og som jordmor sier så er det jo en fiksferdig baby der inne allerde nå.  

Nei, er de 5 siste ukene hun nesten ikke har vokst noe:icon_frown: håper hun holder seg inne til hun er blitt 37 uker iallefall og at hun vokser litt mere før hun kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tinuwiel skrev:

Nei, er de 5 siste ukene hun nesten ikke har vokst noe:icon_frown: håper hun holder seg inne til hun er blitt 37 uker iallefall og at hun vokser litt mere før hun kommer:)

Jeg vokste heller ikke på flere uker da jeg lå i magen, og min mor fikk beskjed om å holde seg i ro og slappe av. Begynnte å vokse litt igjen før termin, var naturligvis ganske liten da jeg ble født, men alt gikk og har gått helt fint med meg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Metzili skrev:

IKEA er farlig, jeg handler alltid med meg mer enn hva jeg egentlig skulle ha :fnise: 

Har dere begynnt å merke noen tegn til modning? Jeg tror ikke jeg kjenner noe til det, men vet egentlig ikke hva jeg skal kjenne etter heller. Det eneste jeg merker er at jeg har endel nedpress. 

Tror ikke jeg har det.. Har masse nedpress, men det er vel vanlig og ikke noe som har med modning å gjøre. Lurer på å ta modningsakupunktur, men det er kanskje ikke vits før litt nærmere termin? Skal visst være positivt til å korte ned første fase av fødselen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, toneeee_ skrev:

Tror ikke jeg har det.. Har masse nedpress, men det er vel vanlig og ikke noe som har med modning å gjøre. Lurer på å ta modningsakupunktur, men det er kanskje ikke vits før litt nærmere termin? Skal visst være positivt til å korte ned første fase av fødselen..

Ah, ok :) Jeg trodde at både nedpress og kynnere var et tegn på modning, men det er vel kanskje ikke det? :vetikke:  Modningsakupunktur har jeg ikke hørt om, har bare hørt om akupunktur som smertelindring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Metzili skrev:

Ah, ok :) Jeg trodde at både nedpress og kynnere var et tegn på modning, men det er vel kanskje ikke det? :vetikke:  Modningsakupunktur har jeg ikke hørt om, har bare hørt om akupunktur som smertelindring. 

Mange har jo kynnere helt fra uke 12, det er sammentrekninger i livmor og har ikke noe med modning å gjøre så vidt jeg vet? Jeg spurte min jordmor om kynnere og modningsrier var det samme, og det var det ikke. Nedpress er bare følelsen av at baby ligger lenger ned i bekkenet og stanger mot bekkenbunnen, symfyse, endetarm og urinblære. 

Modning er vel betegnelsen på at skjeden begynner å endre stilling (den går bra bakoverlent til mer vertikal) og livmorhalsen "flater ut" og klargjør seg for å åpne seg. Tror også det blir mykere rundt mormunnen. Jeg er ingen ekspert altså, men er sånn jeg har forstått det fra kursene vi har gått på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, toneeee_ skrev:

Mange har jo kynnere helt fra uke 12, det er sammentrekninger i livmor og har ikke noe med modning å gjøre så vidt jeg vet? Jeg spurte min jordmor om kynnere og modningsrier var det samme, og det var det ikke. Nedpress er bare følelsen av at baby ligger lenger ned i bekkenet og stanger mot bekkenbunnen, symfyse, endetarm og urinblære. 

Modning er vel betegnelsen på at skjeden begynner å endre stilling (den går bra bakoverlent til mer vertikal) og livmorhalsen "flater ut" og klargjør seg for å åpne seg. Tror også det blir mykere rundt mormunnen. Jeg er ingen ekspert altså, men er sånn jeg har forstått det fra kursene vi har gått på :) 

Burde vel kanskje gått på fødselskurs selv ser jeg :fnise: Da har jeg INGEN tegn til modning enda, men det er vel kanskje ikke alle som får det. Fortalte jordmoren din hvordan modningsrier kjennes ut? Og hvor lenge før fødsel de eventuelt kommer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Metzili skrev:

Burde vel kanskje gått på fødselskurs selv ser jeg :fnise: Da har jeg INGEN tegn til modning enda, men det er vel kanskje ikke alle som får det. Fortalte jordmoren din hvordan modningsrier kjennes ut? Og hvor lenge før fødsel de eventuelt kommer? 

Hmmm.. Hun sa at de oppleves som rier, og at de kan være noe regelmessige, men at det ofte kan avta og forsvinne, og så komme litt tilbake igjen, gjerne over flere døgn. Og de er helt sikkert ikke så sterke som når vi virkelige riene banker i gang. Så det er på en måte veldig tidlig fase 1 av fødsel hvis jeg har forstått det riktig. Hun sa at får man modningsrier så er det nært forestående fødsel :nigo: 

Jeg har veldig lite kynnere, bare litt korsryggmurring (som kan være ubehagelig nok) innimellom, samt nedpress da. Så jeg tenker at jeg helt sikkert merker det når det kommer noe som faktisk er rier, fordi jeg har kjent veldig lite på den følelsen frem til nå. Men.. dette har jeg aldri gjort før, så jeg har jo virkelig ikke peiling :fnise: Har tatt hele svangerskapet en dag av gangen, og ikke hatt noen forventninger om hvordan kroppen skal oppføre seg eller hva jeg skal klare å få til. Det tror jeg har vært sunt for hodet, så jeg skal hvertfall forsøke å ha den holdningen enda litt lenger. Så får vi se når utålmodigheten slår inn for alvor :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Har hatt endel mensmurringer idag, og har nå googlet ivei for å finne ut om det betyr at fødsel er nær. Det gjør det altså ikke, det kan fortsatt ta flere uker før noe skjer.. Egentlig vil jeg jo at knøttet skal holde seg inne i noen uker til, men jeg er SÅÅÅ spent!!  :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det likt. Han må gjerne være inne en god stund til, men er likevel utålmodig :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også! Her BØR hun jo være der en stund til, da jeg tross alt bare er i uke 33... Men jeg lurer så voldsomt på hvordan hun ser ut, om hun ligner på storesøster osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...