Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2016


Stinelin

Anbefalte innlegg

Da kan jeg endelig være med i terminklubb jeg også:) Etter fire pp satt spiren, og nå er jeg gravid i femte uke. Testet positivt 9dpo. Har kjent litt symptomer, som mer luft i magen, og kjenner at det er veldig mye som skjer i magen. Men mest av alt har jeg vært så sliten i bena! Hoftene og lårene har verka til og fra nesten hver dag. Ellers er formen bra.

Kjenner jeg er ganske redd for å ta det helt innover meg, at det faktisk har gått. Ønsker så veldig at det skal gå bra, klarer ikke å slippe tanken om at det kan skje noe :/ skulle ønske jeg klarte å slappe av med det..

Hadde allerede time hos gynekolog i slutten av oktober, så ringte i dag og ga beskjed om at det blir svangerskapskontroll. Da er jeg cirka 8 uker på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg også skal hive meg med her. Jeg testet positivt i går, i PP2. Jeg er også gravid i femte uke, basert på hva O Store Internett forteller meg - beregnet menstermin 6. juni.

 

Jeg merker jeg ikke har tatt det helt inn over meg enda, og at jeg ikke helt tror på at jeg faktisk er gravid... Regner med det endrer seg etter hvert som symptomene kommer, siden jeg ikke kjenner noen enda - det kjennes bare ut som om jeg skal ha mensen akkurat nå. Vurderer en ekstra test i morgen, bare for å se det rødt på hvitt en gang til  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett en liten ostepop med bankende hjerte på ultralyd. Vanskelig å beregne termin når de er så små, sa han som tok ultralyd, så jeg ble målt til 6+1. Jeg tror selv jeg er 6+2 grunnet positiv test 9 dpo. Det blir nok justert opp på ordinær ultralyd, når de har flere parameter de kan måle for å regne ut termin. Gynekologen sa alt så tipp topp ut, og at dette ville gå kjempebra :)

Herlig!

Jeg har første jordmortime i morgen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her :)

Er 9+3 og venter venter vårt første barn. Var sist uke på ulyralyd og så et lite spir på 1 cm. Termin 8 mai :) gleder oss veldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Melder meg inn her jeg. Er 9+3 i dag og er gravid for første gang. Er ingen tvil om at det er en stor jobb å produsere et annet menneske! Har vært kvalm og sliten siden uke 7. Er også ekstremt sulten og spiser hele tiden. Magen har så vidt begynt å bli større også. Håper spiren holder seg fast. Er veldig redd for å miste. Det går sannsynligvis bra, men klarer ikke føle meg helt trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei. Jeg vil også være med 😄

7+3 idag, så blir forhåpentligvis mor for 2.gang i slutten av mai. Formen er fin, eneste jeg merker er såre bryster og at jeg er ganske trøtt. Samme som sist gang egentlig.

Har alle vært hos lege/jordmor/ul her eller? Hadde egentlig ikke tenk å bestille legitime før i uke 12, men etter å ha lest her ble jeg litt usikker. Sist var jeg hos lege første gang i uke 10, og da sa hun at hun egentlig ikke pleide å ta svangerskapskontroll før i uke 12 (så sant man ikke hadde noen plager da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

Jeg synes egentlig ikke det er så mye vits å være til jordmor så tidlig, særlig ikke om man har vært gravid før og ikke lurer på så mye som en kan gjøre første gangen.

Jeg var i vei nå i tiende uke, har hovedsakelig for å få henvisning til tidlig ultralydi uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg var gravid syntes jeg det var veldig moro å gå til jordmor og trengte å snakke om graviditeten, så jeg skjønner at mange vil gå tidlig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbud om legetime i uke 6, noe jeg synes var litt i tidligste laget. Jeg skal dit i uke 8, som fortsatt er tidlig, men innenfor normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til kontroll hos legen neste uke (uke 11), og så har jeg glemt om jeg må ha med urinprøve eller ikke. Må man ta med det? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha første legekontroll i uke 10. Da blir det vel bestilt ultralyd og fødeplass antar jeg. Er syv uker i morga. Tenker å ta første jordmorkontroll rundt uke 14. Da er hun kanskje grei med meg og lytter mes dopler :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei. Jeg vil også være med

7+3 idag, så blir forhåpentligvis mor for 2.gang i slutten av mai. Formen er fin, eneste jeg merker er såre bryster og at jeg er ganske trøtt. Samme som sist gang egentlig.

Har alle vært hos lege/jordmor/ul her eller? Hadde egentlig ikke tenk å bestille legitime før i uke 12, men etter å ha lest her ble jeg litt usikker. Sist var jeg hos lege første gang i uke 10, og da sa hun at hun egentlig ikke pleide å ta svangerskapskontroll før i uke 12 (så sant man ikke hadde noen plager da).

 

Vi er akkurat like langt :) er 7+5 i dag. Jeg har fått første legetime 5 november, det blir i uke 11+ noe. Uke 12 var det vanlige, så sekretæren på legekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Slenger meg på jeg også, er 5+2 idag og har termin i juni 2016, om det går bra :-) dette er min første så er selvfølgelig veldig spent, mange tanker som har rast igjennom hodet siden jeg testet posetiv.

Ringte til legekontoret idag for jeg har veldig lyst på å snakke med en lege for å kanskje klare å slappe litt mer av, men der ble jeg møtt med ingen forståelse. Sekretæren skjønte virkelig ikke hvorfor jeg ville til legen så tidlig, men fikk etter mye om og men time neste torsdag. Hun fikk meg til å føle meg sikkelig teit så har egentlig mest lyst til å utsette timen et par uker til.. Jeg skjønner jo det at legen ikke kan se noe som helst så tidlig, men sekretæren kunne ha ordlagt seg på en annen måte :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Slenger meg på jeg også, er 5+2 idag og har termin i juni 2016, om det går bra :-) dette er min første så er selvfølgelig veldig spent, mange tanker som har rast igjennom hodet siden jeg testet posetiv.

Ringte til legekontoret idag for jeg har veldig lyst på å snakke med en lege for å kanskje klare å slappe litt mer av, men der ble jeg møtt med ingen forståelse. Sekretæren skjønte virkelig ikke hvorfor jeg ville til legen så tidlig, men fikk etter mye om og men time neste torsdag. Hun fikk meg til å føle meg sikkelig teit så har egentlig mest lyst til å utsette timen et par uker til.. Jeg skjønner jo det at legen ikke kan se noe som helst så tidlig, men sekretæren kunne ha ordlagt seg på en annen måte :-(

Gratulerer, og velkommen hit!!

Jeg hadde samme opplevelse med min første. For oss som er gravide er det jo veldig stort, mens for mange leger er vi bare et nummer i rekka som tar opp plasds i køen blant de syke...

Jeg synes jordmor ofte har bedre tid og mer peiling, du kan jo ringe og høre om hun har tid?

Min jordmor sa at de tidlige samtalene var veldig viktige, både i forhold til kan/kan ikke, og det følelsesmessige for den kommende mammaen.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk vite at mellom uke 8-12 var vanlig med første legekontroll av mitt legekontor. Sånt er visst veldig forskjellig fra sted til sted. I Oslo (vi har flyttet nå) er det lurt å ha legekontroll i uke 8 så man får søkt fødeplass så fort som mulig (fikk jeg beskjed om av helsesekretæren der da jeg var gravid med førstemann).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere son har gått tidlig til jordmor, er det via tilbudet på helsestasjonen eller privat jordmor? Da jeg var gravid med første fikk jeg ikke tilbud om jordmor på helsestasjonen før i uke 20 et eller annet. Endte opp med en privat jordmor, og hun likte jeg så godt at jeg kommer til å gå rim henne denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker etter fikk jeg innkallese til første jordmorkontroll i uke 20 sist også, men syns det var så sent når jeg hadde legekontroll i uke 8. Jeg gjorde ingenting med det, men tenker at det hadde vært greit å gå tidligere denne gangen. Kanskje uke 14 var i overkant urealistisk tidlig. Uke 16 hadde vært perfekt. Men, jeg tror ikke jeg går privat da jeg er lat og syns det er lettest å forholde meg til løpet som legges opp for meg :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...