Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2016


Stinelin

Anbefalte innlegg

Ja, hadde nok ikke vært så hysterisk om det ikke hadde vært for at jeg mistet forrige måned. Det har satt dype spor i meg.

 

Men, nå skal jeg roe meg ned og tenke positivt :) Dette går bra :tommelopp:

 

 

Skjønner det kjempegodt altså!

Men det er vel ikke så mye en kan gjøre fra eller til, så prøv å slappe av. Det vil helst gå godt   :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner det kjempegodt altså!

Men det er vel ikke så mye en kan gjøre fra eller til, så prøv å slappe av. Det vil helst gå godt   :Nikke:

 

Ja, jeg skal høre på det alle sier til meg (og især min mann) - det er størst sjanse for at det går bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :sjenert:

 

Jeg bor også på Hamar. Nettopp flyttet dit. Kanskje vi ender i samme barselgruppe? :blomst:

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Litt om meg:

31 år, har en sønn på to år. Flyttet til Hamar i sommer etter mange år i Oslo. Har nå et komplett A4-liv med mann, barn, hund, bil, hus og hage. Pendler enda til Oslo pga jobben og det merker jeg blir særdeles utfordrende som gravid.

 

Her vet kun mine svigerforeldre og noen få venner. Jeg forteller min familie det neste gang jeg ser dem om alt går bra på tidlig ultralyd. Dette fordi de ønsker helst å vite det først når man vet at alt trolig går bra, for spesielt min mamma ble veldig lei seg/skuffet da jeg mistet tidlig forrige måned. Hun har sine grunner til å ta det tungt, så da skjermer jeg henne litt til :)

 

 

Flere med få symptomer?

Jeg er kun veldig slapp og trøtt, men tar crinone som kan gi denne bivirkningen, samme med hodepine. Kjenner en del stikk og vondter i nedre del av mage, men ingen murringer. Er snufsete også, som jo indikerer økte slimhinner og tidvis oppblåst, men verken kvalm, tisser ofte eller har altså murringer. Er 4+2 i dag i følge mine egne beregninger.

Vi får satse på at spiren klorer seg fast hos oss begge! :babysmokk:  (selvfølgelig hos alle andre i gruppen også) :jepp: 

Jeg flyttet også hit i sommer, så kjenner ikke en sjel. Merker jeg gleder meg til å bli kjent med folk både via helsestasjonen og utenfor. Er litt kjedelig å bare snakke med samboeren ila dagen :fnise: 

Her er eneste symptomet positive tester, at jeg er kjempetrøtt om kvelden og at jeg må opp på do ila natten. Akkurat samme symptomene hadde jeg med tvillingene sist. Kom heller ingen flere da, og håper jeg slipper unna flere denne gangen også :biggrin: 

Siden symptomene er akkurat likt denne gangen, så må jeg ærlig innrømme at jeg frykter tvillinger igjen. :bond:  

Endret av Gyngehest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig hos legen. Jeg fikk innvendig ul og legen fant en liten svart prikk  :rodmer: Hun sa at jeg er minst fem uker på vei, så da er jeg lenger på vei enn hva jeg trodde, hurra! 

 

 

Ikveld skal jeg bare slappe av og tenke positivt, selv om puppene mine er mindre ømme enn igår.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal høre på det alle sier til meg (og især min mann) - det er størst sjanse for at det går bra :)

 

Jeg føler med deg pyntestøv! Her går det også mye i bekymringer :) Heldigvis er mannen min også flink til å roe meg ned og være positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg pyntestøv! Her går det også mye i bekymringer :) Heldigvis er mannen min også flink til å roe meg ned og være positiv. 

 

Gratulerer med bra ultralyd og artig at du kanskje er litt lengre på vei. Alle dager man kan få gratis tas i mot med åpne armer i et svangerskap, hehe.

 

Glem ømme bryster, leser om mange hvor det kommer og går som symptomer ofte gjør. Dette går bra, for oss begge ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får satse på at spiren klorer seg fast hos oss begge! :babysmokk:  (selvfølgelig hos alle andre i gruppen også) :jepp: 

Jeg flyttet også hit i sommer, så kjenner ikke en sjel. Merker jeg gleder meg til å bli kjent med folk både via helsestasjonen og utenfor. Er litt kjedelig å bare snakke med samboeren ila dagen :fnise: 

Her er eneste symptomet positive tester, at jeg er kjempetrøtt om kvelden og at jeg må opp på do ila natten. Akkurat samme symptomene hadde jeg med tvillingene sist. Kom heller ingen flere da, og håper jeg slipper unna flere denne gangen også :biggrin: 

Siden symptomene er akkurat likt denne gangen, så må jeg ærlig innrømme at jeg frykter tvillinger igjen. :bond:  

 

Ops. Glemte å svare deg. Beklager.

 

Da er vi jo i samme båt. Hvorfor flyttet dere? Vi gjorde det fordi vi ønsket hus og nærhet til besteforeldre. Hele min vennegjeng er spredt utover landet så jeg hadde ikke så mye som holdt meg tilbake. Var lei av liten osloleilighet, med barn og hund i tredje etasje uten heis.

 

Om de føles naturlig på sikt så kanskje det går an å treffes for trilletur eller lignende? Bare en tanke som slo meg, ikke noe man trenger å rushe ut i altså.

 

Er du arvelig disponibel for tvillinger forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått en hel dag uten noen særlig symptomer (annet enn hodepine og veldig, veldig, veeeeeldig trøtt), men nå kom knivstikkene igjen så da regner jeg med alt er på plass.

 

Når er det sosialt akseptabelt å ta i bruk mammabuksene? Er så vanvittig oppblåst nemlig :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal på nattevakt i natt, min første etter at jeg testet positivt. Får ikke sove noe særlig, og det gikk nettopp opp for meg at dette blir min første natt der jeg må begrense antall kaffekopper :O

I tillegg kjente jeg meg helt ubrukelig på jobb i går. Skulle hente drikke til en pasient, og husker jeg gikk bort til kjøleskapet, men så kom studenten min en time etterpå "jeg ga drikke til henne jeg". Da har jeg faktisk ikke tatt ut drikken fra kjøleskapet, bare gått igjen :O Jeg pleier IKKE å være sånn. Det er så pyton å føle seg udugelig. 

Ellers har det svartnet for meg hver gang jeg har reist meg i dag. Men fremdeles ingen kvalme. 

Jeg er skikkelig oppblåst på kveldenen jeg. Har DET buksemerekt rundt magen når jeg kler av meg. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, kikker inn her. Er 24 år og fikk positiv test for noen dager siden, så da blir det baby i juni 2016, har ei jente fra før på snart tre år :) Hvor tidlig fortalte dere nære familiemedlemmer om sånt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til min mor i dag, i åttende uke. Har ellers ikke sagt det til noen, men sliter med å holde det skjult. Kvalmen har kommet, og magen er veldig oppblåst. Liker ikke kaffe lenger heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sjansen på å komme hit jeg også. Etter 2 sa/ma, 2 ex.u og endeløse mengder med G og El tester så skal det gå denne gangen😊 testet positivt på mandag og er i dag 5+0. Var på ultralyd for 2 dager siden og da så vi en liten runding som var fostersekken😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sjansen på å komme hit jeg også. Etter 2 sa/ma, 2 ex.u og endeløse mengder med G og El tester så skal det gå denne gangen testet positivt på mandag og er i dag 5+0. Var på ultralyd for 2 dager siden og da så vi en liten runding som var fostersekken

 

Gratulerer!! Jeg var også på tidlig ul og så den lille svarte prikken, veldig koselig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!! Jeg var også på tidlig ul og så den lille svarte prikken, veldig koselig :)

 

Jeg har bilde av den svarte prikken på nattbordet  :fnise:  Hadde aldri trodd jeg skulle føle noe for en runding på et ultralydbilde, men den er jo så søt! haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere☺️ Jeg er 7+3 i dag, tar sjansen på å melde meg inn her😊 Foreløpig termin på selveste 17.mai! Dette er min 2.graviditet, har fra før en meget bestemt to-åring. Graviditeten så langt har gitt meg mye flere plager enn sist, er helt utrolig trett og sliten, og har kvalme som kommer og går gjennom hele dagen. Har måttet fortelle det til arbeidsgiver allerede. Sist gang var jeg bare litt trett...lurer på hvordan jeg skal komme meg igjennom arbeidsdagene de neste ukene.....🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :hug:  Her vil jeg også veldig gjerne være med. Jeg har menstermin 05.05.2016, og venter mitt første barn.

Jeg er 30 år og bor på Sørlandet.

 

Dette er fortsatt ganske uvirkelig for meg. Noe jeg ser mange av dere andre også skriver.Jeg er i super form (Kanskje derfor det er litt vanskelig å forstå?). Jeg jobber 50% som håndverker, og resten er jeg inne på kontoret. Jeg har en del tunge løft, lange dager stående eller gående på betonggulv og lang kjørevei  i forbindelse med jobben. Jeg føler ikke jeg tar skade av dette og føler meg trøttere etter en dag på kontoret enn en dag ute på byggeplassen. Men mannen, foreldre og svigerforeldre synes det er idiotisk av meg å fortsette i samme tempo som før.

Er det kanskje på tide å hinte litt til sjefen? :sjokkert:

Har dere gitt beskjed til arbeidsgiver? Hva jobber dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber på kontor og driver gård sammen med mannen. Har fortalt det til sjefen for jeg der for meg å ta det mer med ro nå enn tidligere svangerskap. Ingen takker en for å slite seg ut, viktig å ta vare på seg selv!

Tunge løft, bråk, kjøretøy som vibrerer, og ikke minst å bli for sliten er ikke bra hverken for mor eller baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg fant ut denne uken at jeg er gravid. Fikk positiv test fem dager før ikm (svak strek, men den var der). I dag, en dag etter ikm, er teststreken like stert som kontrollstreken. Det lover vel bra? Beregnet termin er midten av juni :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett en liten ostepop med bankende hjerte på ultralyd. Vanskelig å beregne termin når de er så små, sa han som tok ultralyd, så jeg ble målt til 6+1. Jeg tror selv jeg er 6+2 grunnet positiv test 9 dpo. Det blir nok justert opp på ordinær ultralyd, når de har flere parameter de kan måle for å regne ut termin. Gynekologen sa alt så tipp topp ut, og at dette ville gå kjempebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...