Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2016


Stinelin

Anbefalte innlegg

Starter skravletråd for oss som har termin i mai og juni 2016. :)

 

Selv venter jeg mitt tredje barn, foreløpig termin 12.mai. Skal ha planlagt keisersnitt, så tipper at barnet blir født først i mai.

 

Har som vanlig veldig lyst til å skravle om alt og ingenting omkring graviditeten,

og jeg håper vi blir mange her inne slik at jeg slipper å ta det ut på mannen.

Han stoppet meg i går da jeg begynte å planlegge navnefest og barnehagestart, haha…  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slenger meg på her!!

 

Venter første baby og foreløpig termin er 05. mai 2016! Så spent!
 

Allerede vært på en tidlig UL for å utelukke graviditet utenfor livmoren, det i uke 6, og har et søtt lite bilde av den lille og har fått bekreftet at hjertet slår :))

Så glad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blit jeg med! 

 

Er 4+1 idag og ifølge terminkalkulatoren er termin 30.mai 2016. 

 

Jeg hadde en SA for en måned siden, og skal derfor en tur til legen neste uke for å se om hcg stiger som normalt. Satser på at det går bra denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønneglede - samme skjedde meg i august. 4 dager etter forventet mens kom blødningen og jeg hadde per definisjon en kjemisk graviditet. Til tross for sterk test i dag er jeg skikkelig redd og nervøs. Syns symptomene kommer og går med ujevne mellomrom og styrke. Mener jeg hadde alle symptomene i boka sist gang jeg var gravid, men føler mindre skjer "der nede" nå. Kanskje fordi jeg fødte for to år siden og livmor allerede er blitt strekt? :ler:

Jeg ble satt på Crinone av gynekologen for sikkerhetsskyld denne gangen. Starter på dag 10 etter eggløsning. Føler kanskje derfor at alle symptomene som verkende bryster, hodepine og trøtthet kan tilskrives det (står som bivirkning i pakningsvedlegget). Øvrige symptomer er verkende hofte/hofteben, stikninger i mage/underlivet (kommer og går), blødende tannkjøtt (!), snørrete og ekstrem oppblåst. Ser ut som jeg er 4 mnd på vei. Men, altså ingen ligamentsmerter eller mensmurringer (heldigvis har testene økt betraktelig i styrke de siste dagene). Så, må vel bare krysse fingrene her.

Kommer dere til å ta flere graviditetstester for å ajekke ståa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flere tester på meg ihvertfall, men jeg har aldri vært ute for at det har gått galt før.

Tidlig Ul i uke 12 blir neste kontroll på om alt ser bra ut.

Tida fram går sakte, men flyr likevel avsted med to andre små som krever sitt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene var faktisk sterkere ved forrige graviditet, men testene er sterkere denne gangen. Og sterkere tester er vel et positivt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, her har testen dessverre blitt litt svakere i dag, så blodprøve hos legen i morgen. Tok sist på onsdag så jeg vet ca. hva den bør ligge på. Og det til tross for knallpositive tester i går, som gjorde meg så utrolig optimistisk. Veldig ergelig. (Tester i dagboka mi).

 

Jaja, jeg kommer for fullt inn her om det mot alle odds skulle gå bra, hvis ikke - lykke til dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her. :)

Vi venter barn nr 3 med foreløpig termin 22. mai. Vi er veldig spent siden tvillingene kun er 8 mnd. Blit tett, ja! :daane:

Vil dere fortelle litt om dere selv sånn at vi blir litt kjent?

Selv er jeg 24 år, eier et funkishus på Hamar som rommer meg, samboer, tvillinggutter, hund og katt.

Vi har ikke fortalt om denne graviditeten til min del av familien enda. Tør rett og slett ikke. Redd mamma kommer til å få bakoversveis :ler: svigermor tok det heldigivs pent. :)

Endret av Gyngehest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om meg:

Jeg og mannen er i 30-åra, driver gård på Østlandet.

Har gutter på 2 og 3 år og det er mye å henge fingra i. Hadde egentlig tenkt å vente litt med barn nr.3, men ser fordelene ved liten aldersforskjell, og vi blir ikke yngre selv heller, så vi hoppet i det.

 

Nå har jeg masse jeg vil ha gjort i huset før babyen kommer, for jeg vet av erfaringene fra sist at når babyen er født blir det bare stress å holde på med oppussing og annet. Denne gangen skal jeg kose meg skikkelig, for nå er det siste barnet på oss.  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her. :)

Vi venter barn nr 3 med foreløpig termin 22. mai. Vi er veldig spent siden tvillingene kun er 8 mnd. Blit tett, ja! :daane:

Vil dere fortelle litt om dere selv sånn at vi blir litt kjent?

Selv er jeg 24 år, eier et funkishus på Hamar som rommer meg, samboer, tvillinggutter, hund og katt.

Vi har ikke fortalt om denne graviditeten til min del av familien enda. Tør rett og slett ikke. Redd mamma kommer til å få bakoversveis :ler: svigermor tok det heldigivs pent. :)

 

Oi, jeg trodde vi hadde det stritt, det er jo ingenting i forhold til dere! Blir nok stritt, men på sikt er det jo helt topp å ha ungene tett synes vi. Jeg synes de 3 første årene er "verst". Vår eldste er 3, og nå løsner det virkelig her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Så koselig med en tråd for oss som har leenge å vente også!
Jeg er gravid i uke 6 med foreløpig termin 26 mai. 

 

Jeg er 28 år, samboer er 32. Vi har nettopp kjøpt rekkehus som vi pusser opp for øyeblikket, og det er første barn for begge to. Vi er spente, og jeg håper på symptomer snart. hehe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her!!

 

Venter første baby og foreløpig termin er 05. mai 2016! Så spent!

 

Allerede vært på en tidlig UL for å utelukke graviditet utenfor livmoren, det i uke 6, og har et søtt lite bilde av den lille og har fått bekreftet at hjertet slår :))

Så glad :D

 

Ble du henvist til tidlig ultralyd fra fastlegen, og på hvilken bakgrunn? Jeg driver også og tenker litt på svangerskap utenfor livmoren, men klarer ikke å bestemme meg for om det er fordi jeg er hysterisk eller om jeg faktisk bør få sjekket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til Pyntestøv, krysser fingrene!

 

Takk :)

 

HCG 15 dpo på 302. Den var på 20 når jeg målte 10 dpo. I følge flere hcg-kalkulatorer så fordobler mine verdier seg hver 31.5 time. Normalen er 31-48 timer i starten, så da kan jeg vel bare velge å tro at alt er ok?

 

Har nemlig en dustete stemme i bakhodet som ikke hører på fornuft. Det som skjedde var at jeg hadde knallsterke tester lørdag formiddag, så hadde jeg bittelittegrann svakere søndagsmorgen på morgenurin, men så sterkere test igjen på formiddagsurin (klart sterkere enn lørdagstestene, jeg sammenlignet dem). Altså, jeg må ha rester igjen av morgenurin som gjør at formiddagsurinen er mer konsentrert og bedre. Lest om mange som opplever nettopp dette, og likevel så klarer jeg enda ikke slå meg til ro med knallbra hcg-måling. Kan noen vennligst forklare meg at jeg er helt dust og at alt er flott med slik god hcg-økning? :klaske:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her. :)

Vi venter barn nr 3 med foreløpig termin 22. mai. Vi er veldig spent siden tvillingene kun er 8 mnd. Blit tett, ja! :daane:

Vil dere fortelle litt om dere selv sånn at vi blir litt kjent?

Selv er jeg 24 år, eier et funkishus på Hamar som rommer meg, samboer, tvillinggutter, hund og katt.

Vi har ikke fortalt om denne graviditeten til min del av familien enda. Tør rett og slett ikke. Redd mamma kommer til å få bakoversveis :ler: svigermor tok det heldigivs pent. :)

 

Hei :sjenert:

 

Jeg bor også på Hamar. Nettopp flyttet dit. Kanskje vi ender i samme barselgruppe? :blomst:

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Litt om meg:

31 år, har en sønn på to år. Flyttet til Hamar i sommer etter mange år i Oslo. Har nå et komplett A4-liv med mann, barn, hund, bil, hus og hage. Pendler enda til Oslo pga jobben og det merker jeg blir særdeles utfordrende som gravid.

 

Her vet kun mine svigerforeldre og noen få venner. Jeg forteller min familie det neste gang jeg ser dem om alt går bra på tidlig ultralyd. Dette fordi de ønsker helst å vite det først når man vet at alt trolig går bra, for spesielt min mamma ble veldig lei seg/skuffet da jeg mistet tidlig forrige måned. Hun har sine grunner til å ta det tungt, så da skjermer jeg henne litt til :)

 

 

Flere med få symptomer?

Jeg er kun veldig slapp og trøtt, men tar crinone som kan gi denne bivirkningen, samme med hodepine. Kjenner en del stikk og vondter i nedre del av mage, men ingen murringer. Er snufsete også, som jo indikerer økte slimhinner og tidvis oppblåst, men verken kvalm, tisser ofte eller har altså murringer. Er 4+2 i dag i følge mine egne beregninger.

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :sjenert:

 

Jeg bor også på Hamar. Nettopp flyttet dit. Kanskje vi ender i samme barselgruppe? :blomst:

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Litt om meg:

31 år, har en sønn på to år. Flyttet til Hamar i sommer etter mange år i Oslo. Har nå et komplett A4-liv med mann, barn, hund, bil, hus og hage. Pendler enda til Oslo pga jobben og det merker jeg blir særdeles utfordrende som gravid.

 

Her vet kun mine svigerforeldre og noen få venner. Jeg forteller min familie det neste gang jeg ser dem om alt går bra på tidlig ultralyd. Dette fordi de ønsker helst å vite det først når man vet at alt trolig går bra, for spesielt min mamma ble veldig lei seg/skuffet da jeg mistet tidlig forrige måned. Hun har sine grunner til å ta det tungt, så da skjermer jeg henne litt til :)

 

 

Flere med få symptomer?

Jeg er kun veldig slapp og trøtt, men tar crinone som kan gi denne bivirkningen, samme med hodepine. Kjenner en del stikk og vondter i nedre del av mage, men ingen murringer. Er snufsete også, som jo indikerer økte slimhinner og tidvis oppblåst, men verken kvalm, tisser ofte eller har altså murringer. Er 4+2 i dag i følge mine egne beregninger.

 

Jeg har egentlig ingen symptomer som jeg er sikker på kommer av graviditeten. Er trøtt, men det er jeg alltid egentlig. Så har jeg tett nese, men det har jeg også ofte vanligvis. Jeg har en del murringer i magen da, særlig om morgenen. Og noen ganger litt stikninger. Jeg håper på litt kvalme snart, så jeg kan føle meg skikkelig gravid.. Jeg er 5+1 i følge egne beregninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er i åttende uke nå og merker ingen verdens ting, annet enn at buksene begynner å bli trangere.

Fikk tidlig mage sist også, tror livmora er "ferdig utvidet". ;)

 

Er takknemlig for hver dag som går uten symptomer, de kommer tidsnok!

 

Var hos kiropraktoren min i går. Jeg skal dit hver måned i løpet av svangerskapet for å holde kontroll på bekkenløsning/ -låsning og ryggplager. Hun er kjempeflink og har berget meg etter de to forrige svangerskapene, så nå ser jeg lyst på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

 

HCG 15 dpo på 302. Den var på 20 når jeg målte 10 dpo. I følge flere hcg-kalkulatorer så fordobler mine verdier seg hver 31.5 time. Normalen er 31-48 timer i starten, så da kan jeg vel bare velge å tro at alt er ok?

 

Har nemlig en dustete stemme i bakhodet som ikke hører på fornuft. Det som skjedde var at jeg hadde knallsterke tester lørdag formiddag, så hadde jeg bittelittegrann svakere søndagsmorgen på morgenurin, men så sterkere test igjen på formiddagsurin (klart sterkere enn lørdagstestene, jeg sammenlignet dem). Altså, jeg må ha rester igjen av morgenurin som gjør at formiddagsurinen er mer konsentrert og bedre. Lest om mange som opplever nettopp dette, og likevel så klarer jeg enda ikke slå meg til ro med knallbra hcg-måling. Kan noen vennligst forklare meg at jeg er helt dust og at alt er flott med slik god hcg-økning? :klaske:

 

Du er en dust som bekymrer deg for slik!  :opplyser:  :icon_lol:

Ta det med ro, slapp av og slutt å måle HCG! La humla suse i hvertfall til første ultralyd, da får du et skikkelig svar på hvordan ting står til.  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen idag for å måle hcg, gruer meg. hvor lang tid tar det før man får svar på første blodprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en dust som bekymrer deg for slik!  :opplyser:  :icon_lol:

Ta det med ro, slapp av og slutt å måle HCG! La humla suse i hvertfall til første ultralyd, da får du et skikkelig svar på hvordan ting står til.  :blomst:

 

Ja, hadde nok ikke vært så hysterisk om det ikke hadde vært for at jeg mistet forrige måned. Det har satt dype spor i meg.

 

Men, nå skal jeg roe meg ned og tenke positivt :) Dette går bra :tommelopp:

 

Jeg skal til legen idag for å måle hcg, gruer meg. hvor lang tid tar det før man får svar på første blodprøve?

 

Har akkurat vært igjennom dette og jeg fikk svar neste dag. Ringte etter 11 og da var blodprøvene kommet inn. Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...