Gå til innhold

Tips til rimelig og grei overlockmaskin for nybegynner.


absinthia

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg overlock men har et begrenset budsjett til dette og vet jo ikke om jeg kommer til å bruke den så mye som jeg ser for meg i fantasien.

Vurderte først en Piaff hobbylock 2.0, men har etter litt lesing beveget meg mot Huskylock s15 eller Brother 1034d etter også å ha sett litt på en rimelig Singer heavy( ettellerannet).

Noen som har prøvd en eller flere av disse og har meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare dytter litt jeg. Har inntrykk av at det meste jeg harvaøkt tips om i min tid her på kvinneguiden, er noe for spesielt interesserte og da trengs det litt mas, frem til tråden treffer det rette øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt opp til 4000. Dvs at jeg gjerne tar en maskin til 3900 foran en til 2900, bare den er tilsvarende bedre/ mer praktisk til mitt bruk.

To av de jeg har sett på ( huskylocken og Brother) ligger rett under 4000 inkludert 40000 meter tråd. Det er vel ca 40 sneller som normalt koster rundt 40 kroner stykket. De koster rundt 3300-3400 uten tråd.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre lite peiling akkurat på det. Men Trådsnella har jo flyttet over til Tusenideer.no. Kan hende de kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre lite peiling akkurat på det. Men Trådsnella har jo flyttet over til Tusenideer.no. Kan hende de kan hjelpe.

Takk, men nå har jeg allerede bestilt en Husquarna Huskylock s15. Gleder meg til den kommer !
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...