Gå til innhold

Etter verdens korteste prøverdagbok...


yabbadoo

Anbefalte innlegg

I dag måtte jeg ringe og melde meg syk fra jobb faktisk. Jeg var så kvalm da jeg våknet, brakk meg hver gang jeg måtte gjøre noe. I tillegg var jeg bare helt uhorvelig trøtt. Er kvalm og sliten fremdeles. Orker nesten ikke gå opp trappen hjemme for å hente meg drikke en gang. Men det er litt ekkelt syns jeg. Man hører jo hele tiden at graviditet ikke er en sykdom, så jeg blir jo redd jeg innbiller meg det hele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svangerskapskvalme er nådeløst. Mulig det ikke er en sykdom, men man blir jo like dårlig som av spysjuka. Jeg var kjenpehardt rammet begge gangene, men kom meg igjennom det. Andre gangen fikk jeg Postafen av legen, det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapskvalme er nådeløst. Mulig det ikke er en sykdom, men man blir jo like dårlig som av spysjuka. Jeg var kjenpehardt rammet begge gangene, men kom meg igjennom det. Andre gangen fikk jeg Postafen av legen, det hjalp.

 

Var du på jobb? Jeg har ferie nå, og føler egentlig jeg blir kvalmere av å være hjemme. Men føler også at kvalmen har eskalert og er mye verre nå enn da jeg gikk av jobb på torsdag. Hadde jeg bare kastet opp, så kunne jeg rettferdiggjort å være hjemme, men føler at så lenge jeg ikke er synlig dårlig, så må jeg gå på jobb... Gruer meg skikkelig. Jeg har en ekstremt travel jobb, der det sjeldent er tid til å spise, drikke eller hvile..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hadde en ukes sykemelding før jeg fikk medisin. Klarte ikke å holde på noe. Det har gitt seg i uke 13 for meg i begge svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg vært en uke på jobb etter høstferien, og det går egentlig veldig bra. Kvalmen har trukket seg godt tilbake. Kan fremdeles bli litt kvalm på kveldene etter lange dager, men det går fint. Vi er i sist innspurt av oppussing av kjøkkenet nå, og ALT er kaotisk her hjemme. Kveldene blir brukt til å male i mørket, siden vi ikke har skikkelig lys i den etasjen. I dag har jeg fri og har ligget i sengen siden jeg våknet for 3 timer siden. Orker ikke stå opp og tilbringe tid i kasoet. Jeg syns helet huset er ekkelt, jeg er ekkel, og alt er ekkelt :P La på meg 6 kg året før graviditeten, og har allerede lagt på meg to kg til. I tillegg har jeg ikke orket å dra til frisøren, så jeg føler meg bare gjennomført stygg. Skal heldigvis endelig til frisøren i dag da! TAKK GUD. Og på mandag begynner monteringen av kjøkkenet, så jeg ser en ende på dette her. Nå burde jeg egentlig stå opp og male listene, så vi kan bli ferdig. 

 

Så får vel gjøre det! 

 

Ellers har jeg forresten fortalt sjefen og kollegaene at jeg er gravid nå, så det er jo litt stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 10 i dag! Dette er helt utrolig. To uker igjen til jeg går over i nytt trimester, noe som virket som en EVIGHET vekke for bare noen uker siden. I dag her jeg tatt mitt første magebilde også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åååh, endelig begynner kjøkkenet vårt å blir ferdig!! I går lagde vi middag for første gang på 4 uker. Tror ALDRI nor har smakt så godt, til tross for at valget falt på biff, som så klart måtte ihjelstekes. Jeg så på mannen sin deilige blodige biff, og latet som det var en sånn en jeg tygget på ;) Godt var det uansett!

 

Hormonene raser for fult og i går gråt jeg fordi jeg er så stygg og syns synd i mannen som var så dum å finne seg en langt under hans liga, og så gråt jeg litt fordi jeg ikke syns det er så gøy å være gravid og fordi jeg kanskje ikke gleder meg nok til å bli mor. ko-ko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med! :)

Vi har også akkurat pusset opp masse - det er slitsomt! Men det blir så fint når det er ferdig at det er verdt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på kontroll hos fastlegen for første gang. Han tok blodtrykk (som han ikke kommenterte, men som jeg syns var litt høyt), veide meg (to kg mer enn hjemme. jaiks!) og ga meg en bok og helsekort. Blodprøver ville han at jeg skulle komme tilbake å ta i uke 14, uvisst hvorfor. Jeg hadde med meg urinprøve, og ble skikkelig stolt da kontormannen spurte meg. Tenk at jeg hadde vært så flink å ta med selv om ingen hadde sagt det til meg! hehehehehe

Så har jeg ringt helsestasjonen og de skulle sende meg time. Herregud, dette blir bare mer og mer virkelig, og jeg ELSKET å få mannen min på helsekortet. Endelig føles det som om han også er en del av dette som skjer i meg :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går opplevde jeg noe av det fineste i mitt liv. Jeg fikk se lillingen min på ultralyd og der lå den og sprellet som bare det og sugde på tommelen. Hjertet banket og med mitt blotte øye var lille gull helt perfekt. 

Jeg hadde bestemt meg for å ikke ta noen flere ultralyd på jobb, for jeg ville at min kjære skulle få være med, men når tilbuset var der så gikk det bare ikke an å si nei. Går der og valser rundt ultralydapparat og kyndige leger dagen lang, og fristelsen ble for stor.

Jeg fikk med meg en remse med 8 bilder til min kjære, og fikk filmet en liten snutt, og han syns bare det var stas. Nå klarer jeg ikke se meg ferdig på den lille søte nesen og pannen på bildet. At man kan bli så glad i noe man aldri har møtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Åå, så koselig. :) Gleder meg til den dagen jeg får oppleve det samme! Lykke til videre i svangerskapet - blir nok å komme innom igjen. Alltid koselig med slike dagbøker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så heldig du er! Tenk å ha fått sett babyen sin! Jeg må vente helt til desember, jeg, for da har vi bestilt tidlig ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

herregud, når kan den der magen bli litt form på? På jobben er det flere som har sagt at nå kan de jo se en mage under uniformen :O det skal godt gjøres, den er jo som en svær pysjamas. Når jeg er naken ser den bare like fleskete ut som den alltid har gjort, men i dypet av flesket er det noe hard som ikke har vært der før. Så nå er det egentlig bare masse flesk som stikker ekstra mye ut. Har alltid hatt tutemage, og utfordringen fremover kommer til å bli å lære seg at å snu fokuset fra "ser jeg gravid ut i dette der?" til "hvordan kan jeg se gravid ut og ikke tjukk ut i dette her?" :P På lørdag må jeg pynte meg, og jeg har gått til anskaffelse av en mammakjole i dag. Det føltes ALT for tidlig å gå inn i en mammabutikk, og jeg tør ikke en gang se på babytøyet av en eller annen merkelig grunn..

Noen andre som har fått synlig mage så tidlig? er 13 + 4 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi var på oul på fredag og den lille jenten vår viste seg å være en nydelig skjønn liten gutt :-p sånn er det med magefølelse. Hehehe! Jeg hoppet fra 17+4 til 17+6 og nå er jeg 18+1. Nå syns jeg tiden flyr og de siste dagene har jeg kjent gullet flere ganger om dagen. Dette er så mye koseligere enn jeg noen gang hadde forestilt meg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

å begynner magen å skyte fart her. Var faktisk en på jobben som spurte om jeg er sikker på at det bare er en. hehehe! Vet jo det er et forhatt spørsmål, men det var ok :P

Neste helg reiser vi til Oslo med mannen sin jobb, og jeg er bare sjeleglad jeg kommer til å se gravid ut, og ikke bare tjukk. Føler meg oppblåst i ansiktet, og det er nok det verste akkurat nå. I tillegg føler jeg at jeg ble klipper litt kort på håret sist, noe som fremhever mitt hovne, runde ansikt. Det høres latterlig ut når jeg skriver det.

Ellers kjenner jeg en del bevelgelse nå, men han har vært litt stille de siste dagene. Heldigvis tok det seg opp med MASSE bevegelse i går, mens han er litt stille i dag også, men heg har kjent et par spark helt nede ved symfysen. Om morgenen når jeg våkner og snur meg over på ryggen er magen alltid steinhard, det føles som om livmoren detter fremover når jeg ligger med magen tippet litt frem, og faller tilbake igjen når jeg ligger på ryggen. 

Nyttårsaften var herlig. Vi feiret bare oss to. Jeg jobbet både nyttårsaften og første nyttårsdag, så vi tok det rolig. Lagde deilig middag, pyntet oss litt, så på tv og spiste snop og ved midnatt gikk vi opp på fjellet bak huset og så på rakettene. Vi hadde utsikt utover hele byen og det var veldig veldig spesielt å stå der vi to og vite at i det året som kom nå skulle vi bli en familie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 16. januar 2016 at 10.44, Surriball skrev:

Godt nyttår! :) Hvordan står det til med deg da?

 

4 timer siden, Saltsild skrev:

Hvordan har du det? :)

 



Hei dere :) Godt nyttår! Herregud, jeg er ikke så flink til å holde tritt her inne.. Føler det er så travelt å jobbe at jeg ikke rekker noe annet enn jobbing og ruging :P Det går egentlig veldig fint med meg. Er en del plaget med hodepine og er skikkelig lat. Orker ikke en gang komme meg til kiropraktor eller fysio. Føler jobben tar all energi, og når jeg er ferdig på jobb går all luften ut av ballongen. Sånn har det egentlig vært hele svangerskapet. Tredelt turnus tar veldig på. Men nok om det!

Gutten i magen har enda ikke fått noe navn, men jeg tror vi nærmer oss noe. I så fall blir det oppkalling av min oldefar, noe jeg syns er veldig koselig, selv om jeg egentlig ikke har noe forhold til ham. Det er en del bevegelse å spore, men tror det varierer veldig på hvordan han ligger. Et par ganger har jeg kjent skikkelig dult som også kan kjennes på utsiden. Gleder meg til det blir enda mer av de, sånn at kjæresten får kjenne også. Selv om han ikke er like opptatt av den der sparkingen som jeg er, naturlig nok.

Vi har enda ikke kjøpt en eneste babyting, men kanskje i helgen.. Mamma har kjøpt litt klær, så nå har han to ullbodyer, en pysj og en fotballdrakt. hehe! Ellers har jeg nå lagt på meg 7 kg, og er så usikker på hva som er innenfor normalen. Googler man kommer man jo bare på forum der folk med hyperemesis svarer at de nå begynner å nærme seg startvekt, og jeg blir GAL! får lyst å rope ut at det er de normale vi spør, ikke de syke! hehe :)  Uke 22+ 3 i dag. gleder meg mer og mer til å få min lille skatt ut, og ambivalensen er stort sett borte ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...