Gå til innhold

Etterlengtet spire har ankommet <3


pleiepike

Anbefalte innlegg

Legger igjen et spor her :) Tenk at du ikke oppdaget mini før du var nesten halvveis! Gratulerer og gratulerer med ny kåk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blææææh! Glemmer litt å skrive her om dagen.. Dagene går så i ett at jeg blir nesten litt sprø :fnise:

Her går vel alt som det skal, vil jeg tru! Er nå 100% sykemeldt, sover svært lite av gangen i løpet av natta grunnet bekken, kløe og halsbrann. Så da ble jeg og legen enige om å rett og slett ikke jobbe mer frem til permisjon... LItt kjedelig, men også egentlig veldig deilig. Kjenner at det begynner å bli tungt å bære på magen. Begynner rett og slett å føle meg gravid :ler: HAr ikke hatt store magen. Min mage ble liksom ikke synlig før uke 25 ca, så nå kjenner jeg at magen bare spretter ut!

Her om dagen fikk jeg faktisk brev fra NAV. Foreldrepenger er innvilget. Overrasket over hvor fort det gikk! Sendte inn papirene og det tok ca 1 uke før jeg hadde et vedtak i posten. Det kaller jeg god service:tunge1: Har valgt full permisjon med 80% utbetaling. Mest for at vi skal få lengst mulig tid med poden hjemme grunnet barnehage osv.

Så, nå raser tankene i hauet på meg, har jeg alt jeg trenger til han kommer? Nej, det har jeg ikke... Trur jeg.....Mangler mest småting i form av håndkler til baby, bleier(må kanskje snart kjøpe min første bleiepakke), ammepumpe(klarer ikk ebestemme meg om jeg skal gå for manuell eller elektrisk), tja.... Kommer ikke på mer i farta.. rett og slett småting :) 

Og en annen liten ting før jeg legger fra meg dataen, om 2 dager er jeg visstnok HØYGRAVID :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen et spor her :) Tenk at du ikke oppdaget mini før du var nesten halvveis! Gratulerer og gratulerer med ny kåk !

Heihei til deg! Ja, det er helt merkelig og faktisk ikke oppdage det åpenlyse før det nesten var gått halve tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆÆæh! HØYGRAVID :duskedame: 40 dager til termin, dæsken dagene går unna! Nå er senga skrudd sammen, tøyet er vasket og kommoden på barnerommet er også skrudd sammen :) Er virkelig snart klar for at junior kan komme :fnise: Iallefall når jeg ser på alt som er handlet inn, rommet som begynner å ta form og ikke minst at huleboeren begynner å ta stor plass i magen nå :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er vi snart klare! :hoppendeglad: Kjenner jeg gleder meg masse til å treffe den lille huleboeren, det samme gjelder gubben i hus:nigo:

Yepp, her er det en gutt som er ventet, kjempespennende :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det var litt av en historie!
Gratulerer med gutt i magen.
Her vil jeg gjerne følge med videre :)

Hei til deg! :vinke: Ja historien i seg selv er veldig wow egentlig :ler: Men det har faktisk gått overraskende greit da :tommelsmil:

 

-----------------------------------------

Idag trur jeg deler av slimproppen røk! :sjokkbla: Det kunne iallefall ikke sammenliknes med alt anna derfra. :ler: Men kjenner jeg begynner å bli klar for å hilse på han også da! Nå som plagene er håpløse så! Men han kan holde seg inne et par uker til, det har han kjempegodt av! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på sykehuset på innskrivningssamtale! Ikke at det var sånn store greiene... Gikk gjennom helsekortet og jeg fikk levert mitt fødebrev. Litt kravstor følte jeg meg, men på en annen måte, jeg vet jo hva jeg vil :fnise: Men om det blir på det viset er en anna ting :P 

Ble også rødmerka, faktisk! Risikofødsel :sjokkbla: Men som jordmora sa, det er kun pga jeg har forhøyet bmi. Det trenger ikke bety noe av den grunn :) 

Nå kjenner jeg det går svært fort mot termin! Selvom det er litt over en mnd igjen, løper tiden! Må vel snart vurdere å pakke denne baggen og litt sånt, snart! Hehe. 

Kjenner jeg grugleder meg! Gruer seg jo til selve fødtselen. Hvordan vil jeg takle det, klarer jeg holde meg sammen og slikt... Men ser så frem til å hilse på junior! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Nærmer seg nå da.

Skjønner godt at du er utålmodig og vil hilse på junior. Kjenner meg igjen, kjenner at jeg begynner å bli svært spent på å hilse på dette lille mennesket som turner på innsiden.

Fødsel, ja... Urk. Men man må jo igjennom det og det er jo veldig fint etterpå når det er over :Knegg: Jeg har øvd masse på å puste rett, det er der jeg har "mistet" taket før. Håper du får en passe kjapp og grei førstegangsfødsel! Kanskje du er en skikkelig fødemaskin? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

selvom denne dagboka har vært litt glemt får jeg alikevel oppdatere litt! 

Fødselen er igang! Vannavgang idag 0630, så og si på slaget! Hahahaha. Våknet først 04 med smerter ryggen, deretter 05 og så igjen 0630. Og da kjente jeg plutselig at det kom vann ut og jeg bare spratt opp av senga og der sildret det vann :fnise:  

Skal på ssk nå om en time, så får vi se hva de sier. Riene er der, men ikke regelmessige 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var lillegutt kommet til verden! 0544 inatt så han dagens lys!  3220 gr, 50 lang og 34 rundt hodet :)

fødehistorie kommer etterhvert :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...