Gå til innhold

Etterlengtet spire har ankommet <3


pleiepike

Anbefalte innlegg

Heia! :blomst:

 

Her er jeg gitt. Og nå kan jeg jo lage dagbok her siden jeg er GRAVID! :danse:

Jeg har vært det en stund, og har av ulike grunner gått under Anonym... :jolie:  Men nå velger jeg lage egen dagbok under mitt opprinnelige navn :plystre:

 

Her har det skjedd møe! Og jeg skal prøve å fatte meg i korthet egentlig :ler:  Men vi får se hvor flink jeg er til det ;)

 

Meg og min mann: :rodmer:

Jeg er da 28 år, han 31 år. Fra sørlandet. Vi er ikke gift, men samboere og vært sammen siden høst 2007. Vi har lenge ønsket oss barn og har vel egentlig siden november 2007 prøvd på å få barn, men det var visstnok ikke like enkelt for oss som det er med mange andre.

Det siste halvåret har vi egentig hatt det ganske tøft sammen. Vi var påvei fra hverandre og skulle egentig til å flytte fra hverandre av ulike grunner. Var vel mest meg egentlig, da jeg på en måte følte vi hadde glidd fra hverandre og slikt :hakeslepp:

Men vi tok tiden til hjelp og på mange måter jobbet oss gjennom en tung periode.

 

Min graviditet: :gravid: 

Jeg har vært rar i hele vår og aldri tenkt over at graviditet var en mulighet. Hodet var ikke på plass, gikk til lege og tok masse tester inkl gravititetstester. Alt så fint ut og mine graviditetstester var negative. Dette var i slutten av april ca.

Jeg slet med kvalme, hjertebank, hodepine, smerter i mage og litt småblødninger. LEgen konkluderte med at dette trolig kom av stress grunnet alt som skjedde i hjemmet. Jeg slo meg på en måte i ro med dette.

Etter hvert synes jeg dette gikk svært langt. Jeg gikk ned i vekt og det var rett og slett noe som ikke stemte. Jeg gikk til lege igjen. Han ville ta en ny graviditetstest, jeg så selvfølgelig ikke helt hensikten. Både urinprøve og HCG-blodprøve ble tatt og plutselig sier han, du er gravid du!

Jeg trudde seriøst jeg skulle dø! Tankene bare svev rundt meg i hodet og jeg visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre meg henn. Han mente itillegg jeg var lenger påvei enn bare litt. Så jeg fikk hastetime på sykehuset til UL.

På dette tidspunktet visste jeg ikke hvordan eg skulle legge det frem for mannfolket, så valgte å ikke si noe til jeg var helt sikker på hvor langt jeg var påvei og om alt var som det skulle.

På UL fikk jeg sett en sprell levende baby! Jeg var 18(!!!!) uker påvei ca. :hakeslepp::hakeslepp:

Jeg gikk derfra uten og vite hva jeg skulle. Gikk innom mamma og fortale nyheten, som absoutt fikk jubel, og gikk hjem.

Hvordan i himmelens navn kunne jeg være så langt på vei uten og vite det liksom? :daane:

Fortalte det til mannen på kvelden. Han ble helt på gråten; skal jeg bli far??? Og tårene nesten kom. Både hos meg og han.

Vi valgte å jobbe med forholdet vårt. Dette skulle vi klare sammen! Dette var noe vi hadde ville ha så lenge, kanskje ikke under disse omstendigheter, men dette skulle vi klare. :klem1:

 

Termin er satt til 14 desember 2015. Og vi gleder oss alle sammen. I magen gror det en gutt som er veldig aktiv. Han spreller i vei og det kjennes godt :ler:

Formen er jo et annet kapittel. Jeg har ca mistet 10 kg fra ca riktig startvekt, gått oppigjen 7 av de. Sover omtrent halve døgnet rundt, sliter med bekkenet og jobber derfor bare 20% enn så lenge.

 

Tenkt at det måtte gå nesten 8 år før vi klarte å få spiren til å sitte, på helt normal måte. Og når vi minst forventet det :ler::plystre: Og at jeg, som sykepleier faktisk, ikke klarte å legge 2+2 sammen. Så, i hele 18 uker gikk jeg da uten å vite at jeg var gravid  :sjokkert:  Men alt står bra til med den lille iallefall  :danse:

Endret av pleiepike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Følger med videre her, jeg!

Kroppen kan være fryktelig merkelig til tider! Godt det var en positiv overraskelse som var grunnen til den merkelige formen :jepp:

Gratulerer så mye :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk dere :hug:

Ja, historien er nesten litt sånn WOW egentlig. Asså, hvem går så lenge uten å vite det, likosm :fnise:  MEn det finnes visstnok mennesker som gjør det, inkl meg selv :skratte:

 

Men har en spennende tid i møte :biggrin:

 

------

 

Usj, høsten har kommet for fullt her nede i sør. Vinden uler og regnet pisker. Ska straks på kino, kjente lysten på å gå ut døra vakke sånn kjempehøy akuratt. Senga med god film hørtes bedre ut, men :natti:  Får være sosial ikveld og heller nyte senga imorra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk dere :hug:

Ja, historien er nesten litt sånn WOW egentlig. Asså, hvem går så lenge uten å vite det, likosm :fnise:  MEn det finnes visstnok mennesker som gjør det, inkl meg selv :skratte:

 

Men har en spennende tid i møte :biggrin:

 

------

 

Usj, høsten har kommet for fullt her nede i sør. Vinden uler og regnet pisker. Ska straks på kino, kjente lysten på å gå ut døra vakke sånn kjempehøy akuratt. Senga med god film hørtes bedre ut, men :natti:  Får være sosial ikveld og heller nyte senga imorra :fnise:

Jeg er og i fra sør, og for et regnvær ja! Koselig sånn sett hvis man bare kan holde seg inne under et teppe!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og i fra sør, og for et regnvær ja! Koselig sånn sett hvis man bare kan holde seg inne under et teppe! :)

Hehehe, ja! Idag blir det iallefall sofakos her, iallefall litt. For høstværet ute kan de ha for seg sev :fnise:

 

--------------------------

Kaffemocca i koppen, frokosten fortært og en god krok i sofaen! Høsten er her for fullt gitt!

Idag blir det avslapping for det meste, utenom at jeg må en ørliten tur på butikken for å kjøpe middag. Aner ikke hva jeg vil ha, står mellom Big One pizza( :fnise: ) og kjøttkaker!

I tillegg holder vi på å flytte, overtar hus til uka og da må alt pakkes. Det ekke lett med et bekken som ikke henger helt sammen. Så blir sånn pakking her og der i en høyde der jeg slipper å bøye meg eller strekke meg for møe :ler:  Slik at det ikke gjør for vondt.

 

Da fikk jeg også byttet helsestasjon gitt. Ska jo flytte ut av denne kommunen og inn i en ny kommune. Og tenkte det var greit å ha jordmor der jeg flytter til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye: Gratulerer! Jeg var snikleser i din gamle dagbok, og har tatt meg i å tenke på hvordan det har gått med dere. Så bra at det endelig klaffet for dere! :hoppe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Gratulerer! Jeg var snikleser i din gamle dagbok, og har tatt meg i å tenke på hvordan det har gått med dere. Så bra at det endelig klaffet for dere! :hoppe:

Mange takk! Ja, det var på tide sånn sett selvom omstendighetene ikke var helt gode :P Men vi jobber oss gjennom det og vi gleder oss masse over spiren som nå er påvei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn har jeg gått rundt og tenkt det er mandag idag :vetikke:  Men det er visstnok tirsdag. :fnise:

Kan kanskje ha noe med at jeg igår hadde daffedag og inatt ikke har sovet noe nesten :(

 

Idag har jeg prøvd meg litt på jobb, men måtte kaste inn håndklet etter et par timer. Fikk gjort litt småpell, snakket sjit og fulgt ut deler av permisjonsgreier på jobb. Resten må via NAV visstnok. Er et virrvarr av papier jo :grine:  Til å bli gal av, så får gå ned til NAV imorra og se hva jeg finner ut av :fnise::vetikke:

Skal også til lege imorra og JM på torsdag. Går i ett gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe jeg ikke gleder meg til, så er det papirveldet..... sukk...

Nej kan ikke påstå jeg ser så frem til det akuratt :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært hos lege for sjekk.. Skulle egentlig innom og fornye min sykemelding, men legen tok likesågjerne å tok alt av undersøkelser når han først var igang. :fnise:

Junior hadde det bra. Hadde hjertelyd på 157 slag/m og vokste som den skulle, symfysemål på 25 cm gitt. Kunne ikke annet enn å le da han skulle høre etter hjertelyd, hørte den perfekt i noen få sekunder før han bestemte seg for å sparke og snu seg :skratte:  Måtte lete litt etter hjertelyden da :fnise:  Rampegutt rett og slett!

Hadde fint BT(120/65) og grei Hb. Ustix derimot hadde spro av proteiner og blod :vetikke:  Sa jeg ikke skulle tenke på det og at det trolig kom av at jeg mest sannsynlig har tørket meg litt hart når jeg en gang har vært på toalettet eller liknende. Men måtte ta ny ustix imorra. Skal til den nye JM da så det er jo greit. Får håpe det bare er kroppen min som spiller meg et puss :icon_lol:

I samme slengen syntes legen det var på tide å gi meg årets influensavaksine siden jeg var gravid og jobbet i helsevesenet.... Kanke si jeg liker sprøyter asså :sjokkert:  Å gi alle andre sprøyter går heeeelt fint. JEg gjør meg ingenting av det, men når det kommer til egen kropp, eget blod og nåler så kan jeg ikke si meg helt enig der :fnise:  Men den ble nå satt.

 

Har også fått handlet madrass til senga til junior. Har en sprinkelseng som skal males og gjøres som ny. Så har jeg litt å dille med frem til fødsel liksom ;)  Rommet hans skal også males og jeg gleder meg masse til å innrede rommet når vi nå får flyttet. Flytter til uka :bolledeig:

 

Ellers har vi det meste av utstyret nå trur jeg. Er jo selvfølgelig endel som mangler sånn sett, men vi har endel.

-Massevis av tøy, både arvet/fått og nyinnkjøpt

-Kombivogn

-Bilsete

-Vinterpose dun, en til bil og en til vogna

-Seng m/madrass

-Dyne/pute

-Beskytter til å ha rundt oppi senga

-Babynest(Får det om få dager da ei venninne lager dette)

-Stellebord m/badekar, det får vi når svigermor kommer hjem

 

Det jeg vet jeg trenger er

-Pumpe(trur jeg)

-Flaske

-Stelleveske til vogna

-Smokk

-Temp.måler(vil helst ha slik som er en smokk også)

-Sånne myke kluter

-Litt interiør til rommet(vet ikke helt hva :ler: )

-og sikkert noe anna jeg har glemt i farta :ler:

 

Så føler meg sånn sett ganske så klar snart, må bare komme over i huset vårt! Søtt også når mannen idag kom og hadde kjøpt babytøy :strix:

 

Nå skal resten av dagen brukes til å rydde litt, pakke litt kanskje, henge opp tøy og stålsette seg på været som kommer, Petra! Fysj ass, for et vær :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh, jeg gleder meg også til å begynne å kjøpe ting! Jeg jobber også i helsevesenet, men har aldri pleid å ta vaksinen. Bør kanskje gjøre det i år? Jeg får den på jobb i så fall, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åååh, jeg gleder meg også til å begynne å kjøpe ting! Jeg jobber også i helsevesenet, men har aldri pleid å ta vaksinen. Bør kanskje gjøre det i år? Jeg får den på jobb i så fall, tror jeg.

 

Hehe, det er gøy. Men samtidig så er det også et mareritt.. På en måte. Hva skal man velge, hvilke merker skal ma gå for osv... :vetikke: 

 

Jeg fikk beskjed at det var gravide i 2. og 3. trimester som sku ta..... Kanskje du bør høre med legen din om det. Det er jo anbefalt at vi i helsevesenet skal ta den også... Du får høre når du bestiller din første sjekk hos legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både gravid og i helsevesenet. Men har ikke tatt vaksinen, ei heller blitt oppfordret av lege/jordmor. Men har sjelden influensa da, så satser på jeg slipper unna!

Gøy med innkjøp til baby. Jeg har ikke vært så ivrig denne ganga, men har jo mye fra før. Men litt nytt skal jo lillesøster få da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både gravid og i helsevesenet. Men har ikke tatt vaksinen, ei heller blitt oppfordret av lege/jordmor. Men har sjelden influensa da, så satser på jeg slipper unna!

Gøy med innkjøp til baby. Jeg har ikke vært så ivrig denne ganga, men har jo mye fra før. Men litt nytt skal jo lillesøster få da :)

 

Aaah, jeg har litt lavt immunforsvar så legen sa jeg absolutt burde.. Har aldri, trur jeg, hatt influensa da men :P

Og ja, det er spennende med innkjøp til baby! Men for et hav av ting det finnes, blir jo nesten litt spør av mengden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk vært hos den nye jordmora idag. Mannen var også med :) Fikk snakket endel og meldt oss på sånn herre førstegangsforbredende fødselskursgreier.

Fikk også sjekket urinen idag også. Hadde ennå proteiner i urinen, ikke så mye da. Men skulle holde øye etter tegn på svangerskapsforgiftning. Trudde det mest sannsylig ikke var noe. Føler meg jo helt grei ellers :)

Fikk også veiet meg. Da har jeg lagt på meg bare 1 kg gitt! Har jo gått ned 10kg først.. Så har jo lagt på meg de 10 kg + 1 kg ekstra. Så det går jo "rette" veien da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ohlala! Ser det er lenge siden jeg har vært her og skrevet litt :fnise:  Ikke at det har skjedd så veldig mye den siste tiden, egentlig...

 

Har endelig flyttet da. Nå har vi kommet oss delvis på plass i huset. Digg. Begynt å male litt ogs. Heldigvis ikke de store rommene som skal males. Soverommet vårt og innergangen er malt. Nå mangler jeg bare yttergang og barnerommet. Malingen er kjøpt inn, så det er bare å ha ork til det. Kjenner kroppen er megasliten, så det å gjøre ting er for tiden møe tiltak :plystre:  Men ferdig skal det bli :ler: Og det før junior ankommer verden ;)

 

Junior er mye våken i magen. Er nesten litt overrasket hvor lenge han kan drive å bevege seg der inne :rolleyes:  Det kan vare i timer! Og det er ikke småspark, det er liksom som om han flytter alt inni magen fra side til side :hakeslepp:  Rart. LEr hver gang jeg ser han romsterer. Han har også begynt med å sparke meg ned i den ene siden av bekkenet. Sku tru han brukte hoftekammen min til å ta sats for så å stange seg i ribbena mine :hakeslepp:  Klarer liksom ikke finne helt ut hvordan han ligger i magen siden det hele tiden virker som han snur seg til en hver tid. Virker som han også liker å ligge på tvers i magen :Nikke:  Rare gutten asså :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag føler jeg meg litt sånn effektiv! Jeg er et listemenneske og kan skrive lister på alt. Og gjerne i god tid før ting skal skal skje :fnise:

 

Idag har jeg skrevet liste på hva junior mangler, eller rettere sagt, hva vi må handle inn. Og hva jeg trenger å ta med meg på sykehuset når den tid kommer. Har googlet fødebag og sett på forumet hva andre har med seg, satt litt sammen av hva jeg selv tenker jeg trenger og vips ble det en ikke så ille liste. Vi bor heller ikke langt fra sykehuset(20 min) så det er ikke så galt.

 

Innser at tiden mot termin egentlig går relativt fort. Man tenker at tiden går sakte og det er jo leeenge til, men utrolig nok så går det fortere enn hva man skulle tru. For vår del har vi ikke hatt sååå mange ukene heller da, kanske det hjelper litt på tiden. :fnise:  Iallefall med tanke på at graviditeten har vært kjent for oss i overkant av 12 uker bare :fnise:

 

Idag fikk jeg også sendt inn papirene til NAV. En ting er sikkert, det er ikke noe man blir klok på. Men papirene er nå sendt og jeg håper at det går som det skal. Tar ut 80% dekning og full permisjon. Skal deretter ha 6 ukers ferie før pappsen tar ut sin fedrekvote :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Innom og hilser på. Husker deg fra tidligere tider, når jeg drev og prøvde på førstemann. Hadde vel muligens et annet nick da. Veldig glad på dine vegne som endelig har baby på tur! Gratulerer så masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...