Gå til innhold

Runforit; Running, motherhood and life in general.


Gjest Runforit

Anbefalte innlegg

Gjest Runforit

Jeg skal helt klart dra med meg mannen (og lommeboka hans) innom babystore for å handle litt ull nå når det er salg. 
Takk for tips! :) 

 

Og hurra for nådd startvekt, du ser fantastisk ut! :) 

Tusen takk :) Er ekstra fornøyd nå for nå sitter alle skinny jeansene som støpt igjen:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Hola Monday:hoppe:

I dag startet dagen eksepsjonelt tidlig for mini våknet klokka 04.30! Jadda! Men det gikk egentlig greit for jeg våknet sinnsyk varm med hetetokter og våknet raskt. Mannen tok seg da av mini mens jeg brant energi og varme på mølla i en halvtime. Forbrenningen min er helt ute å kjøre nå. Vekta hadde gått ned enda 1 kg på et døgn:ohmy: Hvordan er det mulig? Jeg gir opp å forstå kroppen når en går gravid og når en ammer. Fysikkens lover henger ikke på greip da. Til og med mannen reagerte til morgenen i dag om at jeg hadde blitt så tynn den siste tiden, men vet jo at det er normalt når jeg ser tilbake på venninner av meg som fullammet.

Planen i dag er en trilletur hvor mini skal kjøpe julegave til meg fra han og mannen:fnise: Fant en rå semsket skinnjakke som jeg har lagt min elsk på og jeg har faktisk ikke shoppet noe til meg selv på over 1 år utenom nødvendige amme BH'er/singletter. I tillegg må jeg ha en type overall drakt til mini til jul da det blir en del bilseteturer fremfor vogn når vi skal i familiebesøk og kirken etc. Finstasen hans er allerede kjøpt pluss nissepysj med lue :P 

Ha en herlig mandag og en sprek start på uka!:bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen til tirsdag. Selv om det føles som sen formiddag siden jeg startet dagen for mangfoldige timer siden :P 

Jeg har allerede løpt en mil og spist både frokost og lunsj, haha.

I går ble vi ute i 5 timer og shoppet litt mer julegaver og en vinterdress til mini. Vi koste oss med café og da vi var ferdig møtte vi en venninne og hennes baby og koste oss med enda litt mer cafébesøk :) 

Men fy for et vær i går! Måtte frem med vinterboots og dunkåpen, men mini sov i allefall godt av regnet som dunket på regntrekket. Nå står det alt for mange poser med gaver her. Heldigvis kommer svigers innom i løpet av desember og tar det med seg pluss en ekstra vippestol vi arvet. Vi skal ta toget til jul og da er det greit å ha minst mulig å drasse på. 

På fredag skal vi teste Babykino for første gang. Siste del av The Hunger Games:bolledeig:Gleder meg. Blir spennnde å se hvordan mini vil reagere, men det er jo tross alt lagt opp for både litt grining, amming og andre babyrelaterte situasjoner så tror det skal gå bra :danse:

Ha en super dag:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Tusen takk :) 

 

Spiser vanlig mat: havregrøt, knekkebrød, frukt, grønt, digg i helgene :biggrin:

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen til lillelørdag:sol:

He startet dagen for et par timer siden og jeg har lagt bak meg 6 km og fått i meg en god havregrøt frokost. Mini ligge, av alle ting, helt stille på magen uten å klage! Vanligvis går det knapt et minutt så er han lei, men nå har han ligget en god stund :mrgreen:

Dagen i går endte opp med å være ute i 4 timer med trilling og cafébesøk, samt at jeg fant en bruktbokbutikk der jeg fikk kjøpt en haug med barnebøker til 400 spenn! Hurra! Koster jo en formue med barnebøker så der skal jeg definitivt tilbake senere :handle: I tillegg ble det en 6 km kveldsjoggetur så har allerede lagt bak meg 2.8 mil med jogging og ca. 16 km med trilletuerer :)

 

Nå klager mini så må løpe! Ha en fin dag :)

 

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Hallo torsdag! :mrgreen:

Dagen i går ble en skikkelig latmannsdag. Var så trøtt og daff så jeg bestemte meg for å ha pysjamasdag inne med mini, noe som passer fint siden været var så grått uansett. Vi bare koste og sov om en annen og da han sovnet for natten klokka 20.00 så koste jeg og mannen oss med å game Tomb Raider og spise kakemenn og cookies :wow:

Mini våknet som vanlig klokka 04.30ish så da tok jeg han like godt i vognbagen og hoppet på mølla og fikk unnagjort en mil denne herlige morgenen :tommelopp: Hadde masse overskudd i dag siden jeg fikk sovet ut i går og fikk litt ekstra kalorier i meg før leggetid.

Nå sitter jeg med hårkur i håret og skal straks kaste meg i dusjen. Ha en nydelig dag:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei til helg:hoppe:

I dag sov mini helt til 05.30! Wuhu! Før det våknet han kun en gang etter at jeg la meg, så i natt har jeg virkelig fått sovet godt. Det merket jeg godt da jeg løp også; en skikkelig god joggetur på 6 km mens mini sov i vognbagen ved siden av:sFun_sleeping:

Det ble en lang og god trilletur i går. Vi gikk ut 10.30 og var hjemme rundt 15.30. Det var litt bitchslap kaldt i det vi gikk ut, men det ble litt mildere utover dagen. Men vi kom med hjem med gode roser i kinnene begge to og innen 20.00 var mini langt inni drømmeland, pappa hadde dratt på jobb så jeg koste meg med skrekkfilm og kakemenn:mrgreen:

I dag skal vi på babykino for første gang. Det blir artig. Spent på hvordan mini vil reagere. Tar med en god del melk siden konsentrasjonen hans kan være litt vikende og da kan han bli litt grinete om han ikke har nok mat i seg. 

Ha en herlig start på helgen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen og god lørdag :bolledeig:

Babykino gikk jo supert og utenom litt klaging når han hadde våt bleie og ble litt trøtt så var mini superhappy og koste seg masse. Til min bittersøte glede så betyr det vel at jeg må være med mannen på Star Wars....:sukk:

Mini våknet som vanlig tidlig og jeg har allerede lagt bak meg 8 km og fått i meg frokost. I dag er planen en lang trilletur og cafékos :kaffekopp:

 

Ha en herlig lørdag!

Formbilder november 

image.jpg

image.jpg

 

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen til søndag :hoppe:

Jeg og mini var ute i 5 timer i går, men det var selvsagt inkludert både café, litt shopping og bare gå og kikke inne på senter. Mini er så utrolig nysgjerrig nå og elsker å henge på armen min og se seg om. Han er jo bare blid og herlig når han er ute av vognen. Kan bli litt grinete om han er våken for da er det jo mye mer spennende å se seg om! :tongue:

Ellers så koste vi oss med serier og lørdagsgodis på kvelden og etter at mannen hadde dratt på jobb tok jeg en 6 km joggetur.

Mini sov helt til 06.00 i dag så jeg var fresh og våken da jeg sto opp og jogget 6 km mens mini koste med pappa. Om et par timer skal vi ut og møte en venninne og så blir det bare kos og latmannssøndag resten av ettermiddagen og kvelden :veslejenta:

Ha en herlig dag:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hallo mandag og ny uke! 

Min startet....brutalt. Våknet klokka 06.00 og det føltes som et godstog hadde kjørt over meg....to ganger, kanskje tre:tristbla: Mini var som vanlig sprudlende glad, men jeg måtte ha en rolig alene morgen kjente jeg. Så pappa koste med mini mens jeg tok en laaaaang, varm dusj, fikk spist frokost og våknet litt. Da jeg begynte å føle meg menneskelig var mini trøtt igjen og vi sov 1 1/2 times dupp på sofaen:veslejenta:

Nå føler jeg meg mye bedre, men kjenner at jeg er sliten. Var litt frossen og trøtt på kvelden i går så hadde en følelse på at jeg ville kjenne det i dag også. Så eneste planen i dag er å handle inn mat for uken. Resten av dagen skal vi bare slappe av og daffe. Mannen føler at han brygger litt i tillegg så da blir det en koselig innedag med god mat, kos og gaming tenker jeg.

Håper dere får en fortryllende dag :kalle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Hei og hopp til tirsdag:pasha:

Dagen i går ble akkurat som planlgt. Helt daff! Jeg fikk sovet noen lange dupper med mini og da kvelden kom så hadde jeg såpass oversludd at jeg tok en rolig 6 km joggetur. 

Mini har hatt litt treg mage den siste tiden så jeg ga han en flaske mm med en halv teskje malt i går. Da jeg sto opp tok jeg en joggetur mens mannen koste med mini. Da jeg var ferdig hørte jeg mannen rope på meg. "Tørkepapir!!!!" Malten virket for mini hadde eksplodert og fortsatte etter at mannen hadde tatt av bleien. Jeg bare: Sprellet han eller lå han rolig? Mannen: Rolig. Japp, det er et faretegn på at han ikke er ferdig:hoho:

Nå har vi akkurat våknet fra en deilig times dupp og siden været er meldt crappy så skal vi kose oss inne i dag også.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hepp onsdag og lillelørdag igjen! :ohmy: Uttrykket blink of an eye har virkelig fått en ny betydning :P

Jeg var tydeligvis underernært på søvn i går for jeg stupte klokka 21.00. Sov rundt med mini til 05.00 og siden kroppen fremdeles føltes sliten ut så jeg tok heller en rolig morgen med en lang dusj, frokost og kaffe og så sparer jeg joggeturen til i kveld :)

Denne uken har vært temmelig daff når det kommer til trilleturer og annen aktivtet, men i dette været på vinteren i mammaperm, så gjør jeg det med beste samvittighet :enig: 

I dag er mini 4 mnd. Tenkte å teste ut litt smaksprøver så tenkte å starte med hirsevelling, eplemos, maisgrøt etc. De sier at man skal teste en ting i 3 dager for å se reaksjon, men han skal jo bare ha en teskje første dagen, to andre dagen osv. Vil tro det er for lite for en evt redaksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 måneder allerede! 
Tiden går så fort!! :bond:

Synes det er så spennende å høre om intro til fast føde og smaksprøver, kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til vi kan starte! 
Vil gjerne lese mer om hvordan mini reagerer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen:hoppe:

Dæven døtte jeg var mer utsultet på søvn enn jeg trodde gitt. Pensjonerte meg med mini i går klokka 20.00 og vi sov til *trommevirvel* 06.30!!! What? Til og med mini trengte ekstra søvn:sFun_sleeping: Så joggingen i går utgikk, men det var verdt det for i dag sprudler jeg av energi og skal definitivt både trille og jogge senere. 

Så vi testet hirsevelling med litt eplemos og mm i går. Mini skjønte ikke så mye, men han lo og lo og lo hele tiden mens vellingen fløy rundt:fnise: 

Aner ikke om det lille han fikk i går satte i gang noe, men da jeg sto på badet og stellet meg så ble han illrød i ansiktet og laget sine berømte presselyder mens han satt i vippestolen og han eksploderte i bleien. Nå er det riktignok noen dager siden sist da. 

Men som med flasken så er mini kjapp når det kommer til å skjønne at mat kommer i forskjellige innpakninger for jeg testet ut litt frokostvelling i dag og han slukte det! Skjønte konseptet med skjeen og å supe det inn i munnen :) De er veldig små de babyskjeene så ble ca. 5 "munnfuller" der halvparten selvsagt landet på smekken, men han smaktem svelget og koste seg stort. Får ta det forsiktig for han kunne nok fint spist hele porsjonen lille matmonsteret:spise:

I tillegg oppdaget han hendene sine i går! Superfasinert mens jeg filet neglene hans, haha. En stor dag for mini på 4 mnd dagen :bursdag:

Nå er det på tide for mor å få litt mat mens mini sover morgenduppen sin. Ha en flott dag!

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei til fredag og helg :blomst:

Så utrolig deilig å føle seg fresh og uthvilt igjen! Det ble en 6 km joggetur i går kveld etter å ha trillet i mange timer. 

I dag våknet jeg 05.30 og jogget 10 km mens mini dro seg(!) Jeg la meg faktisk med han etter joggetur og dusj og han sov til 08.00!:skya:

Nå er vi på Starbucks hvor jeg koser meg med Vanilla Latte mens mini dupper. Har hamstret litt Lillelam klær på Babyshop da de hadde noen gode Black Friday tilbud :biggrin:

Vi skal trille litt til og så kommer besteforeldre på besøk i kveld, det blir kos.

Ha en herlig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Farlig med Black Friday salg:ohmy: Ikke bare fikk mini lue, jakker og dresser fra LilleLam, men han fikk en ny vogn! :fnise: Men den er praktisk da! Det viktigste er at vogndelen kan være mot meg, men den tar også ekstremt liten plass ved reiser, noe som er praktisk når vi skal å tur. 

Er veldig fornøyd. Nå har mini absolutt alt han trenger i lang tid fremover. Skal møte bestemoren neste uke og hun har visstnok kjøpt masse klær i strl 80 så da trenger vi ikke å handle særlig mer klær fremover heller:hoppe:

Nå har jeg akkurat lagt bak meg 5 km...får masse energi av å spise is og cookies på kveldene gitt :P Men trengte kaloriene etter mila på morgenen pluss lang trilletur og shopping i dag. Så får vi se om det blir noe morgenjoggetur på lørdag som faktisk startet NU :ph34r: 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...