Gå til innhold

Runforit; Running, motherhood and life in general.


Gjest Runforit

Anbefalte innlegg

Gjest Runforit

Hei onsdag :) 

Mini var SKIKKELIG grinete i går. Siste øverste tannen er på vei ut nå og han er ikke fornøyd. I tillegg hadde han litt forstoppelse og hadde ikke bæsjet så vi måtte underholde han fra morgen til kveld. Vi var i barnehagen, men ble ikke så mye mer enn 1 time siden han var litt misfornøyd. Vi ga han en solid porsjon grøt med sviskemos og i dag så kom det MYE kan man si :sprettoy:

I dag var vi ganske kake da han våknet i 2 timer i natt og klødde noe grusomt i gummene stakkar. Heldigvis tok pappa han, men jeg våknet jo og prøvde å roe han så ble ikke akkurat kvalitetssøvn. Vi sto opp 07.00 og hadde en rolig morgen og så sov vi begge  fra 10 til 11. 11.30 tok jeg en joggetur og så slappet vi av litt og tok en trilletur sammen med pappa i en times tid før middag. Han har vært litt grinete i dag også, men mye bedre enn i går. Tannen er igjennom så satser på at det bedrer seg om et par dager.

Nå skal mannen leve ut en sjokoladekake fantasi så jeg slapper av mens Mini forhåpentligvis sovner snart og sover hele natten :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Huff, Mini har fått feber :( Samme skjedde da den andre fortannen brøt ut så tenker det er grunnen denne gangen også. Han våknet varm og misfornøyd og sliter med å sove. Skjønner det med feber og kløende gummer....Vi hadde jo tenkt oss ut og i barnehage, men får se om det blir noe av nå.

Får se om han klarer å få roen nå.

 

Natta :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
Den 21. april 2016 at 7.21, Beccy87 skrev:

Huff de tennene er slitsomme. 
Håper formen hans blir bedre ut over dagen :) 

Feberen satt, men ble lavere innen 11.00 så vi tok en trilletur og Mini koste seg, slappet av og fikk sovet. Da vi kom hjem var han litt smågrinete og sliten så Ava and Dave fikk skinne litt i går :P 

Mannen fant dem helt tilfeldig på YouTube da han lette etter abc sangen og Mini er hektet. Uansett hvor sur, grinete, trøtt eller hysterisk han er så roer han seg ned med EN gang vi lar han se noen låter. Han ler og smiler og blir så lykkelig. Vanligvis får han kun se på det på kvelden om han er urolig, men når man har feber så må man skjemmes litt bort så han fikk se litt ekstra siden han var så lei seg.

I dag er feberen nesten borte og han er i fin form så i dag blir det familietid med Jungelboken på babykino. Det blir koselig! 

Håper dere får en herlig start på helgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen til søndag :blomst:

Jungelboken var helt ufattelig bra animert! Eneste som slår de animerte dyrene der er Life of Pi. Ellers var filmen helt lik tegnefilmen, utenom slutten. Mini var litt urolig så nå er nok babykino tiden snart over gitt. Han har nok blitt for stor og rastløs. Ellers koste vi oss masse :) 

Dagen i går besto av lang trilletur, cafékos og på kvelden ble det pizza, is og film. 

Nå slapper vi av og nyter søndagsmorgenen med kaffe og tyggeleke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hepp og god morgen til mandag og ny uke!!! :hoppendeglad:

Mini er helt bra igjen fra feber og tull og ha sovnet som han pleier og hovedsakelig sovet hele natten. I dag startet vi som vanlig klokka 05.45, jeg jogget, Mini fikk grøt før han sovnet og har nå sovet i 1 1/2 time. Tenker han våkner innen 30 min og da er det mellommåltid og så stikker vi i barnehage :danse:

Håper bare det ikke, hallooo???, SNØR og sludder mer:sprettoy: Det er snart mai jo:dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

God ettermiddag til onsdag :laugh:

Her har det går i ett siden vi sto opp med jogging, lek, lur, trilletur, barnehage og cafétreff med venninner og deres babyer. Vi kom hjem like etter 15.00 og nå har Mini fått litt mat og koser seg i gymmet. Han blir ikke kvitt forkjølelsen og i dager han pottetett i nesen så han sliter med å spise stakkars. Middagen kom opp igjen fordi han slet sånn med pust og hard hoste. Så nå blir det innedager frem til jeg føler at hosten blir bedre for den kalde trekken ute tror jeg bidrar med å forlenge jævelskapen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Lille gullet mitt!!!!! :tristbla: 

Han våknet i natt og hostet så hardt at han kastet opp! Huff. Var nok verre for mamma og pappa for Mini smilte som en sol mens jeg tørket av han etterpå :hjerter_rundt: Merket at han vegret seg litt til frokost i dag. Han er jo så tett i nesen og nå har han kastet opp en del i forbindelse med mat de siste dagene så i dag er strategien mindre porsjoner og litt oftere og heeeeelt smoothie mat siden han reagerer ekstra kraftig på klumper nå. Han er noe bedre i nesen i dag hører jeg, men det kommer og går litt. Han har plutselig ut av det blå fått skrekken for nesesugeren :haar: så vi spruter inn saltvann de gangene vi klarer å avlede han med blinkende leker :P 

Vi skal i allefall holde oss inne noen dager nå for den hosten synes jeg er stygg. Heldigvis er han blid og glad ellers og han drikker godt med vann og melk. Legen sa at det kunne sitte en stund med hosten, som med oss og bronkitt, så vi får bare smøre oss med tålmodighet. Mannen lagde badstu bad i går til han med tørketrommel og varm dusj så det ble skikkelig varmt og masse damp mens Mini badet i går så det skal vi gjøre hver kveld nå for det løsner opp mye dritt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

I går ble det innedag og det gjorde ingenting i den sure vinden som var. Vi lekte og koste hele dagen og Mini trente på kryping, rullet som en gærning og fikk sykebesøk av stolte besteforeldre :) Han hoppet og spratt når de satt mot hverandre så han kunne øve på stegene sine....tror kanskje han er halvt kenguru :fnise:

Han hostet hardt, men mindre og spisingen gikk mye bedre. Ikke noe gulp eller oppkast, så tyntflytende mat var tingen :tommelsmil: Han sovnet klokka 19.00 i sprinkelsengen(for n'te gang :nigo:) og sov helt til midnatt) og da våknet han med vår bleie. Et kjapt skift og inntil mamma så snorket han videre til 06.30 i dag :strix: 

Vi holder oss inne i dag også siden hosten fremdeles er der. Skal uansett være møkkavær hele helgen så da utnytter jeg rastløsheten min ved å ikke ta trilleturer fordi jeg ikke er glad i survær :P Har uansett fått løpt hver dag så løpefoten er rolig :tommelopp:

I dag starter jeg prosjekt Onkel Skrue operasjon "Gniten gjerrigknark"

Vi har brukt alt for mye penger på tull og dilldall hittil så fra nå av skal jeg spare på hver eneste krone og se hvor mye vi faktisk har mulighet til å legge til side. Det er jo store summer det blir til med en krone her og der, iallefall med vår økonomi, og så mye vi faktisk kan spare om vi setter inn viljen. Så nå skal jeg være nazi frem til jul(og videre, men har et delmål til da). 

Har blitt litt inspirert av Trash TV Rik på rabatt og Luksusfellen kjenner jeg :P Men det er jo ikke det verste man kan ha som prosjekt? Tenkte også å kvitte meg med alt av klær og sko som er gammelt og ikke blir brukt og donere det til Fretex. Det tar alt for mye plass og jeg må løsrive meg fra det sentimentale ved å kvitte meg med klær og sko(hvorfor er det sånn med damer og klær/sko???) 

Så det er min fredag og start på helgen. Ikke bruke en krone og kaste ut det som ikke brukes!

:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere sliter med det samme som oss her. Er vist mange små som sliter med tette neser og dårlig form. 
Tenker det samme som deg og holder oss inne vi også, været er jo helt begredelig nå, sur og ekkel vind som ikke er noe særlig for en liten kar som helst vil sitte å se rundt seg når vi triller. 

Fornuftige planer med sparing da! 
Det er fryktelig mye penger som bare renner vekk på dill, en kaffe her, en lunch der og en hel masse ''oi, den der var fin, den må vi ha til Lille'' :fnise:
Lykke til med spare prosjekt, min erfaring er i alle fall at det hjelper mye bare å få litt oversikt over hvor pengene blir av. 
Og god bedring til Mini! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
Den 29. april 2016 at 15.52, Beccy87 skrev:

Ser dere sliter med det samme som oss her. Er vist mange små som sliter med tette neser og dårlig form. 
Tenker det samme som deg og holder oss inne vi også, været er jo helt begredelig nå, sur og ekkel vind som ikke er noe særlig for en liten kar som helst vil sitte å se rundt seg når vi triller. 

Fornuftige planer med sparing da! 
Det er fryktelig mye penger som bare renner vekk på dill, en kaffe her, en lunch der og en hel masse ''oi, den der var fin, den må vi ha til Lille'' :fnise:
Lykke til med spare prosjekt, min erfaring er i alle fall at det hjelper mye bare å få litt oversikt over hvor pengene blir av. 
Og god bedring til Mini! :blomst:

Ja, har sett mange snørrete unger i barnehagen så vi er ikke alene :P Vi har holdt oss inne hele helgen og han hoster mindre, men det surkler enda og nesen er tett. Saltvann får jeg iallefall sprutet inn i nesa(pluss hele trynet siden han finter meg :fnise:), men nesesugeren er ikke OK :sprettoy: Nå spiser han iallefall uten brekninger. Maten er mer most, men heller det enn at han utvikler spisevegring pga brekninger fordi han er så tett i nesen. 

Som sagt så har vi bare vært inne med Mini utenom i dag da jeg tok en 9 km joggetur ute i frisk luft og sol. Deilig! Tok treningsfri på lørdag da jeg var fryktelig sliten og trengte litt ekstra søvn. Så da ble det pysjdag med pizza og is :essen2: I dag tenkte vi å ha Pulled Pork med god saus og rotgrønnsaker:spise:

 

Håper der får en herlig søndag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei og god mandag :duskedame:

Her er dagen allerede godt i gang. Jeg sto opp med Mini klokka 06.45 og etter grøt og kos så tok jeg min første joggetur med vogn!

Det gikk forbløffende greit. Eneste var en lang slakk oppoverbakke som tok meg rett tilbake til første gangen jeg løp den runden for et par år tilbake. Man kan si at jeg kjente litt på blodsmaken i kjeften i dag for å jogge med vogn i oppoverbakke er temmelig tøffere enn uten. Men jeg holdt ut og løp de 4 vanlige rundene som da blir 6 km :bolledeig:

Mini kubbet helt mot slutten og jeg klarte å ninja kle av han inne og få han i seng så nå sover han sikkert frem til 10.30 eller noe. Så nå nyter jeg frokost og kaffe så blir det nok en liten trilletur når pappa står opp pluss ukens handletur. Prosjekt Onkel Skrue starter for fullt i dag :danse:

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen onsdag og lillelørdag og ikke minst: NYDELIG VÆR!!!!:hoppendeglad:

Her sto vi opp klokka 06.30 og jeg har fått jogget, dusjet og stelt meg. Mini koser seg med frokost og etterpå blir det litt lek og kos, kanskje en lur på Mini og så stikker vi ut ca. 10 og skal i barnehage :hoppe:

Mini er fremdeles litt forkjølet, men den stygge hosten er borte, nå er det mer småhosting i blandt. Satser på at det forsvinner i løpet av uken.

Håper dere for en herlig dag og uke:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Vi hadde en fantastisk dag i går :hoppendeglad:

Mini storkoste seg i barnehagen. Han sovnet perfekt på vei til barnehagen og var smøreblid og opplagt da vi kom dit. Det var sang og lek og så spiste vi lunsj før det ble mer lek og sosialisering. Etter 2 timer var det på tide med dupp og han sovnet kjapt.

Da møtte vi pappa og tok en trilletur langs bryggen, kjøpte oss lunsj og satt oss på en benk i solen mens Mini fikk middagsmat og nøt finværet og sjøbrisen. 

Han sovnet perfekt like etter 19.00. Da ham våknet for bleieskift i natt rundt 03.00 så ble han litt urolig. Jeg fikk plutselig ikke sove så jeg ommøblerte litt på soverommet jeg :P Han synes det er så gøy å rulle og krype i sengen, men jeg er litt redd for pappa sin side da den ikke er sikret. Spesielt siden han noen ganger våkner og ruller litt på natten. Så jeg flyttet litt på ting og satt sengen helt inntil veggen og garderobeskapet på pappa sin side og så er sprinkelsengen gitter på min side. Så nå er det kun enden av sengen som er åpen, men det er jeg ikke så bekymret for. Er sidene som er mest risikabelt.

Da jeg var ferdig sov vi videre til 06.45 og etter grøt så tok jeg Mini med ut for en joggetur i solen. Det ble 6 km og nå ligger vi og koser oss i sofaen. Mini med giraffen Sophie og jeg med epler :) Når pappa står opp så blir det familiedag og planen er ut å trille og en god lunsj. Jeg hadde jo ikke fått med meg at det var fri i dag før i går kveld; flaks ellers hadde jeg vært på vei til barnehagen nå :sprettoy:

Håper dere får en herlig dag i sola:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i den! Permisjonslivet - gjør jo at man ramler helt av vogna. :sprettoy:
Vi skal til mamma i dag fordi hun har fri, men jeg hadde ikke koblet at det var fordi ALLE har fri, så på vei til trening i dag tidlig skjønner jeg ingenting når jeg går forbi Kiwi og ser at den er stengt. Litt sånn ''haha, nå er det noen som har forsovet seg til åpningsvakten.. eller nei vent... de skal kanskje ikke åpne i dag...??'' :hoho:

Kos dere med familiedag i solen, høres veldig deilig ut! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra ikke-internett-land her :) Går det bedre med forkjølelsen nå? Her har også jr vært syk med feber/forkjølelse, det satt i over to uker før det endelig ga slipp nå nettopp! Ikke moro når de ikke klarer å spise pga alt for tett nese. Det er tydeligvis noe skummelt med snørrsugere, det garanterer instant sinnababy i huset her også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Runforit
Den 5. mai 2016 at 10.24, Beccy87 skrev:

Kjenner meg igjen i den! Permisjonslivet - gjør jo at man ramler helt av vogna. :sprettoy:
Vi skal til mamma i dag fordi hun har fri, men jeg hadde ikke koblet at det var fordi ALLE har fri, så på vei til trening i dag tidlig skjønner jeg ingenting når jeg går forbi Kiwi og ser at den er stengt. Litt sånn ''haha, nå er det noen som har forsovet seg til åpningsvakten.. eller nei vent... de skal kanskje ikke åpne i dag...??'' :hoho:

Kos dere med familiedag i solen, høres veldig deilig ut! :) 

Hehe:fnise:

Den 6. mai 2016 at 20.21, miore skrev:

Hjemme fra ikke-internett-land her :) Går det bedre med forkjølelsen nå? Her har også jr vært syk med feber/forkjølelse, det satt i over to uker før det endelig ga slipp nå nettopp! Ikke moro når de ikke klarer å spise pga alt for tett nese. Det er tydeligvis noe skummelt med snørrsugere, det garanterer instant sinnababy i huset her også ;)

Hvor i alle dager har du vært der det ikke eksisterer internett? Finnes det sånne steder enda :fnise::tongue: Heldigvis er alt borte nå:hoppendeglad:Men det satt leeenge. Nå er han helt fin igjen og vi er i full gang igjen med hverdagen med turer og barnehage. Merker Mini er så mye mer tilfreds når vi har de rutinene. Hvordan er det med dere da? Alle fremdeles fine og hatt en fin helg?

Været er jo helt sinnsykt nå! Synes det er litt vanskelig å kle Mini for i skyggen er det ikke noe varmt og den vinden er ikke oppvarmet. Har hatt på han bomullsbody og strømpebukse og så enten LilleLam drakt eller bukse og overdel. 3 lag blir drøyt nå. Og så har jeg tatt frem EasyGrow posen. Pluss lue så burde vel det være OK. Kan jo alltids kle av han om det blir for varmt, men synes det er skummelt å ta av for mye.

Haha, nordmenn er jo gale så snart solen står. I går gikk folk halvnakne og i bar overkropp liksom :ohmy: 

Ellers har vi bare nytt helgen og finværet. Jeg har akkurat løpt mine 6 km og fórer Mini med frokostgrøt nå. Tenkte å ta en trilletur når han har tatt en lur og så kanskje sette oss litt i parken.

Ha en herlig dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Runforit skrev:

Hehe:fnise:

Hvor i alle dager har du vært der det ikke eksisterer internett? Finnes det sånne steder enda :fnise::tongue: Heldigvis er alt borte nå:hoppendeglad:Men det satt leeenge. Nå er han helt fin igjen og vi er i full gang igjen med hverdagen med turer og barnehage. Merker Mini er så mye mer tilfreds når vi har de rutinene. Hvordan er det med dere da? Alle fremdeles fine og hatt en fin helg?

Været er jo helt sinnsykt nå! Synes det er litt vanskelig å kle Mini for i skyggen er det ikke noe varmt og den vinden er ikke oppvarmet. Har hatt på han bomullsbody og strømpebukse og så enten LilleLam drakt eller bukse og overdel. 3 lag blir drøyt nå. Og så har jeg tatt frem EasyGrow posen. Pluss lue så burde vel det være OK. Kan jo alltids kle av han om det blir for varmt, men synes det er skummelt å ta av for mye.

Haha, nordmenn er jo gale så snart solen står. I går gikk folk halvnakne og i bar overkropp liksom :ohmy: 

Ellers har vi bare nytt helgen og finværet. Jeg har akkurat løpt mine 6 km og fórer Mini med frokostgrøt nå. Tenkte å ta en trilletur når han har tatt en lur og så kanskje sette oss litt i parken.

Ha en herlig dag :blomst:

Hehe, veeel - de har internett i landet jeg var i, men ikke akkurat der jeg bodde, og siden jeg hater å skrive på KG på mobilen har jeg vært tause birgitte en stund ;)

Været er deilig! Min mini er, som meg, varmblodig. Hun har bomullsbody og -bukse, sokker, og solhatt. Ullgenser med i tilfelle det blir kaldt. Sitter i easyGrow-posen, men den er åpen. Hun blir forbanna om jeg lukker, for hun hater å være for varm. Kjenner på nakken hennes at hun blir svett hvis det er særlig mer klær enn dét! Enig i at det er bedre med litt for mye enn litt for lite, så jeg tar med et lass med klær i stellebagen "i tilfelle hun blir kald" :fnise:

Her er også formen bra, men heiane den forkjølelsen satt i leeenge!

Håper du har nytt nok en deilig dag i sola :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
Den 8. mai 2016 at 19.38, miore skrev:

Hehe, veeel - de har internett i landet jeg var i, men ikke akkurat der jeg bodde, og siden jeg hater å skrive på KG på mobilen har jeg vært tause birgitte en stund ;)

Været er deilig! Min mini er, som meg, varmblodig. Hun har bomullsbody og -bukse, sokker, og solhatt. Ullgenser med i tilfelle det blir kaldt. Sitter i easyGrow-posen, men den er åpen. Hun blir forbanna om jeg lukker, for hun hater å være for varm. Kjenner på nakken hennes at hun blir svett hvis det er særlig mer klær enn dét! Enig i at det er bedre med litt for mye enn litt for lite, så jeg tar med et lass med klær i stellebagen "i tilfelle hun blir kald" :fnise:

Her er også formen bra, men heiane den forkjølelsen satt i leeenge!

Håper du har nytt nok en deilig dag i sola :bolledeig:

Vel, er man på ferie så er man på ferie :) Håper du har kost deg. Godt å høre at formen er på plass igjen, er noe herk med de forekjølelsene når de sittt så innmari lenge.

Vi hadde en herlig dag i går! Mini storkoser seg i body, strømpebukse og solhatt. Chillexer med ene foten dinglende ut av vognen mens han majestetisk sitter med et overlegent "I am awsome" blikk :fnise: Vi trillet en god tur før vi var i barnehagen litt over en time. Etter litt sang og lek så trillet vi ut igjen i solen, satt oss i parken på piknikteppe og spiste lunsj og så møtte vi pappa og trillet litt til før det ble middag og vi tok kvelden.

Nå er jeg ferdigløpt og Mini spiser frokost. Etterpå skal jeg få i meg litt mer næring enn kaffe og så skal vi i barnehagen igjen :) 

Håper dere får en flott dag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Arghhhh! Mini fikk tilbake hosten og feberen i går kveld :icon_frown: Hjalp ikke at det nærmest var tropevarme i kåken. Stakkars liten. Endelig blitt helt frisk og så kommer det tilbake igjen så fort og i finværet. Bah! :dry: Det ble en noe urolig natt kan man si. Han våknet 05.45 og feberen er der enda, men akkurat som sist bare 1 grad for høy så den forsvinner nok i løpet av dagen som sist. Han spiste grøten, men må passe på tynn mat igjen for hostingen gjør at han lett kan spy. 

Så planen i dag blir å holde oss inne og bare la Mini slappe av og hvile mest mulig. Jeg tar nok en joggetur ute i finværet når mannen står opp så jeg ikke tilter helt av å være inne :P 

Ellers har vi jo fått Unharted 4 så en unnskyldning for å game i sola :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...