Gå til innhold

N85 med julibaby


N85

Anbefalte innlegg

Har fått lyst til prøve meg på ei prøvedagbok:) Prøvinga drar ut på tid, og det er en ganske ensom situasjon å være i. Derfor liker jeg tanken på å kunne dele gleder, sorger og erfaringer her inne!

 

Jeg er 29 og samboeren min er 32. Vi har vært sammen i mange år og har faste jobber, god inntekt og eier leiligheten vår. Jeg har vært klar for barn leeenge, og klarte endelig å overbevise sambo om å kaste p-pillene i november 2013.

 

Gleden og overraskelsen var stor da jeg fikk positiv test allerede i desember, men det endte dessverre i SA januar. Har i etterkant hatt tre SA til i juni 14, januar 15 og juli 15. Så til sammen 4 SA :( Alle rundt 6 uker. Har i tillegg sterk mistanke om at jeg hadde en SA høsten 2012 mens jeg gikk på p-piller..

 

Vi er ferdig utredet og har tatt all verdens tester uten at det er funnet noe galt. Det er egentlig bra, men litt frustrerende også. Skulle gjerne likt å vite hvorfor jeg mister gang på gang. Men etter mye om og men og gynekologer hit og dit; har jeg fått resept på crinone, albyl-e og prednisolon som jeg skal få prøve. Dette har gitt meg nytt håp og mot, og jeg håper å snart bli gravid igjen :)

Endret av Nordvesta
Tittel endret etter forespørsel på pm fra bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syklusdag 15 i dag og ingen tegn til EL.. Men håper og regner med at den kommer i løpet av 3-4 dager, så vi får legge inn aksjer i morgen når mannen er tilbake :)

 

Synes egentlig tida rundt EL er mer "stressende"  og spent enn IKM med EL-tester og samleietiming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, det hørtes ut som tøffe tak... Lykke til nå :)

 

Takk for det :) Og gratulerer til deg! Ser i dagboka di at du er gravid :)

 

Jeg har fått nytt mot etter jeg fikk resept på div. medisin. Selv om vi ikke vet om det kommer til å virke, gjør vi i hvert fall noe annerledes! Og det kjennes bra :)

 

Hvis jeg hadde visst for to år siden at jeg skulle få 4 SA, hadde jeg ikke skjønt hvordan i all verden jeg skulle komme meg gjennom noe sånt. Men man takler vel det man må takle, for jeg har det etter forholdene ok, og har et fint liv på andre områder. Men selvfølgelig er det tungt, trist og kjipt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 17 i dag, og jeg synes kanskje jeg begynner å merke tegn til el, men fremdeles ingen positiv test:/ synes den er litt mørker i kveld da. Får håpe den blir positiv i morgen:) Har  :sengekos:hver dag de siste dagene, og vi begynner å bli litt slitne :blush: Men el kommer veldig fort etter positiv test hos meg, så det er best å være litt føre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, den eggløsninga lar vente på seg :/ syklusdag 20 idag. Men den kommer vel plutselig sikkert. Håper på helga for da har vi sikkert litt mer overskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klaging:

 

Syklusdag 23 i dag og fremdeles ingen el  :sur:

 

Synes jeg har litt el-slim, men det er ikke mye. el-testene var mørkere for ei ukes tid siden, men er blitt lyse igjen nå, men har ikke hatt el siden tempen fremdeles er jevn og lav.

 

Har gått ned ca 6 kg siden i vår, så vet ikke om det kan ha betydning? Er normalvektig da, med bmi på 23,8, så egentlig skulle det vel ikke ha noe å si.

 

Håper virkelig ikke syklusene klusser seg til nå! Midt opp i all frustrasjonen de siste par årene har jeg alltid kunne regne med el ml dag 14 og 19. Så det har vært noe jeg har takknemlig for, men hvis det tuller seg til med syklusen også så er det jo ingenting med denne kroppen som fungerer :sad:

 

Men hcg hang i leenge etter sa i juli, var på 16  i slutten av august og g-testene var positive helt til begynnelsen av september, så forhåpentligvis bruker kroppen bare litt tid på å komme i gang igjen.

 

Har igjen 1 el-test som jeg skal ta i morgen tidlig. Har bestilt nye, men usikker på om de kommer til tirsdag. Eggløsningsmikroskopet har vist bregnemønster i ei uke nå, så det vet jeg ikke om jeg stoler helt på. Men tempinga kan i hvertfall bekrefte el hvis og når den forhåpentligvis kommer.

 

Åh, blir så frustrert og utålmodig!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El-test fra i går:

post-87620-0-61130900-1442935611_thumb.j

 

og fra idag:

post-87620-0-10961000-1442935613_thumb.j

 

Positiv i dag mon tro? el-testene mine blir forresten aldri særlig mørkere enn dette, men jeg får "luremørke" tester fra tid til annen.

 

:sengekos: i går og får prøve til igjen i morgen. Men da håper jeg el har kommet, for nå trenger jeg litt hvile :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig EL!! :klappe:  Etter luremørk på dag 25 var EL-testene negative på dag 26 og 27, luremørk/"halvpositiv" (hvis man kan si det) dag 28 og knallpositiv i dag på cd 29 - 10-15 dager forsinket. Men hadde tempstigning i dag, så antar EL var i går.

 

På den positive siden har jeg fått EL, hipp hurra! Men vi har ikke fått  :humpe:  siden sent på mandag... så 4 dager før EL:/ Så det er vel ganske usannsynlig at det fører til noe, men samtidig ikke umulig heller.. Har avtale med legen om å ta medisiner fra EL, men synes det er litt dumt når vi traff så dårlig på EL. Crinone er dyrt!! Men jeg får vel ta det i tilfelle jeg skulle bli gravid.

 

Men tror nok ikke dt gikk denne mnd. Men da har jeg i hvert fall EL og håper at den kommer på et mer forutsigbart tidspunkt neste mnd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempfall igjen i dag, så da har jeg ikke hatt el likevel:/ men siden jeg hadde knallpositiv i går, regner jeg med idag er el-dagen. Bare synd vi ikke har anledning til legge inn aksjer siden vi har overnattingsgjester for tida og lytt leilighet + at pliktsex er slitsomt og vi har hatt masse av det siden cd 14. Så da er nok håpet ute for denne gang:( 6 dager før el er nok i overkant lenge. Dropper nok å ta medisiner denne mnd, og håper på bedre lykke neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

 

Hyggelig å se deg her inne, LilleMy :) Har lest i dagboka di også! Ser vi ligger ganske likt an i syklus. Jeg er 9dpo i dag, men det er ikke så spennende siden vi ikke traff EL (nærmeste var 8 dager før).

 

Men jeg kjenner det er greit å ha en pause i spenningen også. Hvis vi hadde truffet EL hadde jeg jo ikke klart å tenke på annet enn graviditetssymptomer! Men vi prøver igjen til neste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

Er det helt sikkert at dere ikke traff?? Jeg har lite erfaring med el tester annet enn at jeg kjøpte og ikke gadd å bruke de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Idja

Sniker meg inn her og hilser på. Lykke til. :)

 

Er medisinene noe du skal gå på hvis du blir gravid? Det må ha vært kjempeleit å ha gått gjennom så mange SA. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

Er det helt sikkert at dere ikke traff?? Jeg har lite erfaring med el tester annet enn at jeg kjøpte og ikke gadd å bruke de :P

 

Tja, ganske sikker. Bruker både el-tester, temping og el-mikroskop :blush: (prøvinga har tatt litt overhånd kan man si!). Så jeg har ikke helt trua, men det er helt greit kjenner jeg. Satser på juli-baby i stedet for :)

 

Sniker meg inn her og hilser på. Lykke til. :)

 

Er medisinene noe du skal gå på hvis du blir gravid? Det må ha vært kjempeleit å ha gått gjennom så mange SA. :(

 

Så hyggelig at du er innom, Idja!:)

 

Skal å ta div. medisiner fra eggløsning for å forsøke å optimalisere forholdene allerede i lutealfasen. Det går jo galt veldig tidlig hos meg :( Forrige gang kom ikke selve SA før 6+3, men synkende hcg ble påvist allerede 4+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

EL - mikroskop! ?!?!?

 

Hehe:) Du ser på spyttet ditt i et lite mikroskop. Man har visstnok mer salt i spyttet når man nærmer seg EL, og da vil man kunne se saltkrystaller i mikroskopet.

 

Men anbefaler det ikke altså :P I følge el-mikroskopet var jeg fruktbar hele forrige mnd.. Men skal prøve igjen neste syklus. Har begynt å spotte nå, så da kommer nok tante rød snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha det er det rareste?? Både el greiene og det at du faktisk har et mikroskop?? Det får meg til å lure på hva du gjør/har som hobby når du har tilgang på mikroskop :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha det er det rareste?? Både el greiene og det at du faktisk har et mikroskop?? Det får meg til å lure på hva du gjør/har som hobby når du har tilgang på mikroskop :danse:

 

Man kjøper et eget mikroskop til formålet :) de har på fertil.no f.eks. Men anbefaler det som sagt ikke. Men skal prøve igjen denne syklusen, for litt "artig" er det jo  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante rød har kommet, så i dag skal jeg kose meg med MASSE kaffe og kanskje litt  :vin:  i kveldinga  :biggrin: Pleier å unne meg litt trøst når tanta kommer. Men var veldig forberedt på det denne gangen, så er ikke spesielt skuffa.

 

Skal bli fint å starte på ny syklus. Håper den blir normal, og at det blir juli-baby!

Endret av N85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...